Methotrexaat

methotrexaat

Reuma (104 meningen)
Ziekte van Crohn (9 meningen)
Gewrichtsontsteking (9 meningen)
Artrose (3 meningen)
Ziekte van Bechterew (2 meningen)
Colitis ulcerosa (1 mening)
Juveniele reumatoïde artritis (1 mening)

Methotrexaat

Bojan Nikolik (12-07-2015)

31-08-2019

Artritis psoriatica

Na de eerste week erg beroerd voelen, slapeloze nachten maar vooral depressief, ik had totaal geen zin meer in leven kamde me haren niet meer omdat er plukken uitkwamen.
13-07-2019

Artritis psoriatica

Sins 3 weken neem ik het . Eerst 3 op woensdag 2.5 .24 uur later piletje folium . Week er na wo weer het zelfde .. week er na 6 pillen . En dag er na folium. Kan nu niks meer . Duizelig zweten warm koud . Last van me oor oog buik als of je je eigen lichaam niet ondercontrolen hebt . Als ik een schoef in de muur draai ga ik zweten paniekerig en val haast om. 13.7.2019 nu[lees meer...] maandag bellen en het weekend even rustig doen . Als het gaat ik heb snel als ik iets voel dat ik weer in paniek raak . Ik ga er mee stoppen en hopen dat ze iets anders hebben .
19-04-2019

Reuma in handen
16-04-2019

Artritis psoriatica

Beste respondent van 11-04-2019. U kunt contact via deze site nemen. (privé gegevens zijn niet online )
19-03-2019

Artritis psoriatica

Mijn huid is nu een stuk rustiger en smeer een enkele keer nog met corticosteroïden crèmes. Ik ben begonnen met lichttherapie en zalven, maar dat hielp maar kort en klachten kwamen terug. Met de jaren verergerde de psoriasis, tot het stadium bereikt werd dat ik onder de schilferende en jeukende rode plekken zat over mijn gehele lichaam. Mijn handen en gezicht begonnen[lees meer...] ook. Dit was voor mij het omslagpunt en ben aan de MTX gegaan. Ik ben van plan ( ook na overleg met specialist ) om nog even door te gaan met deze dosis en te kijken of de bijwerkingen wellicht wat minder worden doordat het lichaam zich instelt op het medicijn.
26-08-2018

Artritis psoriatica

MTX werkte in het begin perfect tot ik een ander doosje kreeg. sinds dien alleen maar ellende na innamen 3 dagen ziek en dan was je net weer een beetje opgeknapt kon je die rotzooi weer in nemen overgestapt op enbrel helemaal super !
02-06-2018

Artritis psoriatica

nadat MTX tabletten niets deden overgestapt op injecties. Daar werd ik echt vreselijk ziek van. Op vrijdag 16u de injectie, eten om 17u en een uur later kwam alles er weer uit. In trainingspak onder een dik dekbed liggen rillen tot zondag. Dan ging het weer. Na een paar maanden kwam daar als gevolg van MTX een hartvliesontsteking bij. Accuut gestopt en toen bijna 10 jaar g[lees meer...]een last meer gehad.
24-01-2018

Artritis psoriatica

..ik ben sinds een jaar gestopt met Humira en Methotrexaat, ik ben een alternatief middel dat ik zelf maak gaan gebruiken en was binnen 3 weken van mijn artritis psoriatica verlost. Ik heb goed afgevallen, heb een perfecte huid, slaap perfect, heb energie als een paard, gewoon top! Ik sta nog steeds onder controle van de specialist. Mijn bloedwaarden zijn perfect, bloeddru[lees meer...]k top. De arts kan het niet verklaren en daarom is hij sceptisch...Zal niet komen door het alternatieve middel maar doordat je meer rust hebt, zegt ie. Onzin natuurlijk. Ik ben directeur van 7 bedrijven en heb 34 mensen voor mij aan het werk...dat kun je geen rust noemen..ik maak meer uren dan iemand in loondienst en dat vind ik niet erg, maar als de wetenschap iets niet kan verklaren, dan kramen ze onzin uit. Kortom, ik ben een gelukkig mens en ik hoef die chemicaliën waarvan je het effect op de lange duur niet weet, gelukkig niet meer te gebruiken.
22-10-2017

Artritis psoriatica

Ziekte begon een paar jaar geleden, eerst met een teen daarna wijsvinger, begin dit jaar duimen pijn en pols. Om te kunnen werken en normaal slapen gebruik ik naproxen 500mg 2/dag. Na bloedonderzoek werd ik ik gebeld door assistente reumatoloog dat ik moet onmiddellijk stoppen met inname methotrexaat, leverfunctie in gevaar. Binnenkort ga ik naar reumatoloog voor alternat[lees meer...]ieve behandeling. Sterkte iedereen met zijn aandoeningen. Adam
03-09-2017

Artritis psoriatica

Na een paar maanden mtx geslikt te hebben voor mijn artritis psoriatica, kreeg ik geelzucht en ben abrupt gestopt, na maanden van onderzoeken ben ik goedgekeurd voor biological Stelara. Helemaal schoon na de eerste injectie😃
08-03-2017

Artritis psoriatica

lichte vorm van psoriasis en lichte ontsteking in drie re.vingers gewrichten. Gevoel van "dikke"vingers. door gebruik MTX verdween mijn psoriasis, maar kon, bleek later niet meer in de zon zitten. Dermatoloog en Reumatoloog konden voor de ontstekingen geen relatie met de MTX leggen. Ben daarom gestopt met inname en na drie weken kon ik weer in de zon. Ben nu een jaar zonde[lees meer...]r MTX en psoriasis komt weer terug alsmede het "dikke"vingers gevoel. Ga a.s maand voor gesprek met Reumatoloog en ik wil een ander medicijn proberen....of anders Biologische reumaremmers. Zoek ervaringsdeskundigen die dit herkennen.
19-12-2016

26-10-2016

Artritis psoriatica

10 jaar gebruikt tegen artritis psoriatica. Eerste jaren werkte het goed in combi met zalfjes. Laatste 3 jaar last van bijwerkingen als vaak grieperig en moe. Af en toe speelde huid en gewrichten alsnog op. De stelara die ik nu gebruik in plaats van methotrexaat is veel fijner.
21-10-2016

Artritis psoriatica

Doordat mijn psoriasis overging in artritis psoriatica moest in switchen van medicijnen. De Psorinovo werkte alleen voor mijn huid, maar ik kreeg steeds meer gewrichtsklachten. In maart 2016 gestart met MTX, maar na de eerste bloedtesten bleek mijn lever dit medicijn niet zo goed te verdragen. Vervolgens steeds geminderd in de dosering, maar uiteindelijk zo laag uitgekomen[lees meer...] dat het middel niet meer effectief werkt. Inmiddels ben ik gestart met Humira injecties......ben benieuwd.
09-04-2016

Artritis psoriatica

Door de aaneenschakeling van griepjes voelt het soms alsof ik een compleet winterseizoen van 5 maanden ziek ben. Ik blijf dan binnen, ben in die tijd alleen maar voor mijn werkgever aan het werk, maar verder voel ik me te ziek voor uiteten, sporten, outdoor activiteiten, of het spelen met de kinderen. Het is dan best wel moeilijk om door te gaan met het medicijn, als je er[lees meer...] zoveel leuke dingen voor moet opgeven. Goed, de pijn, stijfheid, en dikke ontstoken tenen, knieën en vingers worden dan iets minder, maar als je een half jaar ziek, zwak en misselijk bent, dan duurt je leven ook maar half zo lang.
26-02-2016

Artritis psoriatica

vreselijk middel, kon er absoluut niet tegen, nog veel te lang mee door gegaan, had sneller moeten stoppen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (510) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum