Ervaringen met Methotrexaat

methotrexaat

levertoxiciteit

Gewrichtsontsteking (10 meningen)
Ziekte van Crohn (9 meningen)
Colitis ulcerosa (1 mening)
Juveniele reumatoïde artritis (1 mening)

Bojan Nikolik (12-07-2015)

03-09-2017 | Vrouw | 40
Artritis psoriatica
Na een paar maanden mtx geslikt te hebben voor mijn artritis psoriatica, kreeg ik geelzucht en ben abrupt gestopt, na maanden van onderzoeken ben ik goedgekeurd voor biological Stelara. Helemaal schoon na de eerste injectie😃

08-03-2017 | Man | 70
Artritis psoriatica
lichte vorm van psoriasis en lichte ontsteking in drie re.vingers gewrichten. Gevoel van "dikke"vingers. door gebruik MTX verdween mijn psoriasis, maar kon, bleek later niet meer in de zon zitten. Dermatoloog en Reumatoloog konden voor de ontstekingen geen relatie met de MTX leggen. Ben daarom gestopt met inname en na drie weken kon ik weer in de zon. Ben nu een jaar zonde[lees meer...]r MTX en psoriasis komt weer terug alsmede het "dikke"vingers gevoel. Ga a.s maand voor gesprek met Reumatoloog en ik wil een ander medicijn proberen....of anders Biologische reumaremmers. Zoek ervaringsdeskundigen die dit herkennen.

19-12-2016 | Vrouw | 53
methotrexaat (10mg)

26-10-2016 | Vrouw | 33
methotrexaat (10mg)
Artritis psoriatica
10 jaar gebruikt tegen artritis psoriatica. Eerste jaren werkte het goed in combi met zalfjes. Laatste 3 jaar last van bijwerkingen als vaak grieperig en moe. Af en toe speelde huid en gewrichten alsnog op. De stelara die ik nu gebruik in plaats van methotrexaat is veel fijner.

21-10-2016 | Man | 38
Artritis psoriatica
Doordat mijn psoriasis overging in artritis psoriatica moest in switchen van medicijnen. De Psorinovo werkte alleen voor mijn huid, maar ik kreeg steeds meer gewrichtsklachten. In maart 2016 gestart met MTX, maar na de eerste bloedtesten bleek mijn lever dit medicijn niet zo goed te verdragen. Vervolgens steeds geminderd in de dosering, maar uiteindelijk zo laag uitgekomen[lees meer...] dat het middel niet meer effectief werkt. Inmiddels ben ik gestart met Humira injecties......ben benieuwd.

09-04-2016 | Man | 41
Artritis psoriatica
Door de aaneenschakeling van griepjes voelt het soms alsof ik een compleet winterseizoen van 5 maanden ziek ben. Ik blijf dan binnen, ben in die tijd alleen maar voor mijn werkgever aan het werk, maar verder voel ik me te ziek voor uiteten, sporten, outdoor activiteiten, of het spelen met de kinderen. Het is dan best wel moeilijk om door te gaan met het medicijn, als je er[lees meer...] zoveel leuke dingen voor moet opgeven. Goed, de pijn, stijfheid, en dikke ontstoken tenen, knieën en vingers worden dan iets minder, maar als je een half jaar ziek, zwak en misselijk bent, dan duurt je leven ook maar half zo lang.

26-02-2016 | Man | 57
Artritis psoriatica
vreselijk middel, kon er absoluut niet tegen, nog veel te lang mee door gegaan, had sneller moeten stoppen.

11-12-2015 | Vrouw | 64
methotrexaat (15)
Artritis psoriatica
Slik al sinds 1995 methotrexaat, in het begin wat problemen (Gewichtstoename, in begin misselijk, maar door wisselende tijd van inname, geen problemen meer) en aftasten welke hoeveelheid. Wel wat gewichtstoename. Nu merk ik dat de leverwaarde wat oploopt, volgens arts nog geen probleem.