Endometriose (12 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (10 meningen)
Menstruatiepijn (7 meningen)
Overgang (5 meningen)

21-04-2010 | Vrouw
Opwekken menstruatie
Ik slik sinds maandag provera. Ik kan niet zeggen dat ik erg last heb van bijwerkingen. Wat me wel opvalt is dat ik 's avonds in bed het erg koud heb en overdag heb ik het warm. 2e dag een erg rood hoofd van de warmte. Of het werkt weet ik nog niet, dit is de eerste keer dat ik het slik en ik hoop ook dat het niet weer hoeft. Als ik na een week stop dan is het de bedoeling[lees meer...] dat ik ongesteld ga worden en dan moet ik op de 3e dag clomid gaan gebruiken, waarna op de 12e dag een follikkel meting plaats gaat vinden. Wij willen namelijk graag zwanger worden en het blijkt dat ik PCOS heb.

18-01-2010 | Vrouw
Endometriose
Ik slik tweemaal daags 10 mg provera. Dit heb ik eerder 8 maanden volgehouden en nu ben ik sinds kort weer begonnen. De bijwerkingen hoofdpijn en misselijk zijn herken ik. Ik heb zelf ook veel last van wisselende stemmingen. Soms opgezwollen enkels. Tot op heden vallen de bijwerkingen mij nog mee. Alle hormonen zijn troep, dus daar is provera geen uitzondering in. Helaas h[lees meer...]eb ik al 10 dagen last van bloedingen, maar ook dit is een van de bijwerkingen de eerste paar maanden. Vorige keer kreeg ik na 7 maanden constant bloedingen en ben ik ermee gestopt.

30-11-2009 | Vrouw
Lichte vorm van endometriose
de eerste maand van het gebruik had was ik erg veel duizelig, hoofdpijn, moe, down en misselijk. Wilde het liefst stoppen. Soms dacht ik, voel ik me gewoon zo, of komt het door de medicatie. Na een tijdje de huisarts gebeld. Kon niet zomaar overstappen. Ik vind het echt rotzooi! ga er nooit meer mee beginnen. je bent gewoon jezelf niet meer. Slik nu niks meer. Ben na [lees meer...]de provera alleen maar onregelmatig ongesteld geweest. 3 weken ertussen, nu weer 2 weken. Voor de provera had ik dat nooit. Moest de provera ook 3 maanden doorslikken en dan niet ongesteld worden. Voelde me heel erg opgeblazen. Hield ook vocht vast. Nu probeer ik zwanger te worden.

26-11-2009 | Vrouw
Menstruatie stoornis
Dit zijn hormoontabletten en hebben vele bij werkingen, hoofdpijn/migraine, vocht vasthouden extra bloedingen en gespannen pijnlijke borsten om er maar een paar te noemen en ik heb ze helaas allemaal gehad. Dit medicijn wil ik nooit meer gebruiken, ik was opgeblazen door de vocht,had ieder dag zware hoofdpijnen en de bloedigen werden niet minder. Ik ben er dus snel mee ges[lees meer...]topt en voelde mij al snel beter!

07-06-2008 | Vrouw
medroxyprogesteron oraal
Ongesteldheid opwekken willen zwanger worden
gelijk bij gebruike provera ben ik een aantal dagen niet lekker dit stopt meestal weer als de tabletten opzijn ik werd daarna keurig ongesteld maar naar drie keer stopte het weer en ben ik nu voor de 2e x aan de provera heb pcos en schildklier afwijking en willen nu dolgraag zwanger worden