Ervaringen met Primolut N

norethisteron

opgezette buik buikkrampen buikpijn duizeligheid

07-08-2022 | Vrouw | 33
Uitstellen van menstruatie
Vanwege vakantie en geen zin om daar ongesteld te worden toch de stap genomen om primoluut eens te proberen. Ik had veel horror verhalen gelezen over dit medicijn en was dus wat huiverig om ermee te beginnen. Maar het tegenovergestelde is waar. Fantastische ervaring met dit medicijn. Ik begon 3 dagen voor de verwachte menstruatie, nam 3 maal daags 1 tablet. De menstruatie[lees meer...] bleef uit en ik had geen enkele vervelende bijwerking. Echt super blij dat ik gekozen heb voor primoluut en zou het iedereen aanbevelen.

06-08-2022 | Vrouw | 45
Uitstellen van menstruatie
Ik wilde een paar dagen de menstruatie uitstellen ivm vakantie. Had ik al eerder gedaan en dat was heel goed gegaan maar het medicijn wat ik daar eerder voor kreeg voorgeschreven was niet meer verkrijgbaar en daarom kreeg ik primolut. Ik zou het eigenlijk een week 3 x per dag moeten slikken maar 3 weken 1 tablet kon ook. Daar ben ik heel blij om want de bijwerkingen van 1 [lees meer...]per dag vond ik al genoeg maar als ik lees wat mensen met een hoge doseringen mee maakten ben ik blij dat ik voor die lagere dosering kon kiezen. Eerste dag ging nog goed. 2e dag vroeg mn vriend waarom ik zo wiebelde met mn benen en ik niet stil kon zitten. Op dag 3 kregen we zo’n enorme ruzie en ik bleef maar tieren en schreeuwen. Ik bleef daar heel erg in hangen. Terwijl ik normaal vd lieve vrede ben. Ik voelde me dagen dat ik niemand nodig had. Dat ik on top of the world was. Terwijl het me opioel dat ik juist al nachten wakker lag. Maar dan ook écht wakker lag. Met ogen wijd open en of ik de hele nacht door kon gaan met alles maar niet slapen. En overdag was ik niet moe maar ervaarde juist alles heel intens. Maar het liefst alleen. Terwijl ik normaal best een pleaser ben en graag vrienden ben met iedereen. Dat ik het zo geweldig met mezelf kon hebben vond ik fantastisch maat het voelde niet alsof dit van mezelf was maar alsof iets het van me over had genomen. Ik had t gevoel dat aan de speed zijn ook zo zou voelen. En toen ik daarom eens online ging lezen wat de ervaringen waren begreep ik dat het niet slapen, het onrustig zijn, het on top of the world zitten, het felle gedrag door de medicatie kwam. En dat ik beter maar gewoon ongesteld kon worden op vakantie dan dat ik die troep bleef slikken. Mijn vriend vraagt zich al dagen af wie die voor zich heeft zitten en wilt een time out omdat die zo van mn “nieuwe katakter” geschrokken is. Dus nee ik zou niet nog eens kiezen voor dit medicijn.

30-07-2022 | Vrouw | 23
Uitstellen van menstruatie
Had dit voorgeschreven gekregen voor de vakantie. Het medicijn deed zijn werk. Heb wel alle dagen last gehad van krampen en voelde me niet meer mijzelf. Had erg last van schommelende emoties en neerslachtigheid. Eerder gestopt om die reden. Na paar dagen kreeg ik last van een menstruatie pijn wat minstens een keer zo erg was als dat het normaal was. Kortom het doet wat he[lees meer...]t beloofd maar ik weet niet of het wel weer zou willen gebruiken.

25-07-2022 | Vrouw | 42
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Bloedingen van 3,5 week een paar dagen pauze en weer opnieuw. Dus zou primolut moeten helpen alles weer op orde te krijgen. Ik raad het sterk af! Enorme buikpijn, overgeven, zo’n opgezette buik dat ik wel zwanger lijk en enorme depressie gevoelens. Vind het een gevaarlijk medicijn.

10-07-2022 | Vrouw | 32
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik ben hieraan begonnen in verband met een cyste op een eierstok waardoor ik niet ongesteld werd. De huisarts zei erbij.. Je kunt wel wat vocht gaan vasthouden. Nou dat leek me geen probleem dus 10 dagen 3 tabletjes gekregen. Na 3 dagen ben ik van ellende gestopt. Voelde me vreselijk depressief, hoofdpijn, buikpijn.. Slaap heel slecht. Eet ook slecht omdat ik steeds missel[lees meer...]ijk word. Zou dit nooit meer gebruiken en heb ook geen idee of ik nu wel ongesteld ga worden omdat ik het maar zo kort heb geslikt

11-05-2022 | Vrouw | 45
Uitstellen van menstruatie
Voor mijn vakantie begonnen met dit medicijn en erg veel spijt van. Bijwerkingen waren ontzettend aanwezig en vooral mijn opgezette voeten en erg chagrijnig zijn namen de bovenhand. Ik werd na 3 dagen na laatste pil ongesteld en nog nooit zoveel krampen in buik en rugpijn gehad. Voortaan pak ik dit medicijn niet meer.

23-03-2022 | Vrouw | 25
Uitstellen van menstruatie
In verband met vakantie wilde ik graag mijn menstruatie met een week uitstellen. Door het lezen van de ervaringen op deze site was ik erg aan het twijfelen omdat ik bang was voor mogelijke bijwerkingen. Uiteindelijk toch voor gekozen om het te doen. 3 dagen van te voren begonnen met slikken (twee keer per dag een tablet na een maaltijd) en in totaal 10 dagen de tabletten g[lees meer...]eslikt. Ik heb nergens last van gehad, helemaal geen bijwerkingen. Het werkte goed. Op de derde dag na het stoppen uiteindelijk ongesteld geworden. Ook daarbij gelukkig nog geen bijzonderheden. Ik zou het aanraden.

06-03-2022 | Vrouw | 38
Uitstellen van menstruatie
Naar aanrader van de huisarts om mijn menstruatie uit te stellen voor vakantie kreeg ik dit medicijn voorgeschreven. Ik slik antidepressiva en dit leek beter dan de anticonceptiepil pil. Ik heb me echt nog nooit zo slecht gevoeld. De hele dag door hoofdpijn, buikkrampen(vooral in bed) en mijn emoties gaan zo heen en weer! Dit was echt een slecht idee om dit t[lees meer...]e nemen. Ben na 7 dagen gestopt, dan maar ongesteld op vakantie. Voor mij dit medicijn nooit meer!

25-11-2021 | Vrouw | 36
Uitstellen van menstruatie
Voor mij werkte dit middel perfect. Van tevoren had ik gezocht naar ervaringen van anderen en daarom was ik wat huiverig om dit middel te gebruiken. Maar bij mij werkte het prima! Ik had geen buikpijn, hoofdpijn of wat dan ook tijdens gebruik en mijn menstruatie kwam 2 dagen na het stoppen op gang. Ik wilde op vakantie niet ongesteld zijn. Ik heb er voor gekozen om Primolu[lees meer...]t een maand vóór de vakantie te slikken om zo mijn menstruatie te verzetten. Dat is heel goed gelukt! Mijn cyclus kwam weer prima op gang en zodoende was ik ongeveer 2 weken vóór en 2 weken ná mijn vakantie ongesteld. Je hoeft dus niet bang voor dit middel te zijn, het heeft mij goed geholpen!

20-11-2021 | Vrouw | 35
Uitstellen van menstruatie
Ik heb Primolut gebruikt om mijn menstruatie uit te stellen vanwege mijn vakantie. Toen ik terug kwam werd ik na 3 dagen ongesteld. Toen begon de bijwerkingen in te slaan. Ik heb 3e graads endometriose en het leek alsof ik weer in mijn tiener jaren was. Meer als 2 dagen buikkrampen met uitstraling naar benen, bedlegerig, hoofdpijn, misselijk, geen trek om te eten, dubb[lees meer...]el zien, hevig bloedverlies en oververmoeid. Was het effectief? Jazeker tijdens mijn vakantie heb ik geen last gehad. Is het de moeite waard? Nee, ik zou dit niet zo snel meer doen gezien de nasleep ik ervan krijg.

05-11-2021 | Vrouw | 52
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ben 52 en al maanden onafgebroken ongesteld. Tranexaminezuur werkte niet afdoende, het bleef op momenten gewoon lopen. Half uurtje met het beste nachtmaandverband, daarna volgde doorlekken. Uiteindelijk door gynaecoloog premoluut voorgeschreven gekregen. Na 2 tabletjes de volgende ochtend migraine gekregen (dag ervoor al, komt meestal 3 dagen terug). Na 3e tabletje f[lees meer...]ocale problemen gekregen. Daarbij nam hartslag toe samen met zweten en wegzakken. Uiteindelijk blijkt er een contra indicatie te zijn voor premolut bij migraine met focale symptomen.

01-10-2021 | Vrouw | 49
Uitstellen van menstruatie
Paar dagen voor verwachte menstruatie begonnen met slikken en dit 13 dagen gedaan. Nauwelijks bijwerkingen, misschien iets meer vocht vasthouden. Na het stoppen werd ik 3 dagen later ongesteld. Dit was normaal. Ook de menstruatie erna was normaal, al kwam deze 3 dagen eerder dan verwacht.

07-09-2021 | Vrouw | 32
Uitstellen van menstruatie
2 dagen voor menstruatie begonnen en 3 dagen geslikt. Ik werd 4 dagen na de laatste pil ongesteld. Wel gepaard met meer buikkramp maar dat was het waard.

08-08-2021 | Vrouw | 34
Onregelmatige menstruatiecyclus
Dit medicijn gekregen omdat ik 5 weken achter elkaar bloedde..echo gehad niks kunnen zien ,Ik bloedde nog steeds na 10 dagen gebruik(in totaal nu 7weken aan het bloeden,ben benieuwd of mn normale menstruatie weer op gang komt...en dan moet ik weer opnieuw een echo laten maken om te kijken of ze dan wel wat kunnen zien. Hoop vooral dat het stopt! Heb er geen vertrouwen..[lees meer...]. Voor mij geen primolut meer iniedergeval door de vreselijke bijwerkingen!

21-06-2021 | Vrouw | 45
Uitstellen van menstruatie
Gebruikt om menstruatie uit te stellen ivm vakantie en onregelmatige menstruatie. Geen bijwerkingen gehad, menstruatie kwam na 3 dagen op gang en verliep normaal. Voor mij dus een prima medicijn geweest.

30-05-2021 | Vrouw | 51
Uitstellen van menstruatie
Ik zou deze niet meer gebruiken. Mijn week vakantie is door deze pillen er niet beter op geworden. Veel thuis gezeten ivm pijn