tioguanine

Ziekte van Crohn (15 meningen)
Colitis ulcerosa (10 meningen)

23-09-2021 | Vrouw | 46
tioguanine (20)
Ziekte van Crohn
Ik heb met verbazing het stuk gelezen uit 2017 over het falen van het beenmerg door het gebruik van thiosix . Ook bij mij is dit gebeurd! Ik zou hier heel graag meer over horen . Ik zit nog midden in het proces en artsen schijnen hier niet veel ervaring in te hebben. Wie kan mij informatie geven over het herstel ?

07-07-2021 | Man | 65
tioguanine (40mg)
Ziekte van Crohn
Als aanvulling op de prednison krijg ik Thiosix. Ik merk geen verbetering voor wat betreft M. Crohn. Wel vervelende bijwerkingen zoals droge huid, wratten- en bultvorming, vochtophoping in de onderbenen.

02-06-2021 | Vrouw | 61
Ziekte van Crohn
De opvlammingen blijven komen en overgemoeidheid speelt een grote rol. Ook huidontstekingen vorm van eczeem. Rode vlekken die blauw worden vanaf de knie tot onder de voet. Nu al 5 maanden. Dermatoloog geweest, zalf gehad maar help niet. Heel vaak door mijn rug gegaan. gewrichtsontstekingen in knie en schouder

25-05-2021 | Vrouw | 61
Colitis ulcerosa
Van Pentasa, cortison enz. nu aan de thiosix met veel bijwerkingen.

20-05-2021 | Vrouw | 64
tioguanine (20mg)
Ziekte van Crohn
In zomer 2020 gestart met Azathioprine maar bij verhogen van dosis acuut gestopt iom MDLarts vanwege altvleesklier ontsteking veroorzaakt door dit middel. In december 2020 begonnen met Thiosix 1x daags 'savonds 1 tablet van 20mg. Darmklachten zijn sindsdien niet meer aanwezig, maar wel een opstapeling van bijwerkingen. In de periode februari/maart oogontsteking, reg[lees meer...]elmatig neusbloedingen , Veel last van eczeemklachten (die ik in het verleden ook had maar dit was redelijk onder controle. Toen begon de bovenzijde van mijn handen te jeuken (eerst kleine bultjes die van lichtblauw naar donkerpaars verkleurde) Ikzelf dacht dat ik onderhuidse bloedinkjes had maar blijkt een allergische reactie te zijn op de medicatie. Vervolgens ook blauwe verkleuring op tenen. Ook verspreidde de blauw/paarse kleur zich uit over mijn vingers. Vervolgens veel eczeem plekken (kleine jeukplekjes) In gezicht, op de rug, op voeten en handen/polsen. Ook veel meer last van gewrichten in bekkenomgeving, schouderbladen, nek, borstbeen, heupen. (diverse malen het gevoel dat ik door mijn rug ga en stekende en zeurende pijn ervaar. Ook voelde ik mij in liet meer lekker in mijn vel te zitten, vaak misselijkheidsgevoel en koortsig gevoel en meer vermoeidsheidklachten dan voorheen. Uiteindelijk is biopt genomen van handen en bleek dit een allergische reactie te zijn op Thiosix. Vervolgens op 5 mei 2021 acuut gestopt met Thiosix en binnen een week al merkbare verbetering. Herstel van de huid, minder jeukklachten, minder vermoeid. Wel nog gewrichtsklachten.

23-03-2021 | Vrouw | 22
tioguanine (10mg)
Ziekte van Crohn
Al veel medicatie geprobeerd, werkte niet goed genoeg/teveel bijwerkingen/kon er niet tegen. In oktober 2020 gestart met Thiosix 20mg. Merkte al snel bijwerkingen zoals misselijkheid, minder eetlust, vermoeidheid, licht ontstoken ogen en na een maand gebruik voor mijn gevoel wel flinke haaruitval. Ik dacht daar gaan we weer. Ik nam altijd 1 tablet 's ochtends in op een leg[lees meer...]e maag. Na melding van deze bijwerkingen aan mijn dokter, is er besloten om het te spreiden over de dag, dus 10mg 's ochtends en 10mg 's avonds. Hierdoor werden de bijwerkingen al snel minder, en heb nu eigenlijk nergens meer last van behalve van af en toe nog wat typische crohn-klachten, maar daar kan ik mee leven. Met andere woorden: het was even doorzetten, maar heb eindelijk iets gevonden wat werkt voor mij.

16-03-2021 | Vrouw | 52
tioguanine (10mg)
Colitis ulcerosa
Sinds 2 weken Thiosix. Eerst Puri-Nethol icm Allopurinol. Daarvan bleef de toxische waarde in m’n bloed te hoog. Nu afwachten wat Thiosix doet. Op dit moment vreselijke last van huiduitslag en jeuk in mijn gezicht.

20-12-2020 | Man | 50
Colitis ulcerosa
top spul ,gebruik het nu een jaar .en heb nergens last meer van.goede onstekingsremmer

06-11-2020 | Vrouw | 28
Ziekte van Crohn
Beste mensen, Ik gebruik de thiosix nu enkele maanden en ben best wel blij met het medicijn! Mijn ontsteking waarde was erg goed de laatste keer dus echt top. Nu was mijn vraag hebben jullie ook last van gewicht schommeling en heel veel honger? Ook krijg ik elke x aften in mijn mond. Weet niet of dit er ook mee te maken kan hebben.

04-05-2020 | Man | 51
tioguanine (21mg)
Toen ik begon met dit middel duurde het lang voordat het inwerkte. Door die lange tijd had ik niet in de gaten dat ik steeds meer moe werd. Na drie maanden was ik niet meer in staat om te werken en kon ik niet meer bij mijn gezin zijn. Het was me allemaal te veel. In overleg met de arts toch doorgezet want 'het werkte' maar mijn leven ging er helemaal aan. Toen ik wilde st[lees meer...]oppen was de werkzaamheid van het middel reden voor de arts om niet te willen stoppen. Uiteindelijk in overleg gestopt en ik heb mijn leven weer terug.....na twee jaar

29-12-2019 | Man | 77
Colitis ulcerosa
Diverse middelen al geprobeerd, oa.asacol prednison, salofalk, cortiment, waarbij dit laatste het beste resultaat had, mijn internist is geen voorstander is van langdurig gebruik van corticosteroïden. Binnenkort weer een nieuw consult mogelijk met weer nieuwe medicijnen

08-12-2019 | Man | 49
Colitis ulcerosa
ik had hiervoor aza en zware bijwerkingen ,hele heftige gewrichtspijnen ,koorts,rillingen,spierpijn,huiduitslag,kon bijna niet meer lopen.ik was ermee gestopt en alle problemen waren binnen 5 dagen weg.aza is zeer zwaar vergif voor mij

27-09-2019 | Vrouw | 61
Crohn
Hoewel ik regelmatig vergeet een tablet in te nemen, zijn de ontstekingswaarden heel erg gedaald door dit middel. Ik neem hierbij iedere ochtend een beker Kefir en denk zelf dat mij dit ook goed doet. Ben ook van plan om aan mijn darm specialist voor te stellen het een tijdje zonder medicijn maar met Kefir te proberen. Ik heb geen kale plekken maar de haaruitval is wel e[lees meer...]en erg vervelende bijwerking.

29-07-2019 | Vrouw | 49
Colitis ulcerosa
Ik ben sinds 4 maanden overgestapt van Remicade naar Thiosix. Heb sinds die tijd diverse klachten zoals ontstekingen van ogen, huis en tandvlees. Ook sterke haaruitval. Herken mezelf niet betreft reactie, snel geirriteerd, depressieve klachten.

26-06-2019 | Vrouw | 41

14-06-2019 | Vrouw | 65
tioguanine (21mg)
Sinds vorig jaar aan de thiosix nadat ik naast Colitus ulcerosa ook chron kreeg . Eerst aan de tioguanine maar die werkte niet goed. Overstap op thiosix . Medicijn werkt goed , weinig klachten . Alleen is sinds vorig jaar wel mijn bloedsuiker (diabetis2 ) en mijn cholesterol omhoog gegaan. Staat niet vermeld op de bijsluiter maar zijn er meer mensen die dit zelfde proble[lees meer...]em hebben .

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum