Ervaringen met Aldara

imiquimod

spierpijn stemmingswisselingen gewrichtspijn koorts vermoeidheid

Condyloma (14 meningen)
Huidkanker (10 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (10 meningen)
Wratten (7 meningen)

25-03-2018 | Vrouw | 56
Actinische keratose
Had basaalcelcarcinoom op mijn rug. Lokaal behandeld met Aldara (Imiquimod)en na 6 weken weg. Echter ook in die periode waarin ik het produkt gebruikte is mijn haaruitval begonnen en na stopzetting begon mijn haar te breken. Ook last van vermoeidheid en moeilijk om te concentreren tijdens gebruik. Mijn kapster, mijn moeder en zus hebben ook Aldar gebruikt (ook succesvol[lees meer...] voor basaalcelcarcinoom) en hebben ook dezelfde problemen met hun haar gehad dus ik beeld het me echt niet in (zoals huisarts me probeerde wijs te maken) Bij 4 mensen die ik zelf goed ken & die Aldara creme gebruikt hebben waren dus ook haarproblemen (uitval & afbreken) het gevolg.

07-03-2018 | Man | 30
Genitale wratten
3 x per week aangebracht. Binnen 2 weken resultaat en de wratjes zijn verdwenen. Half jaar mee rond gelopen in de hoop dat ze zelf verdwenen. Voorgeschreven door de huisarts

04-11-2017 | Vrouw | 52
imiquimod (50mg/g)
na twee weken werd ik wat misselijk, moe en spierpijn. Na vier weken contact gezocht met huisarts, omdat ik zo ziek was dat ik gewoon niet meer kon. Op advies gestaakt met de behandeling en het blijkt nog eens dat het totaal niet geholpen heeft, baal enorm.

31-10-2017 | Man | 48
Genitale wratten
Behandeling Genitale wratten bij man 48j. Ik heb eerst Veregen gebruikt gedurende 6 weken, zonder resultaat, daarna met aldara begonnen 3 x per week, na drie weken al resultaat!! Daarna wel last van te dun vel aan balzak. schuurwonden. Op advies dokter 1 X week aldara gebruiken, en perfect genezen op een paar weken.

18-08-2017 | Man | 58
Condyloma
Van huisarts dit recept ontvangen, totaal geen verbetering. Meteen bij eerste constatering naar huisarts gegaan en begonnen met dit recept. Nu bij dermatoloog en meteen verbetering (stikstof behandeling).

29-11-2016 | Vrouw | 43
Genitale wratten
Totaal onverwacht en onaangenaam een aantal genitale wratten vastgesteld bij mijn vriendin. Aldara voorgeschreven. In tegenstelling tot heel wat negatieve reacties heeft dit geneesmiddel uitstekende resultaten gegeven. Na drie weken was alles volledig verdwenen. We zijn nu 4 weken na einde van de behandeling en alles is terug zoals vroeger. Zeker aan te raden. Zorgvuldig e[lees meer...]n heel miniem (met wattenstaafje) aanbrengen enkel op het letsel. Zo heeft het bij ons perfect gewerkt.

16-05-2016 | Vrouw | 26
Condyloma
Elke keer als ik het gebruik, ben ik standaard de volgende dag extreem vermoeid. Zodanig, dat ik na 4 uur na het opstaan al amper mijn ogen kan open houden. Ik hou er persoonlijk dus rekening mee met mijn agenda.

23-03-2016 | Vrouw | 20
Condyloma
Na 3 keer smeren waren de wratjes al bijna helemaal verdwenen, zeer tevreden over dit product!

07-02-2016 | Vrouw | 22
Genitale wratten
Enorme schrik toen ik erachter kwam dat ik genitale wratten had. Na vijf keer gebruiken, waren ze allemaal al weg! Daarna gelukkig ook niet meer teruggekomen! Bijwerkingen waren bij mij jeuk, soms zo erg dat ik niet meer kon slapen, maar toch doorgezet. Enige nadeel is dat het heel duur is, volgens mij zijn er goedkopere alternatieven.

31-01-2016 | Vrouw | 25
Genitale wratten
Nu bijna twee weken bezig en ze lijken te verdwijnen. Eerst werden ze groter, daarna verdwenen er een paar. Er zitten nog twee kleine wratjes bij mijn vagina. Het is belangrijk dat je de huid goed insmeert rondom de wratjes, desondanks is mijn huid zwaar beschadigd tussen mijn vagina en anus. Het zit vol met brandende wondjes, waardoor het behandelen steeds meer pijn doe[lees meer...]t. Erg pijnlijk dus.

13-11-2015 | Man | 26
Wratten
Nauwelijks tot geen effect op wratten op hand en voet. Dure, ineffectieve oplossing. Nu naar nieuwe specialist voor second opinion en nieuwe middelen ter bestrijding van wratten. Nauwelijks last gehad van bijwerkingen. Eerste week enigszins last van bijwerkingen gehad: rillingen en zweten en een mild grieperig gevoel.

11-10-2015 | Vrouw | 23
Wratten
Gigantische jeuk gehad in de tweede week, maar nu al na zes keer (dus twee weken) smeren bijna geen wrat meer te ontdekken terwijl ik er heel veel had! Geen grieperig gevoel gehad, wel wat vermoeider dan normaal. Ik ben benieuwd of ze ook daadwerkelijk weg blijven als ik het middel staak te gebruiken.

25-08-2015 | Man | 82
imiquimod (5mg/g)
Huidkanker
nadat ik de eerste negatieve verschijnelen van het product had waargenomen, maakte ik een afspraak met de dermatoloog, die probeerde mij gerust te stellen met de woorden het wordt nog veel erger maar gewoon doorgaan. ik zou nog drie weken door moeten gaan maar overweeg te stoppen in de hoop dat de onstane plekken weg gaan.???

17-06-2015 | Man | 45
imiquimod (50mg/g)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Voorgeschreven tegen genitale wratten onder de voorhuid. frequentie voorgeschreven: 3 x per week, ik gebruik het nu 1 dag, 2 dagen niet. (ca. 2,5 x pw) In het begin gebruikte ik redelijk veel. Ik was de volgende ochtend enorm moe, futloos, hoofdpijn, rugpijn, papbenen etc. etc. Na lezen van enkele ervaringen op deze site, alleen een heel klein drupje crème op het wratje[lees meer...] en iets erom heen, tevens 's morgen vroeg direct afwassen. Dit hielp veel, nauwelijks meer vermoeidheidsklachten. De overgebleven klachten: De voorhuid is super gevoelig en pijnlijk na gebruik. De voorhuid naar achteren trekken doet pijn, het lijkt wel of de voorhuid strakker komt te zitten. Als ik hem terugtrek begint de pijn als ik halfweg de eikel ben, daarna schiet hij er ineens (als een elastiek) overheen. Gisteravond bloedde de huid bij de overgang naar de eikel (het dunne velletje aan de onderzijde), dus heb alleen iets aan de bovenzijde gemeerd. Ik heb wel het idee dat de wratten al beginnen te krimpen, dus daarom ga ik er mee door. Kortom de bijwerkingen zijn absoluut niet prettig, maar ik heb wel het idee dat het helpt.

17-06-2015 | Vrouw | 40
Huidkanker
alle bijwerkingen die je kunt hebben, heb ik, grotere plek geworden die hevig ontstoken is met etter, spierpijnen,hevige vermoeidheid, emotioneel,..

25-05-2015 | Vrouw | 48
Huidkanker
Ik denk dat ik alle bijwerkingen heb gehad die in de bijschrijving stonden en iedere keer als ik verontrustend het zkh belde kreeg ik te horen dat het normaal was. Ik had deze carcinoom op mijn borst boven de borsten... Het plekje was heel klein maar uiteindelijk was de plek mega groot. Zoveel korsten en er kwam zelfs pus uit! Ik raakte emotioneel ook helemaal in de war en[lees meer...] huilde om alles. Het is nu meiden de plek is nog steeds rood van huidskleur. Ik denk niet dat ik weer voor deze methode zou kiezen.