Borstkanker (240 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

21-10-2015 | Vrouw | 51
tamoxifen (40mg)
Borstkanker
Effectiviteit: dat hoop ik, specialist is zeer optimistisch. Nu 2 jaar nadat kleine metastasen in botten zijn gevonden nog steeds alles goed, dus dat lijkt positief. Bijwerkingen neem ik op de koop toe. M.n. last van gewrichten en wat stijfheid en van obstipatie (waar ik dan weer iets anders voor gebruik). Had ik voorheen nooit last van. Opvliegers: had ik anders in de ov[lees meer...]ergang ook wel gehad denk ik, dus hoort erbij.

17-10-2014 | Vrouw | 51
Borstkanker
ik gebruik 3 jaar tamoxifen.eind van 2014 moet ik overstappen op iets anders ben benieuwd naar wat dat brengen zal.tamoxifen gaf mij smorgens wat opstartproblemen

26-09-2014 | Vrouw | 51
Borstkanker
Ik slik tamoxifen nu ruim 1,5 jaar en heb bijwerkingen zoals spierkrampen in benen/voeten, geopereerde borst en heel snel in andere lichaamsdelen (vooral handen). Verder ben ik erg stijf en soms opeens heel erg moe. Ik heb veel jeuk. Ik heb een borstbesparende operatie gehad, 26 bestralingen en 6 keer TAC. Ik moet na 2,5 jaar nog 2,5 jaar een ander medicijn krijgen. Ik vin[lees meer...]d het verder heel erg onhandig dat de strips 10 pillen hebben en niet 7, zodat je elke week op dezelfde dag met een nieuwe strip kan beginnen. Ik heb trouwens bij effectiviteit de laagste score ingevuld omdat ik pas over een paar jaar zou kunnen raden of tamoxifen effectief is (mocht ik de kanker niet terugkrijgen, hoe moet ik dan weten waaraan dat heeft gelegen?)

10-04-2014 | Vrouw | 51
Borstkanker
In augustus een borstbesparende operatie gehad met daarna 28 bestralingen. Nu nog 5 jaar hormoontherapie , slik 1x per dag tamoxifen. Mijn diagnose was zeer gunstig geen uitzaaiingen en een tumor van 1,8 cm. De mammaprint gaf aan dat ik tot de laag risico groep behoorde. Van de tamoxifen heb ik veel last van bijwerkingen. Moe, stijf en down. Soms twijfel ik om te stoppen, [lees meer...]maar wat is wijsheid? Zo nog 4 jaar lang door te moeten gaan, is ook om moedeloos van te worden. Wie herkent dit en heeft wel de stap durven zetten om te stoppen?

07-12-2021 | Vrouw | 52
Borstkanker
In 2016 rechterborst na chemobehandeling geheel geamputeerd plus okselklieren grotendeels verwijderd. Vervolgens ook nog enkele weken bestraald. Al daarvoor begonnen met Tamoxifen. Dat slik ik nu dus bijna 5 jaar. In maart 2022 is het advies dat ik ga overstappen op Anastrozol, voor tenminste 2,5 jaar. Ik heb vooral last van stijve gewrichten en in het begin ook veel opvli[lees meer...]egers (nu een stuk minder). Ik merk heel duidelijk dat veel bewegen en wat je eet en drinkt behoorlijk invloed heeft. Zo heb ik als ik bv teveel koffie neem veel meer last en ben ik ook sneller moe. Ik heb hierboven Sandoz ingevuld, maar heb in de loop der jaren diverse merken gehad. Nauwelijks verschil bemerkt. Bij Effectiviteit uiteraard geen idee, dus geen effect ingevuld.

10-07-2021 | Vrouw | 52

09-10-2017 | Vrouw | 52
Borstkanker
Op wat stijve gewichten na (maar die had ik ook al toen ik in de overgang kwam), geen enkel probleem gehad met dit medicijn.

11-09-2015 | Vrouw | 52
tamoxifen (10mg)
Borstkanker
Eerst heb ik Tamoxifen gebruikt. Doch nadat ik tweemaal enkele ribben had gebroken (simpelweg door het draaien in bed) overgestapt op advies van de oncoloog op Exemestaan. Dit gebruik ik nu bijna een jaar. Mijn tumorwaarden zijn gedaald en ik heb nauwelijks last van de bijwerkingen. Ik slik het tabletje voor het slapen gaan. De opvliegers ben ik tegengegaan met homeopatisc[lees meer...]he medicijnen.

20-05-2015 | Vrouw | 52
Borstkanker
lage rugpijn, stijve vingers, pijn in benen 's nachts, slecht slapen. Zolang ik blijf bewegen en veel sport (hardlopen, roeien, spinning , zwemmen etc) geen last.

19-01-2014 | Vrouw | 52
Borstkanker
halverwege 2011 geopereerd geweest van BK. Was toen 49. lymferuiming, waarbij 1 klier besmet was. Viel dus wel mee. na 6x chemo aan de slag met tamox. Kon niet op mijn voeten staan, vanwege zenuwuiteinde ellende, dat herstelt superlangzaam (of helemaal niet), maar dat was nog een restklacht van de chemo. wat tamox betreft. wel dunner haar, giga veel opvliegers (giga hinder[lees meer...]lijk) en was snel geirriteerd. Maar kan ook van (sowieso kunstmatige overgang komen). Al met al geen superblij verhaal maar ook niet dieptriest. Binnenkort over op Arimidex. Ik zal wel zien.

13-05-2013 | Vrouw | 52
Borstkanker
Na 2 jr en 3 mndn Tamoxifen slikken naar de oncoloog geweest en ik kon wel n ander medicijn krijgen maar moest ik wel door de botscan ivm botontkalking.Daar heb ik geen zin in!! geen gezeur meer met ZH bezoekjes e.d. De kans dat dit nieuwe med. nog beter zou werken was nihil(weet niet welke hij bedoelde) ik heb alleen last van spieren in armen,handen benen,hij zegt dat i[lees meer...]k best eens 2 of 3 weken kan stoppen om erachter te komen of het aam de Tamoxifen ligt.... haar is ook dunner ik heb ineens n buik ook! slik het sinds 2010 nov. Iemand ervaring met tijdelijke stop??

16-12-2017 | Vrouw | 53
tamoxifen (40mg)
Borstkanker
Tamoxfen vind ik een fijn middel, de bijwerkingen waren goed te onderdrukken. Het maakte me wel tam, dus ik was niet meer zo spontaan enzo

05-01-2017 | Vrouw | 53

15-12-2015 | Vrouw | 53
Borstkanker
Slik tamoxifin nu 3 jaar en heb hoegenaamd geen bijwerkingen. Wat jammer is dat de tamoxifen in mijn geval tekort bescherming gaf. Sinds dit jaar (2015) kan nl. via het bloed worden bepaald wat de effectiviteit is van dit medicijn. Heb toen een tijdje 40 mg. geslikt, maar dit gaf nog niet het gewenste resultaat. Ga nu over op de anastrozol en hoop dat ik dit medicijn ook g[lees meer...]oed verdraag.

14-10-2015 | Vrouw | 53
Borstkanker
Ik ben overtuigd van de werking van deze medicatie. De bijwerkingen vind ik na 5 maanden gebruik nog zwaar. Om de hartkloppingen, opvliegers en algehele beklemming en lichtheid in het hoofd tegen te gaan, slik ik 6x0,025 mg Clonidine. Ik zie er erg tegen op om dit op deze manier nog 4,5 of zelf 6,5 jaar vol te houden. Mijn kwaliteit van leven is echt verminderd. Specialis[lees meer...]t wijt klachten ook aan verwerkingsproces, dus ik zet door en hoop op verbetering.

17-04-2015 | Vrouw | 53
Borstkanker
Door Tamoxifen heb ik al vele slapeloze nachten gehad. Ik ben moe en heb erg veel last van pijn in de botten en gewrichten. Verder is mijn libido tot onder 0 gedaald.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (532) - Antibiotica - penicillines breedspectrum