Ervaringen met Remicade

infliximab

psoriasis slijm ophoesten ontstoken ogen hyperactiviteit gemakkelijk blauwe plekken krijgen

Ziekte van Crohn (66 meningen)
Colitis ulcerosa (23 meningen)

Methotrexaat (283 meningen)
Azathioprine (144 meningen)
Enbrel (125 meningen)
Imuran (56 meningen)
Arava (45 meningen)

27-09-2012 | Vrouw | 39
Ziekte van Crohn
Ook ik krijg remicade, en dagelijks imuran voor crohn. Doordat ik allergie reactie kreeg krijg ik voor de remicade,hydrocortison toegediend. Nu twee keer gehad, de eerste gelukkig geen allergie reactie, de tweede keer voelde ik me weer niet goed, langzamer laten inlopen was het advies. Ik heb geen last van mijn darmen, fijnn! maar wel uitslag in mijn gezicht, grote rode dr[lees meer...]oge vlekken, blijkt door remicade en/of imuran te komen, daarnaast blijf ik wel moe,heb vage maagklachten en ik zweet veel meer dan anders.. (kent iemand het zweten als reactie van de remicade?) dus ik ben deze keer niet helemaal tevreden terug uit het ziekenhuis.. Ik ging altijd eens per 6wk maar mijn mdl arts vind om de 8 wk beter, ik heb mijn twijfels..

19-09-2012 | Vrouw | 39
Crohn
Gaat heel goed met de remicade. Binnenkort mijn 6e infuus. Heeft even geduurd met het aanslaan van deze medicijn, maar dit kwam meer doordat er al een aantal vistels ontstaan waren. Hiervoor wel helaas 2x geopereerd. Bijna Geen bijwerkingen. Wel erg zweterig, normaal gesproken ben juist een koukleun, dacht dat ik al in de overgang zat, maar na bloedonderzoek toch niet. Zou[lees meer...] dus toch met de remicade te maken kunnen hebben.

22-10-2011 | Vrouw | 39
Crohn
ik ben begonnen met Remicade tijdens een opname. dit krijg je mbv infuus. na de opstart waarin je het wat vaker krijgt, kreeg ik het vervolgens om de 2 maanden.In het begin heb ik erg veel pijnen gehad in mijn botten. erg pijnlijk. dit ging steeds beter. voor mijn darmen werkte het prima. veel minder moe en weinig buikpijn. helaas kreeg ik na de 6e keer opnieuw een allergi[lees meer...]sche recatie tijdens het infuus en moest helaas stoppen.

04-04-2012 | Vrouw | 38
Colitis ulcerosa
Heel veel bijwerkingen; gewrichtspijnen, pijn op de borst, extreem vermoeid, exceem handen en benen, bloedingen tussen de tenen, kortademig. Acuut gestopt met infliximab en lang uitgeziekt naar voel me nu stweds beter nu het medicijn kangzaam mijn lichaam verlaat! Mdl-arts zegt dat dit een allergische reactie is en nu ook problemen met de longen door infliximab, na elke be[lees meer...]handeling binnen twee dagen luchtweginfectie! Ben wel klaar met dit medicijn.

16-01-2012 | Man | 38
Ziekte van Crohn
Hallo, het is nu meer dan 10 jaar dat ik de ziekte van Crohn en ik heb mijn eerste infuus met remicade gekregen, de eerste 4 dagen perfect, net zo of bijna net zo erg als Crohn, maar vandaag, ja hoor, weer net zo erg als daarvoor! Nu wacht ik op het volgende infuus om te kijken hoe het gaat, qua bijwerkingen heb ik verlies van smaak bij sommige producten.

25-02-2024 | Vrouw | 36
Colitis ulcerosa

psoriasis slijm ophoesten hyperactiviteit ontstoken ogen gemakkelijk blauwe plekken krijgen

Sinds januaro 2019 de diagnose colitis Ulcerosa gekregen. Alle variaties medicatie gehad . In maart 2022 kreeg ik ( op eigen aandringen) infliximab toegediend.. het heeft tot mei 2023 goed gewerkt. Ik had ontzettend jeuk__) ik legde zelf wel de link naar infliximab, de rest natuurlijk niet.... dermatoloog gaf aan dat ik psoriasis had ontwikkeld... toen ben ik gestopt met[lees meer...] infuus...en de psoriasis is verdwenen, wauw!! .....nu geen medicatie, dat gaat met vallen en opstaan....maar ben nog meer met leefstijl/supplementen/ voeding aan de slag ..

05-05-2022 | Vrouw | 36
infliximab (500mg)
Nvt

28-12-2011 | Man | 36
Ziekte van Crohn
Gebruik Remicade nu zo'n 3 1/2 jaar. Aanvankelijk ging dat prima. Geen bijwerkingen en veel minder buikproblemen. Sinds een jaar beginnen de bijwerkingen zich op te stapelen: eczeem in het gezicht en daardoor ontstoken ogen, droge slijmvliezen, hartkloppingen. Tegen de fistels helpt de Remicade helaas niet. Vermoeid was ik al door de Crohn. Hier merk ik geen verschil in. [lees meer...]Bij de inname geen problemen (wellicht door de cortison die vooraf gegeven wordt), kan altijd gewoon zelf weer naar huis of het werk rijden. Was aanvankelijk erg tevreden, maar dat wordt dus steeds minder...

28-02-2015 | Vrouw | 35
infliximab (500ml)
Ziekte van Crohn
Reeds een aantal jaren heb ik de ziekte van crohn. Het was in het begin even zoeken naar de juiste frequentie maar nu, om de 6 weken, hebben we het gevonden en blijft het allemaal heel er stabiel,,,, voor nu, want het blijft altijd afwachten natuurlijk

08-12-2013 | Vrouw | 35
Ziekte van Crohn
Hallo. Ik gebruik nu 1, 5 jaar remicade... Eerst om de 8 weken maar daar waren er 4 van goed. Ik krijg nu om de 6 weken een infuus en daarnaast nog puritenol 100 mg elke dag. Ik heb minder last van mijn buik. Maar daar is ook alles mee gezegd. Ik heb erg last van mijn gewrichten en spieren. Ben eigenlijk altijd erg moe. Heb last van een zeer droge huid en krijg vaak [lees meer...]last van blaasjes in mijn gezicht. Veel last van mijn onderrug en elke dag is wel een verrassing wat het gaat brengen. Voel me af en toe een oud wijf met het hoofd van een jonge vrouw. Ik vind het allemsal erg frustrerend. Maar zie dat ik niet de enige ben met allerlei vervelende bijwerkingen. Vroeger draaide ik nergens mijn handen voor om. Maar nu..... M

18-06-2012 | Vrouw | 35
Colitis ulcerosa
Donderdag infuus gehad voor de 5 e keer vorige keer allergische reactie gehad dus nu stond er een dagopname gepland na het toedienen van de remicade en prednisson kreeg ik na 2 uur moeite met slikken jeuk en een vreselijk naar gevoel vervolgens anti allergische medicijn toegediend gekregen!Daarna drie uur van de werker geweest! Daarna twee dagen zo ontzettend moe geweest! [lees meer...]Weet eigenlijk niet meer zo goed wat nu te doen.? Heeft iemand toevalliig dezelfde ervaringen gehad en is overgestapt naar een ander medicijn?

07-09-2018 | Vrouw | 34

01-07-2015 | Man | 34
Ziekte van Crohn
Toen ik 7 jaar geleden 9 op 10 scoorde voor darmkanker besloot ik naar ziekenhuis te gaan, daar stelde men ziekte v crohn vast. na verdere onderzoeken raadde men mij remicade aan. wat voor mij toen hemel op aarde was, niets was minder waar want door de remicade kreeg ik 8 maand later teelbalkanker. Na hiervan genezen te zijn stak de crohn terug de kop op, opnieuw 15 kilo m[lees meer...]inder en uitgeput het ziekenhuis in, ten einde raad stelden de dokters mij voor om op eigen verantwoordelijkheid humira te proberen. Voor mij werkt dit product even goed als de remicade 7 jaar geleden, enkel afwachten of er geen complicaties v komen. toch al 3 jaar goed nu.

23-01-2011 | Vrouw | 34
Crohn/reuma
in gebruik eens per 6 weken 1 infuus remicade

07-01-2021 | Vrouw | 33
infliximab (1mg/mg)
Ziekte van Crohn
Na jaren aanmodderen met mijn darmen en geen arts die een diagnose wilde stellen in aug 2019 middels een calprotectine test toch eindelijk de diagnose ziekte van Crohn gekregen. Calprotectine was toen ruim 3500. Meteen de volgende dag begonnen met slikken van azathioprine en infliximab via het infuus. Ondanks de extreme vermoeidheid voelde ik me na een paar dagen al beter[lees meer...] qua buikpijn. Na mijn tweede infuus op dag 6 kreeg ik een vertraagd allergische reactie. Ik zwol binnen mum van tijd op, gezicht dik en rood en verder hield ik veel vocht vast in armen en benen. Ook heb ik sinds infuus 1 continue een opgezette buik waardoor ik geen normale broek aankan, alleen een positiebroek past. Ook kreeg ik last van een branderig rood gezicht, enorm pijnlijk, alsof ik verbrand was. Antihistamine gekregen en toen ging het beter. Elke dag verhogingen gemeten dus na overleg besloten:. Infuus 3 moest beter zijn, anders overstappen op nieuw medicijn. Infuus 3 na dag 2 weer verhoging en opgezwollen, extreme vermoeidheid en algehele malaise. Helaas geen infliximab meer, nu beginnen met adalimumab. Ben benieuwd. Bloed en ontlasting onderzoek is super goed, ondanks de bijwerkingen Is dat heel fijn.

28-10-2012 | Man | 33
Ziekte van Crohn
Lieve lezers, Ik heb ziekte van Crohn. Er is een stuk darm verwijderd maar dit is niet helemaal goed gegaan. Ik kan beter zeggen helemaal niet! Ik heb nu een gaatje in mijn darmen, dus mijn darminhoud loopt zo mijn buik in.... Dit wil natuurlijk mijn buik uit. Naast de enorme pijn, heb ik ook heel veel andere ongemakken. Het darmvocht gaat via maar liefst 4 fistel-kanalen[lees meer...] naar buiten. De openingen zitten allen aam de voorkant op mijn onderbuik. Het vocht word opgevangen in wondzakjes; een soort stoma'tjes. Nu willen ze me REMICADE gaan geven. Ik word écht bang als ik al die verhalen van die bijwerkingen lees. Kan iemand mij gerust stellen, of helpen, of met mij praten ?? Ben in behandeling in het academisch ziekenhuis Maastricht. Hier zitten echt een aantal specialisten!! Ik heb wel het idee dat ze weten wat ze doen !... Alsjeblieft een reactie of zo.