Ervaringen met Remicade

infliximab

psoriasis slijm ophoesten ontstoken ogen hyperactiviteit gemakkelijk blauwe plekken krijgen

Ziekte van Crohn (66 meningen)
Colitis ulcerosa (23 meningen)

Methotrexaat (281 meningen)
Azathioprine (144 meningen)
Enbrel (125 meningen)
Imuran (56 meningen)
Arava (45 meningen)

30-07-2022 | Man | 50
Ziekte van Crohn
Reeds 14 jaar kreeg mijn man (nu 50) remicade, 2 maandelijks. 5 jaar geleden begon hij neurologische verschijnselen te vertonen, zijnde naast dingen grijpen, broek plassen, moeilijk stappen, moeilijker praten. Na een MRI hersenen bleek dat er letsels op de hersenstam zijn tgv de remicade. Mits medicatie is mijn man nu grotendeels gerecupereerd, alhoewel hij nog steeds de g[lees meer...]evolgen er van draagt en zal blijven dragen, levenslang. Wij hebben de behandelende gastro-enteroloog op de hoogte gebracht van de neurologische klachten, doch heeft die nog een dosis remicade toegediend, met alle gevolgen vandien.

21-07-2022 | Vrouw | 47
infliximab (1mg/mg)
Ziekte van Crohn
In het verleden heb ik Remicade gehad voor Crohn wat toen altijd goed ging. Na jaren dat Crohn rustig was geen medicatie gebruikt. Totdat ik weer klachten kreeg en ik Infliximab per infuus heb gekregen. 10 dagen later kreeg ik heftige spier en gewrichtspijnen in schouders wat uitstraalde naar mijn armen en handen. Waardoor ik mijn armen nauwelijks nog kon bewegen. Had hoge[lees meer...] koorts, hoofdpijn, oorsuizen en flauwtes. Later begonnen ook mijn heupen, knieeen en de spieren in mijn benen pijn te doen. Waardoor lopen ook lastig ging. Ik ben er echt goed beroerd van geweest. Nu nog steeds zeurende pijn in de schouders. Als ik ze beweeg voel ik een soort gekraak. Wat ik voor Infliximab niet had. In het verleden heb ik ook prednison gebruikt waar ik dezelfde allergische reactie van kreeg. Alleen daardoor had ik toen langere tijd spierzwakte in mijn benen aan overgehouden. Ik hoop dat deze reactie op Infliximab sneller zal uitwerken en er niets aan over zal houden.

08-10-2017 | Man | 57
Gewrichtsontsteking

24-11-2015 | Vrouw | 52
infliximab (100ml)
Ziekte van Crohn
Vandaag mijn 2e gift Infliximab gekregen in het ziekenhuis, weet niet precies hoeveel ml. De eerste gift ging perfect, enige van bijwerkingen wat ik had, was spierpijnen. Vandaag mijn 2e gift. ( voorheen had ik al infliximab gekregen en dat ging goed), maar vandaag is het niet goed gegaan,ze moesten na een half uurtje inloop ermee stoppen. De reden dat ik weer Infliximab [lees meer...]kreeg, ik ben voor de 3e keer geopereerd aan mijn dunne darm, afgelopen maart 2015 was mijn laatste operatie en al snel kwamen de ontstekingen terug in mijn dunne darm, dus besloten aan de sondevoeding, sondeslng zit tot diep in mijn dunne darm, geen verdere voedseltoename, alleen water en thee. De artsen hebben dus weer overlegd, wat te doen met mij. Dus even terug te komen op mijn 2e gift Infliximab vandaag, na half uurtje inname, kreeg ik het warm, rode wangen, zweet brak me uit, arts erbij, even half uurtje stoppen, temperatuur, bloeddruk checken en doorgaan..... kreeg koorts en begon ineens te klappertanden en te rillen van de kou, kon niet stil blijven liggen, zo koud, kreeg 2 moltondekens erbij en nog klapperen, arts gewaarschuwd, kreeg paracetamol om koorts te laten zakken, wilde niet baten, kreeg plots ook heftige hoofdpijn (ik heb zelden hoofdpijn) en werd misselijk, conclusie naar huis, maar wel met veel emoties. De infliximab was mijn laatste middel om de ontstekingen de kop in te drukken, ik heb alle mabben verder al gehad en niks slaat aan bij mij, nu gaan de artsen weer overleggen. Ze hebben wel gelijk vandaag, bloed afgenomen voor antistoffen.. jammer, ze willen de ontstekingen minder laten worden, darmen tot rust brengen via de sondevoeding, er zit wel weer een operatie in het verschiet, er wordt een stoma geplaatst, maar eerst de dunne darm tot rust laten komen. Ik reageerde in het verleden goed op Infliximab, maar nu is het een drama, hier word ik verdrietig van, zo een allergische reactie, vond dit vandaag een heftige ervaring en ik ben heel veel gewend, hoop dat bij de andere het wel een goed resultaat oplevert.

17-03-2015 | Vrouw | 45
infliximab (300mg)
Reumatoïde artritis
Vanwege reuma 7 jaar lang Remicade gebruikt. Moest tijdelijk stoppen. Kwam er toen pas achter wat de invloed op mijn psyche was. Nu na een tijd entree begint het wederom. in Nederland wordt er weinig ruchtbaarheid aan gegeven maar op Engelse forums en in Engelstalige wetenschappelijke artikelen wordt het wel degelijk genoemd. Ik was totaal mijzelf niet meer. Depressie, imp[lees meer...]ulsiviteit, gedragingen die ik nooit had gehad, suicidaliteit en zelfs opname in psychiatrisch ziekenhuis. Het hielp geweldig tegen de reuma maar dit gun je niemand. Kortom wees er alert op. Voor die tijd had ik wel aanleg voor depressie maar al de andere dingen waren mij vreemd.

28-10-2014 | Vrouw | 56
Reumatoïde artritis
Begin dit jaar gestart met Remicade. Tijdens eerste 2 infusen slikte ik nog 20 mg prednison, maar toen al werden mijn wangen aan de binnenkant dikker , kreeg ik keelpijn en jeuk op mijn voorhoofd. Na het 3e infuus ( inmiddels prednison afgebouwd tot 10 mg) ging het volledig mis. Overal op mijn lichaam jeuk. Ik werd er gek van. Geen enkel middeltje hielp. Dit was een soor[lees meer...]t allergische ontstekingsreactie, waardoor ook mijn reuma weer erg opvlamde. IK heb een week of 4 niet meer kunnen lopen of wat dan ook. Mag geen Remicade meer.

17-02-2013 | Man | 15
Ziekte van Crohn
Mijn zoon van 15, is 3 jaar geleden gediagnostiseerd met de ziekte van Crohn. Hij heeft verschillende medicijnen gehad en niets was effectief. Sinds juni 2012 krijgt hij infliximab(remicade) ook dit helpt niets. Hij is in de 3 jaar slechter geworden i.p.v. beter. Hij heeft 11 jan.2013 een MRI gehad en de ontsteking op de overgang van dunne naar dikke darm zit er nog steeds[lees meer...]. Aankomende week krijgt hij nog een scopie om te kijken of de ontstekingen in de dikke darm er ook nog zitten. Hij is het helemaal zat. Zn lichaam zit helemaal vol met chemicalien van alle medicijnen, die natuurlijk ook zn gezonde organen etc. aantasten. Daarnaast heeft hij veel last van misselijkheid en overgeven en pijn in de spieren gekregen door het medicijn. In de reguliere geneeskunst zijn ze veel te weinig met voeding bezig. Ik heb nu inmidddels heel wat mensen gesproken die met een voedingsprogramma een normaal leven kunnen leiden. Dat gaat hij nu ook doen. We moeten afwachten wat dit gaat brengen. Ik houd jullie op de hoogte.

28-10-2012 | Man | 33
Ziekte van Crohn
Lieve lezers, Ik heb ziekte van Crohn. Er is een stuk darm verwijderd maar dit is niet helemaal goed gegaan. Ik kan beter zeggen helemaal niet! Ik heb nu een gaatje in mijn darmen, dus mijn darminhoud loopt zo mijn buik in.... Dit wil natuurlijk mijn buik uit. Naast de enorme pijn, heb ik ook heel veel andere ongemakken. Het darmvocht gaat via maar liefst 4 fistel-kanalen[lees meer...] naar buiten. De openingen zitten allen aam de voorkant op mijn onderbuik. Het vocht word opgevangen in wondzakjes; een soort stoma'tjes. Nu willen ze me REMICADE gaan geven. Ik word écht bang als ik al die verhalen van die bijwerkingen lees. Kan iemand mij gerust stellen, of helpen, of met mij praten ?? Ben in behandeling in het academisch ziekenhuis Maastricht. Hier zitten echt een aantal specialisten!! Ik heb wel het idee dat ze weten wat ze doen !... Alsjeblieft een reactie of zo.

19-09-2012 | Man | 51
Ziekte van Bechterew
Ik heb de ziekte van Bechteref (soort reumatische aandoening voornamelijk op onderste rugwervels) Sedert ik remicade infusen bekwam kon ik normaal functioneren. Nu heb sedert geruime tijd een uitslag op de benen. Eerst dacht men dat het ging om pioderma .... . Wat blijkt nu. De remicade heeft mijn natuurlijke weerstand volledig ondermijnd. Hierdoor heb ik kanker in[lees meer...] de bloedvaten. Dit zit over mijn ganse lichaam. Het heeft lang geduurd vooraleer iemand die diagnose stelde. Uiteindelijk ben ik zelf naar een universitair ziekenhuis gestapt om mij te laten onderzoeken. Mijn behandelende art verhoogde de remicade om het probleem op te lossen, terwijl de remicade moest stopgezet worden. Nu moet ik starten met 6 maanden chemo en hopelijk komt het nog goed. Deze kanker ontstaat bij mensen zonder weerstand, zoals bij HIV patienten. Sumptomen waren zwarte of donkere plekjes op de onderbenen en enorm gezwollen benen.

28-05-2012 | Vrouw | 28
Ziekte van Bechterew
MIjn dochter kreeg last van haar tanden, was erg moe maar ook last van angstaanvallen Men had haar dit medicijn gegeven alhoewel zij een bi polaire stoornis heeft en had dus Remicade nooit mogen hebben. De bijwerking is ook depressie en angstaanvallen. Uiteindelijk bleken de onstekingswaarden ook niet gedaald te zijn WEl was de pijn minder maar ik kende haar niet meer teru[lees meer...]g. Al met al , als je last hebt van depressieviteit dan wees er erg voorzichtig mee want de kans dat de medicijnen voor de depressie niet meer werken is erg groot. Remicade ...Liever niet meer.

04-04-2012 | Vrouw | 38
Colitis ulcerosa
Heel veel bijwerkingen; gewrichtspijnen, pijn op de borst, extreem vermoeid, exceem handen en benen, bloedingen tussen de tenen, kortademig. Acuut gestopt met infliximab en lang uitgeziekt naar voel me nu stweds beter nu het medicijn kangzaam mijn lichaam verlaat! Mdl-arts zegt dat dit een allergische reactie is en nu ook problemen met de longen door infliximab, na elke be[lees meer...]handeling binnen twee dagen luchtweginfectie! Ben wel klaar met dit medicijn.

01-07-2015 | Man | 34
Ziekte van Crohn
Toen ik 7 jaar geleden 9 op 10 scoorde voor darmkanker besloot ik naar ziekenhuis te gaan, daar stelde men ziekte v crohn vast. na verdere onderzoeken raadde men mij remicade aan. wat voor mij toen hemel op aarde was, niets was minder waar want door de remicade kreeg ik 8 maand later teelbalkanker. Na hiervan genezen te zijn stak de crohn terug de kop op, opnieuw 15 kilo m[lees meer...]inder en uitgeput het ziekenhuis in, ten einde raad stelden de dokters mij voor om op eigen verantwoordelijkheid humira te proberen. Voor mij werkt dit product even goed als de remicade 7 jaar geleden, enkel afwachten of er geen complicaties v komen. toch al 3 jaar goed nu.

12-02-2015 | Vrouw | 32
Ziekte van Crohn
Ik heb nu 10 jaar crohn en sinds een jaar gebruik ik remicade. 1 x per 8 weken word ik opgenomen in het ziekenhuis. helaas heb ik er hydrocortison en trafigil bij nodig omdat ik enorm duizelig word en enorme hoofdpijn krijg tijdens de behandeling. helaas slaat het niet aan zoals mijn arts graag zou zien. ik word per 8 weken alleen maar vermoeider en iedere dag word steeds [lees meer...]meer een opgave om door te komen. dit valt me erg zwaar gezien ik ook een zoontje heb van bijna 2 jaar.

27-12-2014 | Vrouw | 12
infliximab (280ml)
Ziekte van Crohn
Het wordt nog steeds elke maand toegediend via een infuus 280 ml. Mijn bijwerkingen zijn vooral 1 dag na de toediening dan krijg ik gewrichtspijn en veel bloedverlies. De resultaten zijn ook niet echt denderend, en daarna krijg ik ook vaak een infuus met ijzer voor wat meer energie. Ik hoop voor de gene die ermee beginnen betere resultaten gaan hebben. Veel succes.

05-09-2013 | Vrouw | 25
Colitis ulcerosa
Na heel wat getob met mijn colitis ulcerosa met onder andere prednison heeft mijn arts remicade voorgeschreven. In eerste instantie helemaal super! De eerste paar dagen na een infuus was ik wel doodmoe, maar verder ging het allemaal prima. Het infuus zelf vond ik ook geen enkel probleem, het duurt alleen nogal lang. Nou heb ik in de tijd dat ik remicade toegediend heb gekr[lees meer...]egen wel steeds meer 'kleine' ongemakken erbij gekregen waarmee ik in eerste instantie de link niet legde met de remicade: overmatig zweten (ik heb al hyperhidrose, maar het werd nog erger!), steenpuisten, zonneallergie, droge huid, eczeem op armen en gezicht, drastisch verslechterde huid in het gezicht gepaard met veel puistjes, jeuk en irritatie, blaasontstekingen, schimmelinfectie, onverklaarbare blauwe plekken. Genoeg ellende om te besluiten te stoppen met de remicade. De arts zegt dat veel van die ongemakken niet door de remicade komen, maar verschillende bijsluiters van het medicijn beweren toch echt het tegendeel. Momenteel voel ik me goed en zie dus alleen maar redenen om niet verder te gaan met dit medicijn.

06-11-2012 | Man | 30
Crohn
hallo allemaal, ik ben een jongeman van 30 en heb al ruim 10 jaar last van de ziekte van crohn. in die 10 jaar heb ik een hoop verschillende medicijnen gehad waaronder remicade en humira die helaas allemaal werden afgestoten door me lichaam. eerst helpt het een periode waarna me lichaam het dus afstoot. in die tijd heb ik 2 operaties gehad waarbij ze een groot gedeelte va[lees meer...]n me darmen moesten verwijderen, heb nu nog 2,70m aan dunne darm over en nog altijd aan het vechten om een werkend medicijn te vinden. remicade heb ik in het verleden al is eerder gehad en kreeg bij de 2e gift een zwaar allergische reactie (hartkloppingen, rode vlekken enz) dit was een angstige ervaring en meteen een reden om ermee te stoppen. nu enkele jaren later en een ander ziekenhuis hebben ze het nog 1x willen proberen met remicade. 1e gift ging goed tot de bijwerkingen een week later optraden, rode vlekken met bultjes, jeuk, alle gewrichten en spieren die heel erg pijn doen waarop in me amper nog bewegen kon. dit duurde een dag of 5. nu krijg ik donderdag me 2e gift en ben bang dat het dan weer fout gaat. mocht remicade deze keer weer niet aanslaan dan is er nog maar 1 mogelijkheid voor mij, een stamcel-transplantatie. (niet dat dit een prettige ervaring zou zijn maar het is voor mij de allerlaatste kans op een 'normaal' leven)