Ervaringen met Lucrin

leuproreline

opvliegers Lichte hoofdpijn vermoeidheid opgezette buik

Endometriose (60 meningen)
Prostaatkanker (9 meningen)
Borstkanker (5 meningen)
Onvruchtbaarheid vrouw (1 mening)

Tamoxifen (267 meningen)
Femara (100 meningen)
Anastrozol (98 meningen)
Zoladex (93 meningen)
Letrozol (72 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

25-07-2013 | Vrouw | 30
Endometriose
Er is in 2010 endometriose bij mij ontdekt. De pijn was echt niet meer te doen. Heb diverse middelen geprobeerd als microgenon, orgametril, maar dat was waardeloos. Had op een gegeven moment om de twee weken een doorbraakbloeding. Ik kon werkelijk helemaal niks meer. Wist soms niet eens meer hoe ik van de bank af moest komen om naar de wc te gaan of op de bank moest gaan l[lees meer...]iggen. Toen gaf ze aan dat ik het best met Lucrin kon starten met daarbij tegen de bijwerkingen livial en tegen botontkalking calci D3. Het medicijn is niet mild, maar merkte na een paar maanden wel verlichting. Nu is het echt helemaal weg en wil niet meer zonder. Het vervelende vind ik wel dat ik aankom, maar dat is altijd nog beter dan alleen maar op de bank kunnen liggen en zelfs dat was al te veel voor me. Af en toe last van opvliegingen als ik de Livial ben vergeten, maar ik heb mijn leven terug. Ik kan zelf bepalen wat ik doe en kan er zijn voor mijn gezin.

14-01-2013 | Vrouw | 30
Endometriose
Tegen de pijnklachten van endometriose werkt t erg goed. heb ernstige endometriose op mijn blaas, baarmoederbanden, eileider. om mogelijk zwanger te kunnen worden moest ik hiermee. starten om te zien of de endometriose zou afnemen. heb nu net mijn 4e injectie gehad! Tijd gaat snel voorbij gelukkig maar heb wel veel last gehad van bijwerkingen. gelukkig niet in extreme vorm[lees meer...] maar vervelend was t wel. veel hoofdpijn, stemmingen, opvliegers (vielen reuze mee zelfs in een klimaat van 30gr, waar ik woon) en voelde me vaak emotioneel erg vlak... maar al 4 maanden geen pijn!! Heel fijn en.hopelijk straks kans om zwanger te worden..had t er dus zeker voor over ondanks de bijwerkingen..

13-04-2020 | Vrouw | 29
Endometriose
Ik ben nu zo'n 5 maanden aan de Lucrin-injecties vanwege mijn (matige) endometriose. Ik heb een kinderwens en het idee is de endometriose eerst optimaal terug te dringen, door de Lucrin en een operatie, om hopelijk straks zwanger te kunnen worden zonder problemen. Vooraf was ik door de verhalen hier heel sceptisch, ik had het medicijn bijna afgewezen omdat ik zo bang [lees meer...]was voor al die nare bijwerkingen. Met mijn arts heb ik toen afgesproken het een maand te proberen, en het viel me dusdanig mee dat ik heb doorgezet. Die opvliegers zijn inderdaad heel irritant, vooral 's nachts word ik meerdere keren wakker om dat ik het zo warm heb. Ook overdag heb ik het vaak, maar ik moet er eerlijk gezegd ook af en toe wel om lachen (denk aan die sketch van Hans Teeuwen!). Ik heb regelmatig last van hoofdpijn, mijn libido is ook niet echt wat het geweest is, maar het goede nieuws: op een echo was te zien dat na 3 maanden de endometriose al met de helft is afgenomen. Kortom: voor mij zijn die kleine ongemakken goed te doen als het zulk mooi resultaat oplevert. Ik was trouwens vooral bang voor de emotionele bijwerkingen (zoals depressie, mood swings), maar daar heb ik nul last van gehad.

11-03-2018 | Vrouw | 29
Endometriose
Vanwege endometriose en kinderwens nu met de eerste maand Lucrin bezig in een traject van vier maanden als aanloop naar IVF. Omdat ik recidiverende depressieve stoornis heb, heb ik gelijk Tibolon meegekregen om de bijwerkingen uit te balanceren. De eerste week had ik hoofdpijn - geen migraine, maar wel pijnlijk genoeg om irritant te zijn. Ook heb ik vooralsnog dagelijks kr[lees meer...]ampen gehad, al vermoed ik dat deze ook kunnen samenhangen met het gebruik van tibolon, daar de dagelijkse kramp ongeveer 1,5 tot 2 uur na slikken van deze pil komt opzetten en tussen de 3 en 4 uur aanhoudt. De krampen waren de eerste week het heftigst (toch minder heftig dan endometriosekrampen), de laatste paar dagen zijn ze veel minder aanwezig en ook minder lang. De laatste paar dagen ben ik wel meer moe en ik heb soms een lichte opvlieger (voorlopig max. 1 per dag). Ik merk ook dat mijn depressiviteitsklachten inderdaad meer aanwezig zijn en ik ben vooral 's avonds apathisch. Maar ook hier geldt: het valt me alleszins mee. Zeker in de eerste twee weken was ik juist een stuk rustiger en milder (ik heb normaliter een notoir kort lontje...) dan ik had verwacht op basis van de ervaringen van andere vrouwen, en ook nu beperkt het zich vooral tot een gevoel van mentale onrust. Het is zeker niet de diepe put die ik van 'reguliere' depressieve periodes gewend ben en weten dat het een bijwerking is en weer overgaat zodra ik stop met de behandeling helpt ook. Voor iemand zonder ervaring met depressiviteit kan ik me echter voorstellen dat het anders/intenser voelt. Ongeveer twee weken na de eerste injectie heb ik een doorbraakbloeding gehad die overging in een vaginale bloeding (voornamelijk bloed en geen baarmoederslijmvlies). Dit hield vier dagen aan, wat minder lang is dan mijn normale menstruatie. De eerste dag ging dit gepaard met krampen die ongeveer dezelfde heftigheid hadden als endometriosekrampen op dag 1 van de menstruatie. Hierna vooralsnog geen bloedingen meer gehad.

19-10-2017 | Vrouw | 29

20-08-2017 | Vrouw | 29
Endometriose
Ik heb voor 3 maanden Lucrin ingespoten gekregen. Het helpt erg goed tegen de pijn (de endometriose verdwijnt er helaas niet mee). Maar de bijwerkingen zijn erg lastig en vervelend. Vooral de enorme opvliegers die ik gemiddeld 10-12x per 24u heb. Ook onwijs veel last van eczeem en infecties. Hopen dat alles weer rustig wordt nadat ik stop.

19-08-2013 | Vrouw | 29
Endometriose
2,5 maand geleden geopereerd aan een endocyste (8+cm) en endohaarden. Daarna twee Lucrin injecties gehad. De eerste maand viel mee, maar vanaf de tweede injectie werd het vreselijk. Soms gedurende 5 achtereenvolgende nachten geen oog dichtgedaan. Mijn bijwerkingen zijn: slapeloosheid (minstens 8 keer per nacht wakker worden, bezweet), opvliegers, misselijkheid (vooral na h[lees meer...]et eten), gewichtsverlies (plas heel veel ineens), extreme dorst (verband met veel plassen?), vermoeidheid, concentratieproblemen, geheugenverlies, moodswings, angst. Het ergste is het slechte slapen. Wanneer ik een nacht beter doorslaap voel ik me al een stuk beter. Met de opvliegers valt te leven voor een paar maanden, maar slapeloze nachten breken je op en maken de bijwerkingen erger. Ik krijg binnenkort de 3e injectie maar ben er bang van. Hopelijk helpt het tegen de endo want dit is bijna niet te doen.

25-06-2022 | Vrouw | 28
Endometriose
In verband met endometriose gebruik ik dit middel. Als bijwerkingen heb ik voornamelijk last van opvliegers en daardoor slapeloosheid. Verder voel ik mij door dit middel goed en zijn de klachten vermindert.

13-10-2019 | Vrouw | 28
leuproreline (22,5mg)
Nauwelijks tot geen last van de bijwerkingen

17-06-2015 | Vrouw | 28
Endometriose
Zojuist mijn laatste injectie van 3 geplaatst. Ik wordt behandeld voor endometriose en als voorbereiding op IVF. Ik ervaar tot dusver het middel erg goed! Geen tot weinig opvliegers en verder kan ik gewoon alles doen en laten... geen kwaaltje op de 2 dagen na injecteren dan een beetje hoofdpijn. Vanaf de eerste injectie niet meer ongesteld en dat is voor mij al een cadeaut[lees meer...]je! Geen pijnaanvallen meer vooraf mn menstruatie. Mn gewicht is hetzelfde gebleven.

05-09-2012 | Vrouw | 28
Endometriose
Ik heb sinds 7 weken Lucrin. De eerste weken geen enkele bijwerking, daarna begonnen de opvliegers ( vooral s'nachts ) en sinds een paar dagen ook hartkloppingen ( vind ik erg eng ) en duizeligheid. Ik ge overleggen met de dokter om met livial te beginnen om de bijwerkingen te onderdrukken. Ondaks de bijwerkingen werkt het wel heel erg effectief voor de buik. Ik heb nog ma[lees meer...]ar 1 eileider en 1 eierstok waarin 3 chocoladecystes zaten, maar door de lucrin zijn ze gesprongen ( wat enorm veel pijn deed ). Hierdoor heb ik wel veel meer kans om een positief resultaat via Ivf te bereiken.

23-02-2012 | Vrouw | 28
Endometriose
Gebruik van juli 2011 Lucrin tegen mijn klachten voor Endometriose. De klachten blijven gelukkig grotendeels weg. Wel last van opvliegers gehad. Eerste maand niets erbij gebruikt, daarna om de dag livial slikken (tegen de opvliegers) en calciumtabletten tegen botontkalking.. Sta voor eind dit jaar op de lijst voor een operatie.. Hopelijk krijgen ze alle endo weg en hoef ik[lees meer...] daarna niet meer elke maand hormonen te spuiten.. Bij mij werkt t prima.. Ook orgametril gehad voor de endo maar dat hielp niet goed en daar kwam ik erg van aan.. Lucrin zorgt er tot nu toe bij mij nog niet voor dat mijn gewicht aanneemt.. Elk lichaam reageert anders op medicatie, denk daar goed om..

17-04-2022 | Vrouw | 27
leuproreline (11,25mg)

31-03-2015 | Vrouw | 27
Endometriose
Inmiddels 2 injecties gehad. 1ste werd via apotheekzorg geleverd en gezet. Nu via de huisarts. Ik heb wat last van opvliegers en vooral nachts erg warm. De bijwerkingen staan in schil contrast met de buikpijn die ik had. De pijn is nauwelijks nog aanwezig dus voor mij werkt dit. Ik gebruik nog geen livial erbij

27-07-2013 | Vrouw | 25
Endometriose
Gebruik nu 8 jaar Lucrin. 2 keer geprobeerd hiermee te stoppen maar 2 keer binnen twee maanden zoveel Endometriose cystes in mijn buik dat ik door moest naar de OK. Verder wordt wel heel goed mijn botten in de gaten gehouden. Het werkt voor mij niet volledig als pijnstiller dus plak wel BuTrans pleisters elke week. Deze combinatie is voor mij perfect.

27-10-2020 | Vrouw | 24
leuproreline (11,25mg)
Borstkanker
Eerlijk gezegt is het echt een vervelend medicijn. Na ongeveer een maand na de injectie ga je je wat beter voelen, maar hoe meer injecties hoe slechter je je voelt en dat beter voelen neemt alleen maar af. Venlafaxine gekregen tegen de zware depressie die ik krijg van de lucrin in combinatie met de medicatie anastrazol, zelfs die anti-depressiva lijkt verhoogd te moeten wo[lees meer...]rden na elke injectie. Gelukkig lijkt de lucrin wel goed te werken tegen de uitzaaiingen wat maakt dat we er gewoon zo lang mogelijk mee door gaan, maar leuk is het niet.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum