Ervaringen met Remicade

infliximab

psoriasis slijm ophoesten ontstoken ogen hyperactiviteit gemakkelijk blauwe plekken krijgen

Ziekte van Crohn (66 meningen)
Colitis ulcerosa (23 meningen)

Methotrexaat (281 meningen)
Azathioprine (144 meningen)
Enbrel (125 meningen)
Imuran (56 meningen)
Arava (45 meningen)

30-07-2022 | Man | 50
Ziekte van Crohn
Reeds 14 jaar kreeg mijn man (nu 50) remicade, 2 maandelijks. 5 jaar geleden begon hij neurologische verschijnselen te vertonen, zijnde naast dingen grijpen, broek plassen, moeilijk stappen, moeilijker praten. Na een MRI hersenen bleek dat er letsels op de hersenstam zijn tgv de remicade. Mits medicatie is mijn man nu grotendeels gerecupereerd, alhoewel hij nog steeds de g[lees meer...]evolgen er van draagt en zal blijven dragen, levenslang. Wij hebben de behandelende gastro-enteroloog op de hoogte gebracht van de neurologische klachten, doch heeft die nog een dosis remicade toegediend, met alle gevolgen vandien.

21-09-2021 | Man | 50
infliximab (450mg)
Ziekte van Bechterew
Ik gebruik het inmiddels al 17 jaar, en vanaf dag 1 was mijn bezinking weer <0. Nooit bijwerkingen gehad. Dus ben zeer tevreden

16-05-2020 | Man | 56

30-11-2018 | Man | 61
infliximab (1mg/mg)
Colitis ulcerosa
na endoscopie jaar lang diaree. opgenomen zh. prednison daarna diabetes. insuline en infliximab na aantal maanden allergisch voor infliximab nu remicade. door dieet koolhydraatarm geen diabetes meer . veel last van hoofdpijn en vermoeidheid

03-11-2017 | Man | 64
Reumatoïde artritis

08-10-2017 | Man | 57
Gewrichtsontsteking

05-08-2016 | Man | 40
Colitis ulcerosa
In 2012 is bij mij colitis ulcerosa en reumatische atritis geconstateerd. Remicade is hierin een wondermiddel, ieder 6 weken 600 ml. Binnen enkele dagen is de aanval van CU tot rust gebracht. Erg tevreden. Betreft RA helpt Remicade goed samen met prednison en azathioprine om ziekte onder controle te houden. Ben na 5 weken ook echt toe aan de Remicade, anders neemt RA klach[lees meer...]ten toe.

01-06-2016 | Man | 40
infliximab (400mg)
Crohn
Super medicijn. Al lange tijd op de markt en bewezen effectief. Nadat diagnose was gesteld heb ik eerst vele pillen geslikt, vermoeidheid was niet normaal. Na x-maanden 100% afgekeurd voor werk. Nu ruim twee jaar remicade, gaat zeer goed, darmen zijn netjes terwijl ze praktisch geperforeerd waren. Heb helaas van de voorgaande medicijnen een prednison verslaving overgeh[lees meer...]ouden, gelukkig heb ik die kunnen afbouwen en ben nu ca 5 maanden ervan af. Alleen nog remicade. Wel na een infuus een aantal dagen moe, soms ook behoorlijke buikpijn. Echter na een dag of 4 a 5 alles weer rustig.

21-04-2016 | Man | 45
infliximab (1mg/mg)
Ziekte van Crohn
Van kinds af aan problemen gehad met maag/darmen. Na enkele jaren eindelijk de juiste diagnose Crohn :-(. Diverse behandelingen humira, Chinese geneeskunde met massages kruiden naar remicade, in eerste instantie een wondermiddel na 1 behandeling klachten vrij. Totdat de allergische reactie kwam. Verschrikkelijke jeuk. Nu dus onderzoeken bij dermatoloog om een oplossing te[lees meer...] geven voor de jeuk.

27-01-2016 | Man | 54
infliximab (400mg)
Ziekte van Crohn
Sinds 20 juni 2013 Crohn patient (Diagnose), volgens mij had ik het al jaren van te voren. Eerst was de behandeling voor 2 maanden 32 mg medrol (prednison). Daarna 150 mg Imuran hetgeen ik 15 maanden heb geslikt, maar hielp uiteindelijk niet. Op het laatst had ik een darm invaginatie van 2.3 cm. over een lengte van 15 cm. Toen ben ik overgestapt op Remicade. Sindsdien he[lees meer...]b ik geen echo of mri meer gehad. De bijwerkingen varieeren van ernstige spierpijnen en druk op de beenderen waarbij het kan voorkomen dat het weken duurt. Ook merk ik dat er iets aan de hand is met mijn rechter onderbeen, vaak krijg ik daar ernstige pijnscheuten in. De pezen trekken de beenderen stevig aan. Voelt echt niet prettig. Aan het einde van de 8 weken cyclus vraagt het lichaam om meer wat ik niet prettig vind.

07-10-2015 | Man | 66
Reumatoïde artritis
Goede ervaring, 1 keer in de 6 weken opname is goed te doen, ook de kroon is gestopt. Dat is een fijne bij komstigheid een stuk mobieler

07-09-2015 | Man | 15
Ziekte van Crohn
Op mijn 12de zei mijn dokter, na een foute diagnose en een half jaar pijn, dat ik de ziekte van Crohn heb. Op dat moment woog ik nog 35 kg. Eerst kreeg ik een melkachtige oplossing via een sonde, daarna pillen maar die hielpen niet meer. Nu krijg ik om de 8 weken een infuus voor mijn remicade. Ik moet zeggen, ik wou dat ik het eerder had ontdekt! Een kleine bijwerking die [lees meer...]ik steeds krijg is dat ik er euforisch van word. Maar natuurlijk de inname is niet zo leuk... ik ben namelijk geen fan van naalden. Hoe dan ook als je ooit voor de keuze staat om dit te nemen in plaats van iets anders, kies remicade.

01-07-2015 | Man | 34
Ziekte van Crohn
Toen ik 7 jaar geleden 9 op 10 scoorde voor darmkanker besloot ik naar ziekenhuis te gaan, daar stelde men ziekte v crohn vast. na verdere onderzoeken raadde men mij remicade aan. wat voor mij toen hemel op aarde was, niets was minder waar want door de remicade kreeg ik 8 maand later teelbalkanker. Na hiervan genezen te zijn stak de crohn terug de kop op, opnieuw 15 kilo m[lees meer...]inder en uitgeput het ziekenhuis in, ten einde raad stelden de dokters mij voor om op eigen verantwoordelijkheid humira te proberen. Voor mij werkt dit product even goed als de remicade 7 jaar geleden, enkel afwachten of er geen complicaties v komen. toch al 3 jaar goed nu.

14-06-2015 | Man | 50
infliximab (50)
Ziekte van Bechterew

18-02-2015 | Man | 40
Crohn
Had matig tot ernstige klachten, drie darm operaties en zelden een rustig ziektebeeld. Na een paar maanden werd mijn Crohn heel rustig en ik heb nu al elf jaar nauwelijks klachten. Alleen mijn littekens en mijn gewrichten leveren nog wat pijn op.

09-02-2015 | Man | 52
Crohn
Ik werd in het jaar 2000 erg ziek (Crohn). Begon met pentasa, daarna pretnison. Maar niets hielp en ik werd alleen maar zieker. Na opname in het ziekenhuis moest ik door naar het academisch ziekenhuis in Utrecht. Nog steeds werk ik zieker. Artsen zeiden: als we de remicade nu niet geven hoeft het morgen niet meer. Het was afwachten of het zou werken. De volgende dag was i[lees meer...]k al wat opgeknapt. enige tijd later kreeg ik nog een keer remicade, waarna ik snel naar huis kon, na een verblijf van 3.5 maand in het ziekenhuis. Nu krijg ik elke drie maanden remicade en dat gaat redelijk goed. Het is mijn redmiddel geweest (en is het nog).