Endometriose (43 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (6 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (2 meningen)

12-12-2010 | Vrouw
lynestrenol
Gestopt met orgametril sinds 2 maanden na gebruik van 5 jaar. Heb nu heel veel last van overslaan hartslag, iets wat ik heel mijn leven al heb maar nu beduidend meer. Wordt hiervan angstig en moe. Huisarts zegt dat het geen kwaad kan maar ik ben benieuwd of het met het stoppen met orgametril te maken kan hebben.

01-12-2010 | Vrouw
Endometriose
Ik slik orgametril sinds een aantal weken ivm endometriose, veel hormonen gebruikt maar toch weer bloedingen, eerst begonnen met 3x daags 1, toen 2x daags 1 en nu 1x daags 1 pil. Bloedingen zijn gestopt maar vind de bijwerkingen heftig, moe, bleek, zie er niet uit, vet haar en duizelig. Ik kan niet tegen oestrogeen hormonen dus mijn redmiddelen worden steeds minder dus mo[lees meer...]et van de Gyn dit 3 maanden voortzetten in de hoop dat bijwerkingen verdwijnen, dus hoop het maar, weet het anders ook niet meer, operatie bij mij is niet makkelijk, eierstokken zitten ook vol cystes dus zou alles eruit moeten. Heef iemand anders ervaringen met een ander middel zonder oestrogeen? of een alternatieve wijze? hoor het graag.

27-11-2010 | Vrouw
Menstruatiepijn
Orgametril was het laatste redmiddel, ik heb echt van alles de afgelopen 2,5 jaar geprobeerd. Helaas heeft het niet het resultaat gegeven wat ervan werd verwacht. Ondanks Orgametril meer dan 3 maanden bloedverlies en krampen en afgelopen dinsdag samen met de gynaecoloog besloten te stoppen en nu sta ik op een wachtlijst om mijn baarmoeder te laten verwijderen.

16-11-2010 | Vrouw
Endometriose
Na Lucrin overgestapt op nuvaring. De buikpijnklachten kwamen weer terug. Toen gestart met orgametril. eerst 3x dgs 1, 2x dgs 1 en nu 1x dgs 1 tbl. Ik vind de bijwerkingen nog erger dan de endometriose. Vreselijk moe, lusteloos, toch pijnlijke bloedingen, depri, nervositeit. Ik ben benieuwd wat de gyn nu gaat voorschrijven. Ik ervaar door al die hormonale medicatie veel ps[lees meer...]ychische klachten. Wie o wie weet daar iets op?

08-10-2010 | Vrouw

24-09-2010 | Vrouw
Adenomyose
Voor de adenomyose is het heel effectief ik heb geen pijn meer. Alleen de bijwerkingen zit ik nog een beetje mee. Gelukkig ben ik niet zwaarder geworden alhoewel ik wel merk dat ik daar heel goed op moet letten. Maar vooral ben ik erg duf en vergeet veel dingen. Vet haar, huid.

04-09-2010 | Vrouw

27-08-2010 | Vrouw
Adenomyose
in 2007 is er bij mij adenomyose (verergerde vorm van endometriose) geconstateerd. Door de dokter is mij orgametril (3x per dag) voorgeschreven. Ik was enthousiast over het resultaat, totaal geen pijn meer en de menstruatie bleef ook weg. Na enige tijd gebruik viel het mij op dat ik vaak depressief was (had ik nooit last van), vreselijke hoofdpijnen en weinig energie had. [lees meer...]Daar ik vermoedde dat dit door de orgametril kwam, heb ik eigenhandig de dosis verminderd naar 2 en later zelfs 1 tabletje per dag. Gevolg: geen hoofdpijn meer en geen depressiviteit meer, wel nog steeds weinig energie. Sinds 3-4 maanden ben ik volledig gestopt, mijn menstruatie blijft echter nog steeds uit. Ik maak me hier toch wel zorgen over, volgende week zal ik dan ook contact hierover opnemen met mijn huisarts. Wat ik sinds twee weken wel gemerkt heb, is dat ik weer barst van de energie. Ik dacht dat te maken had met het effect van de zomer totdat ik de ervaringen van andere dames op dit forum las. Ik vind het toch wel zorgwekkend dat dit middel zoveel (negatieve) bijwerkingen heeft en dat dit desondanks voor langdurig gebruik wordt voorgeschreven.

15-07-2010 | Vrouw
Endometriose
Ik gebruik sinds 10 jaar Orgametril i.v.m. endometriose en het was een verademing dat de vreselijke buikpijnen voorbij waren. Ik was daar zo op gefocust geweest, dat ik de afgelopen 10 jaar de bijwerkingen van Orgametril niet heb willen zien: vermoeidheid, stemmingswisselingen,depressief, duizeligheid, haaruitval, slechte huid. Steeds heb ik de oorzaken hiervoor elders pro[lees meer...]beren te vinden en niet gevonden. Binnenkort stop ik met Orgametril en ga ik over op natuurlijke progesteron. Hopelijk kan ik dan eindelijk weer mezelf zijn.

13-07-2010 | Vrouw
lynestrenol
Ik slik orgametril 5 mg al zo'n 14 jaar. Begonnen omdat ik vreselijk veel last had van de menstruatie. Veel pijn, veel bloedverlies, per cyclus 3 slechte weken en 1 normale week. Met dit middel zou mijn baarmoeder tot rust komen om het na 2 jaar opnieuw te bekijken. Dus na 2 jaar gestopt en het 2 maanden aangezien. Toen rap er weer mee begonnen, want in mijn menstruati[lees meer...]e was dus niks verandert. Heb nooit bijwerkingen gehad. En altijd gezegd: ik blijf het slikken tot mijn 50ste. Ben nu 49, heb een leuke baan, waarbij ik er niet aan moet denken om over een jaar te stoppen met slikken en dan misschien moeten verzuimen. Al vermoed ik dat ik nu toch aan de overgang begonnen ben. Kan ook zijn dat ik zo transpireer door deze hete zomer natuurlijk :o)

05-07-2010 | Vrouw
Endometriose
5 weken geleden begonnen met Orgametril ivm waarschijnlijk(!) endometriose. Er werd gezegd: 1 pil per dag en je bent nooit meer ongesteld, dat klonk als muziek in m'n oren natuurlijk. Uiteindelijk ben ik in die 5 weken nu 2 keer ongesteld geworden en zelfs met 3 pillen per dag vloei ik nu nog (al 4 weken achter elkaar). Meer dan 3 pillen wordt afgeraden door de arts maar [lees meer...]zo wordt het dus ook niks. Eigenlijk sta ik op het punt die hele zooi maar te stoppen, heb het idee dat ik niks meer waard ben, sjagerijnig, depri, moe, zie er niet uit; bleek en moe.

05-07-2010 | Vrouw
Uitstellen menstruatie
Mijn huisarts wist niks over dit medicijn toen ik hem vertelde dat ik het voorgeschreven wilde krijgen ivm het uitstellen van mijn mens. tijdens m'n vakantie. Ik ben 2 weken voor de verwachte menstruatiedatum begonnen met 1tabl per dag 5mg. Ik ben precies (ondanks het gebruik van orgametril) op de verwachte menstruatiedag ongesteld geworden. Ik vloeide heel weinig, maar he[lees meer...]t was evengoed heel vervelend. Bijkomend is dat ik heel erge uitslag op mijn rechter wang, dichtbij mijn oorgrens heb gekregen. Zat ik daar, in een warm land, ongesteld en met zeer lelijke vlekken op mijn gezicht. (Jeukte ook nog maar ik kwam er niet aan) Ik weet het niet 100 procent zeker, maar die vlekken zijn waarschijnlijk een bijwerking van orgametril. Iedereen reageert er anders op denk ik, maar ik wou graag mijn ervaring vertellen.

01-06-2010 | Vrouw
Uitstellen menstruatie
ik gebruik Orgametril als ik in een bepaalde periode de menstruatie uit wil stellen. Ik heb de eerste paar dagen van de menstruatie best wel veel bloedverlies. Door ca 10 dagen voor de 1e menstruatiedag 1x per dag een pilletje te slikken (of ca 3 dagen van te voren 3x per dag) blijft de menstruatie uit, Als je met het innemen stopt, komt na een paar dagen de menstruatie we[lees meer...]er op gang. Ik merkte wel dat mijn humeur er de laatste keer niet vrolijker van werd. Ik heb toen ook gezegd dat ik ze niet weer zal gebruiken. Maar ja, de Nijmeegse 4-daagse tijdens een menstruatie lopen is voor mij geen optie. Dus mocht het nodig zijn, dan zal ik ze om deze reden wel weer gaan innemen.

17-05-2010 | Vrouw
lynestrenol
Teveel baarmoederslijmvlies in mijn baarmoeder
Ik heb altijd erg veel last gehad van mijn menstruatie. Ben hiervor bij de dokter geweest en heb bijna al de PIL's geslikt. Dit werkte niet. Ik was bijna 3 weken erg ongesteld en mijn psychische gesteldheid verslechterde. Moest veel huilen, uiteindelijk doorverwezen naar de gyneacoloog, die mij niet serieus nam. Ik moest maar zwanger worden (was toen 15). Ik heb op mijn 17[lees meer...]de een second opiniun aangevraagd. Deze gyneacoloog heeft mij zeker serieus genomen. Aan mijn probleem is vrij weinig te doen, de oorzaak is ook nog niet bekend. Ik heb nu 6 jaar orgametril geslikt en ben hier echt erg tevreden over. Het heeft mij weer vertrouwen in mezelf gegeven, ik kon weer van dingen genieten, zonder bang te zijn dat ik teveel pijn zou hebben. Zeker ik ben aangekomen, best veel ook, maar dit ook al in de tijd dat ik alle PIL's heb uitgeprobeerd. Ik ben nu sinds 3 weken gestopt en eergisteren ongesteld geworden, ik had stiekum gehoopt dat dit nu zonder pijn zou zijn, maar dit is dus niet waar. De hevigheid is gelukkig nog niet op zijn top, maar het is niet minder. Dit is ook wat de arsten al tegen mij hebben gezegd. Maarja..........als het goed is is het voor het goede doel, maar stel dat er een kindje komt, zou ik daarna graag weer starten met de orgametril!!!1

28-09-2015 | Man | 12
lynestrenol (5mg)
Ik ben 12 jaar en ik ben transgender. Dat betekent dat ik geboren ben in het lichaam van een meisje, maar me een jongen voel. Omdat ik nog geen puberteitsremmers kan krijgen, slik ik elke dag orgametril lynestrol. De eerste maand werkte het niet en was ik 2 weken ongesteld. Maar nu werkt het wel en wordt ik niet meer ongesteld. Maar ik voel me meestal moe, en ik heb nergen[lees meer...]s meer zin in. Ik denk dat ik depressief ben. Maar ik wil niet stoppen met slikken want dan wordt ik nog verdrietiger. Wat moet ik doen?

29-03-2021 | Man | 13
lynestrenol (5mg)
ik moet orgamitril nemen om mijn maandstonden als transjongen te laten verdwijnen, ook stimuleert dit blijkbaar haargroei . Ik merk wel dat ik meer moodswings heb maar ben tevreden met mijn medicatie