Ervaringen met Orgametril

Endometriose (45 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (10 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (2 meningen)

29-03-2021 | Man | 13
lynestrenol (5mg)
ik moet orgamitril nemen om mijn maandstonden als transjongen te laten verdwijnen, ook stimuleert dit blijkbaar haargroei . Ik merk wel dat ik meer moodswings heb maar ben tevreden met mijn medicatie

28-09-2015 | Man | 12
lynestrenol (5mg)
Ik ben 12 jaar en ik ben transgender. Dat betekent dat ik geboren ben in het lichaam van een meisje, maar me een jongen voel. Omdat ik nog geen puberteitsremmers kan krijgen, slik ik elke dag orgametril lynestrol. De eerste maand werkte het niet en was ik 2 weken ongesteld. Maar nu werkt het wel en wordt ik niet meer ongesteld. Maar ik voel me meestal moe, en ik heb nergen[lees meer...]s meer zin in. Ik denk dat ik depressief ben. Maar ik wil niet stoppen met slikken want dan wordt ik nog verdrietiger. Wat moet ik doen?

16-05-2013 | Man | 37
lynestrenol
Door zeer onregelmatige menstruatie en hevige buik- en rugpijn, in die zin dat ik maar 1 week per maand normaal kon functioneren, neem ik nu al 18 jaar orgametril. Buiten een kleine gewichtstoename in enkele jaren totaal geen bijwerkingen. Kreeg van de gyn begin januari lichtere pil voorgeschreven vanwege de verhoogde kans op osteoporose. Deze maanden waren een hel, weer h[lees meer...]evige rugpijn en buikpijn, opgezwollen buik en veel acne. Morgen start ik terug met orgametril en ga nooit meer veranderen.

18-12-2012 | Man | 18
lynestrenol
ik slik nu sinds 2 maanden orgametril. Ook ik heb ze voorgeschreven gekregen omdat ik maar bleef vloeien en omdat ze denken dat ik endometriose heb. De eerste paar weken was ik erg misselijk, ben nu 2 kilo aangekomen (hoop dat het hierbij blijft) & 's nachts wakker worden in het zweet blijft aanhouden. Ook had ik in het begin erg pijnlijke borsten. Daar in tegen zijn wel a[lees meer...]lle buikklachten en is het vloeien weg! Over het algemeen ben ik tot nu toe dus tevrede. Maar ik ben wel geschrokken van sommige reactie's hieronder, vooral over de bijwerkingen/gevolgen op langer termijn..

29-11-2023 | Vrouw | 68
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik heb ongeveer 20 jaar geslikt. Mijn schooltijd en pubertijd zijn verziekt door de menstruatie. Gynaecoloog stelde voor zwanger te raken. Dat zou mijn hormoonspiegel gunstig beïnvloeden. Maar wat als er geen kinderwens is? Dankzij een meedenkende huisarts Orgametril gekregen. Op mijn 35ste kreeg ik mijn leven, dat vanaf mijn 11de gedomineerd werd door de menstruatie, weer[lees meer...] terug. Overgang met de daarbij horende klachten heb ik niet ervaren.

10-11-2023 | Vrouw | 36
Uitstellen van menstruatie
Wat het moest doen lukte, mijn menstruatie bleef uit. Toen ik stopte met deze tabletten met 4 dagen ongesteld. Heviger dan anders en ben het al behoorlijk. Gebruik van de pil op zich niet echt problemen alleen mijn gevoel werd onderdrukt heel vlak en afwezig, alles ging beetje langs me heen. Op dag 2 van menstruatie behoorlijke buikkrampen gehad tot bijna flauw vallen aan [lees meer...]toe. Feminax Aleve (speciaal tegen menstruatiepijn) had ik toevallig thuis en ging het gelukkig snel beter. Daarbij verloor ik een groot stolsel, wat ik nooit heb. Zal het zeker niet zo snel meer gebruiken, doet meer met het lichaam dan ik dacht.

23-10-2023 | Vrouw | 22
Uitstellen van menstruatie
Ik zou op vakantie ongesteld zijn dus heb orgametril gevraagd bij de huisarts. Netjes twee weken voor de verwachte menstruatie begonnen maar een paar dagen voor ik normaal gezien ongesteld zou worden kreeg ik lichte bloedingen die ruim een week aanhielden. 6 dagen later kreeg ik lichte buikpijn en evengoed 5 dagen lichte bloedingen. Hierdoor mijn halve vakantie toch nog bl[lees meer...]oedverlies. Inmiddels paar maanden verder en mijn menstruatie is nog onregelmatig en heftiger dan eerst. Op de eerste dag heb ik zulke heftige krampen dat ik misselijk en duizelig ben, iets wat ik daarvoor niet had. Hopelijk gaat dit weer weg met de tijd maar ik ga dit middel in ieder geval niet meer gebruiken.

05-10-2023 | Vrouw | 21
lynestrenol (5mg)
Elke vakantie valt altijd op de week dat ik ongesteld moet worden. Daarom deze keer Orgametril geprobeerd. Ik ben zelf Apothekersassistente, dus wist welke dag ik moest beginnen. Eerste twee weken geen bijwerkingen, nu mijn menstruatie er aan zit te komen ineens emotioneel en futloos, de weegschaal telt binnen een week 1 kg meer, borsten doen onwijs pijn en mijn buik is on[lees meer...]wijs opgeblazen. Daarbij: Ik bloed gewoon alsnog:). Toch maar gestopt met de pil. Dan maar ongesteld.

28-08-2023 | Vrouw | 52
Onregelmatige menstruatiecyclus
Twintig jaar !) geleden voorgeschreven gekregen van de gyneacoloog wegens ernstige en onregelmatige bloedingen. Altijd zeer tevreden geweest en geen bijwerkingen gehad. Nu pas gestopt om te kijken hoe het staat met de overgang. Regelmatig check up laten doen mbt bloedwaarden e.d.

29-07-2023 | Vrouw | 37
lynestrenol (5mg)
gebruikt voor uitstellen menstruatie, zeer veel bijwerkingen ernstige darmkrampen, diarree, prikkelbaar totaal niet mezelf...na 3 dagen gebruik ben ik gestopt. bijwerkingen werden dusdanig heftig dat ik liever ongesteld wordt op vakantie dan dit... nooit meer voor mij

26-07-2023 | Vrouw | 39
Uitstellen van menstruatie
Ben altijd zeer regelmatig ongesteld en wilde deze periode uitstellen ivm vakantie. Kreeg dit van de huisarts. Op tijd begonnen met slikken, rond verwachte menstruatie kreeg ik wat spotting maar zette gelukkig niet door. Wel een heel opgeblazen gevoel in onderbuik. Na een week uitstellen gestopt, toen kwam er na 2 dagen een vage menstruatie: enkele druppels per dag, 3 dag[lees meer...]en lang terwijl ik normaal 5-6 dagen ongesteld ben met iig 2 hevige dagen. Alles goed en wel, amper 2 weken na deze menstruatie ben ik weer aan het bloeden. Wederom weinig en zet vooralsnog niet echt door, maar irritant is het wel. Hoe dit gaat aflopen weet ik nog niet, maar ben iig ontevreden over dit medicijn, ipv 1x per 4 weken bloed ik nu al voor 3e keer in 4 weken. Weliswaar weinig maar compleet onberekenbaar, ik ga dit nooit meer gebruiken.

24-07-2023 | Vrouw | 37
lynestrenol (5mg)
Ik ben Orgametril beginnen nemen zoals vermeld voor mijn eisprong. Ik wou mijn maandstonden niet laten doorkomen op reis. Dit is dus niet gelukt. Totaal onverwacht tijdens een rafting kreeg ik bloedingen. Niet aangenaam! Gelukkig ben ik altijd voorzien van tampons. Ik had het al voelen aankomen want had hevige hoofdpijn en buikkrampen. Voor mij heeft het dus niet ge[lees meer...]werkt!!!

09-07-2023 | Vrouw | 46
lynestrenol (5mg)
Ik ging orgametril 3 maanden proberen ivm zeer heftige onregelmatige menstruaties. Moest wel 3 maanden volhouden anders was er niets over te zeggen....menstruatie zou geheel stoppen. Na 1 week gebruik werd ik juist ongesteld; spotting wordt er dan gezegd..... Dit werd steeds erger, na 6 weken was ik het al spuugzat, dosering werd verdubbeld 2 x 5mg zodat de bloedingen al[lees meer...]snog zouden stoppen. Bloedverlies nam alleen maar toe. Meer dan 100 ml in 24 uur was dagen lang aan de orde. Na 3 maanden evaluatie was ik 5 kilo aangekomen. Was zeer vermoeid (maar HB nog binnen norm) , koude rillingen. Ik zag het leven niet meer zitten en zat onder de puistjes niet alleen mijn gezicht ook romp. Kortom fysiek en metaal wrak. Ik werd geadviseerd niet te stoppen vanwege een (mogelijk zeer heftige) onttrekkingsbloeding. Ik heb eerst afgebouwd naar 1 ×5 mg en daarna tabletten gehalveerd. Totaal van de 17 weken 15 weken bloedverlies. NOOIT meer deze troep voor mij!

24-06-2023 | Vrouw | 32
Uitstellen van menstruatie
Begonnen met slikken van orgametril om mijn menstruatie uit te stellen vanwege vakantie. 1 week voor de verwachte menstruatie begonnen met 2x daags 1 tablet (na ontbijt en na avondeten) 2,5 week geslikt en eigenlijk nauwelijks bijwerkingen gehad. Hooguit een iets korter lontje dan normaal. Menstruatie begon 4 dagen na de laatste inname en was bij mij net zoals anders, dus [lees meer...]niet extreem heftig. Heel tevreden dus.

05-02-2023 | Vrouw | 21
Endometriose
orgametril is een prima medicijn, alleen ik kreeg erge Acne,stemmingswisselinge, overmatige haargroei, vette huid, en slecht slapen, veel zweten(soort opvliegers idee) random heftige vaginale bloedingen. verder was het middel prima tegen endometriosepijn de eerste 3 weken verergerde mijn pijn extreem na deze 3 weken verdween het opeens juist heel erg.

08-11-2022 | Vrouw | 46
lynestrenol (5mg)
Ik wil geen spiraal met lokaal hormoon maar koos voor Orgametril. Dag 2 en de ellende met vlekken (auras) zien begibt weer. Lang gestopt geweest en nergens geen last van. Altijd als het ik aan de pil zit begint deze ellende weer. Stop gelijk nu weer met deze pil. Het is gekmakend en beangstigend hoe mijn zicht weg valt. Ik kan niet normaal functioneren pp het werk nu.