categorie

Kanker - hormonen en antihormonen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Kanker - hormonen en antihormonen

12-07-2019

Proctitis ulcerosa

Geboren 1951. Sinds nov 2010 Ctpc met PSA 1250 Zoladex sinds mei 2011 iedere 3 maanden. Geen klachten. Sinds Jan 2019 uitbehandeld. Aug 2019 13 bestraling bij ingegroeide prostaattumor in mijn darm. Graag reactie . Xaveer
06-07-2019

Prostaatkanker

Gebruik meer dan 10 jaar. Zelf en arts zeer tevreden .PSA 0.1 tot 0.5. Bijwerkingen minimaal. Arts noemt mij een model patient. Bij vaststelling van prostaat kanker,geen mogelijkheid tot operatie - ghemokuur-bestraling
18-06-2019

Exemestaan (exemestaan)
Borstkanker

De eerste 2,5 jaar na de borstbesparende operatie en 35 bestalingen heb ik Tamoxifen geslikt. Hier heb ik bijzonder weinig last gehad van bijwerkingen, op wat opvliegers na, die ik voor de constatering van borstkanker ook al had. Na die 2,5 jaar moest ik overstappen naar een ander soort medicatie te weten Letrosol. Hierbij had ik na 5 weken zoveel bijwerkingen van dat ik[lees meer...] mezelf niet meer herkende, denk dan aan: neerslachting, depressieve gevoelens, hoofdpijn, misselijk, moe en na overleg met mijn oncoloog ben ik toen overgestapt naar Exemestaan. Dit slik ik nu 'n klein anderhalf jaar en hiervan zijn de bijwerkingen in het begin niet al te heftig, maar nu ervaar ik door mijn hele lichaam last van spieren en gewrichten en peesaanhechtingen. Erg pijnlijk. Dus ik vrees dat ik mijn oncoloog maar weer ga bellen. Ik voel en gedraag me nu dus ook als 'n 80 jarige dame en ik ben pas 57. Ik neem de trappen niet meer omdat ik zo veel last van mijn knie- en heup gewrichten heb. Ook s'nachts in bed zijn mijn benenspieren erg onrustig en ook mn ellebogen en pols gewrichten zijn pijnlijk. Ik kan geen pan meer optillen en de trap af lopen doe ik nu tree voor tree. Hopelijk is er nog een andere medicatie mogelijk voor het resterende jaar dat ik deze medicijnentype moet slikken.
09-06-2019

Anastrozol (anastrozol)

Ik heb deze medicatie nog maar 2 weken gebruikt om te zien hoe ik er op reageer. Ging eerst goed. Tot dat ik plotseling vanaf mijn heupen naar mijn voeten, behoorlijk ging tintelingen kreeg . Was er erg beroerd van . Later mijn rechter onderbeen tintelingen en doof tot geen gevoel meer. Rechterhand tintelingen. Ben er mee gestopt dit wil ik niet. Zit weer op de Tamoxif[lees meer...]en
21-05-2019

Prostaatkanker

Door het gebruik van xtandi heeft mijn vader veel pijn gehad door de uitgezaaide prostaatkanker de morfine sloeg niet aan en werd afgebroken door xtandi
15-05-2019

Endometriose

Drie maanden eens per maand Lucrin injectie gehad (in de bil) i.v.m. ernstige endometriose en kinderwens. Vorig jaar geopereerd aan endometriose, daarna eerste IVF ronde, helaas zonder succes. Daarna moest ik drie maanden pauze, voordat ik verder mocht met IVF. Besloten i.p.v. de pil Lucrin te gebruiken gedurende de rustmaanden. Verwachtte veel ellende vanwege de vele moge[lees meer...]lijke bijwerkingen en nare verhalen die ik geleden had, maar het viel me gelukkig erg mee en voor mij werkte het heel goed. Sterker nog, ik heb me nog nooit zo goed gevoeld. Eerste maand nog wat bloedverlies, af en toe een opvlieger en soms wat moeite met slapen. De tweede en derde maand ook nog af en toe een opvlieger en wat meer afscheiding dan normaal. Maar verder voelde ik me top: geen opgezette buik, geen endometriose pijn (wat ik al 20 jaar elke dag heb, ook na de operatie) en voor mij gelukkig geen emotionele roller coasters, maar juist ontzettend stabiel (ook erg fijn voor m’n vriend) en opgewekt. Na de uitwerking laatste Lucrin injectie merkte ik dat ik weer emotioneel werd en niet meer opgewekt. Buik doet weer pijn en is weer opgezet. Nu bezig met de volgende IVF ronde. Hopelijk succesvol dit keer, zo niet dan wil ik daarna absoluut weer de Lucrin injecties tijdens de rustmaanden.
07-05-2019

Arimidex (anastrozol)
Borstkanker

na een allergische reactie 4 dagen geleden op Femara en nu de wissel terug (na een onderbrekeing van 4 maanden met Exemestaan-Aromasin) naar Arimidex helaas op dag 3 ook hier een allergische reactie. Alweer een pauze dus inleggen in de hoop, dat ik het daarna weer een tijdje kan nemen..... Het medicijngebruik blijft dramatisch voor me.
03-05-2019

Borstkanker

Bij mij is in februari borstkanker geconstateerd. Laag-risicotumor, geen chemo, geen bestraling, in juni wsch. operatie. Middel werkt goed, tumoren zijn kleiner geworden. Aanvankelijk had ik geen klachten, maar nu bemerk ik dat mijn gewrichten en spieren pijnlijk worden en heb ik overgangsklachten, die ik nooit gehad heb (opvliegers). Ook heb ik last van vermoeidheid en ([lees meer...]lichte gewichtstoename). Ik gebruik dit middel nog maar pas, wat staat me nog te wachten? De klachten zijn wel aanvaardbaar.
03-05-2019

Femara (letrozol)
Borstkanker

bij inname van de 2e tablet ( dag 2 dus van de behandeling na omstellung van Aromasin naar femara) direct allergische reactie: ongeveer 15-20 minuten na inname de volgende reacties: knalrode (massief rood, overgangen gevlekt) huid gezicht, Thorax, extremiteiten behalve handen en voeten, duizeligheid, licht hoofd, evenwichtsstoringen, toename misselijkheid, hoofdpijn kanlle[lees meer...]nd, paniek-stress. Ongeveer na 10 minuten akuut sterke diarhhee. Direct inname van - Zyrtec + Spiricort- als noodgevallen Medicamenten bij reeds (andere) bekende Allergien. Na ongeveer 3 uur is het meeste weer veel beter of weg. Consequentie dus directe stop van Femara.
28-04-2019

Borstkanker

Kleine tumor linkerborst is operatief verwijderd, geen uitzaaiingen, maar was agressief. Na bestraling advies antihormoonpillen. Eerste jaar tamoxifen. Veel bijwerkingen vnl spierpijn en slecht slapen. Sinds maart 2019 anastrozol voorgeschreven maar dezelfde bijwerkingen. Volgens de berekening van de specialist heb ik 20% kans dat de borstkanker binnen 10 jaar terugkomt en[lees meer...] met antihormoonpillen is dat 17%. Een klein verschil, dus ik twijfel of ik hiermee wel door wil gaan.
28-04-2019

Borstkanker

Ik bleek borstkanker te hebben in beide borsten, 3 tumoren van 4 cm. groot. In juni 2017 zelf ontdekt. Borstkankeronderzoek had krap 1 jaar ervoor niets gezien op de foto's. Eerst Chemo gehad, 16 infusen met Trastuzumab, daarna operatie, volledige amputatie beide kanten. Links en rechts in de oksel de poortwachtersklier ook weggehaald. Daarna 16 bestralingen hele borstkas[lees meer...], incl. oksels. Ondertussen begonnen met Tamoxifen. Ik leef nog en dat is mooi. Ik heb echter zoveel last/pijn van al mijn gewrichten dat ik nauwelijks meer kan lopen. Fietsen gaat nog goed, gelukkig. En ik slaap goed. Ik ben alleen gaand en de heftige gewrichtspijn belemmert mij in mijn sociale contacten. En ik wil perse voor mijzelf kunnen blijven zorgen. Deze Tamoxifen moet ik dus nog 3 en een half jaar volhouden. Ik weet niet of ik dat ga doen. Ik ben gelukkig met veel positiviteit geboren. Beetje kwaliteit van leven wil ik graag houden en daar hoort lopen bij.

Borstkanker

In 2015 hormonale borstkanker, operatie, bestraling. Juli 2015 Tamoxifen vanaf januari 2018 Anastrozol. Pijnlijke voeten na het opstaan, moet even op gang komen, maar daarna geen last meer. In het begin behoorlijk veel opvliegers gehad maar valt nu enorm mee. Voor mij prima mee te leven.

Aromasin (exemestaan)
Borstkanker

nog lichte soortgelijke bijwerkingen van Arimidex bij start Exemestaan en dan van week tot week toenemend: sterk "Katergevoel" hoofd, cognitieve Problemen, sterke misselijkheid, hoofdpijn, massieve spierkrampen, emotioneel dysbalans, sterke pijn Lever en nieren, moest na 3.5 maand onderbreken voor 18 dagen wegens onhoudbare bijwerkingen, voelde me, alsof vooral mijn centr[lees meer...]aal zenuwstelsel , Lever en nieren vooral regelrecht vergiftigd waren, nu sinds 2 weken weer begonnen en vam dag tot dag weer toename, eind inname waarschijnlijk één dezer dagen, omdat t weer onhoudbaar wordt.....

Arimidex (anastrozol)
Borstkanker

Na precies 4 weken vrij plotseling extreme vermoeidheid, en dan na ongeveer 9 maanden van week tot week aanvankelijk langzaam toenemend: sterk "Katergevoel" hoofd, cognitieve Problemen, sterke misselijkheid, hoofdpijn, massieve spierkrampen, emotioneel dysbalans, sterke pijn Lever en nieren, moest na 1.5 jaar een maand onderbreken wegens onhoudbare bijwerkingen, zware de[lees meer...]pressiviteit, voelde me, alsof vooral mijn centraal zenuwstelsel , Lever en nieren vooral regelrecht vergiftigd waren, Na de maand pauze begonnen met Aromasin. Nog een 2e maand tot de extreme depressieve stemmingen van Arimidex eindelijk veel beter waren. Helaas ook bij Aromsain van dag tot dag weer toename der bijwerkingen ( alleen weiniger depressief), eind inname waarschijnlijk één dezer dagen, omdat t weer onhoudbaar wordt..... ( zie mijn kommentaar bij Exemestaan-Aromasin)

Aromasin (exemestaan)

18-04-2019

Myoom

Nadat er myomen in mijn baarmoeder waren geconstateerd en mijn gynaecoloog voorlopig een hysterectomie wil uitstellen, heeft zij mij voor in ieder geval anderhalf jaar eens per kwartaal een injectie Lucrin 11,25mg voorgeschreven. Na de eerste injectie heb ik nog 1, zeer hevige bloeding, met stolsels, gehad (zoals ik die al geruime tijd had). Daarna was het over. Wat een[lees meer...] rust heeft dit gebracht. Na de eerste controle bleek mijn baarmoeder spectaculair geslonken, van 14cm naar 7cm. De eerste 2 heb ik laten spuiten, de 3e heb ik zelf gedaan. Geen centje pijn en zo goed als geen bijwerkingen, alleen de verwachte overgangsverschijnselen. Mensen hebben de neiging om op sites als deze alleen maar hun negatieve ervaringen te posten. Laat u niet bang maken door alleen maar horrorverhalen. (Nee, ik heb geen aandelen, ik ben gewoon een gebruiker met zeer positieve ervaring)
10-04-2019

Borstkanker

Vreselijk zware medicatie waarbij ik mij afvraag of het wel toegevoegde waarde heeft om dit paardenmiddel 5 jaar te slikken.
09-04-2019

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Ik heb door deze spuit diabetes type 1 gekregen
05-04-2019

Exemestaan (exemestaan)
Borstkanker

Twee weken na de start hevige diarree. Loperamide heeft geen effect..
02-04-2019

Letrozol (letrozol)
Borstkanker

Ik ben verleden jaar geopereerd, borstamputatie en borstcorrectie uit de buikwand. Dat is allemaal super goed gegaan zonder complicatie of dergelijk. Blij zou je denken. Maar moest toch nog 8 chemokuren volgen. De eerste 4 heb ik goed doorlopen. Maar de laatste 4 was alleen maar Allende. Alle bijwerkingen die er ook maar waren. Heb ik gehad. Was zo blij dat ik klaar was[lees meer...] met de chemo, dus dacht alleen nog de hormoonkuur en dat is het. Ben begonnen met Tamoxifen, dat ging 4 weken perfect, maar toen begon het met een beetje uitslag. Nog geen 24 uur later zat ik helemaal onder de huiduitslag. Gek werd ik van de jeuk. Gestopt met de Tamoxifen en begonnen met Letrozol. Even dacht ik gelukkig het gaat goed. Maar dat was van korte duur. Zit nog steeds onder de huiduitslag en wordt gek van de jeuk. Tijdens mij ziekte bijna niet gehuild of depressief geweest. Maar nu trek ik het even niet meer. Jeuk en nog eens jeuk over mijn hele lijf. Dit duurt nu al bijna 5 mnd!!! Morgen heb ik een afspraak bij de oncoloog. Weet niet of ik hiermee wil doorgaan. Stoppen?? En dan .... Moeilijk maar zo verder gaan met de hormoonkuur zie ik ook niet zitten. De andere bijwerkingen vallen gelukkig wel mee. Heeft iemand ook zoveel huiduitslag gehad van de hormoonkuur?
02-04-2019

Borstkanker

Ik zag enorm op tegen het gebruik van dit medicijn en heb dan ook bijzonder lang getwijfeld of ik het wel zou gaan gebruiken. Tot nu toe (ben tijdens dit schrijven 4 maanden aan het slikken) valt het me 100% mee. Ik heb niet eens een opvlieger. Ben wel wat vermoeider, maar niet dramatisch. Ben ook gewoon nog aan herstellen van de borstbesparende operatie en de bestraling.[lees meer...] Volgens de radiotherapeut vertraagt Tamoxifen het herstel wel. Verder schrok ik wel even toen ik las over de combinatie met Kurkuma. Dat kun je dus beter niet doen. Dat schijnt, volgens een onderzoek van Erasmus MC, de werking van Tamoxifen tegen te werken. Was even bang dat het nu voor niets heb geslikt, maar dat valt geloof ik mee. Ik slikte aanvullend 800 mg Kurkuma per dag en de proefpersonen 3600 mg per dag en dat maakte de werking wat minder.
31-03-2019

Borstkanker

Ivm niet mogen gebruiken van tamoxifen (longembolie) nu 4,5 jaar gebruik Lucrin. Het heeft mijn leven de afgelopen jaren stil gelegd en beperkt. De klachten waren enorm en namen af naar het einde van de 3 maanden.
14-03-2019

Letrozol (letrozol)

Heb geen of heel weinige bijverschijnselen. Denk dat het komt door de wietolie die ik al twee jaar gebruik. Ik gebruik Letrozol nu 1.5 jaar. Sindsdien ook wietolie. Mijn Tumor waarden zijn gedaald van 1400 naar 151 vandaag.
07-03-2019

Prostaatkanker

Sinds een jaar Zalodex, wat valt dat tegen, je leven veranderd totaal, nergens geen zin meer in, 8kg aangekomen,karakterveranderd, vergeetachtig, enz , enz Ik wil in overleg stoppen met dit medicijn of een vervanger, anders stop ik helemaal wil nog een leuk leven hebben .
09-02-2019

Borstkanker

Bij mij is in oktober 2017 hormonale borstkanker ontdekt. Gelukkig was de tumor heel klein, minder dan een cm. De tumor is verwijderd en ik heb 21 bestralingen gehad. Tot zover weinig problemen. Maar helaas ging het wel om een agressieve vorm en is mij het medicijn Tamoxifen geadviseerd. De eerste maanden had ik geen last maar toen ging ik slecht doorslapen, ieder uur wak[lees meer...]ker en ik kreeg spierpijn, vnl in mijn linkerknie en onderbeen.
30-01-2019

Borstkanker

Eerst 5 maanden tamoxifen geslikt, kreeg daar opvliegers from hell van. Check: door alle behandelingen definitief in de overgang, dus over op letrozol. Daar kreeg ik zware nek- en hoofdpijn van. Met 20 dagen gestopt. Nu anastrazol. Alleen als ik erg moe ben wordt mijn lichaam stijf, 's morgens stap ik uit bed zonder problemen. Volgens mij krijg ik er wel vreetkicks van en [lees meer...]heb ik vreemd genoeg sinds de start 1 oksel (de gezonde kant) die snel stinkt, ook al was ik die 2x per dag. Ook wat rode vlekjes in het gezicht. De opvliegers zijn er ook nog, maar die had ik ook toen ik tussentijds geen meds gebruikte. Al met al kan ik dit zeker 5 jaar volhouden. Geen droge vagina of andere slijmvliezen en ook nauwelijks libidoverlies.
25-01-2019

Prostaatkanker

De ernstige spierklachten zijn zeer belemmerend voor normaal functioneren. Lopen is moeilijk
25-01-2019

Prostaatkanker

Ook Zoladex wordt gebruikt, maar dat helpt onvoldoende om metastasegroei te remmen. Xtandi werkt zeer goed, maar de bijwerkingen zijn ernstig, vooral spierzwakte.
18-01-2019

Borstkanker

Ernstige spier en gewrichtsstijfheid en artritis. Dit naast de normale overgangsklachten.
09-01-2019

Endometriose

ik had ernstige kolieke aanvallen in de buik door aanwezige myomen en endometriose in het buikgebied.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4709)
Anticonceptie - overig (3467)
Cholesterol (2727)
Depressie - antidepressiva overig (2531)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2165)
Pijn - morfine-achtigen (2066)
Pijn (1871)
Verslavingsziekten (1775)
ADHD - psychostimulantia (1733)
Bloeddruk - betablokkers (1564)
Maagzuur - protonpompremmers (1485)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1424)
Anticonceptie - eenfase (1289)
Angststoornissen (1079)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1047)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1035)
Depressie - antidepressiva TCA (975)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (907)