Ervaringen met Lucrin

leuproreline

Endometriose (60 meningen)
Borstkanker (5 meningen)
Onvruchtbaarheid vrouw (1 mening)

Tamoxifen (267 meningen)
Femara (100 meningen)
Anastrozol (98 meningen)
Zoladex (93 meningen)
Letrozol (72 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

11-01-2024 | Man | 54

17-04-2015 | Man | 63
Prostaatkanker
Na 3 jaar lang elke 3 maanden depot injectie, vandaag de laatste. De bijwerkingen zijn niet misselijk. Ze komen en gaan, de ene periode heftiger dan de andere. Vooral naar het einde van de therapie toe, merkte ik sterkere toename van vermoeidheid en pijnlijke botten en spieren. De grootste moeilijkheid die ik had, was eigenlijk het accepteren dat ik heel snel (lichamelijk)[lees meer...] aan 't veranderen/verouderen was; geen uithoudingsvermogen meer. Heb wel fulltime kunnen blijven werken, maar moest regelmatig, zeker naar het einde toe, voor een paar dagen de handdoek in de ring gooien. Het is geen kattenpis, maar hou voor ogen dat je 't voor "een goed doel" doet.

20-03-2018 | Man | 65
Prostaatkanker
In 2006 helaas blaasontsteking in 2007 ook en de huisarts had helaas niet getoucheerd daarna antibiotica gehad ging niet over, toen door sturing naar uroloog ik had een PSA van 320 en glason score van 8 en uitgezaaid door lymfe na operatie 25 % besmet, meteen lucrin en casodex of bicalutimide 1 pil per dag. dit alles heeft nu 10 jaar gewerkt, moet helaas overstappen. ook h[lees meer...]eel lang elke 4 weken APD infuus gehad voor de botten daarna exiva werkte goed maar nieuw middel en daar ik een uitzaaiing in rechterbovenbeen had werd dat ook bestraald, is 2 jaar geleden doormidden geknapt en loop nu al 2 j. hinkelend door het leven, het is heel wat, maar wat brengt de toekomst?? Opvliegers na lang gebruik word het minder, niet of geen koffie en alcohol, veel brokolie en gezonde groente, helaas geen erecties meer, ge deze week over naar andere spuit omdat de testosteron oploopt en die voedt de kanker.

22-09-2023 | Man | 67
Prostaatkanker
Ik weet sinds een maand dat ik prostaat Kanker heb met metastasen naar mijn lymfeklieren. Na 1 week kreeg ik injectie met Lucrin. Ik merk nu na 3 weken nog helemaal niks, ook geen bijwerkingen hoewel ik af en toe denk dat ik al opvliegers krijg, maar kan wat stress zijn. Ik ben benieuwd, moet afwachten, begin van dit traject. De injectie is voor een half jaar, wordt na 3 [lees meer...]maanden gemonitord op PSA waarde. Ik heb gehoord dat het niet beter wordt maar hoop dat het heel lang niet erg veel slechter wordt.

27-07-2015 | Man | 68
Prostaatkanker
december '13 uitslag bloedonderzoek ( i.v.m. liesoperatie): PSA 56. Nader onderzoek (MRI, botscan etc.): uitzaaiingen in het onderlichaam (niet in de botten). Lymfklieren uit de onderbuik verwijderd, eerste maand hormoontabletten, vanaf 18 maart 2014 zesmaandelijkse Lucrin (hormoon)-injecties. PSA-waarde deze week: 0,3! Ik ben dagelijks vijf kwartier in de sportschool (om [lees meer...]spierverlies tegen te gaan), eet weinig koolhydraten (om groei van buikspek af te remmen) en voel me fysiek uitstekend. Af en toe lichte opvliegers, wel iets vaker hoofdpijn, maar .... ik leef!

12-02-2015 | Man | 68
leuproreline
Prostaatkanker
Heb in december 2014 mijn tweede injectie gehad. Vanaf januari heel veel bijwerkingen. Het dagelijks leven wordt daar erg door beinvloed.

27-10-2015 | Man | 69
Prostaatkanker
In aanvang ging het 6 maanden goed, de voorgestelde bijwerkingen: Borstvorming, opvliegers, baardverlies, emotioneler en dergelijke, vielen reuze mee. De bijwerkingen waar geen melding van was gemaakt, waren ernstiger: spier- en gewrichtsaandoeningen, nekklachten, oorsuizingen, tarwe-intolerantie dat leek op copd. De gewrichts- en spierpijnen werden door prednison opgelos[lees meer...]t, de tarweintolerantie en oorsuizingen zijn gebleven. Ik vermoed dat mijn lichaam flink protesteerde. Ik ben dan ook voortijdig gestopt met de injecties, helaas. Nu 4 jaar na de laatste injectie, is de kanker weer terug.

03-10-2017 | Man | 70
Prostaatkanker
Zwaar uitgezaaide en kwaadaardige prostaatkanker. Met Gleason 9 en PSA> 100 is na 4 maal inspuiten mijn PSA gedaald naar 10 binnen 1 jaar tijd. Mogelijk daalt deze nog door. Hierdoor zijn mijn tumoren geslonken. Er kan zelfs een blaasafsluitende tumor, waardoor suprapubische katheter noodzaak, worden opengemaakt en verruimd. Als dit zo blijft, kan ik mogelijk zelfs nog 3 j[lees meer...]aar verder leven. Dit middel is geweldig! We gaan zelfs proberen om nu al ZONDER INGRIJPEN het zelfstandig plassen weer aanleren. Mocht het PSA toch oplopen, dan kunnen er nog andere hormonen bij. Ik kreeg te horen, dat zelfs die blaashals tumor de plas doorlaat nu mogelijk maakt. Moet worden geoefend. Door dit middel wordt mijn overlijden, dat snel zou komen, uitgesteld met 3-5 jaar. Dat is heel veel tijd als je krijgt te horen: u geneest niet en alles gaat erg snel, grilige ziekte! Regel je euthanasie maar vast. En u gaat dood met Oudjaar 2016. Nee dus! Met dodelijke kanker, niet te genezen!, kan ik nog in theorie zo,n 4 jaar leven. Ik leef dus gewoon verder. Dat had niemand gedacht en ikzelf ook niet.

18-03-2015 | Man | 73
Prostaatkanker
Er moet worden vertelt wat de nadelen zullen zijn en niet de kans daarop want het is in principe zo dat je alle nadelen krijgt en soms de kans hebt dat het wat gunstiger uitvalt bij enkele patienten, nu verwacht je er teveel van en krijg je het te verwerken dat het dan nog twee jaar door gaat.