categorie

Kanker - hormonen en antihormonen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Kanker - hormonen en antihormonen

17-09-2019

Borstkanker

ik ben 71jaar.slik sinds een jaar anastrozol. . Na 2 en half jaar tamoxifen geslikt te hebben. in 1993 een carcinoom ontdekt in rechterborst. Toen een borstsparende operatie gehad met bestraling. in 2016 in dezelfde borst een carcinoom van 2 cm. waarvoor chemokuren zijn gegeven, gevolgd door operatie(weghalen van de borst). nu dus anastrozol. Ik heb weinig opvliegers. wel[lees meer...] tintelingen in handen en voeten, maar vooral na met mijn handen gewerkt te hebben.smorgens algehele stijfheid van botten en gewrichten, maar in de loop van de dag wordt dat minder. bewegen en fietsen is heilzaam. snachts kramp in kuiten en bovenbenen. maar is te verhelpen door bewegen. verder weinig bijwerkingen. wel veel zin in eten.,maar had ik altijd al. dus of dat aan het medicijn ligt , weet ik niet.
14-09-2019

Faslodex (fulvestrant)

Ben nu twee mnd bezig,maar nog geen resultaat
02-09-2019

Tamoxifen (tamoxifen)
Eierstokkanker

Ik slik nu bijna 2 jaar tomoxifen 40 mgr. Heb regelmatig depressieve gevoelens. Slik daarbij 30 mgr. sipramil i.v.m bipolaire stoornis. De depressie is begonnen sinds ik tamoxifen gebruik. Daarvoor 20 jaar stabiel.
01-09-2019

Femara (letrozol)

30-08-2019

Borstkanker

Ik vind het een onaangenaam medicijn, maar als ik daardoor kankervrij blijf, dan moet het maar… Om de gewrichtspijnen te verlichten doe ik aan lichaamsbeweging: aquagym, pilates, fietsen (maar niet meer dan 20 km want dan krijg ik last van m'n polsen), wandelen (nu echter te heet, dus meer pijn), nordic Walking (een aanrader) en zwemmen in ons meer. Van lang stilzitten of [lees meer...]stilliggen ('s nachts bijvoorbeeld) word ik altijd stram. Maar na een rondje lopen van 100 m met de hond gaat het al beter. Dus dames, denk aan lichaamsbeweging, al is het maar gewoon een stukje lopen.
22-08-2019

Borstkanker

Ik gebruik dit medicijn sinds enkele maanden na 2e diagnose borstkanker met uitzaaiingen begin dit jaar . Ik ben vorig jaar na de eerste diagnose hormonale borstkanker gelijk na preventieve borstamputatie gestart met tamoxifen (en lucrin) Ik had hier veel bijwerkingen bij als zenuw pijn. Nu na chemotrajecy begonnen met exemestaan ( en lucrin) en ik heb nauwelijks zenuwpijn[lees meer...] .
21-08-2019

Letrozol (letrozol)
Borstkanker

Sinds september 2018 uitgezaaide borstkanker. Uitzaaiingen in bekken en wervelen 2 okselklieren. Gebruik het nu een jaar en heb er niet heel erg veel last van. Ben wel meer gaan sporten.
18-08-2019

Endometriose

14-08-2019

Borstkanker

gebruik arimidex in nov.3jaar. 20 jaar daarvoor 1e keer borstkanker . het zijn vervelende bijwerkingen maar er valt mee te leven . heb geen keus moet ze mijn verdere blijven innemen. wat me wel bezig houd is; de tumor was in fase 3 .hoe lang zal arimidex aanslaan ? het meest heb ik last van mijn tintelende rechterhand .de kant waar mijn lymflieren weg zijn. s,nachts voor[lees meer...]al steeds wakker worden van tinteling. voor de rest maar accepteren.
28-07-2019

Firmagon (degarelix)
Prostaatkanker

Ik ben gestart met chemokuur (6x) en tegelijkertijd hormoonbehandeling via 1 x per maand een prik. Tijdens de chemokuur nauwelijks problemen met de prik. Beetje jeuk verdween binnen een paar dagen. Chemokuur nu ten einde maar de hormoonbehandeling gaat nog door. Van de prik die ik na de chemokuur kreeg had ik wel heel veel last. Opgezette rode plek op buik en zelfs koort[lees meer...]s tot 39 graden.. Ik vermoed dat ik bij de chemokuur zo weinig last had van deze prik omdat ik toen prednison slikte. Deze ontstekingsremmer zorgde er waarschijnlijk voor dat ik nauwelijks last had. Misschien vóór de volgende prik via de dokter een paar pilletjes prednison aanvragen....
12-07-2019

Proctitis ulcerosa

Geboren 1951. Sinds nov 2010 Ctpc met PSA 1250 Zoladex sinds mei 2011 iedere 3 maanden. Geen klachten. Sinds Jan 2019 uitbehandeld. Aug 2019 13 bestraling bij ingegroeide prostaattumor in mijn darm. Graag reactie . Xaveer
06-07-2019

Prostaatkanker

Gebruik meer dan 10 jaar. Zelf en arts zeer tevreden .PSA 0.1 tot 0.5. Bijwerkingen minimaal. Arts noemt mij een model patient. Bij vaststelling van prostaat kanker,geen mogelijkheid tot operatie - ghemokuur-bestraling
18-06-2019

Borstkanker

De eerste 2,5 jaar na de borstbesparende operatie en 35 bestalingen heb ik Tamoxifen geslikt. Hier heb ik bijzonder weinig last gehad van bijwerkingen, op wat opvliegers na, die ik voor de constatering van borstkanker ook al had. Na die 2,5 jaar moest ik overstappen naar een ander soort medicatie te weten Letrosol. Hierbij had ik na 5 weken zoveel bijwerkingen van dat ik[lees meer...] mezelf niet meer herkende, denk dan aan: neerslachting, depressieve gevoelens, hoofdpijn, misselijk, moe en na overleg met mijn oncoloog ben ik toen overgestapt naar Exemestaan. Dit slik ik nu 'n klein anderhalf jaar en hiervan zijn de bijwerkingen in het begin niet al te heftig, maar nu ervaar ik door mijn hele lichaam last van spieren en gewrichten en peesaanhechtingen. Erg pijnlijk. Dus ik vrees dat ik mijn oncoloog maar weer ga bellen. Ik voel en gedraag me nu dus ook als 'n 80 jarige dame en ik ben pas 57. Ik neem de trappen niet meer omdat ik zo veel last van mijn knie- en heup gewrichten heb. Ook s'nachts in bed zijn mijn benenspieren erg onrustig en ook mn ellebogen en pols gewrichten zijn pijnlijk. Ik kan geen pan meer optillen en de trap af lopen doe ik nu tree voor tree. Hopelijk is er nog een andere medicatie mogelijk voor het resterende jaar dat ik deze medicijnentype moet slikken.
09-06-2019

Anastrozol (anastrozol)

Ik heb deze medicatie nog maar 2 weken gebruikt om te zien hoe ik er op reageer. Ging eerst goed. Tot dat ik plotseling vanaf mijn heupen naar mijn voeten, behoorlijk ging tintelingen kreeg . Was er erg beroerd van . Later mijn rechter onderbeen tintelingen en doof tot geen gevoel meer. Rechterhand tintelingen. Ben er mee gestopt dit wil ik niet. Zit weer op de Tamoxif[lees meer...]en
21-05-2019

Xtandi (enzalutamide)
Prostaatkanker

Door het gebruik van xtandi heeft mijn vader veel pijn gehad door de uitgezaaide prostaatkanker de morfine sloeg niet aan en werd afgebroken door xtandi
15-05-2019

Endometriose

Drie maanden eens per maand Lucrin injectie gehad (in de bil) i.v.m. ernstige endometriose en kinderwens. Vorig jaar geopereerd aan endometriose, daarna eerste IVF ronde, helaas zonder succes. Daarna moest ik drie maanden pauze, voordat ik verder mocht met IVF. Besloten i.p.v. de pil Lucrin te gebruiken gedurende de rustmaanden. Verwachtte veel ellende vanwege de vele moge[lees meer...]lijke bijwerkingen en nare verhalen die ik geleden had, maar het viel me gelukkig erg mee en voor mij werkte het heel goed. Sterker nog, ik heb me nog nooit zo goed gevoeld. Eerste maand nog wat bloedverlies, af en toe een opvlieger en soms wat moeite met slapen. De tweede en derde maand ook nog af en toe een opvlieger en wat meer afscheiding dan normaal. Maar verder voelde ik me top: geen opgezette buik, geen endometriose pijn (wat ik al 20 jaar elke dag heb, ook na de operatie) en voor mij gelukkig geen emotionele roller coasters, maar juist ontzettend stabiel (ook erg fijn voor m’n vriend) en opgewekt. Na de uitwerking laatste Lucrin injectie merkte ik dat ik weer emotioneel werd en niet meer opgewekt. Buik doet weer pijn en is weer opgezet. Nu bezig met de volgende IVF ronde. Hopelijk succesvol dit keer, zo niet dan wil ik daarna absoluut weer de Lucrin injecties tijdens de rustmaanden.
07-05-2019

Borstkanker

na een allergische reactie 4 dagen geleden op Femara en nu de wissel terug (na een onderbrekeing van 4 maanden met Exemestaan-Aromasin) naar Arimidex helaas op dag 3 ook hier een allergische reactie. Alweer een pauze dus inleggen in de hoop, dat ik het daarna weer een tijdje kan nemen..... Het medicijngebruik blijft dramatisch voor me.
03-05-2019

Borstkanker

Bij mij is in februari borstkanker geconstateerd. Laag-risicotumor, geen chemo, geen bestraling, in juni wsch. operatie. Middel werkt goed, tumoren zijn kleiner geworden. Aanvankelijk had ik geen klachten, maar nu bemerk ik dat mijn gewrichten en spieren pijnlijk worden en heb ik overgangsklachten, die ik nooit gehad heb (opvliegers). Ook heb ik last van vermoeidheid en ([lees meer...]lichte gewichtstoename). Ik gebruik dit middel nog maar pas, wat staat me nog te wachten? De klachten zijn wel aanvaardbaar.
03-05-2019

Femara (letrozol)
Borstkanker

bij inname van de 2e tablet ( dag 2 dus van de behandeling na omstellung van Aromasin naar femara) direct allergische reactie: ongeveer 15-20 minuten na inname de volgende reacties: knalrode (massief rood, overgangen gevlekt) huid gezicht, Thorax, extremiteiten behalve handen en voeten, duizeligheid, licht hoofd, evenwichtsstoringen, toename misselijkheid, hoofdpijn kanlle[lees meer...]nd, paniek-stress. Ongeveer na 10 minuten akuut sterke diarhhee. Direct inname van - Zyrtec + Spiricort- als noodgevallen Medicamenten bij reeds (andere) bekende Allergien. Na ongeveer 3 uur is het meeste weer veel beter of weg. Consequentie dus directe stop van Femara.
28-04-2019

Borstkanker

Kleine tumor linkerborst is operatief verwijderd, geen uitzaaiingen, maar was agressief. Na bestraling advies antihormoonpillen. Eerste jaar tamoxifen. Veel bijwerkingen vnl spierpijn en slecht slapen. Sinds maart 2019 anastrozol voorgeschreven maar dezelfde bijwerkingen. Volgens de berekening van de specialist heb ik 20% kans dat de borstkanker binnen 10 jaar terugkomt en[lees meer...] met antihormoonpillen is dat 17%. Een klein verschil, dus ik twijfel of ik hiermee wel door wil gaan.
28-04-2019

Tamoxifen (tamoxifen)
Borstkanker

Ik bleek borstkanker te hebben in beide borsten, 3 tumoren van 4 cm. groot. In juni 2017 zelf ontdekt. Borstkankeronderzoek had krap 1 jaar ervoor niets gezien op de foto's. Eerst Chemo gehad, 16 infusen met Trastuzumab, daarna operatie, volledige amputatie beide kanten. Links en rechts in de oksel de poortwachtersklier ook weggehaald. Daarna 16 bestralingen hele borstkas[lees meer...], incl. oksels. Ondertussen begonnen met Tamoxifen. Ik leef nog en dat is mooi. Ik heb echter zoveel last/pijn van al mijn gewrichten dat ik nauwelijks meer kan lopen. Fietsen gaat nog goed, gelukkig. En ik slaap goed. Ik ben alleen gaand en de heftige gewrichtspijn belemmert mij in mijn sociale contacten. En ik wil perse voor mijzelf kunnen blijven zorgen. Deze Tamoxifen moet ik dus nog 3 en een half jaar volhouden. Ik weet niet of ik dat ga doen. Ik ben gelukkig met veel positiviteit geboren. Beetje kwaliteit van leven wil ik graag houden en daar hoort lopen bij.

Borstkanker

In 2015 hormonale borstkanker, operatie, bestraling. Juli 2015 Tamoxifen vanaf januari 2018 Anastrozol. Pijnlijke voeten na het opstaan, moet even op gang komen, maar daarna geen last meer. In het begin behoorlijk veel opvliegers gehad maar valt nu enorm mee. Voor mij prima mee te leven.

Aromasin (exemestaan)
Borstkanker

nog lichte soortgelijke bijwerkingen van Arimidex bij start Exemestaan en dan van week tot week toenemend: sterk "Katergevoel" hoofd, cognitieve Problemen, sterke misselijkheid, hoofdpijn, massieve spierkrampen, emotioneel dysbalans, sterke pijn Lever en nieren, moest na 3.5 maand onderbreken voor 18 dagen wegens onhoudbare bijwerkingen, voelde me, alsof vooral mijn centr[lees meer...]aal zenuwstelsel , Lever en nieren vooral regelrecht vergiftigd waren, nu sinds 2 weken weer begonnen en vam dag tot dag weer toename, eind inname waarschijnlijk één dezer dagen, omdat t weer onhoudbaar wordt.....

Borstkanker

Na precies 4 weken vrij plotseling extreme vermoeidheid, en dan na ongeveer 9 maanden van week tot week aanvankelijk langzaam toenemend: sterk "Katergevoel" hoofd, cognitieve Problemen, sterke misselijkheid, hoofdpijn, massieve spierkrampen, emotioneel dysbalans, sterke pijn Lever en nieren, moest na 1.5 jaar een maand onderbreken wegens onhoudbare bijwerkingen, zware de[lees meer...]pressiviteit, voelde me, alsof vooral mijn centraal zenuwstelsel , Lever en nieren vooral regelrecht vergiftigd waren, Na de maand pauze begonnen met Aromasin. Nog een 2e maand tot de extreme depressieve stemmingen van Arimidex eindelijk veel beter waren. Helaas ook bij Aromsain van dag tot dag weer toename der bijwerkingen ( alleen weiniger depressief), eind inname waarschijnlijk één dezer dagen, omdat t weer onhoudbaar wordt..... ( zie mijn kommentaar bij Exemestaan-Aromasin)

Aromasin (exemestaan)

18-04-2019

Myoom

Nadat er myomen in mijn baarmoeder waren geconstateerd en mijn gynaecoloog voorlopig een hysterectomie wil uitstellen, heeft zij mij voor in ieder geval anderhalf jaar eens per kwartaal een injectie Lucrin 11,25mg voorgeschreven. Na de eerste injectie heb ik nog 1, zeer hevige bloeding, met stolsels, gehad (zoals ik die al geruime tijd had). Daarna was het over. Wat een[lees meer...] rust heeft dit gebracht. Na de eerste controle bleek mijn baarmoeder spectaculair geslonken, van 14cm naar 7cm. De eerste 2 heb ik laten spuiten, de 3e heb ik zelf gedaan. Geen centje pijn en zo goed als geen bijwerkingen, alleen de verwachte overgangsverschijnselen. Mensen hebben de neiging om op sites als deze alleen maar hun negatieve ervaringen te posten. Laat u niet bang maken door alleen maar horrorverhalen. (Nee, ik heb geen aandelen, ik ben gewoon een gebruiker met zeer positieve ervaring)
10-04-2019

Borstkanker

Vreselijk zware medicatie waarbij ik mij afvraag of het wel toegevoegde waarde heeft om dit paardenmiddel 5 jaar te slikken.
09-04-2019

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Ik heb door deze spuit diabetes type 1 gekregen
05-04-2019

Borstkanker

Twee weken na de start hevige diarree. Loperamide heeft geen effect..
02-04-2019

Letrozol (letrozol)
Borstkanker

Ik ben verleden jaar geopereerd, borstamputatie en borstcorrectie uit de buikwand. Dat is allemaal super goed gegaan zonder complicatie of dergelijk. Blij zou je denken. Maar moest toch nog 8 chemokuren volgen. De eerste 4 heb ik goed doorlopen. Maar de laatste 4 was alleen maar Allende. Alle bijwerkingen die er ook maar waren. Heb ik gehad. Was zo blij dat ik klaar was[lees meer...] met de chemo, dus dacht alleen nog de hormoonkuur en dat is het. Ben begonnen met Tamoxifen, dat ging 4 weken perfect, maar toen begon het met een beetje uitslag. Nog geen 24 uur later zat ik helemaal onder de huiduitslag. Gek werd ik van de jeuk. Gestopt met de Tamoxifen en begonnen met Letrozol. Even dacht ik gelukkig het gaat goed. Maar dat was van korte duur. Zit nog steeds onder de huiduitslag en wordt gek van de jeuk. Tijdens mij ziekte bijna niet gehuild of depressief geweest. Maar nu trek ik het even niet meer. Jeuk en nog eens jeuk over mijn hele lijf. Dit duurt nu al bijna 5 mnd!!! Morgen heb ik een afspraak bij de oncoloog. Weet niet of ik hiermee wil doorgaan. Stoppen?? En dan .... Moeilijk maar zo verder gaan met de hormoonkuur zie ik ook niet zitten. De andere bijwerkingen vallen gelukkig wel mee. Heeft iemand ook zoveel huiduitslag gehad van de hormoonkuur?

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4776)
Anticonceptie - overig (3503)
Cholesterol (2761)
Depressie - antidepressiva overig (2561)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2183)
Pijn - morfine-achtigen (2084)
Pijn (1888)
Verslavingsziekten (1797)
ADHD - psychostimulantia (1793)
Bloeddruk - betablokkers (1574)
Maagzuur - protonpompremmers (1493)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1427)
Anticonceptie - eenfase (1310)
Angststoornissen (1110)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1056)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1054)
Depressie - antidepressiva TCA (980)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (915)