methotrexaat

Reumatoïde artritis (117 meningen)
Gewrichtsontsteking (10 meningen)
Ziekte van Crohn (9 meningen)
Artrose (3 meningen)
Ziekte van Bechterew (2 meningen)
Colitis ulcerosa (1 mening)
Juveniele reumatoïde artritis (1 mening)

Bojan Nikolik (12-07-2015)

19-12-2016 | Vrouw | 53
methotrexaat (10mg)

26-10-2016 | Vrouw | 33
methotrexaat (10mg)
Artritis psoriatica
10 jaar gebruikt tegen artritis psoriatica. Eerste jaren werkte het goed in combi met zalfjes. Laatste 3 jaar last van bijwerkingen als vaak grieperig en moe. Af en toe speelde huid en gewrichten alsnog op. De stelara die ik nu gebruik in plaats van methotrexaat is veel fijner.

21-10-2016 | Man | 38
Artritis psoriatica
Doordat mijn psoriasis overging in artritis psoriatica moest in switchen van medicijnen. De Psorinovo werkte alleen voor mijn huid, maar ik kreeg steeds meer gewrichtsklachten. In maart 2016 gestart met MTX, maar na de eerste bloedtesten bleek mijn lever dit medicijn niet zo goed te verdragen. Vervolgens steeds geminderd in de dosering, maar uiteindelijk zo laag uitgekomen[lees meer...] dat het middel niet meer effectief werkt. Inmiddels ben ik gestart met Humira injecties......ben benieuwd.

09-04-2016 | Man | 41
Artritis psoriatica
Door de aaneenschakeling van griepjes voelt het soms alsof ik een compleet winterseizoen van 5 maanden ziek ben. Ik blijf dan binnen, ben in die tijd alleen maar voor mijn werkgever aan het werk, maar verder voel ik me te ziek voor uiteten, sporten, outdoor activiteiten, of het spelen met de kinderen. Het is dan best wel moeilijk om door te gaan met het medicijn, als je er[lees meer...] zoveel leuke dingen voor moet opgeven. Goed, de pijn, stijfheid, en dikke ontstoken tenen, knieën en vingers worden dan iets minder, maar als je een half jaar ziek, zwak en misselijk bent, dan duurt je leven ook maar half zo lang.

26-02-2016 | Man | 57
Artritis psoriatica
vreselijk middel, kon er absoluut niet tegen, nog veel te lang mee door gegaan, had sneller moeten stoppen.

11-12-2015 | Vrouw | 64
methotrexaat (15)
Artritis psoriatica
Slik al sinds 1995 methotrexaat, in het begin wat problemen (Gewichtstoename, in begin misselijk, maar door wisselende tijd van inname, geen problemen meer) en aftasten welke hoeveelheid. Wel wat gewichtstoename. Nu merk ik dat de leverwaarde wat oploopt, volgens arts nog geen probleem.

26-04-2015 | Vrouw | 54
Artritis psoriatica
Sinds 1,5 jaar artritis psoriatia en een flinke dactilitis van mijn wijsvinger. Bij de reumatoloog direct gestart met naproxem / oxepram. Deze hadden geen effect. Daarna prednison geprobeerd maar ook dit had geen effect. Na een half jaar met methotrexaat gestart. Eerst 6 tabletten per week, daarna 8 en na 3 maanden naar 10 tabletten per week. Daarnaast altijd 1 foliumzuur[lees meer...]tablet op de andere dagen. Na ruim 5 maanden eindelijk resultaat en de druk ging van de vinger af. daarna ging het heel snel en na 3 maanden 10 tabletten per week te slikken kan ik mijn hand weer normaal gebruiken. Nu met het gebruik weer naar beneden om te kijken waar de ondergrens is. De psoriasis verdween evenredig met de dactilitis. Super blij.

03-04-2015 | Man | 49
Artritis psoriatica

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (566) - Antibiotica - penicillines breedspectrum