Ervaringen met Provera tabletten 5mg/10mg

Endometriose (15 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (12 meningen)
Overgang (7 meningen)
Menstruatiepijn (7 meningen)

22-03-2017 | Vrouw | 45
Endometriose
tijdelijk gebruikt om endometriose onder controle te krijgen, gestopt ivm kinderwens

12-03-2017 | Vrouw | 18
Onregelmatige menstruatiecyclus
Het zorgt ervoor dat ik na de kuur gelijk ongesteld werd. Het medicijn doet zijn werk dus prima! Daarintegen vond ik de bijwerkingen erg vervelend omdat ik me de gehele 10 dagen van de kuur verschrikkelijk heb gevoeld. Het gevoel is te vergelijken met een kater. Toen de ongesteldheid kwam was deze erg heftig en pijnlijk. Door de bijwerkingen is het gebruik van dit medici[lees meer...]jn voor mij dus een echte afrader.

08-03-2017 | Vrouw | 35
Vruchtbaarheid

04-12-2015 | Vrouw | 42
Menstruatiepijn
Sinds het starten van de Provera ben ik ontzettend moe. Nu 4 weken gebruikt en de vermoeidheid neemt nog steeds toe. Ik kan mijn ogen vaak niet openhouden. De werking is nog niet goed te beoordelen omdat ik het pas 4 weken gebruikt heb. In overleg met de gynaecoloog besloten te stoppen.

16-06-2015 | Vrouw | 29
medroxyprogesteron oraal (5mg)

11-02-2015 | Vrouw | 51
Onregelmatige menstruatiecyclus
Heb drie maanden geen menstruatie gehad en toen heel heftig en zware menstruatie met stolsels en voelde me erg slap. Ben ik toen naar de HA geweest en ze schreef mij deze medicijnen voor om de menstruatie te laten stoppen. Dit heeft echter twee dagen gewerkt en kreeg toen weer een bloeding en buikpijn. Niet fijn dus, ik weer terug naar de HA. Die heeft toen mijn bloed nage[lees meer...]keken, bloedarmoede, en daarna een inwendig onderzoek. Zag er verder goed uit, ik moest maar de dosis verhogen. Hierdoor heb ik veel buikklachten, maar wel minder bloedverlies. Toch wil ik stoppen met de medicijnen dan maar heftige menstruatie. Maar hier voel ik me niet gelukkig mee met deze medicijnen.

21-10-2014 | Vrouw | 62
Blaasontsteking
Moet 12 dagen Provera innemen om teveel slijmvlies in mijn baarmoeder te laten loskomen en ben op 'n week tijd al 4 kg. bijgekomen... Hopelijk raak ik na die dagen aan teveel kilo's daarna kwijt...

10-09-2014 | Vrouw | 49
Onregelmatige menstruatiecyclus
Gebruik sinds een maand Provera voor het stoppen van het steeds vloeien paar maanden achter elkaar. Maar met deze tabletten blijven de klachten het zelfde dus totaal geen enkel verbetering. Maar weer de gynaecoloog bellen denk ik.

14-10-2013 | Vrouw | 51
Onregelmatige menstruatiecyclus
Na twee jaar slikken en heerlijk! geen menstruatie en de bijbehorende pijnen en andere klachten meer, nu opeens weer twee maanden menstruatie (wel lichter!) maar ook de buikkrampen en neerslachtig gevoel etc. Wie heeft dit ook meegemaakt, en moet ik nu stoppen of...volhouden?

31-07-2013 | Vrouw | 43
Endometriose
Na vele jaren met menstruatieklachten waarvan de oorzaak niet kon worden achterhaald, kreeg ik een mirenaspiraal. Pijnklachten waren hiermee weg, maar bloedingen / spotting bleef. Na bijna vijf jaar belandde ik met ernstige buikklachten in het ziekenhuis. Daar werd geconstateerd dat ik endometriose had. Ook kwam ik er toen achter dat de mirenaspiraal niet helpt om en[lees meer...]dometriose tegen te gaan. Dat bleek.... Na een operatie waarbij een chocoladecyste en een eierstok is verwijderd, werd mij geadviseerd om provera te slikken. Slik dit nu 5 maanden en heb geen buikpijn en / of menstruatie meer. Bijwerkingen zijn vergelijkbaar met de gewone anticonceptie pil, alleen de vermoeidheid is erger. Maar, hier valt mee te leven. Kortom, ik ben tevreden!

24-07-2013 | Vrouw | 49
Overgang
ivm een vleesboom en hevige pijnlijke menstruaties moeten mijn menstruaties gestopt worden. de menstruaties zijn gestopt, maar ik had extreme last van duizeligheid en kon daardoor geen auto rijden ook kon ik me na de duizeligheid niet goed concentreren want dan werd ik extreem moe. het effect begon 1 uur na inname en duurde 1 1/2 uur tot 2 uur en dat dan 2 keer per dag. er[lees meer...] staat ook een waarschuwing in de bijwerkingen dat je geen auto of machine mag besturen. ik kon niet eens fietsen of een wandeling maken. het leek wel of ik dronken was, zo voelde deze duizeligheid aan. dus een gevaar op de weg. ik heb nu een ander medicijn van mijn specialist gekregen om te proberen.

30-12-2012 | Vrouw | 50
Overgang
ik had sinds 4weken menstruatie ,ben naar de dokter gegaan kreeg de pil het wou niet overgaan met gevolg naargeyneceloog en die heeft mij dat recept gegeven,maar het ging niet over en de hele dag hoofdpijn en niet lekker in mijn vel terug aan de pil en het werd steeds minder over een paar dagen moet ik voor onder zoek en dan hoop ik dat er wat aan gedaan word

08-08-2012 | Vrouw | 44
Hartkloppingen
heb tijdens de overgang veel last van hartkloppingen en paniek gevoel door provera gebruik is dit over ook bleken andere bijwerkingen van progesteron tekort over te gaan zoals: dun vel op de toppen van mijn vingers en pijnlijke tanden. Ben blij dat ik het gebruik.

04-04-2012 | Vrouw | 51
Endometriose
Voor mij kwam de Provera als een geschenk uit de hemel. Na jarenlang heftige buikpijn/-krampen en langdurige menstruatie eindelijk van die maandelijkse ellende af. Klachten bleken door endometriose te komen, dat werd vastgesteld tijdens een laproscopie in 1996. Alweer 17 jaar een gewoon leven kunnen leiden zonder klachten, Nu in de overgang en dat geeft wel wat problemen. [lees meer...]Was onlangs een halfjaar gestopt, maar kreeg oude klachten weer volop terug. Na overleg met gyneacoloog toch weer aan de Provera. Ik ben er blij mee. In ieder geval geen buikkrampen en bloedingen meer. Andere overgangsklachten zijn er nog wel, maar daar is voor dit moment mee te leven.

08-03-2012 | Vrouw | 40
medroxyprogesteron oraal
Ik maakte nauwelijks nog progesteron aan, en was daardoor heel labiel, had ernstige en langdurige menstruaties, en had zeker twee van de 3 weken heftige migraine, echt een onleefbare toestand. Door de provera voel ik me weer stabiel, menstrueer ik niet meer, en heb ik nog wel last van hoofdpijn, een soort migraineachtig met misselijkheid, maar dan (meestal) heel licht zod[lees meer...]at ik door kan blijven functioneren. De bijwerkingen waren voor mij vooral gewichtstoename, een lager libido, en soms duizelig. T is allemaal niet perfect, maar voor mij dus het verschil tussen totaal niet meer functioneren, en wel weer kunnen functioneren.

22-02-2012 | Vrouw | 40
Endometriose
Ik had al zo´n 25 jaar last van hevige buikpijn, flauwvallen, dagen in bed van de pijn, depressieve gevoelens rond menstruatie. Niet meer kunnen functioneren. Nu slik ik sinds november 2010 provera, geen menstruatie meer, dus ook geen buikpijnaanvallen meer! Joepie! Alleen wel altijd hoofdpijn en moe, lusteloos en geen zin meer in sex. De 1e maanden overgangsklachten, z[lees meer...]weten e.d Die buikpijn bleek door endometriose te komen, werd ontdekt tijdens kijkoperatie. Mijn dokter nam mijn klachten nooit serieus. Nu blij dat ik zonder deze erge buikpijn kan genieten ondanks de moeheid en hoofdpijn.