Ervaringen met Aldara

imiquimod

spierpijn stemmingswisselingen gewrichtspijn koorts vermoeidheid

Condyloma (14 meningen)
Huidkanker (10 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (10 meningen)
Wratten (7 meningen)

06-04-2015 | Man | 48
imiquimod (50mg/g)
Wratten
Aldara heeft bij mij prima gewerkt. Aanvankelijk veel bijwerkingen, maar dat kwam omdat ik het hele zakje gebruikte, wat zeker niet nodig is. Het volstaat een kleine hoeveelheid te gebruiken, alleen op de wratten. De hoeveelheid bijwerkingen valt dan mee. Omdat aldara geleverd wordt in standaard zakjes is het even uitproberen wat de beste hoeveelheid is.

17-03-2015 | Man | 48
imiquimod (50mg/g)
Wratten
Ik heb dit medicijn nu 3 keer gebruikt, maar de bijwerkingen vind ik aanzienlijk. Grieperig gevoel, koude rillingen, rugpijn, last van mijn keel, 's nachts transpireren. De jeuk valt mij mee. Deze klachten waren voor mij aanleiding verder te zoeken naar ervaringen van anderen waarop ik deze site kwam. Ik schrik hier van de reacties. Vooral de verhalen over blijvende klacht[lees meer...]en na stopzetting van de medicijnen baren mij zorgen. Ik overweeg nu al te stoppen. Teleurstelling, want veregen gaf bij mij ook al weinig effect...

15-12-2014 | Vrouw | 21
imiquimod
Ik heb dit zalf maar 3x gebruikt. Het was voorgeschreven door mijn gyneacoloog. Ik ben er erg ontevreden mee ! Heel veel bijwerkingen en heel veel pijn. Ik heb zo een erge pijn dat ik er LETTERLIJK van schreeuw.

14-08-2014 | Man | 22
Wratten
ik heb 2 keer de doos aldara gekocht en 8 weken op het wratten behandeld, ik zie geen effect van dit zalf en ben heel ontevreden. de wratten zyn maar en klein periode weggegaan en dan zijn ze terug opgedacht.

10-02-2014 | Man | 23
imiquimod (250mg)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Sinds twee weken gebruik ik dit medicijn. Net zoals eerdere ervaring bovenstaand was ik vrijwel in paniek toen de huisarts deze ziekte bij mijn diagnosticeerde, aangezien ik nog jong ben en seksueel zeer actief. Het spul lijkt in het begin niet te werken, maar creëert nu rode vlekken rond de wratten (bij de uitgang van de plasbuis). Ook ontstaan daar blaasjes, lichte witt[lees meer...]e bubbeltjes. Het brand licht, en is gevoeliger dan normaal. Als de wratten verdwijnen, dan heb ik het er voorover, maar ik had het fijn gevonden als de huisarts mij had gewaarschuwd voor de eventuele bijwerkingen.

27-04-2013 | Vrouw | 33
imiquimod
Heb 4 weken gesmeerd en tot nu toe weinig effect. 1 van de 11 wratjes is wel bijna weg. Na 4 weken ook open plekken, die brandden. Even weekje rustpauze genomen en sudocrem gesmeerd op de open delen en nu weer genezen. Nu weer verder met de behandeling. Verder geen bijwerkingen

19-03-2013 | Vrouw | 36
Hartkloppingen
Handig, dat ik een aandoening moet kiezen, en de mijne staat er niet bij. Het gaat dus over Genitale wratten. Ben nu al bijna 16 weken aan het smeren, wat de maximale gebruiksduur is voor deze creme. Tot nu toe gaan er af en toe een paar weg, maar ik ben bang, omdat ik toch steeds nieuwe krijg, ik er niet vanaf ben voor het einde van deze laatste kuur. De effectiviteit val[lees meer...]t me dus best tegen, de bijwerkingen vind ik meevallen. Ik smeer wel grote stukken in zodat ik daar minder kans heb op nieuwe. De gezonde huid kan wat zweertjes krijgen, maar die zijn ook snel weer weg.

29-10-2012 | Vrouw | 20
imiquimod
Goed enige bijwerking was jeuk. Verder niets.

29-10-2012 | Vrouw | 20
imiquimod
Ik heb dit medicijn na een bezoek aan de huisarts en een doorverwijzing naar de dermataloog gekregen voor mijn genitale wratjes. Ik was op dit moment ten einde raad. Ik ben vrij jong en heb deze soa opgelopen op een erg vervelende manier. Voordat ik begon met het medicijn was ik erg depressief. Toen ik kon beginnen met het medicijn stond ik eigelijk te springen van geluk. [lees meer...]De wratjes zouden verdwijnen! Na een week zag ik dat het al minder werd. En na 2 weken had ik nog maar een paar plekjes waar het echt zichtbaar was. Na 4 weken gesmeerd te hebben was het totaal verdwenen. Ik was eindelijk weer gelukkig. Ik hoef nu niet meer bang te zijn tijdens de sex dat het er vies uitziet of het afschrikt. Het enige waar ik op moet letten is gebruik van condooms. Ik mocht het nog 3 x 4 weken smeren 3 dagen in de week. Maar ik ben nu pas weer met een nieuwe behandeling begonnen en we zijn ruim 4 maanden verder. Heel afentoe kreeg ik een nieuw wratje die dan weer vanzelf verdweenm de enige bijwerking die ik heb gehad was de jeuk. En daarom raad ik het ook aan om het 2 uur voordat je gaat slapen op te smeren en daarna 8 uur doorslapen en meteen douchen! Er werd ook sproken over een plasflesje en dat is een hele handige tip. Een half liter flesje door de helft snijden. Dit is makkelijk voor vrouwen als je de creme hebt opgesmeerd en moet plassen. De bedoeling is dat je de kop van het flesje tegen je plasgaatje drukt zodat de creme niet weggaat en je daarna weer kan verder slapen. Voor mij viel de behandeling reuze mee.

09-09-2012 | Vrouw | 63
Huidkanker
bij de bijsluiter staan de bijwerkingen die heb ik allemaal gehad. En een hele gevoelige hoofdhuid. Ik ben in de derde week ermee gestopt( moest eigenlijk 4 weken), maar kon er niet meer tegen.Als mij van te voren verteld was over deze zware bijwerkingen had ik daar rekening mee kunnen houden.

11-08-2012 | Vrouw | 18
imiquimod
Het is een zeer pijnlijk medicijn. Ik had het flink onderschat. Eerste dagen flink wat koorts gehad en opgezwollen schaamlippen. Branderig en jeukerig gevoel, wordt er vrijwel misselijk van. Desniettemin is het zeer effectief en is het de moeite we waard. Gewoon volhouden!

27-02-2012 | Man | 25
imiquimod
Super... bijna twee weken aan het smeren, en zichtbaar resultaat... maanden lang rond gelopen en me druk gemaakt wat ik nu moest doen. Na een bezoek bij de huisarts en een specialist begonnen met Aldara. De eerste week een paar dagen serieuse griepverschijnselen, vervolgens zeer schrale huid (rood)... maar het resultaat is nu al zichtbaar. Over een paar weken verwacht ik e[lees meer...]r vanaf te zijn (eerder dan de prognose).

13-01-2012 | Vrouw | 59
imiquimod
Bij mij is in november 2011 het zgn. voorstadium van vulvakanker ontdekt,ook wel VIN3. Ik gebruik Aldara voor behandeling van mijn schaamlippen. Vooral de eerste 2 weken had ik na het smeren een onhoudbare jeuk die gelukkig verdween op het moment dat ik mocht spoelen. Het effect van de Aldara is dat er open plekken ontstaan op de plaatsen waar de huid is aangedaan. Di[lees meer...]t is ook de bedoeling: de open plekken krijgen nieuwe gezonde huid. Een paar tips van tevoren was echter wel handig geweest. Ik wil die voor geinteresseerden hier vermelden. De open plekken zijn ontzettend gevoelig voor urine. Knip daarom de helft af van een 1/2 liter waterflesje en gebruik dat als plasflesje. Zorg dat je wc-papier en een nat washandje voor de greep hebt om alles direct voorzichtig schoon te maken. Mijn ervaring is dat de open plekken zelf niet gevoelig zijn voor de Aldara; ik heb ze er mee ingesmeerd en had daar geen last van. Ik heb Simplexzalf (een vette zalf) gekregen voor gebruik tussen de smeerbeurten door. Dit verlicht de jeuk; je mag het zo vaak gebruiken als je wilt. De gebruiksaanwijzing van Aldara vermeldt geen beschrijving voor gebruik bij VIN3. Er staat dat je alleen de aangetaste plekken moet smeren. Mijn ervaring bij VIN3 is dat het handig is alles in te smeren. De gezonde huid reageert niet op Aldara; je krijgt daar dus geen jeuk of open plekken. Maar latente en (nog) niet zichtbare afwijkingen reageren wel en je ontdekt ze dus op deze manier. Koop een rokzadel om druk en schuren op de open plekken te vermijden. En tot slot: naarmate de huid reageert op Aldara neemt de jeuk tijdens de smeerbeurten zienderogen af. Ik heb er na 7 weken gebruik helemaal geen last meer van. De open plekken zijn inmiddels dicht. Veel sterkte en succes.

07-12-2011 | Man | 38
imiquimod
het verbaast mij dat er op het internet bijna alleen maar de lichte bijwerkingen worden vermeld. ik behoorde tot de groep die deprisief werd eetstoornissen kreeg ik viel 13 killo af in 8 weken, griep, maag en darm klachten. enz, deze staan allemaal gewoon in de bij sluiter. dan wasbij mij de controle erg laag eerste controlle na 4 weken vandaar dat het helemaal fout g[lees meer...]ing. ook heb ik blijvende schade over gehouden zoals oorsuizen, eetstoornissen gepaard met depressie op en af. ik ben behandels ermee in 2007 toen het nog in de kinderschoenen stond .ik kan alleen maar zeggen Pas er mee op met die troep het heeft mij wezelijk verandert zowel geestelijk als lichamelijk. m.v.g lla bos

05-12-2011 | Man | 24
imiquimod
Bijzonder akelig en pijnlijk medicijn, het werkt gelukkig wel. Ga niet seksen of masturberen op avonden dat je moet smeren, je spoelt de creme namelijk weg en voor je het weet mag je een nieuwe kuur (en dat wil je niet). Tip van mijn dermatoloog: als je erg last hebt van de pijn/irritaties, combineer met zinkolie op tijden dat je niet hoeft te smeren. Onschuldig spul zonde[lees meer...]r recept verkrijgbaar maar het helpt wel om de boel verdraagzaam te houden.

13-07-2011 | Vrouw | 20
Genitale wratten
Het helpt goed met de wratten te laten slinken maar helemaal weg gaan ze bij mij niet. Het werkt erg gemakkelijk, maar vergeet niet om na 10 uur te douchen want dat ga je wel merken. Na meerdere kuren steeds meer bijwerkingen gekregen (jeuk, droog, wondjes). Maar al met al toch tevreden.