Ervaringen met Provera tabletten 5mg/10mg

medroxyprogesteron oraal

Endometriose (15 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (12 meningen)
Overgang (7 meningen)
Menstruatiepijn (7 meningen)

23-07-2020 | Vrouw | 31
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
We willen graag zwanger worden maar ik heb een hele onregelmatige cyclus. Ik gebruik provera om een cyclus te krijgen

06-07-2020 | Vrouw | 44
Onregelmatige menstruatiecyclus
Zou de menstruatie moeten stoppen die al 3 weken duurde maar alleen maar heel veel bijwerkingen en geen effect.

03-07-2020 | Vrouw | 27
medroxyprogesteron oraal (10mg)
Sinds 1,5 jaar aan het kwakkelen met mijn gezondheid, zoals niet menstrueeren en neurologische klachten etc etc. Ben nu al weer een half jaar niet ongesteld geweest en dat voor iemand van 27 jaar is dat niet normaal. Zelf denk ik in de vervroegde overgang te zijn. 2 week dit medicijn geslikt om een soort reset aan de baarmoeder te geven. Nu bijna 4 dagen gestopt met sl[lees meer...]ikken en nog steeds geen resultaat.

18-04-2020 | Vrouw | 38

27-12-2019 | Vrouw | 38
medroxyprogesteron oraal (10mg)
Hoi Iedereen ik ben hier nieuwe nu hebt de kuur ook gevolgd10 dagen onder tussen gestopt 7dg nog steeds ongesteld iemand ervaring

05-12-2019 | Vrouw | 24
Onregelmatige menstruatiecyclus
Het heeft voor mij geholpen om na 8 maanden weer ongesteld te worden. Maar de bijwerkingen en dan vooral de buikkrampen zijn echt verschrikkelijk. 10 dagen lang geslikt om menstruatie op te wekken. Tussen het slikken af en toe al lichte menstruatie. (Oud bloed) en gevoelige borsten.Na het stoppen meteen 2 dagen er na hele heftige ongesteldheid en buikkrampen. Echt verschri[lees meer...]kkelijk.

02-12-2019 | Vrouw | 25
Endometriose
Na het lezen van alle mogelijke bijwerkingen in de bijsluiter en op deze site was ik behoorlijk huiverig voor dit medicijn. De eerste paar dagen had ik een beetje hoofdpijn, maar dat ging snel weer over. Een positieve bijwerking is dat ik normaal gesproken erg last heb van een extreem droge huid, maar die is als sneeuw voor de zon verdwenen. Over de effectiviteit tegen end[lees meer...]ometriose kan ik nog weinig zeggen, gezien ik het pas 3 weken neem, maar tot nu toe is mijn ervaring positief over dit medicijn.

29-10-2019 | Vrouw | 28

21-10-2019 | Vrouw | 30
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik krijg dit medicijn al jaren om een ‘menstruatie bloeding op te wekken. Met een kuur van 4-6 keer per jaar 10 dagen. En dan hopen dat ik binnen 2 weken na stoppen ongesteld wordt. Nu gebruik ik het middel bij mijn vruchtbaarheids behandeling voordat ze mijn eicellen gaan stimuleren. Het is geen fijn medicijn, maar ondanks de extreme bijwerkingen die ik heb, ben ik hee[lees meer...]l dankbaar dat dit medicijn beschikbaar is.

16-10-2019 | Vrouw | 40
Vruchtbaarheid
Ik heb een kuur van 10 dagen om snel een menstruatie op te wekken en mijn baarmoeder voor te bereiden op een terugplaatsing van een embryo. Helaas heb ik veel last van bijwerkingen: slap (kan nog geen deuk in een pakje boter slaan), vaak hoofdpijn, duizelig, benauwd (meer last van mijn astma denk ik), extreem opgezette pijnlijke borsten en steeds vlagen van misselijkheid. [lees meer...]Geen libido meer maar dat kan ook met de IVF zelf te maken hebben. Nog 4 dagen, hoop dat ik me snel weer normaal ga voelen.

20-04-2019 | Vrouw | 41
medroxyprogesteron oraal (5mg)
Overgang
Sinds 2013 bekend met provera (progesteron); prima! gebruik hierbij naast ook pleisters op de buik 2x per week (oestrogenen) geven deze af. Ben onder behandeling bij een overgangsspecialist bij Isala te zwolle, hele fijne begeleiding. Aanrader voor mensen die jong in de overgang komen. Normaal slik ik 1x per 5 weken gedurende 12 dagen achter elkaar 1 tabletje prove[lees meer...]ra, soms krijg ik tijdens deze slikdagen een kleine bloeding, ik slik dan gewoon door op advies. Na 12 dagen heb ik altijd een menstruatie. Helaas nu niet vandaag de 8e dag na slikken en nog geen bloeding ? raar? maakt me onzeker.

16-04-2019 | Vrouw | 43
medroxyprogesteron oraal (10mg)
Veel last nu van de nawerking. Eergister gestopt, maar nu veel hoofdpijn, depri en stemmingswisselingen. En erg veel bloedverlies.

10-04-2019 | Vrouw | 27
medroxyprogesteron oraal (10mg)
Ik menstrueerde tijden de provera kuur heel heftig. Is dat normaal? Want ik las dat je na het stoppen pas mentruatie zou krijgen.

08-03-2019 | Vrouw | 30
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
Heb Provera tien dagen geslikt om mijn menstruatie op gang te krijgen. Was erg moe en prikkelbaar tijdens de kuur. Drie dagen na het stoppen met Provera werd ik ongesteld, heftiger dan ooit! Extreem bloedverlies (moest mij om de twintig minuten verschonen) en zo’n vreselijke buikpijn dat ik mijn bed niet eens uit kon komen..

08-03-2018 | Vrouw | 35
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
Tijdens het gebruik vielen de bijwerkingen nog wel mee. Na het gebruik licht bloedverlies, echter niet een heftige zoals voorspeld. Wel erge bijwerkingen mbt het slapen. Gestresst in de nacht wakker worden en niet meer kunnen slapen. Deze medicijnen hebben ook een grote impact op je algehele gesteldheid, je psyche raakt er volledig van in de war.

31-01-2018 | Vrouw | 35
Onregelmatige menstruatiecyclus
10 daagse kuur gehad en het heeft niks geholpen, dus weer terug naar specialist en weer de maalmolen in 😠