Ervaringen met Remicade

infliximab

psoriasis slijm ophoesten ontstoken ogen hyperactiviteit gemakkelijk blauwe plekken krijgen

Ziekte van Crohn (66 meningen)
Colitis ulcerosa (23 meningen)

Methotrexaat (282 meningen)
Azathioprine (144 meningen)
Enbrel (125 meningen)
Imuran (56 meningen)
Arava (45 meningen)

21-09-2021 | Man | 50
infliximab (450mg)
Ziekte van Bechterew
Ik gebruik het inmiddels al 17 jaar, en vanaf dag 1 was mijn bezinking weer <0. Nooit bijwerkingen gehad. Dus ben zeer tevreden

27-04-2021 | Vrouw | 63
Ziekte van Bechterew
Altijd slikken vergat het vaak al jonge vrouw erg ziek geweest en toen de stap gedaan na infuus remicade sindsdien weinig last meer maar groei in gewicht waar ik nu last van krijg maar er word slecht na je geluistert nu op zoek wie mij verder kan helpen

03-08-2018 | Vrouw | 41
infliximab (400mg)

15-02-2018 | Vrouw | 25
infliximab (600mg)
Colitis ulcerosa
Ik heb al vanaf mijn jeugd last van extreme buikpijn. 5 jaar geleden is de diagnose Colitis ulcerosa gesteld en na heel veel experimenteren met medicijnen (prednison, etc.) mocht ik 3 jaar geleden starten met Remicade. De kwaliteit van mijn leven is hierdoor zoveel beter geworden! Ik kan nu zonder heftige buikpijn uiteten en genieten van het leven! Daarnaast werk ik 32 uur[lees meer...] per week en heb ook nog energie over om andere leuke dingen te doen. Ik vind het lastig te zeggen of ik door de Remicade bijwerkingen heb gekregen, misschien had ik klachten (als huiduitslag) ook wel gekregen zonder dat ik dit middel gebruik.

03-11-2017 | Man | 64
Reumatoïde artritis

03-03-2017 | Vrouw | 46
Colitis ulcerosa
Sinds gebruik Remicade is mijn Colitus rustig.

05-08-2016 | Man | 40
Colitis ulcerosa
In 2012 is bij mij colitis ulcerosa en reumatische atritis geconstateerd. Remicade is hierin een wondermiddel, ieder 6 weken 600 ml. Binnen enkele dagen is de aanval van CU tot rust gebracht. Erg tevreden. Betreft RA helpt Remicade goed samen met prednison en azathioprine om ziekte onder controle te houden. Ben na 5 weken ook echt toe aan de Remicade, anders neemt RA klach[lees meer...]ten toe.

01-06-2016 | Man | 40
infliximab (400mg)
Crohn
Super medicijn. Al lange tijd op de markt en bewezen effectief. Nadat diagnose was gesteld heb ik eerst vele pillen geslikt, vermoeidheid was niet normaal. Na x-maanden 100% afgekeurd voor werk. Nu ruim twee jaar remicade, gaat zeer goed, darmen zijn netjes terwijl ze praktisch geperforeerd waren. Heb helaas van de voorgaande medicijnen een prednison verslaving overgeh[lees meer...]ouden, gelukkig heb ik die kunnen afbouwen en ben nu ca 5 maanden ervan af. Alleen nog remicade. Wel na een infuus een aantal dagen moe, soms ook behoorlijke buikpijn. Echter na een dag of 4 a 5 alles weer rustig.

05-04-2016 | Vrouw | 58
Crohn
na drie maanden erge diarree werd me dit voorgeschreven, om de twee maanden via infuus, de verbetering is verbluffend...ik heb al 30 jaar crohn, maar vorig jaar de eerste keer een enorme opstoot

07-10-2015 | Man | 66
Reumatoïde artritis
Goede ervaring, 1 keer in de 6 weken opname is goed te doen, ook de kroon is gestopt. Dat is een fijne bij komstigheid een stuk mobieler

09-06-2015 | Vrouw | 21
Ziekte van Crohn
Sinds ongeveer 2 maanden gebruik ik dit medicijn. Ik moet eerlijk zeggen, wat een opluchting!! Eerst gebruikte ik een combinatie van azathioprine (imuran) en entocort. Dit werkte een half jaar en toen begon ik weer meer last te krijgen. Besloten om het infuus met Remicade (heet nu Infliximab) te nemen om de 2 maanden. Het werkt super goed! Heb nergens meer last van en die [lees meer...]ene middag om de 2 maanden is goed te doen! Ik moet hiernaast nog wel de azathioprine blijven slikken maar ben nu aan het afbouwen met de prednison. Geen bijwerkingen verder ondervonden! Kortom, super medicijn!!

28-02-2015 | Vrouw | 35
infliximab (500ml)
Ziekte van Crohn
Reeds een aantal jaren heb ik de ziekte van crohn. Het was in het begin even zoeken naar de juiste frequentie maar nu, om de 6 weken, hebben we het gevonden en blijft het allemaal heel er stabiel,,,, voor nu, want het blijft altijd afwachten natuurlijk

18-02-2015 | Man | 40
Crohn
Had matig tot ernstige klachten, drie darm operaties en zelden een rustig ziektebeeld. Na een paar maanden werd mijn Crohn heel rustig en ik heb nu al elf jaar nauwelijks klachten. Alleen mijn littekens en mijn gewrichten leveren nog wat pijn op.

07-01-2013 | Man | 47
Colitis ulcerosa
Zie mijn blog op darmaandoening.blogspot.com

04-11-2012 | Vrouw | 21
Ziekte van Crohn
ik gebruik nu bijna een jaar remicade en ben er zeer tevreden over. ik was eerst bang om het te nemen vanwege de bijwerking daarvoor gebruikte ik humira dat bij mij de das om deed en in het ziekenhuis terecht kwam en er een prednison kuur bij kreeg. na overleg wouden ze me opereren waar ik duidelijk nee op heb gezegt en ben toen met de remicade begonnen. de enige bijwerkin[lees meer...]g wat ik beleef is dat ik weining weerstand heb.. Maar heb weinig tot bijna geen last meer van me crohn. ik zeg TOP medicijnn !

22-10-2012 | Man | 65
Ziekte van Crohn
Na een lange lijdensweg met salofalk en prednison zonder enig resultaat is infuustherapie met Remicade echt een wonder. Had als gevolg van Crohn constant diarrhee met veel bloed en 20 tot 30 keer toiletbezoek per dag. Na de eerste behandeling met Remicade was mijn ontlasting voor het eerst in een jaar weer normaal. Ben echt blij en opgelucht !