Ervaringen met Remicade

infliximab

psoriasis slijm ophoesten ontstoken ogen hyperactiviteit gemakkelijk blauwe plekken krijgen

Ziekte van Crohn (66 meningen)
Colitis ulcerosa (23 meningen)

Methotrexaat (282 meningen)
Azathioprine (144 meningen)
Enbrel (125 meningen)
Imuran (56 meningen)
Arava (45 meningen)

16-05-2020 | Man | 56

03-10-2019 | Vrouw | 29
Colitis ulcerosa
Inmiddels al 3.5 jaar remicade voor Colitis. Na de eerste paar infusen veel hoofdpijnklachten en algehele malaise. Daarna hydrocortisol erbij gekregen, sindsdien gaat het beter. Ook gebruikt tijdens zwangerschap tot 32 weken. Om de 6 weken een infuus, aantal dagen van te voren vaak al vermoeid. Bijwerkingen zijn verder bij een ontsteking of ziekte dat ik altijd een AB [lees meer...]kuur nodig heb om er weer bovenop te komen. Tandheelkundige ingrepen betekenen bij mij ook altijd ontsteking en AB kuur.

07-09-2018 | Vrouw | 34

19-03-2016 | Vrouw | 67
infliximab (500mg)
Colitis ulcerosa
Remicade verdraag ik zeer goed. Ik heb heel veel spierkrampen, vooral 's nachts.

29-09-2015 | Vrouw | 20
Ziekte van Crohn
Remicade werkt goed tegen de buikpijn. Ik ben nu 4x aan het infuus geweest. Wat een minpunt voor mij is, is dat ik nog steeds vermoeid ben en graag meer energie zou willen hebben. Ook krijg ik niet normaal veel ontstekingen op andere plekken en ben ik vaak ziek. Zoals oorontstekingen, keelontstekingen (keelamandelen/tonsillen laten verwijderen), oogontsteking, blaasontstek[lees meer...]ingen, gewrichtsontsteking. Teveel antibiotica gehad, immuun voor geraakt. Daardoor vele schimmelinfecties gekregen. Het fijne eraan is dat ik geen pillen hoef te slikken en gewoon rustig soort van word bijgetapt.

07-09-2015 | Man | 15
Ziekte van Crohn
Op mijn 12de zei mijn dokter, na een foute diagnose en een half jaar pijn, dat ik de ziekte van Crohn heb. Op dat moment woog ik nog 35 kg. Eerst kreeg ik een melkachtige oplossing via een sonde, daarna pillen maar die hielpen niet meer. Nu krijg ik om de 8 weken een infuus voor mijn remicade. Ik moet zeggen, ik wou dat ik het eerder had ontdekt! Een kleine bijwerking die [lees meer...]ik steeds krijg is dat ik er euforisch van word. Maar natuurlijk de inname is niet zo leuk... ik ben namelijk geen fan van naalden. Hoe dan ook als je ooit voor de keuze staat om dit te nemen in plaats van iets anders, kies remicade.

07-07-2015 | Vrouw | 30
infliximab (500mg)
Ziekte van Bechterew
Heb 3,5 jaar Remicade infuus gekregen, 1 x per 4 weken, voorgeschreven door Reumatoloog. Afgezien van het laatste half jaar ben ik zeer tevreden over deze medicatie. Ik vind het persoonlijk geen groot probleem om eens in de 4 weken een halve dag in het ziekenhuis te zitten, maar sommigen zullen dit misschien vervelend vinden. Qua verzorging en begeleiding heb ik wat dat be[lees meer...]treft geen klagen gehad. Ik merkte minder bijwerkingen bij deze tnf-blokker dan bij Humira en Enbrel. Voordeel is ook dat het volledig op gewicht is aangepast. Laatste half jaar merkte ik steeds minder verschil nadat ik weer infuus had gekregen. Langzaamaan gingen ontstekingswaarden ook weer omhoog, uiteraard ook weer meer klachten. Zelfde had ik bij Enbrel en Humira, alleen ging het toen veel sneller slechter (en ook gebruiksperiode was korter daarbij - 12 en 15 maanden).

14-06-2015 | Man | 50
infliximab (50)
Ziekte van Bechterew

12-03-2015 | Vrouw | 23
infliximab (300mg)
Ziekte van Crohn
Met lichte Crohn maar flinke vorming van perianale fistels een hoop operaties meegemaakt, maar niets dat hielp. Daarom Remicade maar eens gaan uitproberen, omdat dat toch ook vaak tegen fistels helpt. Ik heb er inmiddels bijna anderhalf jaar mee bezig. Na ongeveer 3 maanden gebruik ben ik heel erg ziek geworden (een onidentificeerbaar virus met hoge koorts + veel oedeem +[lees meer...] intense uitslag), echter is het onduidelijk of dit door de Remicade is (mede) veroorzaakt. Waarschijnlijk niet. Het fistel loopt ietsje minder dan eerst en doet geen pijn meer, het lijkt dus wel een beetje effectief te zijn. Ik maak geen antistoffen aan, dus om te kijken of we de effectivieit nog kunnen verhogen, krijg ik het sinds kort iedere 6 weken. Geen probleem om elke 6 weken naar het ziekenhuis te gaan: vlak bij mijn studie, en binnen 2 uur sta ik meestal weer buiten (UMCU). Wel wat vermoeidheid, maar is onmogelijk te zeggen of dat van de medicatie of de Crohn komt. Gebruik het icm met puri-nethol (mercatopurine). Wat huidprobleempjes (lichte eczeem, ernstige roos, rocaseae), maar volgens de dermatoloog komt ook dát niet van de Remicade (wel toevallig allemaal binnen maanden na het starten met Remicade begonnen ;-) ). Ik ben in elk geval wel tevreden.

09-02-2015 | Man | 52
Crohn
Ik werd in het jaar 2000 erg ziek (Crohn). Begon met pentasa, daarna pretnison. Maar niets hielp en ik werd alleen maar zieker. Na opname in het ziekenhuis moest ik door naar het academisch ziekenhuis in Utrecht. Nog steeds werk ik zieker. Artsen zeiden: als we de remicade nu niet geven hoeft het morgen niet meer. Het was afwachten of het zou werken. De volgende dag was i[lees meer...]k al wat opgeknapt. enige tijd later kreeg ik nog een keer remicade, waarna ik snel naar huis kon, na een verblijf van 3.5 maand in het ziekenhuis. Nu krijg ik elke drie maanden remicade en dat gaat redelijk goed. Het is mijn redmiddel geweest (en is het nog).

21-01-2015 | Vrouw | 28
Colitis ulcerosa
Maart 2014 werd ik opgenomen in het ziekenhuis met colitis ulcerosa. Dit was de eerste opvlamming voor mij. Allereerst werd er milde medicatie gegeven zoals pentase, klysma,s. Helaas sloeg dat niet voldoende aan en kwam er later prednison bij en uiteindelijk remicade. Ook remicade leek in eerste instantie niet aan te slaan. Ik heb daarom een paar dagen later een tweede kee[lees meer...]r remicade gekregen. Dat sloeg gelukkig aan!!! Nu een jaar verder krijg ik weer een darmonderzoek. We gaan kijken hoe de darm er momenteel uit ziet. Goed, dan kan ik wellicht stoppen met de remicade. Het middel heeft mijn darm stabiel gekregen en ik ben klachtenvrij, maar wel last van bijwerkingen zoals jeuk, huidproblemen, haaruitval, geen weerstand dus iedere virusje pak ik op. Daarnaast wordt afgeraden om remicade te gebruiken als je zwanger wilt worden. Kortom, ik wil afbouwen en hopelijk blijft mijn darm ook dan stabiel. Ik ben benieuwd hoe het met patienten gaat die gestopt zijn met remicade. Vooral de patienten die weer een opvlamming hebben gekregen. Wederom remicade gekregen? Sloeg dat aan? NOOT: ik weet niet welke dosering ik krijg toegediend. Ik heb daarom gewoon iets ingevuld omdat ik anders het bericht niet kan plaatsen. Bij een volgende remicade gift hou ik dit in de gaten.

15-10-2014 | Vrouw | 47
Crohn
Na een hevige aanval in 2010, direct opgenomen in het ziekenhuis en ben ik bij de MLD arts terecht gekomen. In januari gestart met behandelingen en eerst met Azathioprine, wat heftige bijwerkingen opleverde en mijn leverwaarden aanzienlijk liet dalen, waardoor gekozen is voor Infliximab (remicade). Remicade heeft goed geholpen voor de onstekingen, helaas bleek de crohn al[lees meer...] dusdanig uitgebreid waardoor uiteinde dunne darm, blinde darm en begin dikke darm verwijderd is in december 2012 als ook een vergroeing naar het uiteinde naar mijn dikke darm. Tijdens het gebruik van infliximab had ik al veel bijwerkingen van allerlei andere ontstekingen met name in mijn luchtwegen, mond en aan mijn handen, die steeds erger werden. Na de operatie besloten om preventief toch weer aan de remicade te beginnen, maar de ontstekingen aan handen en gezicht traden weer op en dusdanig dat arts voorstelde om over te stappen op Humira, hier moet ik nog mee beginnen.

14-06-2013 | Vrouw | 40
Ziekte van Crohn
remicade gebruikt.. 1x in de 2 maanden ging ik een middag naar het ziekenhuis waar ik het medicijn via een infuus toegediend kreeg. de eerste heb ik gekregen tijdens een ziekenhuisopname. mijn dikke darm was volledig ontstoken. remicade sloeg goed aan. ik was tevreden. op wat hoofdpijn na bij de eerste infusen, ging het prima. mijn laatste infuus liep anders. ik kreeg jeuk[lees meer...] over mijn hele lichaam, verschillende galbulten en ik werd verschrikkelijk benauwd. gelukkig was er iemand bij me, di snel een zuster heeft kunnen waarschuwen. anders had het anders kunnen aflopen. sindsdien gebruik ik geen remicade mee, maar Humira.

03-03-2013 | Vrouw | 20
Ziekte van Crohn
Voor mij werkt Remicade heel goed. Alleen wat vaker last van jeuk (vooral inmijn gezicht) en rode plekken. Helaas toch 2 maanden geleden geopereerd moeten worden. Er was een vernauwing ontstaan tussen dunne en dikke darm. Darm was verder helemaal schoon. Tot nu toe is Remicade voor mij echt een wonder middel. Heb wel last van heel veel vermoeidheid tot 2 dagen de infusie[lees meer...], daarna kan ik bergen verzetten. Ik gebruik dit middel samen met Imuran en questran.

26-01-2013 | Vrouw | 41
Ziekte van Crohn
Ik heb nu 6 keer mijn infuus gehad en gelijk van af de eerste keer had ik bijna geen last meer bij de derde keer helemaal geen last meer van de darmen. Ik weet niet hoe lang het al speelt ik denk een maand of drie nu dat ik jeuk heb en droge eczeem heb gekregen ik denk door de remicade nu heb ik ook steeds vaker (nu al enkele dagen) achter in de tong keel en gehemelte het[lees meer...] zet het wat op lijkt wel. als ik mijn tong uit steek doet het pijn de spieren in de bovenramen en boven benen doen pijn ook heb ik galbulten de dokteren hebben daar nog nooit van gehoord zeggen ze ook heb ik heeeeel erg haar uitval gehad dat is gelukkig weer aan het groeien. Een paar jaar geleden heb ik ook Hemera gehad ik kreeg toen ook vrij snel last van gewrichten en spieren maar daar hadden ze ook nooit van gehoord ik had verschrikkelijke pijn ik kon werkelijk niets mee het was een hele zware tijd. ik ben toen zelf gestopt daarna ging het steeds wat beter maar het lijkt nu weer terug te komen. Mijn zoon gebruikt ook remicade en kan niet zonder ze hebben het twee jaar geleden gestopt omdat ze dachten dat hij het niet meer nodig had hij was toen bijna dood na veel gemopper van mijn en vader hebben ze het toen toch maar weer gegeven en was hij zo weer op de been hij heeft wel 6 weken moeten vechten voor zijn leven voor de artsen wilde luisteren. Mijn zoon heeft helemaal geen bij werkingen we zijn blij met het medicijn en hopen dat het nog lang zijn werk blijft doen.

27-09-2012 | Vrouw | 39
Ziekte van Crohn
Ook ik krijg remicade, en dagelijks imuran voor crohn. Doordat ik allergie reactie kreeg krijg ik voor de remicade,hydrocortison toegediend. Nu twee keer gehad, de eerste gelukkig geen allergie reactie, de tweede keer voelde ik me weer niet goed, langzamer laten inlopen was het advies. Ik heb geen last van mijn darmen, fijnn! maar wel uitslag in mijn gezicht, grote rode dr[lees meer...]oge vlekken, blijkt door remicade en/of imuran te komen, daarnaast blijf ik wel moe,heb vage maagklachten en ik zweet veel meer dan anders.. (kent iemand het zweten als reactie van de remicade?) dus ik ben deze keer niet helemaal tevreden terug uit het ziekenhuis.. Ik ging altijd eens per 6wk maar mijn mdl arts vind om de 8 wk beter, ik heb mijn twijfels..