Ervaringen met Tamoxifen

tamoxifen

artritis in veel gewrichten die beweegt depressie

Borstkanker (247 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

16-12-2017 | Vrouw | 53
tamoxifen (40mg)
Borstkanker
Tamoxfen vind ik een fijn middel, de bijwerkingen waren goed te onderdrukken. Het maakte me wel tam, dus ik was niet meer zo spontaan enzo

12-12-2017 | Vrouw | 61
Borstkanker
Ik heb er alleen slechte ervaringen mee. In overleg met mijn oncoloog ben ik er nu 2 weken mee gestopt. Ik heb mijn leven weer terug en wat belangrijker is dat ik het niet meer benauwd heb. Ik mis een halve long door eerdere longkanker. Ik ga volgende week naar mijn oncoloog om te bespreken hoe het verder moet.

03-11-2017 | Vrouw | 41
Borstkanker
Sinds 2010 hormoonkuur zoladex en tamoxifen. Zoladex december 2016 gestopt. Menstruatie hoorde weer terug te komen volgens specialist. Maar na bijna een jaar gebeurd er niks. Volgens bloedonderzoek kan het wel volgens hormoonspiegel. Nu weer last van opvliegers, pijnlijke borst, mopperen, vervelend moe, emotioneel. Lees dat tamoxifen je ook kunstmatig in overgang houd, [lees meer...]dus snap ik er niks van dat ze zeggen dat alles weer op gang moet komen. Wie heeft hier ervaring mee??

24-10-2017 | Vrouw | 50
Borstkanker
Last van opvliegers,hartkloppingen,slecht slapen extreme krampen in de benen en stijve gewrichten.... Tevens heel erg moe! De hele dag trillingen op mijn linkeroog.

17-10-2017 | Vrouw | 51
Borstkanker
Sinds oktober gebruik ik dit medicijn. In het begin geen bijwerkingen maar nu ... opvliegers, spierpijn, emotioneel, benauwdheid, vergeetachtig en moe. Of het effectief is zal moeten blijken. Eigenlijk geen idee of dit nog door de behandelingen of de Tamoxifen komt. Morgen maar even naar de huisarts.

09-10-2017 | Vrouw | 52
Borstkanker
Op wat stijve gewichten na (maar die had ik ook al toen ik in de overgang kwam), geen enkel probleem gehad met dit medicijn.

09-10-2017 | Vrouw | 68
tamoxifen (10mg)

29-09-2017 | Vrouw | 67
Borstkanker
stijve gewrichten, veel pijn bij lopen, vooral de trap. Fitheid neemt af.

25-09-2017 | Vrouw | 51
Borstkanker
In november 2012 gestart met tamoxifen. In het begin veel last van opvliegers, heeft ongeveer een half jaar geduurd, toen ging dat stukken beter. Wel al heel snel last van gewichtstoename. Na 1 jaar geprobeerd om over te stappen op anastrozol. Toen heel veel last van stijve spieren en gewrichten. Exemestaan geprobeerd, klachten bleven. Toen weer terug naar 20 mg tamoxifen.[lees meer...] Nu bijna 5 jaar verder en mag bijna stoppen. Borstkanker is weggebleven, gelukkig. Ik heb tussendoor nog wel eens tabletten van een ander merk geslikt en daar kreeg ik veel last van oorsuizen van. Daarom in overleg met de apotheker altijd hetzelfde merk kunnen gebruiken.

11-08-2017 | Vrouw | 38
Borstkanker
35 jaar. Her2neu positief, graad 3. 4AC, 16 herceptin/AC, 9 mnd herceptin. 16 bestralingen, amputatie. Verwijdering eierstokken. Door alle negatieve verhalen bang om te starten. Maar valt reuze mee, wel moeten wennen. In het begin last van kort lontje en stemmingswisselingen. Nu gaat het goed. Na lang zitten/liggen moeite met lopen, stijf. Maar verder prima te doen. Opvl[lees meer...]iegers zijn ook te overzien. Bepaalde voedingsstoffen verergeren het ook.

18-07-2017 | Vrouw | 75
Borstkanker
Lobulair carcinoom, borstamputatie, 16 bestralingen, geen chemo, maar tamoxifen gaan slikken. Veel bijwerkingen. Na twee en een half jaar overgestapt op anastrozol - verschrikkelijke reactie, heftige opvliegers - trillen en schokken, beschadiging van halswervels opgelopen. Gestopt na 6 weken en weer tamoxifen gaan slikken. Nu problemen met baarmoederslijmvlies en cystes na[lees meer...] ruim 3 jaar gebruik van tamoxifen. Baarmoederkanker? Wordt momenteel onderzocht.

18-05-2017 | Vrouw | 45
Borstkanker
Borstamputatie na 7 maanden chemo begonnen met deze tabletten. Bijwerking: vermoeidheid.

30-01-2017 | Vrouw | 55
tamoxifen (10mg)
Borstkanker
In 2013 Her2neu graad 3 borstkanker. Bestraling, 16x chemo, herceptin. Begonnen met 20 mg tamoxifen. Elke 30 minuten zeer heftige opvliegers. Ik wilde stoppen maar dacht "waarom niet eerst halveren en eens 10 mg proberen?" Opvliegers nog steeds elke 30 minuten maar zeer goed te doen qua heftigheid. Misschien een optie voor anderen die "helemaal" willen stoppen.

11-01-2017 | Vrouw | 54
tamoxifen (40mg)
Borstkanker
Vorig jaar maart een hormoongevoelige tumor van 7x4 cm ontdekt in mijn borst. Het hele traject doorlopen, 16x chemo, borstamputatie, 16 bestralingen en als kers op de taart ook nog jaaaaarenlang Tamoxifen. Begonnen met 20mg maar helaas vond de oncoloog het noodzakelijk mijn bloed te testen aangezien ik na 3 maanden absoluut geen bijwerkingen had. Dosering verhoogd naar 40m[lees meer...]g. Binnen twee weken zou ik toch wel iets moeten merken. Ben nu 8 dagen verder en nog steeds nergens last van..... Ben ik 1 van de gelukkigen die er niets van merkt of ???

05-01-2017 | Vrouw | 53

03-10-2016 | Vrouw | 45
Borstkanker
Forse lobulaire borstkanker, 100% hormoongevoelig, 6x AC, near complete response, mastectomie, geen uitzaaiingen, geen bestraling. Moet tien jaar Tamoxifen slikken. De eerste maanden geen enkele bijwerking. Na twee maanden kon ik van de ene op de andere week geen lenzen meer verdragen en werd ik zwaarmoedig en kreeg ik maagklachten, vermoedelijk door dunner maagslijmvlies.[lees meer...] Ernstige maagklachten bij geringste stress - werken in een reguliere baan is onmogelijk. Internist is ervan overtuigd dat het komt van de Tamoxifen. In overleg met internist twee maanden lang terug naar 10 mg, en dan kijken we verder. Nu anderhalf jaar lang 20 mg per dag geslikt. Moet nog bijna negen jaar.