Endometriose (12 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (10 meningen)
Menstruatiepijn (7 meningen)
Overgang (5 meningen)

31-07-2013 | Vrouw | 43
Endometriose
Na vele jaren met menstruatieklachten waarvan de oorzaak niet kon worden achterhaald, kreeg ik een mirenaspiraal. Pijnklachten waren hiermee weg, maar bloedingen / spotting bleef. Na bijna vijf jaar belandde ik met ernstige buikklachten in het ziekenhuis. Daar werd geconstateerd dat ik endometriose had. Ook kwam ik er toen achter dat de mirenaspiraal niet helpt om en[lees meer...]dometriose tegen te gaan. Dat bleek.... Na een operatie waarbij een chocoladecyste en een eierstok is verwijderd, werd mij geadviseerd om provera te slikken. Slik dit nu 5 maanden en heb geen buikpijn en / of menstruatie meer. Bijwerkingen zijn vergelijkbaar met de gewone anticonceptie pil, alleen de vermoeidheid is erger. Maar, hier valt mee te leven. Kortom, ik ben tevreden!

24-07-2013 | Vrouw | 49
Overgang
ivm een vleesboom en hevige pijnlijke menstruaties moeten mijn menstruaties gestopt worden. de menstruaties zijn gestopt, maar ik had extreme last van duizeligheid en kon daardoor geen auto rijden ook kon ik me na de duizeligheid niet goed concentreren want dan werd ik extreem moe. het effect begon 1 uur na inname en duurde 1 1/2 uur tot 2 uur en dat dan 2 keer per dag. er[lees meer...] staat ook een waarschuwing in de bijwerkingen dat je geen auto of machine mag besturen. ik kon niet eens fietsen of een wandeling maken. het leek wel of ik dronken was, zo voelde deze duizeligheid aan. dus een gevaar op de weg. ik heb nu een ander medicijn van mijn specialist gekregen om te proberen.

30-12-2012 | Vrouw | 50
Overgang
ik had sinds 4weken menstruatie ,ben naar de dokter gegaan kreeg de pil het wou niet overgaan met gevolg naargeyneceloog en die heeft mij dat recept gegeven,maar het ging niet over en de hele dag hoofdpijn en niet lekker in mijn vel terug aan de pil en het werd steeds minder over een paar dagen moet ik voor onder zoek en dan hoop ik dat er wat aan gedaan word

08-08-2012 | Vrouw | 44
Hartkloppingen
heb tijdens de overgang veel last van hartkloppingen en paniek gevoel door provera gebruik is dit over ook bleken andere bijwerkingen van progesteron tekort over te gaan zoals: dun vel op de toppen van mijn vingers en pijnlijke tanden. Ben blij dat ik het gebruik.

04-04-2012 | Vrouw | 51
Endometriose
Voor mij kwam de Provera als een geschenk uit de hemel. Na jarenlang heftige buikpijn/-krampen en langdurige menstruatie eindelijk van die maandelijkse ellende af. Klachten bleken door endometriose te komen, dat werd vastgesteld tijdens een laproscopie in 1996. Alweer 17 jaar een gewoon leven kunnen leiden zonder klachten, Nu in de overgang en dat geeft wel wat problemen. [lees meer...]Was onlangs een halfjaar gestopt, maar kreeg oude klachten weer volop terug. Na overleg met gyneacoloog toch weer aan de Provera. Ik ben er blij mee. In ieder geval geen buikkrampen en bloedingen meer. Andere overgangsklachten zijn er nog wel, maar daar is voor dit moment mee te leven.

08-03-2012 | Vrouw | 40
medroxyprogesteron oraal
Ik maakte nauwelijks nog progesteron aan, en was daardoor heel labiel, had ernstige en langdurige menstruaties, en had zeker twee van de 3 weken heftige migraine, echt een onleefbare toestand. Door de provera voel ik me weer stabiel, menstrueer ik niet meer, en heb ik nog wel last van hoofdpijn, een soort migraineachtig met misselijkheid, maar dan (meestal) heel licht zod[lees meer...]at ik door kan blijven functioneren. De bijwerkingen waren voor mij vooral gewichtstoename, een lager libido, en soms duizelig. T is allemaal niet perfect, maar voor mij dus het verschil tussen totaal niet meer functioneren, en wel weer kunnen functioneren.

22-02-2012 | Vrouw | 40
Endometriose
Ik had al zo´n 25 jaar last van hevige buikpijn, flauwvallen, dagen in bed van de pijn, depressieve gevoelens rond menstruatie. Niet meer kunnen functioneren. Nu slik ik sinds november 2010 provera, geen menstruatie meer, dus ook geen buikpijnaanvallen meer! Joepie! Alleen wel altijd hoofdpijn en moe, lusteloos en geen zin meer in sex. De 1e maanden overgangsklachten, z[lees meer...]weten e.d Die buikpijn bleek door endometriose te komen, werd ontdekt tijdens kijkoperatie. Mijn dokter nam mijn klachten nooit serieus. Nu blij dat ik zonder deze erge buikpijn kan genieten ondanks de moeheid en hoofdpijn.

15-01-2012 | Vrouw | 41
medroxyprogesteron oraal
Doordat ik een doorbraak bloeding bij pil gebruik had moest ik stoppen met de pil, helaas was ik 3 weken in de maand ongesteld, Nu aan de provera en dan naar de gynocoloog......Ik vind het een rot medicijn, het bloeden is minder maar nog niet weg ...helaas vind ik de bijwerkingen erg vervelend...veel hoofdpijn, moeheid en erg lusteloos..heb nergens zin in...voel me bijna [lees meer...]depressief...kga morgen bellen met HA of ik kan stoppen.

29-09-2011 | Vrouw | 27
Geen menstruatie
ik heb nu zins 10 dagen provera 10 mg gebruikt omdat mijn menstuatie uit bleef en wel zwangerschaps verschijnselen heb oa misselijk een ronde dikkere buik vaak naar het toilet harde gevoelige borsten trek in de raarste dingen banden pijn . huis arts dacht het zelf ook maar omdat bloedtest en urine test negatief waren moest ik provera slikken maar heb nog dezelfe kwaaltjes [lees meer...]. en zins 3 dagen komt er melk uit mijn borsten 1 van de bij werkingen nu wil ik graag weten of er mensen zijn die deze bijwerking ook hebben of hebben gehad . huisarts heeft wel overleg met ginocholoog gehad en vinden niet dat ik een echo moet hebben maar ben al eerder zwanger geweest dus weet wel een beetje wat ik voel en wat niet bij de dagelijkse dingen hoort .

11-05-2011 | Vrouw | 23
Menstruatie problemen

15-03-2011 | Vrouw | 22
Sinds december 2010 geen menstruatie
Hallo, Ik heb totaal geen last gehad. Hoop dat ik eindelijk ga menstrueren, dit is sinds december 2010 niet gebeurd. Heb ook een zwangerschapswens en als ik niet menstrueer, geen ovulatie.

04-01-2011 | Vrouw | 48
medroxyprogesteron oraal
Lange en ernstige vorm van menstruatie
kreeg het de eerste maal voorgescfhreven vanwege de lange duur van mentruatie. na 2 dagen resultaat, Na het stoppen kreeg ik een zodanige ernstige bloeding die niet te stelpen bleek dat ik na 36 uur naar huisarts ben gegaan. Nu weer aan dezelfde dosis, maar merk nu geen enkele verbetering, zelfs niet na 2 dagen slikken

29-11-2010 | Vrouw
medroxyprogesteron oraal
Menstruatie klachten tijdens pil gebruik
Slik steeds 4 strippen door, kreeg een doorbraakbloeding en stopte met slikken, kreeg een hevige menstruatie welke na dat ik weer ging slikken(pil) niet stopte. Nu slik ik 3 dagen provera en menstreer nog steeds, wel minder. heb hoofdpijn en veel buikpijn. klachten zijn net zo hevig als voorheen mijn gewone menstruatie. mijn darmen en blaas zijn geprikkeld.Ben soms ineens[lees meer...] misselijk, ga de ha bellen voor advies. binnen kort ga ik naar de gyneacoloog voor de behandeling van mijn klachten te bespreken. heb me ziek gemeld voor werk ivm de hevigheid van de huidige klachten !

23-09-2010 | Vrouw
PCOS

09-06-2010 | Vrouw
Restweefsel na miskraam
Ik moet dit medicijn gaan slikken omdat er nog restweefsel zit na een miskraam met 12 weken welke gecurreteerd is.....Nu moet ik een 2de curretage maar moet deze medicijnen slikken om te kijken of het met de menstruatie mee komt, maar ik heb al gemenstrueert 31 mei.... Ben bang dat dit medicijn mijn cyclus in de war brengt en twijfel om niet te slikken en maar de 2d curre[lees meer...]tage af te wachten,...wat vinden jullie? Groetjes Bernadette

30-04-2010 | Vrouw
pijnlijke cyclus