Thiosix

tioguanine

Ziekte van Crohn (8 meningen)
Colitis ulcerosa (3 meningen)

14-06-2019

Thiosix (tioguanine)

Sinds vorig jaar aan de thiosix nadat ik naast Colitus ulcerosa ook chron kreeg . Eerst aan de tioguanine maar die werkte niet goed. Overstap op thiosix . Medicijn werkt goed , weinig klachten . Alleen is sinds vorig jaar wel mijn bloedsuiker (diabetis2 ) en mijn cholesterol omhoog gegaan. Staat niet vermeld op de bijsluiter maar zijn er meer mensen die dit zelfde proble[lees meer...]em hebben .
04-02-2019

Ziekte van Crohn

Later op de dag buikpijn na pilgebruik smorgens tioguanine. 20mg per dag.
18-01-2019

Ziekte van Crohn

Na een perianaal abces naar de MDL arts doorverwezen, waarop de ziekte van Crohn werd vastgesteld. Azathioprine opgestart, na 3 weken met een acute alvleesklier onsteking opgenomen in het ziekenhuis. Ik bleek allergisch te zijn voor Azathioprine... Nu enkele maanden op de Thiosix, voor het eten in nemen, naast een gigantisch opgeblazen gevoel weinig bijwerkingen. Goede [lees meer...]ontlasting... Voorlopig onder verscherpt toezicht van de MDL arts...
28-12-2018

Crohn

Gebruik het nu 1 maand samen met Remicade erg veel kramp
14-06-2018

Colitis ulcerosa

azathioprine had sterke bijwerking . na een maand alvleesklier ontsteking. Gebruik Thiosix nu bijna twee jaar. eerst een jaar in samenwerking met remicade infuus en salofalk. nu alleen met salofalk. het gaat heel goed. alleen het energie niveau is wat laag.
26-05-2018

Ziekte van Crohn

Hiervoor infusen (remicade) gehad en andere tabletten waar ik erg ziek van werd. Deze slaan op dit moment goed aan, geen bijwerkingen, elke avond eentje voor het slapen. Normale ontlasting, geen krampen meer, bloedwaarden zeer goed.
06-03-2018

Crohn

Het werkte bij niet geen verbetering bloedwaarden niet goed moest stoppen.
15-11-2017

Ziekte van Crohn

Na een maand gebruiken van Thiosix werd ik erg ziek. Mijn beenmerg maakte geen cellen meer aan, waardoor ik 3 weken lang in het ziekenhuis heb moeten liggen en 8 bloedtransfusie's heb moeten ondergaan. Mijn HB was op het laagste 3.7 en mijn trombo's 8. Ik werd goed in de gaten gehouden omdat er zomaar ergens in me lichaam een bloeding kon ontstaan. Ik had geen weerstand [lees meer...]waardoor ik een keelontsteking kreeg en een abces bij mijn amandelen. Mijn amandelen en het abces zijn na de 3 weken ziekenhuis opname verwijderd. Ook was ik erg overgevoelig en kreeg ik hele heftige antibiotica uitslag ( die bestreden moest worden met prednison) en gal bulten ( van de bloedtransfusie). Doormiddel van een beenmergpunctie en bloedonderzoek hebben ze uiteindelijk bepaald dat dit komt door een bepaalde afwijking van een gen ( TPMT ). Door deze afwijking heb ik eigenlijk een overdosis van dit medicijn gehad. In de maand voor mijn ziekenhuis opname voelde ik mij erg vermoeid, futloos en had ik last van oorsuizen. Ook kreeg ik erg snel grote blauwe plekken en bij het optillen van zware dingen puntbloedingen op mijn handen ( ik dacht er toen die tijd verder niets van omdat ik bezig was met een verbouwing op het werk ). Ook werd ik in de gaten gehouden door mijn arts die mij bloed liet prikken. Dit is normaal bij het gebruik van thiosix. Bij de 1ste meting was mijn HB iets verlaagd, maar verder was er niet veel aan de hand. In het ziekenhuis waar ik ben opgenomen hadden ze dit nog nooit eerder meegemaakt terwijl mijn arts vertelde dat hij dit medicijn al 40 jaar gebruikt bij patiĆ«nten. Ik wil met mijn bericht mensen waarschuwen goed op te letten of je deze bijwerkingen hebt en vroeg in te grijpen wanneer je het niet vertrouwd. Dit bespaard je namelijk zoals je hierboven kunt lezen een hoop ellendešŸ˜œ. Ik ben gelukkig een nuchter persoon die zich niet snel laat kennen, maar het blijft zuur om te weten dat 1 simpel bloedonderzoek mij al deze ellende had kunnen besparen.
04-09-2017

Ziekte van Crohn

Hoi, ik gebruik thiosix de laatste 2 weken, ik heb heel veel last van gewrichtspijn, heeft iemand anders klachten?
06-02-2017

Colitis ulcerosa

Thiosix voorgeschreven gekregen, omdat azathioprine niet goed omgezet werd door mijn lever en allopurinol voor teveel bijwerkingen zorgde. Ik gebruik het in combi met mesalazine en dit lijkt een goede onderhoudsbehandeling voor mij te zijn. Mijn ontlasting ziet er voor het eerst weer goed uit, ik voel me energieker en meer actief. Gebruiksinname heel gemakkelijk, klein pil[lees meer...]letje in de ochtend. Ik ben tevreden en ik hoop dat mijn klachten weg zullen blijven. Heb wel last van huiduitslag maar daarvoor ga ik een verwijzing naar de dermatoloog vragen.
04-12-2016

Ziekte van Crohn

Voorheen azathioprine gebruikt, spiegel werd niet hoog genoeg en de bijwerkingen werden steeds erger. Overgestapt op thiosix en dat lijkt te werken vooralsnog. Wonderlijk ook geen bijwerkingen mogen ervaren hiermee, zelfs niet misselijk geweest.
19-10-2016

Colitis ulcerosa

Na constatering MDS door gebruik van combinatie PuriNethol en Allopurinol overgegaan op Thiosix. Dit heeft als resultaat na jaren van dunne en onregelmatige ontlasting een mooie stoelgang nog wel ongeveer drie x achter elkaar in de morgen maar verder mooi rustig. Echter heb ik sinds de start van het gebruik van Thiosix onverklaarbare pijn in de spieren? Ik ben er nog niet [lees meer...]achter waar dit vandaan komt. De specialist verwijst naar de huisarts en de huisarts naar een......?

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum