Ervaringen met Primolut N

norethisteron

gebrek aan concentratie Niet mezelf versuft depressief opgezette buik buikkrampen misselijkheid duizeligheid buikpijn

15-06-2016 | Vrouw | 36
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik kwam bij gynaecoloog terecht omdat ik al maanden ongesteld was, na diverse mislukte onderzoeken. Mislukt omdat het zicht belemmerd werd door bloed, moest ik dit medicijn gebruiken. Ik had binnen 2 dagen geen bloedverlies meer. Maar slapeloze nachten, oververmoeid, hoofdpijn en misselijkheid kwamen hiervoor in de plaats. Wat een vreselijk medicijn. 24u na de laatste pil [lees meer...]lig ik nog totaal van slag op de bank.

28-03-2016 | Vrouw | 50
Overgang

07-09-2015 | Vrouw | 44
Onregelmatige menstruatiecyclus
Nergens stond beschreven dat na het stoppen met primolut na 10 dagen 3xpd slikken je 2 dagen later het gevoel hebt dat de hel losbreekt. Ergste bloedingen en pijn ooit. Doorlekken zo erg dat je niet eens de deur uit kan, kan je sowieso niet vanwege de pijn. Kwam ambulance aan te pas op 2e dag en een ziekenhuis overnachting. Dit omdat er niet werd gewaarschuwd door huisar[lees meer...]ts + niet in de patiënteninformatie van het medicijn. Bloeding leek in de verste verte niet op doorbraakbloeding.

24-02-2023 | Vrouw | 27
Uitstellen van menstruatie
De huisarts heeft dit voorgeschreven omdat net in de week van mijn menstruatie de gyneacoloog moest bezoeken voor diverse onderzoeken. Ik slik de pil sinds een aantal maanden niet meer en ik voel me weer als de oude. Maar door primolut voel ik me in een emotionele achtbaan, heb last van krampen (vind ik niet zo erg), opgeblazen gevoel en enorm veel hoofdpijn. Ik slik dit m[lees meer...]edicijn al 4 dagen en voel me echt verschrikkelijk. Ik wil dit middel niet meer slikken…

05-02-2023 | Vrouw | 21
Endometriose
primolut gaf mij migraine aura aanvallen, die steeds heftiger werden, ik was nooit bekend met migraine tot ik primolut ging gebruiken ik kreeg opeens erge migraine aura aanvallen, hierdoor al na 1 week moeten stoppen ik bleef migraine aura aanvallen krijgen. terwijl ik dit nooit had dus dan moest ik sowieso stoppen zei de arts.

06-03-2022 | Vrouw | 38
Uitstellen van menstruatie
Naar aanrader van de huisarts om mijn menstruatie uit te stellen voor vakantie kreeg ik dit medicijn voorgeschreven. Ik slik antidepressiva en dit leek beter dan de anticonceptiepil pil. Ik heb me echt nog nooit zo slecht gevoeld. De hele dag door hoofdpijn, buikkrampen(vooral in bed) en mijn emoties gaan zo heen en weer! Dit was echt een slecht idee om dit t[lees meer...]e nemen. Ben na 7 dagen gestopt, dan maar ongesteld op vakantie. Voor mij dit medicijn nooit meer!

30-05-2021 | Vrouw | 51
Uitstellen van menstruatie
Ik zou deze niet meer gebruiken. Mijn week vakantie is door deze pillen er niet beter op geworden. Veel thuis gezeten ivm pijn

21-02-2021 | Vrouw | 49
Onregelmatige menstruatiecyclus
Gebruikt om mijn bloedingen te laten stoppen. Onregelmatige cyclus , pap2 gehad, diverse onderzoeken. Waarschijnlijk veel baarmoederslijmvlies of de overgang. Na 10 dagen primolut met misselijkheid, mijn in mn rug, obstipatie de doorbraak bloeding. Alsof ik net bevallen ben zoveel en vooral in de nacht stekende pijnen, alsof er een instrument in mn baarmoeder wordt geplaat[lees meer...]st. Zit nu op dag 3 van de doorbraak en ik hoop echt van harte dat het snel over is.

03-10-2020 | Vrouw | 31
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Hoi Ik gebruik primolut al lang en meerdere keren. Mijn menstruatie duurt bijna 3 weken en voorheen werd ik niet ongesteld meer en nu is het zo erg dag ik om het uur naar de wc moet. Ik loop leeg zeg maar ik word gek ervan. Ik krijg een maag verkleining en ik ben geopereerd aan voorstadium baarmoeder hals kanker. Ik heb geen K en me baarmoeder is er nog en bij mij vie[lees meer...]l mijn spiraal er ook uit . Kortom het zit mij niet echt mee. Ik hoop zo dat die menstruatie of bloeding stopt . Bij een echo zag de arts op de baarmoeder mond dun laagje bloed. Dit komt omdat ik de pil te lang door slikte . Ze zei dat binnen een paar uur zou gaan vloeien en dat klopte ook. Ik typ misschien beetje van de hak op De tak sorry daarvoor ben beetje Erg adhd Iedereen sterkte

10-08-2019 | Vrouw | 37
Uitstellen van menstruatie
Het stelde inderdaad keurig mijn ongesteldheid uit maar na 11 dagen begon ik toch door te breken en nu lig ik krom van de buikkrampen. Ik doe dit nooit meer. Mijn buikkrampen zijn nu veel heftiger dan normaal. Ik word er nu s nachts gewoon wakker van.

24-10-2017 | Vrouw | 25
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik heb primolut 3x per dag 10 dagen langen moeten slikken om mijn menstruatie op te wekken. Na het stoppen binnen 2 dagen ongesteld. Ik ben nog nooit zo heftig ongesteld geweest buikpijn, rugpijn en om het half uur tampon en maandverband moeten verschonen. Er kwamen ook slijmproppen mee van wel 50 cent groot.

28-04-2017 | Vrouw | 19
norethisteron (5mg)
De eerste 4 dagen heb ik ontzettend veel last gehad van de bijwerkingen. Tijdens mijn vakantie waren de bijwerkingen gelukkig verdwenen en ben ik niet ongesteld geworden. Dat was echt fijn. Maar ik zou het medicijn nooit weer gebruiken. Mijn bijwerkingen waren vreselijk (overmatig zweten, maagpijn, buikpijn, koud, misselijkheid, hoofdpijn) en het is eigenlijk slecht spul w[lees meer...]at je binnen krijgt (je speelt met je hormonen). Het medicijn heeft dus wel goed zijn werk gedaan, maar helaas wel met ernstige bijwerkingen.

24-11-2016 | Vrouw | 45
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Kuur van 10 dagen, 3x daags 5 mg. Doel: flinke onttrekkingsbloeding op te wekken in verband met dik baarmoederslijmvlies, om daarna een betere echo te kunnen maken om eventuele poliepjes o.i.d. te kunnen zien. Heb een voorgeschiedenis van depressies. Na 4 dagen gebruik enorm prikkelbaar en labiel. 2 dagen na stoppen wel bloeding, maar veel minder hevig dan normale menstrua[lees meer...]tie. Vraag me af of dit wel voldoende is om komende week een zinvolle echo te kunnen maken. Middel ga ik niet opnieuw gebruiken, wegens psychische bijwerkingen.

25-10-2016 | Vrouw | 23
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Enorm veel last van bijwerkingen zoals hoofdpijn, depressief gevoel en stemmingswisselingen. Deze werden ook in de loop van de dag steeds erger. Was het effectief? Ja. Zou ik het nogmaals gebruiken? Nee.

21-03-2024 | Vrouw | 51

buikkrampen opgezette buik buikpijn

3 x per dag een week gebruikt veel last van buikpijn en opgezette buik ben vandaag na een week gestopt ben blij als ik mijn menstruatie krijg zou het wel weer gebruiken

18-03-2024 | Vrouw | 55
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ivm vleesbomen zeer hevig bloedverlies tijdens de overgang Primolut gekregen. Dit nadat Tranexaminezuur niet bleek te werken. Er ging een wereld voor me open... nog nooit sliep ik zo goed, voelde ik me minder opgejaagd, kreeg een betere eetlust en stoelgang, zelfs mijn huid en haar verbeterde aanzienlijk. Er kwam rust in mijn hoofd en lijf. Mede ook omdat het hevige bloede[lees meer...]n met enorme stolsels natuurlijk eindelijk stopte. Wat een intrigerende materie zijn hormonen toch. De enige bijwerking was dat ik zweet aanvallen kreeg op de raarste momenten. Waarschijnlijk zijn dat de opvliegers waar zoveel vrouwen over klagen maar ik nooit had ervaren. Ook ben ik wat aangekomen maar dat was met mijn 53 kilo voorheen eigenlijk best een verbetering. Al met al een enorme contrast met wat ik hier van andere vrouwen lees. Na 30 dagen slikken, waarbij de dosis werd verminderd naar 2 tabletten per dag volgde een hysteroscopie. Er was gelukkig geen kanker en de vleesboom was geslonken. Het stoppen met primolut ervaarde ik als een soort afkicken. Niet alleen de enorme onttrekkingsbloeding, die enigszins te behappen was met Tranexaminezuur viel zwaar, maar ook al mijn algehele welzijn verslechterde. Vervolgens kreeg ik voor 3 maanden de minipil voorgeschreven, maar na een maand moest die gestopt worden want ik voelde me totaal uit balans en ging tot overmaat van ramp weer net zo hevig bloeden als in het begin. Opnieuw aan de primolut dus maar het bloeden is echter niet meer helemaal gestopt. Vraag me wel af of het lang slikken van dit medicijn kan en op de lange termijn wel goed is? Binnenkort een afspraak bij de gynaecoloog...