Borstkanker (81 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

10-08-2016 | Vrouw | 51
Borstkanker
In 2013 diagnose borstkanker, hele pakketje gekregen: borstsparende operatie, chemo, bestraling en hormoontherapie. Begonnen met tamoxifen en nu sinds enkele maanden anastrozol. De bijwerkingen van anastrozol zijn bij mij stijve pijnlijke vingers (Triggerfinger) en slaperigheid. Ik val achter m'n boeken in slaap, kan me dus niet concentreren en ook niet onthouden wat ik ge[lees meer...]lezen heb. Super vervelend, want ik doe een opleiding. Is er misschien iemand die ook deze klachten heeft en wat zou ik er tegen kunnen doen?

29-04-2016 | Vrouw | 55
Borstkanker
Na twee en een half jaar Tamoxifen waar ik de hele periode erge spierpijnen van ondervonden heb, is de overstap naar Anastrozol vlot verlopen. Enige merkbare bijwerking is de pijn in de voeten en handen. Ben nu negen maanden verder en naar mijn gevoel neemt de pijn nog steeds een beetje toe. Vervelend, maar is mee te leven. Na de tweede (jaarlijkse) dexascan voor de botdic[lees meer...]htheid wordt duidelijk of botontkalking is opgetreden. Om dat tegen te gaan slik ik kalktabletten en let ik op mijn voeding.

08-04-2016 | Vrouw | 61
Baarmoederkanker
juni 2015 baarmoeder sarcoom, 11 augustus operatie, 16-03-2016 opnieuw sarcoom.

15-01-2016 | Vrouw | 52

19-11-2015 | Vrouw | 75
Borstkanker
2 juni j.l. is nadat er kanker in mijn borst werd geconstateerd de borst verwijderd. Gelukkig geen uitzaaiingen en daardoor ook geen chemo en/of bestraling. De komende twee jaar zou ik tamoxifen moeten slikken, dit heb ik ruim 5 maanden gedaan maar daar kon ik absoluut niet tegen, slecht zicht, stemmingswisseling en zelfs suïcidale neigingen. In overleg met de artsen gesto[lees meer...]pt met tamoxifen en moet nu op anastrozol overstappen. De bijsluiter geeft nu niet zo'n vrolijk vooruitzicht, graag hoor/zie ik hoe jullie ervaring met dit medicijn is.

18-05-2015 | Vrouw | 48
Borstkanker
na in 2014 borstkanker behandeld te zijn voor borstkanker, chemo, amputatie en bestraling en herceptin kuur nu aan de anastrazol. Ik heb vooral last van verschrikkelijke stijfheid en ga weer naar de jeugdpuistjes, maar dan vooral in mijn haar of liever gezegd op mijn hoofd en die jeuken heel erg. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Ook gebruik ik glucosamine tegen de[lees meer...] stijfheid, maar helpt niet echt.

04-05-2015 | Vrouw | 55
Borstkanker
Ik ben 54 jaar, borstkanker gekregen hormoon gevoelig. Slik deze medicijnen nu 9 mnd en heb er wat bijwerking van: lichte hoofdpijn, veel pijn aan vingers, duim, enkels en heupen, vingers altijd de rest soms niet. Opvliegers heb ik bijna geen last, alleen slechte eetlust, maar of dat van de pillen komt weet ik niet.

10-03-2015 | Vrouw | 64
Borstkanker
Gewrichtspijnen, vooral knieën, schouders en lage rug en nek. Verder gevoelloosheid vingertoppen. Gelukkig géén depressieve klachten en opvliegers.

17-02-2015 | Vrouw | 55
Borstkanker
bij mij is 10 jaar geleden borstkanker geconstateerd. heb eerst 2,5 jaar een tablet gehad . daarna kreeg ik arimidex (anastrozol). Nu het 10 jaar heb ik steeds meer last van mijn handen . zo'n pijn dat ik er gewoon niks mee kan. kootjes zijn ook verdikt met bod lijkt wel. Handen zijn ook af en toe erg warm. als ik koude handen heb is de pijn ook veel erger. Heb ook al 10[lees meer...] jaar last van haaruitval. rusteloze benen heb ik opgelost met een tablet van dokter vogel voor spataderen en rusteloze benen. dat helpt echt. Maar de pijn aan mijn handen went echt niet. moet doorgaan met arimidex anders komt de kanker terug... dus......

07-01-2014 | Vrouw | 56
Borstkanker
Sinds ruim 1 jaar gebruik ik Anastrozol Accord 1 mg. Ik heb heel veel last van mijn gewrichten. Ik ben zeer stijf bij het opstaan. Moe en slaap ook slecht. Last van opvliegers. Gewichtstoename. Kan ook behoorlijk geïrriteerd raken en prikkelbaar. Ik heb ook maandelijks bloedverlies, soms hevig. En last van botontkalking. En neem daar ook weer medicijnen voor in. Ik had d[lees meer...]aarvoor 2 jaar tamoxifen geslikt, maar moest daarmee stoppen omdat ik uit de overgang bleek te zijn. En van de tamoxifen ook bijwerkingen. Mijn internist zegt ook dat mijn lichaam extreem reageert. Ik leid ook van deze medicijnen. Ik probeer positief te zijn. En streep ook iedere dag door als ik een pilletje heb ingenomen. Ik moet ze nog 2 jaar slikken. En zal ook blij zijn als ik mag stoppen.

12-06-2013 | Vrouw | 50
Borstkanker
Na 2 jaar Tamoxifen, sinds begin van dit jaar overgestapt op Anastrozol. Dit volgens protocol. Ik slik de Anastrozol dus een half jaar. Waren de bijwerkingen van de Tamoxifen met pieken aanwezig. Met de Anastrozol zijn de bijwerkingen (bijv. opvliegers, stijve gewrichten, tintelingen in de benen) constant, maar in stukken mindere mate aanwezig. I.v.m. de stijve gewricht[lees meer...]en slik ik sinds 1 week Omega-3. Dit bevalt mij uitstekend ! Mvg, SdH P.s. Ik moest de Effectiviteit invullen, om dit bericht af te kunnen sluiten. Maar de effectiviteit zal pas in te vullen zijn als ik een aantal jaren verder ben en ik weet hoe ik er dan voorsta .....

05-09-2012 | Vrouw | 64
Borstkanker
In 2010 wegens 3 tumoren Her2 borstamputatie ondergaan. Na amputatie is er een groot dog's ear overgebleven onder mijn arm, waar ik niet blij mee ben. Foutje van de chirurg. Door direct te beginnen met oedeemtherapie heb ik geen oedeem gekregen. Ik ben nu 2 jaar bezig met de hormoonbehandelingen; eerst Tamoxifen en nu sinds een 1/2 jaar gebruik ik Anastosol. Ik heb heel [lees meer...]erge opvliegers (ik noem ze sjunami's) waarbij ik het gevoel heb of ik in een sauna zit er er niet uit kan. Maar bij Blokker koop je dan een tasventilator en dat geeft even een koele bries. Ook is er via internet een sjaal te koop die je in water moet leggen en daarna 24 uur koud blijft. Voor mijn haaruitval koop je bij Etos een bus met volumehaar. Het is te koop in 3 tinten en je spuit het net zo als haarlak in je haar. Het helpt me uitstekend. Voor de exstreme haargroei in mijn gezicht ga ik elke 6 weken naar een Turkse kapper die het met draadjes verwijderd uit mijn gezicht. Het doet wel een beetje pijn, maar wie mooi wil zijn........ Voor meer energie krijg ik van de oncoloog vitamine complex en zelf slik ik 1 x p/dag een voedingsuplement Calcium, magnesium, zink en een capsule visolie. Helpt heel goed voor de stemmingen, botten etc. Nog steeds heb ik na een botscan de hoogste score.En je krijgt er nog een mooie huid van ook. Zo zie je maar weer...als je er goed uit wilt blijven zien en je goed wil voelen.... moet er wel wat voor over hebben,

18-07-2012 | Vrouw | 48
Borstkanker
In 2007 1 borst & lympheklieren verwijderd, gevolgd door chemokuren. AC & taxol. Na allergische reaktie tijdens Taxol overgestapt op Taxotere. Sindsdien vingertopjes en voetzolen gevoelloos. In 2008 13x infuus met Herceptin Maart 2008 begonnen met Tamoxifen, niet veel bijwerkingen. In 2011 begonnen met Anastrozol. Merk Actavis: veel opvliegers Sinds 3 maanden merk PCH, hi[lees meer...]er erg veel last van stramme voeten en vingers (vooral 's ochtends) en slapeloosheid.. Heeft iemand ervaring met het originele merk (wat niet vergoed wordt door de verzekeraar aan de apotheker (!) of maakt het geen verschil?

20-12-2011 | Vrouw | 57
Borstkanker
hallo , ik heb voor de eerste keer borstkanker gehad op 40 jarige leeftijd .borstamputatie gehad heb gemo en bestraling gehad vaak voor controle geweest en was na 5 jaar genezen hoefde geen medicijnen op mn 55 ste jaar kreeg ik het voor de tweede keer en heb toen een borstbesparende operatie gehad vervolgens moest ik ook aan de medicijnen \ de eerste partij vo[lees meer...]or 2en half jaar kon ik niet goed verdragen door dat ik veel kuitkrampen kreeg zodoende zijn we overgestapt naar de tweede helf arimidex 2 jaar terug en nu heb ik hele zere polsen en opgezette handen dus ik kan niks doen als ik naar de wc moet lijd ik veel pijn maar al met al heb ik toen naproxen voor de spieren en een maag bescherming gekregen .omeprazol. maar het heeft niet veel geholpen . ik wil jullie alleen zeggen om te vragen aan de arts als die wat voor schrijft dat het wel bij die ameridex kan want zo krijg je veel te veel wat tegen gaat werken dus ik ben gestopt met de naproxen en maag beschemers maar heb nu prednisolon erbij voor in de plaats bloed wordt onderzocht maar alles is goed alleen mensen pas op als je bloedxinksel wat te laag is kijk dan eerst even wat je allemaal slikt en bespreek het met je arts want dat scheeld een hele boel ellende ook ik wilde met al die medicijnen stoppen maar wacht het nu nog even af wat de specialist er van vindt groetjes een lotgenoot

04-01-2021 | Vrouw | 63
Borstkanker
Ik heb 5 jaar anastrazol gebruikt omdat de overlevingskans dan beter is dan met tamoxifen. Geen bijwerkingen gehad. Geen terugkeer van borstkanker na 5 jaar. AVL stelde voor om nog 5 jaar verder te slikken, maar de winst op overleving van 5 jaar tot 10 is maar 1 % extra. Dus ik ben gestopt. Ik drink wel een borreltje minder :)

08-10-2020 | Vrouw | 59
Borstkanker
Mijn ervaring met Anastrozol is nog niet zo lang. Ik ben gestopt met Exemestaan omdat dat me depressief maakte. De effecten van Anastrozol moeten nog worden bekeken maar ik heb alle hoop. Ik ben gelukkig niet depressief en ik slik het ' pilletje ' met licht en liefde. Mijn haar valt wel uit en ik heb regelmatig spierpijn. Hier slik ik 'propolis ' voor wat enorm helpt. Ik g[lees meer...]a een ' Second Opinion ' aan bij DANIEL DEN HOED en ik heb alle hoop dat ik met de Anastrozol nog heel lang mag genieten van mijn leven. Ik heb een spondolese operatie achter de rug en mijn ruggenwervel, heup en schouderbladen zijn aangetast. Toch heb ik vertrouwen in nog lang leven. De operatie is uitstekend verlopen dus er is nog hoop!!!

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum