categorie

Kanker - hormonen en antihormonen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Kanker - hormonen en antihormonen

26-11-2023 | Vrouw | 45
leuproreline
Ik heb al 23 jaar PMDD en was mentaal op. SSRI's kan ik niet tegen. Nu 3 x een injectie Lucrin gehad ter voorbereiding van verwijdering van mijn eierstokken. Mijn hoofd staat uit, ik leef weer, meer energie, slaap beter, niet meer suïcidaal. Wat een uitvinding!

18-11-2023 | Vrouw | 54
Borstkanker
Als zeer optimistisch en vrolijk persoon volledig depressief na 4 weken Letrozol gebruikt te hebben. Doorgaan om te zien of het beter werd was geen optie. Dus besloten om terug te gaan naar Tamoxifen.

16-11-2023 | Vrouw | 66
Borstkanker
6 jaar geleden borstkanker borstbesparend en bestralingen . Nu uitzaaiing in m'n wervelkolom.

11-11-2023 | Vrouw | 74
Borstkanker
4jaar terug borstkanker,nu4jaar later uitzaaiingen ,gebruik sinds 2maanden letrazol, 2,5

09-11-2023 | Vrouw | 65
Borstkanker
Eerst kreeg ik Anastrozol accord. Na 5 dagen zag ik bont en had veel jeuk. Netelroos. Op internet had ik gelezen dat Anastrozol PCH minder bijwerkingen had. Die heb ik gevraagd en nu heb ik alleen af en toe een opvliegers. Dit is heel goed te doen.

09-11-2023 | Man | 80
Prostaatkanker
Heb enkele jaren geleden 3 jaar lang 1x per kwartaal implantaatinjecties gehad. De werking was als voorspeld. Veel bijwerkingen en een suf en doelloos leven. Je wordt er niet vrolijk van en ook mijn huisgenoot werd er niet blij van. Leven als een zombie.

01-11-2023 | Vrouw | 43
Premenstrueel syndroom (PMS)
Hallo, op 9 okt 2023 zoladex inspuiting gekregen . Ik ben 43 j en altijd last gehad van pms klachten . 2 weken in de maand liep ik goed. Ik mag geen hormonen nemen omdat ik een aangeboren vaataandoening heb en kans op trombose groot is . Dus enige oplossing is weghalen eierstokken . We zijn 3 weken verder en voel me echt ziek … grieperig gevoel … last in gewrichten … misse[lees meer...]lijk …. Veel slapen .. maar mentaal ben ik wel veel beter. De hormonale schommelingen zijn weg . Heeft iemand ook zulke bijwerkingen ? En hoelang gaan die nog duren ?

27-10-2023 | Man | 78
Prostaatkanker
Uitgezaaide prostaatkanker, PSA van 36 naar niet meetbaar in 3 maanden tijd. Nu ca. 1 jaar later blijft de PSA niet meetbaar. Wel veel last van opvliegers de hele dag en nacht door, behalve bij lichamelijke beweging. Dan vrij van opvliegers. Toename van gewicht waardoor genoodzaakt nieuwe kleding te kopen.

26-10-2023 | Man | 54
Borstkanker
2jaar geleden borstkanker gekregen,borstbesparende operatie gehad ,daarna bestralingen ,daarna de eerste 3 maanden tamoxifen ,dat viel bar slecht ,geen controle meer over mijn eigen gedachten, en werdt er zeer neerslachtig van ,daarna overgegaan op anastrozol viel beter, Maar heb nu botontkalking pijn in de gewrichten veel moe en opvliegers, waren een poos weg maar hel[lees meer...]aas aan de orde van de dag,

15-10-2023 | Vrouw | 74
Borstkanker
Na 10 jaar borstkanker beiden borsten. Operatie borstbesparend. Nu uitzaaiingen naar bot.

09-10-2023 | Vrouw | 76
Borstkanker
Sinds februari Letrozol 2,5 mg. Afwisselend goede maar vooral slechte dagen. Tumoren worden wel gestaag kleiner dus dat stimuleert volhouden. Gebruik spalken tijdens optreden (regelmatig) van carpaal tunnel syndroom (beide armen) en die helpen heel goed tegen de pijn.

22-09-2023 | Man | 67
Prostaatkanker
Ik weet sinds een maand dat ik prostaat Kanker heb met metastasen naar mijn lymfeklieren. Na 1 week kreeg ik injectie met Lucrin. Ik merk nu na 3 weken nog helemaal niks, ook geen bijwerkingen hoewel ik af en toe denk dat ik al opvliegers krijg, maar kan wat stress zijn. Ik ben benieuwd, moet afwachten, begin van dit traject. De injectie is voor een half jaar, wordt na 3 [lees meer...]maanden gemonitord op PSA waarde. Ik heb gehoord dat het niet beter wordt maar hoop dat het heel lang niet erg veel slechter wordt.

11-09-2023 | Vrouw | 75
Borstkanker
ik ben 6 jaar geleden aan borstkanker geopereerd ik heb een borst besparende operatie gehad .ik hoefde geen tabletten te slikken want alles was schoon . Helaas 6 jaar later krijg ik te maken met uitzaaien zowel op mijn hoofdhuis als op mijn skelet ik slik een maal daags 1 tablet Letrozol ik heb ontzettend last van bepaalde plekjes die op mijn hoofdhuid zitten ze zijn er[lees meer...]g pijnlijk daar slik ik Oxycodon voor maar echt helpen doe dit niet verder heb ik een beetje las van opvliegers maar dat kan ik wel handelen maar die pijnlijk plekken op mijn hoofd daar word ik moedeloos van bang heeft iemand ervaring met dit verschijnsel .

Bicalutamide

06-09-2023 | Man | 74
bicalutamide
prostaatkanker

30-08-2023 | Vrouw | 51

23-08-2023 | Vrouw | 65
Borstkanker
Ik gebruik letrozol v uitgezaaide borstkanker. Het werkt goed v de kanker het houd de uitzaaiing stabiel. Maar de bijwerkingen zijn vreselijk. Voornamelijk de wisselende stemmingen

23-08-2023 | Vrouw | 63
Borstkanker
Anastrozol samen met kalk tabletten en alendroninezuur vind ik geen goede combinatie. Na een half jaar gebruik is het nog worstelen met de bijwerkingen. Stoppen binnen 5 jaar heeft meer kans op terug keer. Goed eten en bewegen alleen is niet voldoende. Ik mis advies om de klachten te verminderen.

21-08-2023 | Man | 59
Borstkanker
ik kon Tamoxifen 20mg niet meer nemen na 1,5 jaar door uitzaaiingen aan de longen. Ik heb een gastric bypass en daar moet je mee opletten. Kan iemand mij zeggen hoe groot de tabletten zijn? Nog max 1 jaar te leven wordt er gezegd dus is er toch een beetje spoed bij. Ik heb er alvast geen meer. Bedankt alvast, Dirk

08-08-2023 | Vrouw | 30
Onvruchtbaarheid vrouw
5 dagen slikken om een eisprong op te wekken. Ik hb intens depressieve gevoelens en kan niks aan.

Exemestaan

30-07-2023 | Vrouw | 63
exemestaan
Borstkanker
Ik denk eigenlijk dat ik niet echt veel last heb van de exemestaan, alleen het bewegen en pijntje hier pijntje daar. Om fijne vakanties te hebben slik ik het niet in de vakantie. Ik zal heus in twee weken geen borstkanker ontwikkelen denk ik. Met stoppen zijn de bijwerkingen in twee dagen over. Ik beweeg veel, zwem drie maal per week, doe dagelijks taichi en ik wandel veel[lees meer...]. Heb zwaar lichamelijk werk. Nu even een stopweek, voelt heerlijk! Vindt mijn arts ws niet goed maar het is mijn lijf.

28-07-2023 | Vrouw | 67
Borstkanker
Ik heb eerst een jaar Tamoxifen gebruikt en belandde met trombose en longembolieën in het ziekenhuis. Ik mocht de Tamoxifen nog gebruiken totdat ik de bloedverdunner kon laten staan. Toen over op Letrozol Accord, hier had ik wel last van maar het was te handelen. Ik heb heel veel last van de achterkant van mijn benen als we gaan wandelen en het gevoel trekt uit mijn voete[lees meer...]n weg. Zijn er meer mensen die daar last van hebben? Ik heb fysio gehad maar dat helpt niet. Een stevige wandeling zit er niet meer in en ik heb geen idee waar het vandaan komt en wat je er aan kunt doen. De ziektekostenverzekeraar besloot dat dit medicijn te duur was en ik kreeg Letrozol Sun, wat een ellende. Ik kreeg last van hele vreemde opvliegers, met name 's nachts lijkt het of mijn rug in brand staat, ik ga dan het liefst buiten zitten. Niet bevorderlijk voor de slaap en daar wordt je nou niet echt vrolijker van. Nu op medische noodzaak weer terug op accord. Hoop dat het weer wat normaliseert.

27-07-2023 | Vrouw | 56
Borstkanker
Na verwijderen tumor en bestraling 2 jaar tamoxifen, wat bijwerkingen maar voornamelijk opvliegers. Nu ruim 4 maanden over naar deze medicatie en veel bijwerkingen die heftig zijn. Geheugen. Lusteloos, down, gewichtstoename opvliegers en erg veel pijn vooral in de de benen. Dat laatste is heftig.

28-06-2023 | Vrouw | 65
Borstkanker
Slik letrozol sinds vorig jaar februari. Maar lijkt wel of ik mezelf niet meer herken ..erg down weinig tot geen eetlust.

27-06-2023 | Vrouw | 73
Borstkanker
Ik ervaar de letrozol als belastend, veel bijwerkingen. Pijnlijke en stijve spieren. Dat vind ik het ergste. Het is belastend in mijn dagelijks leven. Zelfs zwemmen verlicht niet. Lopen gaat moeilijk . Maar ik ga nog 2,5 jaar door.

22-06-2023 | Vrouw | 37
Endometriose
Hoi allen, Ik gebruik Lucrin omdat ik vleesbomen heb, in de hoop dat het gaat slinken. Mijn eerste maand was vreselijk: de eerste vijf dagen beleefde ik alles goed maar vanaf de dag dat ik normaal gesproken ongesteld moet worden - dat was de vijfde dag - kreeg ik steken en extreme bloedingen met zwarte stolstels. Dit heeft twee weken geduurd, waarbij ik ook drie dage[lees meer...]n niet meer kon lopen. Mijn ongesteldheid was daarvoor nooit pijnlijk of lang, dus dit was voor mij heel heftig. Ook omdat het de bedoeling is dat Lucrin de hele ongesteldheid stillegt. Mijn vriend heeft me zelfs voortgesleept in een rolstoel, mijn buik was een ballon en hij moest mij ook uit bed omhoog tillen. Mijn bed was nachtenlang doorweekt. Daarnaast gebruik ik elke dag het medicijn Progynova - om moodswings en botontkalking te voorkomen - maar ik heb nog steeds veel moodswings. Normaal ben ik heel vrolijk, maar nu huil ik veel, en ik weet ook niet waarom. Ook ben ik snel geprikkeld: opmerkingen schieten snel in het verkeerde keelgat, en ik heb soms echt een kort lontje, terwijl ik normaal gesproken heel nuchter ben. Ik hoopte dat ik kon stoppen met Lucrin, maar mijn vleesbomen zijn enorm waardoor mijn arts mij niet wil opereren (omdat ik anders een groot risico heb mijn baarmoeder te verliezen). Dus ik heb helaas geen keuze en ik heb gisteren mijn 2e Lucrin injectie genomen. Ik vraag mij af: Hoe moet de injectie in de bil geïnjecteerd worden en maakt dat uit? De eerste keer deed de assistente het ergens midden in mijn bil, de tweede keer werd het juist bovenaan geïnjecteerd omdat daar meer spier zou zitten. Wat ik wil aanraden aan andere gebruikers met vleesbomen: - Begin met je eerste injectie Lucrin na je laatste ongesteldheid en niet daar vlak voor. Je lichaam moet wennen aan het medicijn, dus ik denk dat mijn lichaam ongesteld wilde worden, maar de Lucrin injectie wilde het juist stopzetten. Dat gaf een heel heftig effect: extreme complicaties. Dit is mij niet verteld door de arts overigens, maar achteraf gezien denk ik: het is logisch dat je lichaam moet wennen. Dus wellicht ook interessant voor artsen.

Femara

08-06-2023 | Vrouw | 61
Borstkanker
Dag Mevrouw ,ben beetje aan het zoeken op pc naar Femara ,ik ben net 3 dagen ermee gestart .Heb 2 weken geleden een borstbesparende ingreep gehad en men sentinel ook verwijderd .er volgen nu nog bestralingen 5 of 15 .had geen uitzaaingen maar is een hormonale tumor ,dus men oestrogeen moet op nul.Hopende gaat het goed met u nu ,vriendelijke groeten Katrien

03-06-2023 | Vrouw | 53
Borstkanker
Eind 2020 werd bij mij DCIS (melkgangkanker) vastgesteld, gelukkig beginnende borstkanker maar wel hoogste graad agressieve en hormoongevoelige tumorcel. Heb toen borstbesparende operatie gehad, 25 bestralingen en daarna volgde antihormoonkuur met Tamoxifen. Die zou ik 5 jaar moeten slikken…ik heb er twee van volgemaakt. Ik had last van vervelende bijwerkingen. Opvliegers[lees meer...] (dat is dan maar zo ontkom je toch niet aan), maar heel vervelend waren in begin de stemmingswisselingen, maar vooral de algemene stijfheid in mijn lijf en de gwrichtspijnen, vooral in enkels en tenen, maar ook wel in rug, knieën en polsen. Voelde me, was toen 52, een erg oud vrouwtje. Na twee jaar gebruik kreeg ik opeens zware bloedingen terwijl ik al 2 jaar niet meer menstrueerde. Vrouwenarts constateerde grote verdikking baarmoederslijmvlies. Wegens verhoogd risico op baarmoederkanker (door de Tamoxifen] moest ik toen een curretage ondergaan. Uitslag was gelukkig goed, al die tijd Tamoxifen doorgeslikt. Laatste week overgestapt op Anastrozol. Week na de uitslag kreeg ik (lichte) hoofdpijn die vier dagen aanhield maar goed te doen was met maximaal paracetamol. Na vier dagen kreeg ik in de nacht een zwaar epileptisch insult (tonisch clonisch) waarbij ik 20 Minuten van de wereld ben geweest. Met spoed naar ziekenhuis waar na een CT scan een zgn sinustrombose werd geconstateerd. Dit is een zeldzame vorm van trombose, komt 200-250 x voor in NL. Driekwart VLD patiënten is vrouw en oorsprong klachten is hormonaal. Ik heb hierdoor een herseninfarct opgelopen en epilepsie, verwachting is dat ik moet rekenen op een jaar tot anderhalf jaar om te herstellen…en dan ms nog met restschade zit. Oorzaak hiervan is, zo menen neuroloog , internist en ook de oncologe de Tamoxifen…al dan niet in combinatie met de curretage…. Ik mag de Tamoxifen hierdoor niet verder nemen, was het ook niet van plan…mijn geluk is dat ik met tweejarig gebruik de kans heel klein is dat kanker recidiveert.. zo probeer ik er dan maar een positieve wending aan te geven want heel eerlijk vond ik dit middel in mijn geval het doel voorbij schieten en erger dan de kwaal. Ook de situatie waarin ik mij nu bevind, is vele malen onzekerder en voelt zwaarder dan de kankerdiagnose (ik durf dat te zeggen omdat ik een goed behandelbare kanker had)..

27-05-2023 | Vrouw | 59
Borstkanker
Bij mij is het al heel wat jaar geleden dat ik Tamoxifen moest slikken na chemo, na ablatief borsten en lymfekliertoilet. Ik was mid 40, sportief, in de bloei van mijn leven en carrière. Door de Tamoxifen werd ik in korte tijd een oude vrouw. Had zoveel gewrichtsklachten dat ik een wandelstok nodig had. Niks lukte meer goed, mijn (jonge) kinderen voelden zich tekort gedaan[lees meer...], mijn man liet me zitten. na driekwart jaar ben ik ermee gestopt en ik begon me veel beter te voelen. Een half jaar daarna nog een poging gewaagd vanwege de jonge kinderen, weer driekwart jaar geslikt, zelfde klachten keerden terug, toen definitief gestopt. Kwaliteit van leven belangrijker. Ik kijk terug omdat ik zoek naar late effecten. Ben nu eind 50 en blijk nierfalen te hebben (achteraf in 2015 ook al te zien in een bloedonderzoek maar is mij nooit verteld) en hart-/vaatklachten die verder onderzocht worden. Een slimme kinderarts schreef me 2 jaar geleden lisdexamfetamine voor om te proberen en als ik dat gebruik in lage dosering voel ik me geestelijk de oude! Mijn hersenen werken dan weer top. Ik ben nu banger om dood te gaan dan toen ik borstkanker had (met meerdere tumoren waaronder ongedifferentieerde). Huidige klachten kunnen ook een late bijwerkingen zijn van de zware chemo die ik had (om de 14 dagen) , waarschijnlijk kom ik er nooit achter.

08-05-2023 | Vrouw | 69
Borstkanker
met anastrozol neiging om uit het raam te springen en huilbuien: ernstig depressief . Nu de zonder anastrozol gaat het duidelijk beter. Ik neem dit nooit meer ik ga liever met een normale stemming vroeger dood, dan 5 jaar ellende met dit medicament.!

23-04-2023 | Vrouw | 63
Borstkanker
Hormoongevoelige borstkanker en borstbesparende operatie

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6203)
Anticonceptie - overig (4433)
Cholesterol (3248)
Depressie - antidepressiva overig (3079)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2834)
ADHD - psychostimulantia (2506)
Pijn - morfine-achtigen (2498)
Verslavingsziekten (2275)
Pijn (2238)
Bloeddruk - betablokkers (1898)
Maagzuur - protonpompremmers (1763)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1658)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1654)
Anticonceptie - eenfase (1574)
Angststoornissen (1555)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1425)
Antibiotica - urineweginfectie (1255)
Depressie - antidepressiva TCA (1213)