Ervaringen met Aldara

imiquimod

stemmingswisselingen vermoeidheid koorts spierpijn gewrichtspijn

Condyloma (14 meningen)
Huidkanker (10 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (10 meningen)
Wratten (7 meningen)

13-02-2021 | Man | 57
imiquimod (50mg/g)
Na 1x gebruiken gelijk alle bijwerkingen. Ik heb alleen geen jeuk.

21-10-2020 | Man | 20
Genitale wratten
Het begon met 2 kleine bultjes op mijn voorhuid die later iets groter werden. Toch maar naar de huisarts gegaan en die vertelde mij dat het genitale wratten waren. In eerste instantie kreeg ik het spul condyline mee. Mijn huid was er een aantal dagen kapot van en het deed zeer. De wratjes leken er vanaf afgebrand maar kwamen later weer terug. Na veel research ben ik op Ald[lees meer...]ara creme gestuit. Ik heb het bij de huisarts meegekregen om vervolgens 3x per week op de wratjes aan te brengen om de dag. De wratten werden langzaam kleiner en na 2 weken verdwenen ze. De enige bijwerking was dat mijn eikel (zonder dat ik daarop smeerde) steeds roder werd op een bepaalt plekje en uiteindelijk steeds pijnlijker werd. Het voelde als een schaafwondje. Maar lang niet zo pijnlijk als de wondjes van condyline. Ik raad dus iedereen aan om meteen met Aldara creme te beginnen en werkt dit niet voor je, om dan pas te beginnen met Condyline. Ik dacht er nooit meer vanaf te komen maar nu ben ik weer helemaal de oude!

10-04-2020 | Vrouw | 37
Huidkanker
Bij mij is eind december vorig jaar tijdens een uitstrijkje een VIN ontdekt, een voorstadium van vulvakanker net buiten mijn vagina. Het was een wit plekje met een doorsnee van 1 centimeter. Ik moest met Aldara beginnen en dat voor 18 weken. Ik werd gelijk gewezen op de bijwerkingen, maar vulvakanker wil je ook niet! Ik ben begonnen met drie keer per week het plekje dun e[lees meer...]n nauwkeuring in te smeren, na de eerste paar keer vernam ik extreme jeuk in de nacht en het werd een wondje, waardoor het pijn begon te doen, maar zoals beschreven hoort dit erbij. Na drie weken gebruik ervaarde ik enorme zere benen en voelde ik mij niet fit. Ik werk fulltime, het was lastig, maar ik heb doorgezet! Wel van 3 keer per week naar 2 keer per week gegaan met aanbrengen. Nu zit ik in de laatste 5 weken en het plekje is aanzienlijk afgenomen, het werkt heel erg goed! Ik denk dat het verdragen van de bijwerkingen per persoon verschillend is, maar houd er op voorhand gewoon rekening mee dat het heftig kan zijn. Ja ik heb slechte dagen gehad dat ik om 20:00 op bed lag, niet kon eten door de misselijkheid en dat fietsen naar werk moeizaam was, maar ik vind het het allemaal wel waard! Over 5 weken ben ik hopelijk klaar en kan ik het voorstadium afstrepen. Het heeft mij heel goed geholpen, dat mag ook gezegd worden over dit product. Als er vragen zijn, ben ik altijd bereid om te helpen.

13-01-2020 | Vrouw | 66
imiquimod (250mg)
Ik heb LS en kreeg vanwege de witte plekken die deze ziekte met zich mee brengt Aldara van de gynaecoloog. Enorme moeheid kreeg ik en vooral de jeuk was niet vol te houden. De avonden (2x in de week) dat ik gesmeerd had waren de nachten niet vol te houden door de enorme jeukaanvallen. Witte plekken wel weg ervoor, dat wel maar ik ben eerder gestopt dan moest.

10-12-2019 | Vrouw | 29
Baarmoederhalskanker
Het is nu 1,5 jaar geleden dat ik de crème heb gebruikt. 8 weken lang 3x per week. Vanaf eerste gebruik al de avond erna enorme bonkende koppijn. Ik moest het inwendig gebruiken en kreeg enorme jeuk (moest me inhouden om geen breinaald te pakken en erin te raggen om wat van de jeuk af te komen). In de eerste week ook erge vermoeidheid dat ik zelfs minder moest gaan werken.[lees meer...] Na 4 weken verschoof de koppijn naar de volgende ochtend na gebruik. Ik ben nu 1,5 jaar verder en ben nog steeds erg vermoeid, wel minder als tijdens gebruik. Ik zou achteraf gezien de crème niet meer gebruiken. Heeft gedeeltelijk gewerkt maar moest alsnog geopereerd worden. Na het stoppen na 8 weken ook nog eens heel veel haaruitval gehad en kale plekken gekregen.

28-09-2019 | Vrouw | 41
Basaalcelcarcinoom
Ik smeer 1c per dag aldara crème voor huidkanker Ik had een klein plekje bij mm neus piep klein door de zalf is het heel groot geworden....daarna open en korsten ...ik zag er niet uit ..maar ik weet van de eerste keer 2 jaar geleden dat ik het op een andere plek had dat dit goed werkt en er minder litteken overblijft al is het wel volhouden en doorbijten

19-08-2019 | Vrouw | 39
Basaalcelcarcinoom
Misselijk, hoofdpijn, slechte smaak in mijn mond, vermoeidheid, soms gezwollen gezicht

14-07-2019 | Man | 27
imiquimod (50mg/g)
Gezien alle bijwerken nog steeds in afwachting of dit het is heb al slecht afweer systeem hopend op goed bericht aan het eind van dit proces wat ik nog verder nog moet doorlopen

09-07-2019 | Vrouw | 55
imiquimod (50mg/g)
Ik had erge jeuk aan mijn rechter schaamlip bleek dat ik door bevolkingsonderzoek dat het kanker kon worden . Daarom gebruik ik Aldara creme nu al 6 weken ong . IK moet het nu drie keer in de week gebruiken maar als ik erg last hebt twee keer. Maar soms jeukt het te erg ,en de andere keer erg schrijnen en soms ook pijn met plassen Wie heeft er ervaring mee ik moet het [lees meer...]14 weken nog gebruiken maar word ook schraal

27-05-2019 | Vrouw | 25
Genitale wratten
Van mn gynaecoloog aldara crème voorgeschreven gekregen nadat er inwendig en aan de binnenkant van de binnenste schaamlippen genitale wratten waren geconstateerd. Om de dag smeren, (inwendig mbv tampon, die smeer je vol en breng je in) hou je de hele nacht in. Wat ik deed; voor en na behandeling douchen, ondergoed 60 graden wassen, slapen zonder onderbroek maar wel op een [lees meer...]handdoek, handdoeken 60 graden wassen, en door goed consequent smeren (evt met spiegel) waren bij mij de wratjes zo goed als weg. Had nog 3 kleine plekjes uitwendig dus nog 4 weken doorgesmeerd en alles was verdwenen. Scheren maakt je huid kwetsbaar dus doe dat niet tijdens de behandeling. Je kunt jezelf daardoor op andere plekken besmetten.

28-03-2019 | Man | 36
Condyloma
Beste, ik ben een man 36 jaar en had drie kleine genitale wratten. procedure: week 1: toedining van een zuur - na een week geen reactie week 2: start Aldara creme, dit tot 10 weken. enkel in laatste twee weken lichte verandering dat de wrat minder oppervlak kreeg, maar nog steeds aanwezig. bijwerkingen starten in week 6: brandwonden op balzak... begon met lichte roodhe[lees meer...]id en ging al snel over tot schuurwond en brandwond. week 10: terug naar specialist, meteen moeten stoppen. Nu heeft de specialist de wratten bevroren. zou in 90% van de gevallen de wratten doen verdwijnen. Zeer vermoeiend allemaal. Khad misschien beter voor het laatste gekozen. bij de ene werk Aldara, bij de ander niet...

19-10-2018 | Man | 71
imiquimod (3,75mg)
Actinische keratose
Ik weet nog niet wat het uiteindelijk resultaat is maar in overleg met de specialist ben ik gestopt. Wat kan men in een korte tijd ongelofelijk ziek worden en niet meer toonbaar zijn Omdat mijn lijf er zo heftig op reageerde meende de specialist dat ik direct moest stoppen.

06-10-2018 | Vrouw | 32
Huidkanker
Ter voorbereiding op grote operatie drie maanden gebruikt om laesie kleiner te maken. Ontzettend pijnlijk in gebruik in de schaamstreek. Toiletbezoek na gebruik was gruwelijk. Verder griepverschijnselen en beven. Wel effectief, daarom kunnen volhouden.

17-09-2018 | Man | 38
Genitale wratten
Geweldig middel! Met wattenstaafje om de dag heel dun op de wratjes inwrijven. Ik had er behoorlijk wat en ze verdwijnen als sneeuw voor de zon binnen twee weken. Geen enge wonden of bijwerkingen. Gebruik het middel zoals het recept zegt om de dag: de dag dat je niets gebruikt is je huid ook met het aanvallen van de wratjes bezig. In de kantlijn: Ik begrijp niet waaro[lees meer...]m artsen het slopende condolyne nog voorschrijven. Aldara is 1. effectiever, 2. de kans op terugkomst wratjes is vele malen kleiner en 3. Aldara sloopt je huid niet!

30-08-2018 | Vrouw | 48
Huidkanker
Plek BCC (doorsnee net iets kleiner dan 1 cm) op mijn kuit behandeld. Geen enkele bijwerking. Plekje na 6 weken smeren, 6 weken rust, goed genezen.

19-05-2018 | Vrouw | 52
Huidkanker
ik had een sterke weerstnd om de aladra te gebruiken, deed het op aandringen dermatologe toch met als resultaat een sterk verbrande huid ! Volgens ervaringen die ik nu pas vind kan aldra het immuunsysteel kapot maken dus ik zou deze creme absoluut niet meer gebruiken ! Gebruik enkel natuurlijke middelen !