Ervaringen met Remicade

infliximab

psoriasis slijm ophoesten ontstoken ogen hyperactiviteit gemakkelijk blauwe plekken krijgen

Ziekte van Crohn (66 meningen)
Colitis ulcerosa (23 meningen)

Methotrexaat (283 meningen)
Azathioprine (144 meningen)
Enbrel (125 meningen)
Imuran (56 meningen)
Arava (45 meningen)

19-03-2016 | Vrouw | 67
infliximab (500mg)
Colitis ulcerosa
Remicade verdraag ik zeer goed. Ik heb heel veel spierkrampen, vooral 's nachts.

07-10-2015 | Man | 66
Reumatoïde artritis
Goede ervaring, 1 keer in de 6 weken opname is goed te doen, ook de kroon is gestopt. Dat is een fijne bij komstigheid een stuk mobieler

22-10-2012 | Man | 65
Ziekte van Crohn
Na een lange lijdensweg met salofalk en prednison zonder enig resultaat is infuustherapie met Remicade echt een wonder. Had als gevolg van Crohn constant diarrhee met veel bloed en 20 tot 30 keer toiletbezoek per dag. Na de eerste behandeling met Remicade was mijn ontlasting voor het eerst in een jaar weer normaal. Ben echt blij en opgelucht !

03-11-2017 | Man | 64

09-01-2011 | Man | 64
Colitis ulcerosa
Gebruik sinds aug 2009 Remicade na jarenlang gemodder met andere medijcijnen onder andere Humira waar ik chronische bronchitis aan over gehouden heb, aanvankelijk ging het goed met de Remicade elke 8 weken maar het ging bij mij maar 6 weken goed dus toen toen elke 6 weken maar okt 2010 ging het mis ik moest wel na elk infuus een paar dagen bijkomen maar toen ging het hele[lees meer...]maal fout ik mijn hart sloeg op hol ik had hele hoge bloeddruk ik kon niet meer staan en moest 6 dagen in het ziekenhuis blijven en kon de derde dag pas onder begeleiding een stukje lopen, in dec 2010 toch nog een keer geprobeerd door langzamer inbrengen maar het ging weer niet lekker moest 2 dagen in het ziekenhuis blijven ik ga samen met de internist kijken wat we nu gaan doen want ik heb alle medicijnen al gehad heb enorm veel last van gewricht en spierpijn en de colitis ulcerosa blijft een groot probleem.

27-04-2021 | Vrouw | 63
Ziekte van Bechterew
Altijd slikken vergat het vaak al jonge vrouw erg ziek geweest en toen de stap gedaan na infuus remicade sindsdien weinig last meer maar groei in gewicht waar ik nu last van krijg maar er word slecht na je geluistert nu op zoek wie mij verder kan helpen

30-11-2018 | Man | 61
infliximab (1mg/mg)
Colitis ulcerosa
na endoscopie jaar lang diaree. opgenomen zh. prednison daarna diabetes. insuline en infliximab na aantal maanden allergisch voor infliximab nu remicade. door dieet koolhydraatarm geen diabetes meer . veel last van hoofdpijn en vermoeidheid

23-03-2012 | Vrouw | 61
Ziekte van Crohn
extreme moeheid vanaf het begin van de behandeling, zonder remicade al moe, veel gewrichtspijn in handen, ellebogen, schouders, knieën, enkels, tenen, pijn in de onderrug, na de 4e behandeling last gekregen van smaak- en reukuitval, ook moeite met slikken lijkt of er een prop in mijn keel zit, ik wil het nog even aankijken en overleggen met mdl verpleegkundige, wat dit tre[lees meer...]k ik niet meer, ik heb het idee dat ik er slechter uitkom met gebruik van remicade.

19-10-2012 | Vrouw | 59
Reumatoïde artritis
Hoe goed het hielp weet ik nu pas. Na elf jaar krijg ik de remicade niet meer i.v.m. bezuinigingen. De reuma komt weer in alle hevigheid op. Het ging een half jaar goed en ik dacht dat was een goed besluit, maar nee hoor! Graag zou ik reacties willen van mensen die ook deze ervaring hebben en hoe de behandeling van de reuma toide- artritus nu is

05-04-2016 | Vrouw | 58
Crohn
na drie maanden erge diarree werd me dit voorgeschreven, om de twee maanden via infuus, de verbetering is verbluffend...ik heb al 30 jaar crohn, maar vorig jaar de eerste keer een enorme opstoot

08-10-2017 | Man | 57
Gewrichtsontsteking

10-09-2012 | Vrouw | 57
Ziekte van Crohn
Gebruik sinds een 3/4 jaar. Heb combiatie geslikt van tabletten. Kon daar niet tegen. Nu dus remicade. Na 6 behandelingen kreeg ik opeens hevige pijn in hals en borst. Keer daarop ging het weer goed en de laatste keer weer zelfde pijn. Infuus stop gezet. Heb ook veel last van gewrichten vooral handen en knieën. Vermoeidheid en gewichtstoename.

23-01-2011 | Vrouw | 57

16-05-2020 | Man | 56

28-10-2014 | Vrouw | 56
Reumatoïde artritis
Begin dit jaar gestart met Remicade. Tijdens eerste 2 infusen slikte ik nog 20 mg prednison, maar toen al werden mijn wangen aan de binnenkant dikker , kreeg ik keelpijn en jeuk op mijn voorhoofd. Na het 3e infuus ( inmiddels prednison afgebouwd tot 10 mg) ging het volledig mis. Overal op mijn lichaam jeuk. Ik werd er gek van. Geen enkel middeltje hielp. Dit was een soor[lees meer...]t allergische ontstekingsreactie, waardoor ook mijn reuma weer erg opvlamde. IK heb een week of 4 niet meer kunnen lopen of wat dan ook. Mag geen Remicade meer.

15-07-2012 | Man | 56
Ziekte van Crohn
Meegedaan aan de Lyric van het AMC. De keuze viel op Remicade. Heb het ruim een jaar gebruikt. Nu is gebleken dat ik er allergisch voor ben, is vastgesteld dmv antistoffen test. Schakle nu over naar Humira, zelf te injecteren. Voordien ok Imuran geprobeerd, tabletten om in te nemen, hier kreeg ik maagproblemen van, misselijkheid, ging niet over, ook kramp in de maag/borst[lees meer...]. Bijwerkingen van Remicade: gewrichtspijnen in linker arm, elleboog pols en vingers, ook in enkels, kramp maag/borst, ersntige vermoeidheids klachten, slik nu Pantoprazol, ook last van forse huiduitslag, volgens huisarts bacterie infectie, Fucidine zalf, wat volgens mij niet helpt... Het gekke van de Remicade is dat mijn Crohn klachten afgenomen zijn, maar met een scopie bleek er toch een actieve ontsteking en ook een vernauwing in de dunne darm, wat bevestigd werd met een MRI scan. Het liefst zou ik geopereerd worden.....