categorie

Kanker - hormonen en antihormonen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Kanker - hormonen en antihormonen

16-01-2022 | Vrouw | 58
Borstkanker
Gigantische gewrichtsklachten vooral handen knieën .. ook dikke voeten en handen en al 10 kg bij op 4 maanden. Heeft iemand aub tips voor de gewrichtsklachten te verzachten aub ? Iemand zei es steoviet d3 of cannabisolie ?

05-01-2022 | Vrouw | 56
Borstkanker
gestart 2019 tot op heden geen enkele bijwerking tip: misschien blisters met datum

28-12-2021 | Man | 59
Borstkanker
ik neem dat pilletje 1 x per dag bijwerkingen jeuk pijnlijke gevrichten vermoeidheid en obstpatie en stemmingswisseligen. wat nu stoppen een optie wie heeft raad

20-12-2021 | Vrouw | 47

09-12-2021 | Vrouw | 46
Endometriose
In Mei 2021 begonnen met de Lucrin voor de zware endometriose (niveau 5)die ik al 30 jaar heb. De complexe operatie stond gepland maar moest eerst minimaal 3/6 maanden de lucrin spuiten.(doe ik zelf omdat het zo makkelijk is 1x p/maand). Door de lange wachtlijst moest ik het wat langer spuiten. Doordat ik me zo goed voelde in September heb ik een MRI (December) aangevr[lees meer...]aagd ivm of de operatie nog wel nodig is. De uitslag is dat er 30 % minder endometriose is geconstateerd!! de endometriose is op meerder plekken significant minder geworden. De operatie is in samenspraak met de gynaecologe afgezegd! Ik slik 1x per dag wel Tibolon (Livial) erbij. Ik mag tot dat ik in de overgang ga de Lucrin spuiten. Ik ben nu 46 jaar. Ik hoop meer dames te kunnen overtuigen om dit te gebruiken

07-12-2021 | Vrouw | 52
Borstkanker
In 2016 rechterborst na chemobehandeling geheel geamputeerd plus okselklieren grotendeels verwijderd. Vervolgens ook nog enkele weken bestraald. Al daarvoor begonnen met Tamoxifen. Dat slik ik nu dus bijna 5 jaar. In maart 2022 is het advies dat ik ga overstappen op Anastrozol, voor tenminste 2,5 jaar. Ik heb vooral last van stijve gewrichten en in het begin ook veel opvli[lees meer...]egers (nu een stuk minder). Ik merk heel duidelijk dat veel bewegen en wat je eet en drinkt behoorlijk invloed heeft. Zo heb ik als ik bv teveel koffie neem veel meer last en ben ik ook sneller moe. Ik heb hierboven Sandoz ingevuld, maar heb in de loop der jaren diverse merken gehad. Nauwelijks verschil bemerkt. Bij Effectiviteit uiteraard geen idee, dus geen effect ingevuld.

29-11-2021 | Vrouw | 58
Borstkanker
Antihormoonbehandeling na borstbesparend operatie en bestraling, dankzij mammaprint geen Chemo

25-11-2021 | Vrouw | 43
Endometriose
Ik kreeg lucrin als voorbereiding op mijn OK voor endo op mijn darm. In overleg met gyn gaan gebruiken en het was vooral pijnstillend (hierdoor geen morfine meer nodig) maar de bijwerkingen heb ik als heftig ervaren. Hoofdpijn, geen concentratie, moodswings, opvliegers namen in de loop van de tijd ook steeds meer toe. Na 6e maanddepot kunnen stoppen na de OK. Nu afwachten [lees meer...]hoe lang de naweeën nog zullen doorgaan. Herstel van OK is hierdoor ook moeizaam.

05-11-2021 | Vrouw | 67
Borstkanker
Hallo. Ik zit in hetzelfde schuitje als u, behalve dat ik geen oksel ontruiming kreeg. Ben geopereerd begin augustus en ben gestart met Femara op 1 oktober. Tot hiertoe geen bijwerkingen, behalve misschien beetje meer moe, maar dat kan ook te wijten zijn aan de zware verkoudheid die ik had.

02-11-2021 | Vrouw | 58
Borstkanker
Ik neem het nu ongeveer een jaar, de pijn in de kuiten en benen wordt erger. Nu ik weer werk sta ik 4 uur na mekaar recht en loop regelmatig rond. Als ik even gezeten heb ik de pijn nog erger. Ik hou van mijn werk en wil dit verder doen maar de pijn wordt ondraaglijk. Als ik thuis kom moet ik gaan liggen om de pijn te doen weg trekken. Dat lukt maar komt heel snel terug al[lees meer...]s ik stap.

26-10-2021 | Vrouw | 58
Borstkanker
2jaar tamoxifen geslikt toen begonnen met anastrozol. Ik kom niet neer lopen zo zeer deden mijn knieën. Ook met auto rijden veel pijn . Overgestapt op exemestaan dat ging eerst beter maar nu alle gewrichten doen zeer enkels knieën heup schouders . Maar vooral ook vingerkootjes en polsen erg zere pezen hierbij. Sporten en lang lopen gaat niet. Het medicijn helpt maar of [lees meer...]ik dit vol houd . Ik weet het niet

Firmagon

25-10-2021 | Man | 66
degarelix
Prostaatkanker
op leeftijd 65 prostaatkanker geconstateerd met 2 uitgezaaide lymfeklieren. PSA was 20. Operatie robot geassisteerd om lymfeklieren te verwijderen: niet gelukt maar wel lymfe-oedeem in mijn onderbuik. Daarna start van de bestralingen 36x en tegelijk hormoontherapie (firmagon 1 x per maand injectie). Bijwerkingen van de bestralingen vielen mee (wat vermoeid), bijwerkingen F[lees meer...]irmagon waren erg: opvliegers, libidoverlies, concentratieproblemen, algeheel gebrek aan zin, geestelijk instabiel, verlies van spierkracht. En de dag na de injectie 2 dagen koorts en een pijnlijke spuitplek. PSA en Testosteron zijn vrijwel 0. Na 6 maanden gestopt vanwege deze bijwerkingen. Nu afwachten...

18-10-2021 | Vrouw | 49
Borstkanker
bij mij ook 100% gevoelig voor oestrogeen. begonnen met tamoxifen en zoladex. ben nu met beide gestopt. te veel bijwerkingen. Heb nu nog steeds zo'n verschrikkelijke pijn in mijn gewrichten van schouders, ellebogen, heupen, polsen, knieen. Hoop dat het snel beter gaat.... Ook ik heb op advies van mijn mesoloog een paddestoelencomplex nu. BIjzonder..

Xtandi

11-10-2021 | Man | 72
enzalutamide
Prostaatkanker
Bij mjn man (72) is sinds mei 2016 prostaatkanker met uitzaaiingen in de botten geconstateerd. Maar waarschijnlijk had hij de kwaal al véél eerder, maar is e.e.a. niet onderkend door onze toenmalige huisarts. ' veel plassen 's nachts hoort bij oudere mannen...' Mijn man kwam al in 2012 met klachter hierover bij hem. Gelukkig kregen we een oplettende vervanger in 2016 die[lees meer...] een bloedtest af liet nemen met als resultaat een hoge psa van 912! Na chemokuren, bicalutamide en Turp-operatie is er begonnen met de Enzalutamide/Xtandi, in juni 2018 (het is nu oktober 2021) Hij heeft dit middel dus zo'n 3 1/2 jaar bijna geslikt! De laatste maanden 2 tabletten i,p.v. 4. De psa was daardoor constant laag; varieerde van 2,5 tot ongeveer 3,9. Echter, omdat de bijwerkingen té ernstig werden, is er nu een week geleden gestopt (op advies van de oncoloog )met het innemen van Enzalutamide. Dit om het lichaam wat rust te geven. Zie de omschrijving van de bijwerkingen hierboven. SInds een paar maanden is hij tevens (geheel gratis!) hartpatiënt ook nog geworden, met een lekkende hartklep . Dit is waarschijnlijk veroorzaakt door de Enzalutamide, i.c.m. de Pamoralin-injecties halfjaarlijks. We hopen nu dat zijn lichaam en eetlust, welke nihil is geworden met een gewicht van 53 kg, zal herstellen min of meer. Wel krijgt mijn man nog steeds de halfjaarlijkse injectie met Pamoralin (hormooninjectie)

29-09-2021 | Vrouw | 49
Borstkanker
Ik denk dat ik twee verschillende soorten Tamoxifen heb geslikt. Degene die ik nu in huis heb zijn van het merk Mylan en zittenxin een zwart stripje. Hiervoor had ik pillen in een wit stripje. Ik heb hormonale borstkanker gehad. Chemo. Amputatie beide borsten. 21x bestraling. Daarna begonnen met de Tamoxifen. De eerste paar dagen merkte ik er niet zo veel van. Maar[lees meer...] na een week of twee herkende ik mijzelf niet meer. Ik leek wel niet goed bij mijn hoofd soms. Natte opvliegers, slecht slapen, vergeetachtig, geen overzicht hebben, dingen niet goed overzien, onaardig, kort lontje, alles werd opeens heel complex, huilbuien, depressieve gevoelens, zin om te snoepen. Mist in mijn hoofd, wankel gevoel, zeer snel vermoeid, dan deed mijn hoofd zo raar dat ik maar op bed ging liggen. Ik vond de bijwerkingen van die pillen zwaarder dan het voorgaande traject. Na 2.5 week vond ik het welletjes. Ik zou dit soort pillen zeven jaar lang moeten slikken. Me zeven jaar lang zo voelen zie ik niet zitten. Ik ben 49 en voelde me een oude vrouw. Nu twee dagen gestopt en voel me gelijk beter. Mist in mijn hoofd ebt weg. Durf weer dingen. Ik voel me zo opgelucht. Heb nu wel paddenstoel capsules gekocht. Elfenbankje heet het. Vandaag voor het eerst geslikt. Dit is mijn ervaring. (Red mijn medicijn.nl: Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek. Overleg dan met uw arts wat de mogelijkheden zijn wat betreft het wisselen van medicatie )

28-09-2021 | Man | 64

25-09-2021 | Vrouw | 46
Endometriose
Op voorbereiding op een zware gecompliceerde operatie met endometriose, waarbij baarmoeder en eierstokken verwijderd wordt en endometriose in en op mijn darm en blaas. Spuit ik zelf de lucrin. Ik had het altijd steenkoud maar nu heb ik het qua temp. prima. Ik val af maar weet niet of het alleen door de Lucrin komt. Geen opvliegers geen emotie bui zoals bij Zoladex! Vagina[lees meer...]le droogheid maar dat is goed op te lossen. Ik gebruik het nu 4 maanden. Dit is super heb nergens geen last van misschien dat ik hierdoor mijn operatie kan uitstellen tot dat ik in de overgang ga (46 jaar).

Letrozol

25-09-2021 | Vrouw | 64
Borstkanker
Ik gebruik nu 9 maanden Letrozole. Genoeg klachten (vind ik). Droge mond, gestoorde smaak, nooit "honger" gevoel. (eten omdat het tijd is). Gewichtsverlies, slapeloosheid (had ik voor kanker al een beetje, maar nu, en sinds chemo is 't ernstiger), carpaal-tunnel syndroom, opvliegers, prikkelbaarheid, (ik loop de hele dag op de punten van de tenen) blaasontsteking, en al[lees meer...] weken constant plasdrang (onderzoeken zijn bezig), stijvere gewrichten/spieren (ik beweeg wel veel, voor de kanker ook al). Ik ben (nog) niet depressief, maar ik wordt hier heel erg verdrietig van. . . Ik denk erover na om te stoppen met het hormoon. 't Is kiezen tussen kwaliteit en kwantiteit van leven. Dit nu, is echt geen fijn leven meer. De constante pijn (24/7) van de urineweg doet echt de deur dicht. Maar mijn oncoloog ontkent dat dit allemaal klachten zijn van het antihormoon.

18-09-2021 | Vrouw | 58
Borstkanker
Ik had borstbesparende operatie rechterborst en opruiming okselklieren. Dan bestralingen en kreeg nu paar dagen vakantie om dan maandag te starten met Femara . Ik heb daar zo schrik voor . Wat is best s morgens of s avonds nemen en heeft iemand ervaring met het bijnemen van glucosamine Ik moet ook nog de ZOMETA baxters krijgen. Kan iemand me beetje geruststellen ? Grt [lees meer...]x

21-08-2021 | Vrouw | 30
Endometriose
Om een heel lang verhaal redelijk kort te maken, ben ik nu bijna op de helft van de kuur lucrin ivm endometriose. Het is een kuur van een halfjaar en het is best wel heftig. Eindelijk het menstrueren stop gekregen na heel veel hormonen. En de pijn hebben we kunnen onderdrukken, maar komt soms toch weer te voorschijn ( voornamelijk zere onderrug en onderbuik, wordt ook wa[lees meer...]rm en straalt pijn uit maar niet zo ernstig als voor de lucrin). Dus ja het werkt redelijk goed, maar ben er wel een heel ander mens door. Mn leven staat echt wel op z'n kop, en ook mn baan kwijt. Heb gelukkig super lieve mensen om mij heen, lieve man en een mooie dochter van 3 jaar (wondertje) en veel praten en uithuilen doet mij er doorheen slepen. En bij jezelf maar denken dat deze bijwerkingen ook weer weg gaan na de behandeling. Maar makkelijk is het zeker niet, zit echt vaak met mij zelf in de knoop. Iedereen heel veel sterkte gewenst!

15-08-2021 | Vrouw | 66
Borstkanker
Heb 8 maand geleden borstkanker gehad, hormonaal, chemo, operatie, borstbesparend, negatieve sentinel, bestraling, Herseptine en Femara. Vooral gewrichtspijnen s morgens. Hoe meer beweging hoe minder pijn !!! Ik hou het voll want ik hou van het leven.

Eligard

11-08-2021 | Man | 75
Prostaatkanker
Eligard werkt voortreffelijk. PSA meer dan 110 punten gezakt. Begin volgende maand aan bestraling. Kwaliteit van leven is wel wat minder, maar ik ben gelukkiger: de ziekte wordt aangepakt!

09-08-2021 | Man | 69
Prostaatkanker
Ik ben gestopt na derde injectie 9 mnd, vond de bijwerkingen een aanslag op mijn kwaliteit van leven.

25-07-2021 | Vrouw | 63
Borstkanker
Eerst Tamoxifen gehad en vervroegd vanwege klachten naar Anastrozol. Daar kreeg ik ernstige hartritmestoornissen van en ben bij cardioloog terecht gekomen. In overleg met hem en oncologe 6 weken gestopt. |ik leefde op, weg hartklachten. Nu 4 weken op Exemestaan en het begint weer.. Moedeloos word ik ervan. Nu moet ik 8 jaar terug naar Tamoxifen. Hopelijk houd ik het vol.

23-07-2021 | Man | 69
Prostaatkanker
Ben er mee gestopt vond de bijwerkingen echt niet fijn.

10-07-2021 | Vrouw | 52

04-07-2021 | Vrouw | 65
Borstkanker
Borstkanker bij de borsten geamputeerdbestraald en nu hè derde hormoon bijwerkingen te veel houw dit niet vol . een ander ziet niets aan mee maar ik voel me dood ziek ben ook bang dat als ik stop de kanker weer komt

Letrozol

02-07-2021 | Vrouw | 61
Borstkanker
Ik heb 2 jaar Tamoxifen geslikt en 3 jaar letrozol. Van beide medicijnen nooit last gehad van bijwerkingen. Ik ben 2 maanden geleden gestopt en voel me gewoon goed. Hoe effectief het is moet nog blijken.

18-06-2021 | Vrouw | 71
Borstkanker
Ik had een oestrogeengevoelig (99%) lobulair carcinoom, 5 cm met één positieve okselklier. Mamma amputatie, OKD, en chemotherapie. Ik gebruik nu 2,5 jaar tamoxifen en de volgende stap is nog eens 2,5 jaar aromatase remmer. De eerste drie maanden had ik geen bijwerkingen. Wel een bursitis van de schouder aan de niet geopereerde kant, maar of dat een bijwerking is weet ik [lees meer...]niet. Na 9 maanden kreeg ik een hele vervelende bursitis in mijn bovenbeen, waardoor ik geen 500 mtr meer kon lopen door toenemende pijn en verstijving. Dit duurde al met al zo'n 1,5 jaar. De laatste 6 weken gaat het beter. Verder voel ik mij somber, en is de glans van het leven af. Moeilijk vind ik om dit toe te schrijven aan Tamoxifen of aan een natuurlijke reactie op ouder worden en steeds minder kunnen. Interesses nemen duidelijk af. De vraag over effectiviteit kan ik niet beantwoorden, maar de balk moest verzet worden van het programma. Ik heb geen aantoonbare uitzaaiingen, maar wie weet zit er ergens nog een verdwaalde tumorcel. Door mijn tumor geschiedenis val ik in het protocol Hormoontherapie

20-05-2021 | Vrouw | 46
Borstkanker
Eerste paar dagen wat gewrichtsklachten, verder probleemloos. Het is echter nog niet heel effectief. Tumor slechts 2 millimeter gekrompen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5568)
Anticonceptie - overig (4096)
Cholesterol (3036)
Depressie - antidepressiva overig (2878)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2561)
Pijn - morfine-achtigen (2340)
ADHD - psychostimulantia (2283)
Pijn (2120)
Verslavingsziekten (2105)
Bloeddruk - betablokkers (1782)
Maagzuur - protonpompremmers (1660)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1594)
Anticonceptie - eenfase (1467)
Angststoornissen (1324)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1276)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1263)
Depressie - antidepressiva TCA (1120)
Antibiotica - urineweginfectie (1087)