Ervaringen met Betamethason Crème/ Zalf/ Lotion

Betamethason Crème/ Zalf/...

Eczeem (12 meningen)
Psoriasis (5 meningen)
Jeuk (2 meningen)
Schimmelinfectie van de huid (2 meningen)

04-02-2018 | Vrouw | 63
Psoriasis
Tot mijn grote ergenis is de zalf met de letters pch zooo dik dat die niet uit de tube komt. Onderkant tube barst telkens open.met overal zalf tot gevolg. Mijn beginnende artrose is ook al niet handig om deze tube te hanteren..nee nooit meer dit merk. Na klacht aangeven bij apotheek werd er schaapachtig gelachen. Ze waren bekend met het euvel.maar konden er niks aan doen.

11-01-2018 | Vrouw | 16
Eczeem
eczeem, veel last van maar dit genees middel werkte bij mij snel en effectief. stop vooral snel de jeuk, en de schilfers worden minder indien je deze hebt. ik ben er hierdoor vanaf gekomen, en door de allegriesche stoffen te vermijden. tip, gebruik dit voorzichtig en smeer niet te dik. (huid kan anders dun worden)

08-06-2017 | Vrouw | 78
Schimmelinfectie van de huid
Pas een week gebruikt en totaal geen effect. Heel vet en ontdekte vlekken in mijn broeken, gewassen, maar vlekken verdwijnen niet. Heeft iemand een "paardenmiddel"? Broeken niet meer te dragen. Pijnlijke ervaring. Contact met Sandoz opgenomen, nog niets gehoord. Dank als u mij kunt helpen.

13-10-2016 | Vrouw | 49
betamethasonvaleraat (0,5mg/g)
Eczeem
Ik wissel de betamethason crème af met de betamethason zalf. In de zomer gaat de zalf juist mijn huid irriteren. Crème smeert prima uit, zalf wat moeilijker. Op advies van de dermatoloog smeer ik in de zomer eerst de crème en mocht mijn huid dan nog trekkerig aanvoelen daarna een vettige neutrale crème.

11-12-2015 | Vrouw | 48
Eczeem
De vette moeilijk smeerbare zalf is voor mij geen probleem. Samen met lichttherapie werd mijn huid alsmaar schoner. Na half jaar licht, nu door aan het gaan met alleen de zalf. Ik heb meer baat gehad bij de lichttherapie, de zalf houdt het nu beheersbaar. minder last van jeuk en het eczeem is met de helft verminderd. Daar ik over het gehele lichaam eczeem heb is mijn geb[lees meer...]ruik van de zalf groot. Dermatologen raden te lang gebruik van de zalf af. En overstappen op tabletvorm Cellcept is een mogelijkheid voor mij. Zelf ben ik daar huiverig voor, daar betamethason veel minder bijwerkingen heeft.

19-11-2015 | Vrouw | 23
Eczeem
Had last van heftige eczeem over het hele lichaam. Na veel moeite doorverwijzing naar de dermatoloog gehad. Deze gaf me Betamethason zalf, en een afbouwschema. Binnen 1 week waren de ergste klachten weg en nu na 4 weken is alle eczeem zo goed als verdwenen. Hele goede zalf dus. Het enige is dat de zalf ontzettend vet is, en moeizaam uit de tube komt. Hij trekt langzaam in,[lees meer...] dus je blijft overal aan plakken met je vette huidje.

03-08-2015 | Vrouw | 22
betamethasonvaleraat (0,5mg/g)
Eczeem
Ik heb al jaren last van eczeem maar nu ik betamethason gebruik, stukken minder! Zodra ik last heb van mijn huid, smeer ik het er in de ochtend en voor het slapen gaan op. De volgende dag is het al een stuk minder rood en pijnlijk. Na een aantal dagen is het vaak over. Enige nadeel is dat het hormoon zalf is en je dus moet uitkijken met hoevaak en hoeveel je het aanbrengt[lees meer...].

03-01-2014 | Vrouw | 30

29-05-2012 | Vrouw | 40
betamethasonvaleraat
heb het voorgeschreven gekregen omdat ik allergisch reageer op insectenbeten, muggebult van 15 cm doorsnee is geen uitzondering. De jeuk, hitte en het branderige gevoel verdewijnt vlot (< 1 dag) de zwelling doet er wat langer over. Nadeel: huid wordt bij langdurig gebruik dunner en beschadigt daardoor sneller, gelukkig wordt ik niet altijd op dezelfde plek geprikt en heb i[lees meer...]k heel de winter om te herstellen

10-08-2011 | Vrouw | 35
Psoriasis
Ik heb last van psoriasis op mijn hoofdhuid. Dit spul (lotion) werkt op zich best goed, maar mag je niet gebruiken als je huid beschadigd is. Dat is bij mij heel vaak het geval en als je het dan gebruikt, bijt het ontzettend!! Dus daarom gebruik ik het te weinig. Helaas moet ik dus op zoek naar een ander medicijn.

09-03-2010 | Vrouw

23-07-2008 | Vrouw
betamethasonvaleraat
dit is de enige zalf die tegen exzeem hielp waar ik last van hem, echt helemaal geweldig. Helaas verdwijnt de exzeem niet geheel, maar de zalf houdt het zeker in toom. Wel je handen wassen na gebruik. Helaas mag de creme niet gebruikt worden als je zwanger bent.

28-05-2008 | Vrouw
Jeuk
Veel zalfjes geprobeerd tegen eczeem maar deze werkte het beste. Wel oppassen dat je elke keer je handen wast na het opbrengen.