Ervaringen met Primolut N

norethisteron

opgezette buik buikkrampen duizeligheid buikpijn

24-11-2016 | Vrouw | 45
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Kuur van 10 dagen, 3x daags 5 mg. Doel: flinke onttrekkingsbloeding op te wekken in verband met dik baarmoederslijmvlies, om daarna een betere echo te kunnen maken om eventuele poliepjes o.i.d. te kunnen zien. Heb een voorgeschiedenis van depressies. Na 4 dagen gebruik enorm prikkelbaar en labiel. 2 dagen na stoppen wel bloeding, maar veel minder hevig dan normale menstrua[lees meer...]tie. Vraag me af of dit wel voldoende is om komende week een zinvolle echo te kunnen maken. Middel ga ik niet opnieuw gebruiken, wegens psychische bijwerkingen.

25-10-2016 | Vrouw | 23
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Enorm veel last van bijwerkingen zoals hoofdpijn, depressief gevoel en stemmingswisselingen. Deze werden ook in de loop van de dag steeds erger. Was het effectief? Ja. Zou ik het nogmaals gebruiken? Nee.

15-09-2016 | Vrouw | 24
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik ben in mei gestopt met de pil en sindsdien maar een keer gemenstrueerd. HA heeft me primolut voorgeschreven. 2x per dag voor 10 dagen innemen. Sinds maandag gestopt en wacht nu mijn menstruatie af. Ik heb nergens last van gehad gelukkig en hoop dat mijn menstruatie snel komt en regelmatig wordt.

24-07-2016 | Vrouw | 16
Uitstellen van menstruatie
Heb primolut N al 2x gebruikt i.v.m. met de zomervakantie's en bij de apotheek gekocht. Het werkt zoals het zou moeten doen en heb allebei de keeren geen bijwerkingen gehad. Ook zijn het zeer kleine pilletjes en is het makkelijk om door te slikken.

23-07-2016 | Vrouw | 17
Uitstellen van menstruatie
Ik wilde graag mijn menstruatie uitstellen i.v.m. de vakantie. Ik heb dit 3 jaar geleden ook gebruikt. Ik kan me van toen nog wel herinneren dat ik er de eerste dag van gebruik goed ziek van was en de eerste dag nadat ik gestopt was ook. Om die reden was ik in eerste instantie wat huiverig, maar desondanks heb ik het dit jaar opnieuw geprobeerd. Ik heb 's avonds mijn eerst[lees meer...]e tablet geslikt (om eventuele hoofdpijn te beperken omdat ik toch zou slapen), en dit is mij zeer goed bevallen. Ik heb in de loop der dagen wat hoofdpijnklachten ervaren en af en toe wat buikpijn (soort menstruatie-achtige buikpijn). Het heeft voor mij goed gewerkt, ongeveer 60 uur nadat ik mijn laatste tablet heb ingenomen werd ik ongesteld (ipv de beloofde 72 uur, maar ik meen mij te herinneren dat dit 3 jaar geleden ook zo was). Ik zou Primolut voor kort gebruik om de menstruatie uit te stellen zeker aanraden!

19-07-2016 | Vrouw | 26
Uitstellen van menstruatie
2x op 1 dag gebruikt. Meteen hevige pijn in de buik. Meteen gestopt. Jammer, dan maar niet zwemmen tijdens mijn vakantie.

15-06-2016 | Vrouw | 36
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik kwam bij gynaecoloog terecht omdat ik al maanden ongesteld was, na diverse mislukte onderzoeken. Mislukt omdat het zicht belemmerd werd door bloed, moest ik dit medicijn gebruiken. Ik had binnen 2 dagen geen bloedverlies meer. Maar slapeloze nachten, oververmoeid, hoofdpijn en misselijkheid kwamen hiervoor in de plaats. Wat een vreselijk medicijn. 24u na de laatste pil [lees meer...]lig ik nog totaal van slag op de bank.

02-04-2016 | Vrouw | 16
Uitstellen van menstruatie
Ik ben 16 jaar en heb dit medicijn gebruikt, omdat ik ongesteld moest worden op een kamp, aangezien daar gezamenlijk gedoucht werd, voelde ik me niet heel erg fijn als ik ongesteld zou zijn. Dit medicijn werd voorgeschreven en ik ben niet ongesteld geworden. Het is een klein pilletje dus makkelijk weg te krijgen. Hele lichte bijwerkingen, maar die vallen eigenlijk te verwa[lees meer...]arlozen.

28-03-2016 | Vrouw | 50
Overgang

12-02-2016 | Vrouw | 43
Onregelmatige menstruatiecyclus
Vanwege langdurig vloeien kreeg ik primolut voorgeschreven. Dat hielp erg goed; het vloeien verminderde vrijwel direct en na anderhalf/twee dagen stopte het vloeien. De bijwerkingen vind ik echter vreselijk. Elke dag hoofdpijn, slecht slapen, bloedsjacherijnig, depri gevoel. Ik zou dit middel nooit gebruiken als het niet noodzakelijk is.

23-11-2015 | Vrouw | 44
Uitstellen van menstruatie
Om menstruatie uit te stellen, een aantal dagen geslikt. Toen ik stopte met de pillen kreeg ik een hele rare vieze smaak van metaal in mijn mond en neus. Verder werkt het wel goed, ben niet ongesteld geworden in het buitenland. Toch heb ik het gevoel dat je dit spul niet te vaak moet gebruiken...

07-09-2015 | Vrouw | 44
Onregelmatige menstruatiecyclus
Nergens stond beschreven dat na het stoppen met primolut na 10 dagen 3xpd slikken je 2 dagen later het gevoel hebt dat de hel losbreekt. Ergste bloedingen en pijn ooit. Doorlekken zo erg dat je niet eens de deur uit kan, kan je sowieso niet vanwege de pijn. Kwam ambulance aan te pas op 2e dag en een ziekenhuis overnachting. Dit omdat er niet werd gewaarschuwd door huisar[lees meer...]ts + niet in de patiënteninformatie van het medicijn. Bloeding leek in de verste verte niet op doorbraakbloeding.

02-09-2015 | Vrouw | 34
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Zodra ik de pillen slikte, sliep ik direct erg slecht. Overdag doodmoe, kon vervolgens 's avonds niet in slaap komen en werd dan weer heel vroeg wakker. Deze slaapproblemen komen mij alleen bekend voor van mijn zwangerschappen en heel stressvolle dagen (nu beiden echt niet het geval). Maar de ongesteldheid was binnen een dag volledig gestopt, na ruim twee weken continue on[lees meer...]gesteld te zijn geweest en flink ook! gelukkig hoef ik maar 10 dagen te slikken.. ben doodop!

15-11-2014 | Vrouw | 50
norethisteron
Heb Primolut gebruikt om menstruatie uit te stellen. Ben 3 dagen voor verwachte menstruatie gaan slikken en heb daarna nog 5 dagen geslikt, 3x per dag. Op wat rug- en buikkrampen na geen last gehad. Grootste probleem was om niet te vergeen het pilletje in te nemen.

15-07-2019 | Man | 37
norethisteron (10mg)
ik had sinds meerdere maanden een medium cyste op mijn eierstok en mijn eierstok was aanzienlijk vergroot. in een poging de cyste te doen verdwijnen en mijn eierstok te laten slinken kreeg ik Primolut N 10mg voorgeschreven. dagelijks gebruik voor 10 dagen vanaf dag 14 in de cyclus, 2 cycli. Ik vond het heftig, zeer veel stemmingswisselingen, 'mijn bloed kookte', ik sliep s[lees meer...]lecht door en had veel buikpijn. bij de tweede ronde voelde ik ook mijn eierstokken zitten als ik op mijn zij lag. Het heeft wel geholpen! de cyste is weg en mijn eierstok heeft een normale grootte. p.s. ik woon in Spanje, ik kon weinig vinden over dit medicijn 10mg in het Nederlands of van deze toepassing en ps 2, wij proberen zwanger te worden en ik ben ouder dan 35, daarom is gekozen voor een hormonale aanpak ipv operatief verwijderen.

04-09-2017 | Man | 14
Uitstellen van menstruatie
Medicijn werkt goed om je menstruatie uit te stellen. Je cyclus raakt wel wat ontregeld. Het heeft tijd nodig om weer in het goede ritme te komen.