Ervaringen met Tamoxifen

tamoxifen

artritis in veel gewrichten die beweegt depressie

Borstkanker (247 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

19-11-2013 | Vrouw | 49
Borstkanker
Januari 2011 borstsparende operatie gehad, eind april 2011 eierstokken verwijderd en in mei 2011 begonnen met tamoxifen. Bijwerkingen voor mij: slecht slapen , heel veel last van opvliegers, gewichtstoename voornamelijk in mijn buik, momenteel pijnlijke gewrichten, concentratie problemen en moe.

04-03-2018 | Vrouw | 50
Borstkanker
Borstkanker in vroeg stadium, geopereerd, bestraling en nu tamoxifen. Zag er erg tegenop door alle verhalen. Weinig problemen. Wat stijfheid en droge mond, maar veel bewegen en veel drinken helpt prima. Nog gewoon ongesteld. Goed te doen.

24-10-2017 | Vrouw | 50
Borstkanker
Last van opvliegers,hartkloppingen,slecht slapen extreme krampen in de benen en stijve gewrichten.... Tevens heel erg moe! De hele dag trillingen op mijn linkeroog.

24-03-2016 | Vrouw | 50
na 12 jaar herval van borstkanker nu borstamputatie gehad

01-11-2015 | Vrouw | 50
Borstkanker
Tijdens de chemo heb ik bijna nergens last van gehad, maar dit medicijn nekt me op dit moment behoorlijk. Ernstige gewrichtspijn, moe, hoofdpijn en veel smaakveranderingen, die met mijn beroep niet erg handig zijn ( kok/bediening). Heeft iemand alternatieven geprobeerd die in ieder geval de smaakveranderingen niet als bijwerking had?

05-01-2015 | Vrouw | 50
Borstkanker
Na 3 mnd gebruik had ik het gevoel gek te worden ivm zeer weinig slaap, dit kwam voort uit het feit dat ik een te hoge hartslag kreeg .

04-12-2014 | Vrouw | 50
Borstkanker
ik ben slaapproblemen.Ben om de haverklap wakker

05-06-2014 | Vrouw | 50
Borstkanker
April 13 borstkanker geconstateerd, tumor 1.8 cm niet zelf voelbaar, borstbesparend geopereerd, 21 bestralingen, 6 chemokuren (TAC) sinds dec aan de tamoxifen. Heb wel wat last van mijn voeten als ik een tijd gezeten heb, maar na paar meter lopen is dat weer over, last van opvliegers vooral 's nachts. Verder weinig klachten, heb veel energie en ben sinds begin maart weer[lees meer...] heerlijk aan het sporten, zumba en bbb 3 x per week 's avonds (volgens oncoloog ben ik niet normaal dat ik 4 mnd na de laatste chemo alweer zo bezig ben). ik heb gelukkig dus weinig ongemakken van tamoxifen, moet ze vooralsnog 7 jr slikken

13-05-2014 | Vrouw | 50
Borstkanker
Eind november '13 werd bij mij borstkanker geconstateerd. Eind december operatie. Ik had een gunstige uitslag, geen uitzaaiingen, tumor was 1.1 cm. De mammaprint gaf low risk. In februari gestart met 21 bestralingen, geen chemo, maar wel het advies om met Tamoxifen te starten. Ik had de nodige twijfels met name door de vele negatieve ervaringen te vinden op internet. Voel[lees meer...]de me kiplekker en had niet veel trek in alle bijwerkingen. Had verder eigenlijk nergens geen last van. Toch de beslissing genomen te starten in maart 2014. Ben nu ruim 2 maanden bezig met de Tamoxifen en ervaar geen enkele bijwerking. Heb zelfs geen last van opvliegers! Gebruik wel iedere dag preventief kurkuma. Voel me prima. Vond het ook belangrijk om eens een positieve ervaring te plaatsen.

17-04-2014 | Vrouw | 50
Borstkanker
In juli 2013 borstbesparende operatie gehad, daarna 28x bestraald, en nog 8 chemo's . 2 wkn na laatste chemo met Tamoxifen gestart ( voor 5 jaar) Heb vanaf het begin al veel bijwerkingen. Zeer pijnlijke botten, gewrichten en spieren, m'n ogen gaan nog steeds achteruit, veel concentratie problemen, erg moe. Sinds een half jaar Arcoxia pijnstillers gekregen en dat helpt rede[lees meer...]lijk goed voor de pijn, zonder kan ik niet functioneren. En wat ik ook heel erg vind is dat ik 10 kilo bent aangekomen. Heb me voor genomen als ik eind van het jaar nog meer gegroeid ben dat ik overweeg om er mee te stoppen.

17-10-2017 | Vrouw | 51
Borstkanker
Sinds oktober gebruik ik dit medicijn. In het begin geen bijwerkingen maar nu ... opvliegers, spierpijn, emotioneel, benauwdheid, vergeetachtig en moe. Of het effectief is zal moeten blijken. Eigenlijk geen idee of dit nog door de behandelingen of de Tamoxifen komt. Morgen maar even naar de huisarts.

25-09-2017 | Vrouw | 51
Borstkanker
In november 2012 gestart met tamoxifen. In het begin veel last van opvliegers, heeft ongeveer een half jaar geduurd, toen ging dat stukken beter. Wel al heel snel last van gewichtstoename. Na 1 jaar geprobeerd om over te stappen op anastrozol. Toen heel veel last van stijve spieren en gewrichten. Exemestaan geprobeerd, klachten bleven. Toen weer terug naar 20 mg tamoxifen.[lees meer...] Nu bijna 5 jaar verder en mag bijna stoppen. Borstkanker is weggebleven, gelukkig. Ik heb tussendoor nog wel eens tabletten van een ander merk geslikt en daar kreeg ik veel last van oorsuizen van. Daarom in overleg met de apotheker altijd hetzelfde merk kunnen gebruiken.

30-05-2016 | Vrouw | 51
Borstkanker
Weinig bijwerkingen van tamoxifen. De spier- en gewrichtspijnen zijn draaglijk. Na lang zitten of liggen sta ik op als een oud wijf, maar na even rondlopen is dat over. 's Nachts vaak warm, weinig zweten. Gelukkig geen last van stemmingswisselingen of enge gedachten. (kanker in beide borsten gehad, beiden geamputeerd).

16-04-2016 | Vrouw | 51
Borstkanker
Ik heb tamoxifen gekregen i.v.m. een hormoongevoelige borstkanker. Helaas kreeg ik twee jaar later een nieuwe hormoongevoelige borstkanker ondanks de tamoxifen.

21-10-2015 | Vrouw | 51
tamoxifen (40mg)
Borstkanker
Effectiviteit: dat hoop ik, specialist is zeer optimistisch. Nu 2 jaar nadat kleine metastasen in botten zijn gevonden nog steeds alles goed, dus dat lijkt positief. Bijwerkingen neem ik op de koop toe. M.n. last van gewrichten en wat stijfheid en van obstipatie (waar ik dan weer iets anders voor gebruik). Had ik voorheen nooit last van. Opvliegers: had ik anders in de ov[lees meer...]ergang ook wel gehad denk ik, dus hoort erbij.

17-10-2014 | Vrouw | 51
Borstkanker
ik gebruik 3 jaar tamoxifen.eind van 2014 moet ik overstappen op iets anders ben benieuwd naar wat dat brengen zal.tamoxifen gaf mij smorgens wat opstartproblemen