Borstkanker (81 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

04-01-2017 | Vrouw | 60
Borstkanker
Sinds vorig jaar mei slik ik Anastrozol. Veel pijnklachten in gewrichten en spieren. Ook opvliegers en zweten, daardoor voel ik me erg moe. Ik heb borstkanker gehad. Het hele project doorlopen, operatie, chemo en bestraling. Nu "moet" ik vijf jaar aan de Anastrozol. Ook voel ik me zo nu en dan behoorlijk dipperig. Zijn er meer mensen met deze klachten ?

07-09-2015 | Vrouw | 60
Borstkanker
September 2014 is er borstkanker geconstateerd. Na een operatie en 16 bestralingen ben ik op voorschrift van de oncoloog Anastrozol Actavis gaan gebruiken. Al na één week gebruik ben ik met spoed opgenomen met een longembolie. Dit komt weliswaar zeer zelden voor en met gebruik van 5 bloedverdunners per dag is de kans op herhaling klein. Daarnaast ben ik, van nature een bl[lees meer...]ije vrouw, in een jaar tijd veranderd in een opvliegerige bitch die, soms zonder aanleiding, heel chagrijnig kan reageren. Stijf en stramheid over heel mijn lichaam kon er ook nog wel bij maar het meeste last heb ik van pijnlijke duimen. De weegschaal in nu nog in balans, want stoppen is niet zomaar een besluit. Maar toch.. nog vier jaar slikken zonder de garantie dat mijn borstkanker ook daadwerkelijk is verdwenen, is geen vooruitzicht waar ik heel blij mee ben of van wordt.

08-04-2016 | Vrouw | 61
Baarmoederkanker
juni 2015 baarmoeder sarcoom, 11 augustus operatie, 16-03-2016 opnieuw sarcoom.

09-08-2012 | Man | 61
Borstkanker
Ook even een positief bericht. Ik heb geen enkele bijwerking gemerkt van Anastrozol.

03-05-2019 | Vrouw | 62
Borstkanker
Bij mij is in februari borstkanker geconstateerd. Laag-risicotumor, geen chemo, geen bestraling, in juni wsch. operatie. Middel werkt goed, tumoren zijn kleiner geworden. Aanvankelijk had ik geen klachten, maar nu bemerk ik dat mijn gewrichten en spieren pijnlijk worden en heb ik overgangsklachten, die ik nooit gehad heb (opvliegers). Ook heb ik last van vermoeidheid en ([lees meer...]lichte gewichtstoename). Ik gebruik dit middel nog maar pas, wat staat me nog te wachten? De klachten zijn wel aanvaardbaar.

04-01-2021 | Vrouw | 63
Borstkanker
Ik heb 5 jaar anastrazol gebruikt omdat de overlevingskans dan beter is dan met tamoxifen. Geen bijwerkingen gehad. Geen terugkeer van borstkanker na 5 jaar. AVL stelde voor om nog 5 jaar verder te slikken, maar de winst op overleving van 5 jaar tot 10 is maar 1 % extra. Dus ik ben gestopt. Ik drink wel een borreltje minder :)

10-12-2020 | Vrouw | 63
Borstkanker
In 2017 is er een kleine celafwijking in de linkerborst geconstateerd en operatief verwijderd. Gelukkig geen uitzaaiingen, dus alleen bestralingen en hormoontherapie in de vorm van Tamoxifen. Dat heb ik denk ik drie maanden geslikt maar ben al snel overgegaan op Anastrozol. Ik zou graag willen zeggen dat het helpt. Maar ik weet het niet. Ik ben niet meer de jongste, want 6[lees meer...]3 en welke klachten komen nou waardoor. Wie zal t zeggen. Sinds een paar weken heb ik zo’n pijn onder de bal van mijn voeten dat ik bijna niet meer kan lopen. Terwijl dat de sport is die ik het liefste doe. Sinds de kanker lijkt het alsof ik mijn lijf niet meer ken. Ik wil wel graag stoppen met de medicatie maar ben niet zo moedig geloof ik. Ik heb Anastrozol straks 3 jaren gebruikt. Dan de gebruiksvriendelijkheid. Is het erg moeilijk om een strip van bijvoorbeeld 30 dagen te maken zodat je de dagen erop kunt aangeven? Net zoals bij de anticonceptiepil?

20-11-2012 | Vrouw | 63
Borstkanker
Ik kreeg na 4 jaar borstkanker en chemo gehad en bestraling een metastase van de B.k in de longen ,weer chemo en plakken longen en 2 jaar sukkelen en ziek zijn ben ik begonnen met tamoxifan. Mijn wereld veranderde in een positieve wereld met veel opvliegers maar het kon me niet schelen want ik was er nog. Dit heb ik 9 jaar geslikt. Toen weer metastase maar nu in de buik [lees meer...]een ware peritonitis carcinomatose. Nu slik ik arimidex en het gaat weer goed 1,5 jaar Bijwerkingen alleen dikke zer gevoelige vingers Maar ik ben er nog steeds en we zien verder. Ik hoop nog even te genieten

14-05-2017 | Vrouw | 64
Borstkanker
In '95 eerste keer borstkanker ( chemo, borstbesparende operatie, 33 bestralingen ) Na 5 jaar genezen. In 2002 weer raak. ( borstamputatie )Weer genezen. Afgelopen oktober uitzaaiingen in mijn hele lichaam.( longen, lever, botten, hersenen enz. )Voor mijn hersenen bestraald met de gamma-knife en voor de rest 1 x per dag anatrozol. Alle tumoren zijn enorm gekrompen. Ik had[lees meer...] 10 tumoren in mijn hersenen en daar zijn nog maar 2 kleintjes van over. De tumormarkers in mijn lijf zijn in een paar maanden van 140 naar 19 gegaan. Als aanvulling op de medicatie gebruik ik smorgens en in de avond 2 wietdruppeltjes ( smorgens zonder THC en in de avond met THC ) en 2 x per dag een capsule kurkuma met peper. En nog wat bloesemtherapie. Het helpt wel niet tegen de bijwerkingen ( gewrichtspijnen ), maar ik ben toch erg blij dat dat medicijn bestaat.

26-01-2017 | Vrouw | 64
Borstkanker
de laatste maanden veel last van gewrichtspijnen, hoop dat dit na het gebruik zal verminderen. Ook vermoeidheid is een van de bijwerkingen. Ik heb het "geluk"dat ik na de borstamputatie geen chemo of bestraling nodig heb gehad, dus daar kan ik de vermoeidheid niet aan wijten. Mijn gewicht is behoorlijk toegenomen.

10-03-2015 | Vrouw | 64
Borstkanker
Gewrichtspijnen, vooral knieën, schouders en lage rug en nek. Verder gevoelloosheid vingertoppen. Gelukkig géén depressieve klachten en opvliegers.

10-03-2013 | Vrouw | 64
Borstkanker
Binnen paar dagen na overstap op Anastrozol beginnen grote blauwe plekken bij ellebooggewricht op bovenarm en bij knie op benen. Ook toename purpurea op onderarm. Tegelijkertijd ook "vastklikkende" ringvinger.

05-09-2012 | Vrouw | 64
Borstkanker
In 2010 wegens 3 tumoren Her2 borstamputatie ondergaan. Na amputatie is er een groot dog's ear overgebleven onder mijn arm, waar ik niet blij mee ben. Foutje van de chirurg. Door direct te beginnen met oedeemtherapie heb ik geen oedeem gekregen. Ik ben nu 2 jaar bezig met de hormoonbehandelingen; eerst Tamoxifen en nu sinds een 1/2 jaar gebruik ik Anastosol. Ik heb heel [lees meer...]erge opvliegers (ik noem ze sjunami's) waarbij ik het gevoel heb of ik in een sauna zit er er niet uit kan. Maar bij Blokker koop je dan een tasventilator en dat geeft even een koele bries. Ook is er via internet een sjaal te koop die je in water moet leggen en daarna 24 uur koud blijft. Voor mijn haaruitval koop je bij Etos een bus met volumehaar. Het is te koop in 3 tinten en je spuit het net zo als haarlak in je haar. Het helpt me uitstekend. Voor de exstreme haargroei in mijn gezicht ga ik elke 6 weken naar een Turkse kapper die het met draadjes verwijderd uit mijn gezicht. Het doet wel een beetje pijn, maar wie mooi wil zijn........ Voor meer energie krijg ik van de oncoloog vitamine complex en zelf slik ik 1 x p/dag een voedingsuplement Calcium, magnesium, zink en een capsule visolie. Helpt heel goed voor de stemmingen, botten etc. Nog steeds heb ik na een botscan de hoogste score.En je krijgt er nog een mooie huid van ook. Zo zie je maar weer...als je er goed uit wilt blijven zien en je goed wil voelen.... moet er wel wat voor over hebben,

28-04-2019 | Vrouw | 65
Borstkanker
Kleine tumor linkerborst is operatief verwijderd, geen uitzaaiingen, maar was agressief. Na bestraling advies antihormoonpillen. Eerste jaar tamoxifen. Veel bijwerkingen vnl spierpijn en slecht slapen. Sinds maart 2019 anastrozol voorgeschreven maar dezelfde bijwerkingen. Volgens de berekening van de specialist heb ik 20% kans dat de borstkanker binnen 10 jaar terugkomt en[lees meer...] met antihormoonpillen is dat 17%. Een klein verschil, dus ik twijfel of ik hiermee wel door wil gaan.

26-07-2017 | Vrouw | 65
Borstkanker
Zeer veel pijn ruggengraat en botten, slapte in handen en benen en erg veel opvliegers. Haast niet uit te houden en last van reumatische artritish pijn aanvallen cijfer 10.

05-02-2014 | Vrouw | 65
Borstkanker
mijn naam is mayte ben 65 jaar. in 2011 was bij mij borstkanker geconstateerd, waarop een operatie volgde, beide borsten zijn geamputeerd, waarna 6 chemo's volgden. na de chemo adviseerde de oncoloog om met anastrozol accord te beginnen, na een maand kreeg ik veel last van mijn gewrichten, slapeloosheid, voetzool problemen, en mijn uithoudingsvermogen is minimaal, na [lees meer...]2 maanden ben ik gestopt, omdat ik ook mij niet meer kon ontspannen, ook als ik in bed lag en probeerde te slapen. bij laatste controle adviseerde de oncoloog om nog eens te beginnen, daar ik nog steeds die gewrichtspijnen had, maar geen pillen slikte. dat was 15 jan 2014 nu ik dompi ben weer begonnen, met als gevolg dat mijn gewrichten nog erger zijn geworden, heeft iemand daar ook ervaring mee???? graag wil ik er iets van horen, en als iemand advies heeft ook van harte welkom groetjes mayte

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (532) - Antibiotica - penicillines breedspectrum