Ervaringen met Tamoxifen

tamoxifen

artritis in veel gewrichten die beweegt depressie

Borstkanker (247 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

30-09-2016 | Vrouw | 49
Borstkanker
In maart 2016 laaggradige (1), hormoongevoelige tumor (ong 2 centimeter) ontdekt in linkerborst. Besparend geopereerd in april, 2x. In juni begonnen met 21 bestralingen. Chemo niet nodig. Begin juli begonnen met Tamoxifen, tot nu toe nauwelijks problemen. Erg blij dat menstruatie verminderd.

27-09-2016 | Vrouw | 80
Borstkanker
Ernstige vermoeidheid, hevige spierpijn , rode vlekken op huid die erg pijnlijk zijn, tintelende handen, dove plekken in voeten, gevoel dat ik de weg kwijt was. volgens de oncoloog verpleegkundige kon dit niet was vast een griep. maar na eneg doorpraten overlegt om toch maar te stoppen en met 2 weken weer te kijken. nu dag 2 zonder tamoxifen voel ik mee stukken bete[lees meer...]r

01-07-2016 | Vrouw | 71
Borstkanker
ik ben gestopt was niet meer uit te houden moet het met het volgende bezoek aan de arts vertellen zal wel zien hoe verder

30-05-2016 | Vrouw | 51
Borstkanker
Weinig bijwerkingen van tamoxifen. De spier- en gewrichtspijnen zijn draaglijk. Na lang zitten of liggen sta ik op als een oud wijf, maar na even rondlopen is dat over. 's Nachts vaak warm, weinig zweten. Gelukkig geen last van stemmingswisselingen of enge gedachten. (kanker in beide borsten gehad, beiden geamputeerd).

23-05-2016 | Vrouw | 46
Borstkanker
Ik heb ook al andere merken gebruikt, omdat Sandoz niet voorradig was en heb ondervonden dat deze het minste last geeft. Heb wel last van opvliegers, vooral 's avonds en spier- en gewrichtspijnen, maar het is meestal draaglijk. Van de andere merken had ik meer last.

29-04-2016 | Vrouw | 55
Borstkanker
Tamoxifen maakt onderdeel uit van de hormoonbehandeling n.a.v. borstkanker. Gebruik gedurende twee en een half jaar. Behalve de spierpijnen geen bijwerkingen ondervonden.

23-04-2016 | Vrouw | 41
Borstkanker
Ik ben sinds februari begonnen met Nolvadex, tamoxifen. Ik moet zeggen dat ik sindsdien mezelf niet meer herken. Ik dacht eerst dat het van mijn bestralingen kwam, maar ik begin nu op te merken dat mijn klachten eerder door het medicijn voortkomen. Ik was voordien een heel actief, vrolijk, positief persoon, en nu lijk ik wel de omgekeerde versie van mezelf. Ik heb behandel[lees meer...]d voor Dcis, borstbesparend, 21 bestralingen en nu normaal gezien 5 jaar Nolvadex. Echter, als mijn levenskwaliteit zo blijft heb ik echt zin om hiermee te stoppen. Ik lees dat ik niet de enige ben, en dan voel ik me toch al niet abnormaal meer. Zijn er mensen die de beslissing hebben genomen om te stoppen en deze klachten ook herkennen?

20-04-2016 | Vrouw | 47
Borstkanker
Ik ben een vrouw van 47 en had een hormoongevoelige tumor en daarom was ik begonnen met tamoxifen. Over het algemeen dacht ik dat ik het middel goed kon verdragen, maar ik werd steeds depressiever en wilde niet meer leven als ik mij zo bleef voelen. Ik had ook steeds schimmelinfecties. Ik ben nu bijna 4 weken gestopt en er gaat een wereld voor mij open. Ik voel mij zoveel[lees meer...] beter en kan weer van het leven genieten. Ik heb volgende week een gesprek over wat nu, want het geeft wel meer bescherming op geen terugkeer van de kanker. Ik hoop dat ik wat anders kan slikken waar ik deze klachten niet van krijg, want anders slik ik liever niks. Ik zoek vrouwen die hetzelfde als ik hebben en besloten hebben niks te slikken en hoe het met ze gaat na een aantal jaren. Ellen

16-04-2016 | Vrouw | 51
Borstkanker
Ik heb tamoxifen gekregen i.v.m. een hormoongevoelige borstkanker. Helaas kreeg ik twee jaar later een nieuwe hormoongevoelige borstkanker ondanks de tamoxifen.

03-04-2016 | Vrouw | 71

24-03-2016 | Vrouw | 50
na 12 jaar herval van borstkanker nu borstamputatie gehad

07-03-2016 | Vrouw | 73
Borstkanker
In bijsluiter apotheek wordt niet vermeld dat huiduitslag kan ontstaan als bijwerking. In bijsluiter fabrikant wel. Oncoloog geloofde bijwerking in eerste instantie niet. Pas na bemiddeling met dermatoloog acuut moeten stoppen. Moest behandeld worden met prednisonkuur.

04-03-2016 | Vrouw | 41
Borstkanker
Chemo kuur afgewezen. Vertrouwde het niet. Wel aan Tamoxifen gestart. Eerste dag viel mee, tweede dag werd ik misselijk en braken. 's Nachts traden hoofdpijnen op te omschrijven als clusterhoofdpijn. Nu elke dag hoofdpijn. Aan een kant verstopte neus zeer benauwd en gezwollen ooglid. Hoop dat dit snel weg trekt en niet 5 + jaar lang dit moet mee maken. Dit is niet te doen.[lees meer...] Voel ook veel pijn in pezen.

03-02-2016 | Vrouw | 48
Borstkanker
mijn moeder slikte al jaren tamoxifen en heeft sinds +\- een jaar andere medicijnen, die bijna dezelfde bijwerkingen als tamoxifen heeft, maar helaas komen er soms meer bijwerkingen voor, zoals bij mijn moeder. Ze heeft een vinger die steeds op slot slaat en de rest van haar vingers heeft ze nauwelijks kracht en de kracht in haar handen is praktisch weg en de kracht in haa[lees meer...]r armen is ook niet al te best meer. en ze heeft ook sinds ze die medicijnen slikt ook veel pijn in haar buik en ze is ook vaak misselijk geweest, het kan al je zintuigen aantasten dit is een heel gevaarlijk medicijn waar je heel voorzichtig mee om moet gaan, daarom mag je er ook maar 1 per dag. want het is een soort hormoon, maar je kan er ook haaruitval van krijgen en daar heeft mij moeder ook nog last van, maar gelukkig valt het niet zo enorm op. ze heeft wel gewoon een volle tros met haren, maar er zitten soms wel hele kleine kale plekjes tussen en als je een beetje geluk hebt net als mijn moeder dan is het maar 1 klein plekje die net niet opvalt. mijn moeder heeft kort haar en bij haar valt het net niet op... ik hoop dat ik u zo een beetje wijzer heb kunnen maken? groetjes c

23-01-2016 | Vrouw | 45

06-01-2016 | Vrouw | 60
Borstkanker
Na de diagnose borstkanker heeft specialist het beleid 2,5 jaar Tamoxifen en dan overstappen op aromataseremmer, in mijn geval Letrozol. Bij Tamoxifen had ik de eerse maanden ernstige bijwerkingen, veel pijn in mijn beide ellebogen, pijn in achillespezen, opvliegers. Er is overwogen om dan al over te stappen op Letrozol. Maar omdat ik bang was voor de bijwerking osteoporos[lees meer...]e is een dexascan gemaakt en bleek ik al geringe botontkalking te hebben. Ik ben doorgegaan met Tamoxifen en de bijwerkingen werden op een gegeven moment minder. Ik kon mijn armen weer gewoon gebruiken zonder veel pijn.