Ervaringen met Tamoxifen

tamoxifen

artritis in veel gewrichten die beweegt depressie

Borstkanker (247 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

12-03-2023 | Vrouw | 62
Eierstokkanker
Graag zou ik in contact komen met vrouwen ,die uitgezaaide eierstokkanker hebben. En het medicijn tamoxifen slikken. Ik vind het jammer dat er weinig over geschreven staat. Of ik weet het niet te vinden🙈

20-05-2021 | Vrouw | 46
Borstkanker
Eerste paar dagen wat gewrichtsklachten, verder probleemloos. Het is echter nog niet heel effectief. Tumor slechts 2 millimeter gekrompen.

25-07-2020 | Vrouw | 47
Borstkanker
Ik gebruik nu 2,5 jaar Tamoxifen. De eerste maand was er niets aan de hand. Telefonisch consult van de oncoloog was dan ook: niks mis mee. Een paar nachten later kreeg ik mijn eerste opvlieger! Die was zo heftig dat ik met mijn nog kale hoofd door het raam de vrieskou in ging. Vanaf dat moment kreeg ik best aardig wat bijwerkingen ( waarvan ik er ook een aantal waarschijnl[lees meer...]ijk onterecht aan de restschade chemokuren toeschreef). Maar ondanks al die narigheid is het wel te doen. Ik heb mijn weg gevonden in het gebruik van deze medicijnen en hiermee leven. Nu moet ik echter omschakelen naar aromataseremmers omdat ik voorbij de overgang ben.Hier ben ik best huiverig voor. Ik heb wel de toezegging dat ik altijd terug kan vallen op Tamoxifen.

16-01-2020 | Vrouw | 56
tamoxifen (20mg)
Bij Tamoxifen had ik bovengenoemde bijwerkingen, dat is de reden dat ik op advies over gestapt ben naar Letrozol.

28-04-2019 | Vrouw | 69
Borstkanker
Ik bleek borstkanker te hebben in beide borsten, 3 tumoren van 4 cm. groot. In juni 2017 zelf ontdekt. Borstkankeronderzoek had krap 1 jaar ervoor niets gezien op de foto's. Eerst Chemo gehad, 16 infusen met Trastuzumab, daarna operatie, volledige amputatie beide kanten. Links en rechts in de oksel de poortwachtersklier ook weggehaald. Daarna 16 bestralingen hele borstkas[lees meer...], incl. oksels. Ondertussen begonnen met Tamoxifen. Ik leef nog en dat is mooi. Ik heb echter zoveel last/pijn van al mijn gewrichten dat ik nauwelijks meer kan lopen. Fietsen gaat nog goed, gelukkig. En ik slaap goed. Ik ben alleen gaand en de heftige gewrichtspijn belemmert mij in mijn sociale contacten. En ik wil perse voor mijzelf kunnen blijven zorgen. Deze Tamoxifen moet ik dus nog 3 en een half jaar volhouden. Ik weet niet of ik dat ga doen. Ik ben gelukkig met veel positiviteit geboren. Beetje kwaliteit van leven wil ik graag houden en daar hoort lopen bij.

12-09-2018 | Vrouw | 60

15-05-2018 | Vrouw | 64
Borstkanker
Neem elke ochtend stipt om 08:00 uur mijn pil in. In het begin zag ik daar tegen op maar ben er nu aangewend. Bij verschijnselen zijn: vergeetachtig: snel moe: erg emotioneel etc etc. Door de Medapp (geweldig app trouwens) vergeet ik nooit om op tijd de pil in te nemen op een vaste tijd gaat er een signaal af dat ik de pil moet innemen en noteer het is de Medapp door de[lees meer...] dag aan te vinken. De app heeft nog meer voordelen je kunt je apotheek opgeven en aantal doosjes nog je hebt. Als de voorraad dan bijna thuis op is krijgt de apotheker een seintje.

31-03-2018 | Vrouw | 60
Borstkanker
Ik ben gestart in januari, dus gebruik het nog maar kort. Na twee weken begonnen de bijwerkingen. Ik nam de tablet om 12 uur in en was twee uren later totaal uit balans, kreeg angstaanvallen en huilbuien. Ik had dat ook toen ik 50 was en heb toen hulp gezocht. Nu neem ik de tablet in voordat ik ga slapen daardoor slaap ik wat minder goed maar merk niet zoveel van de onbal[lees meer...]ans. Wel is mijn conditie ondanks elke dag fitness, erg achteruit gegaan en ben ik nog steeds erg moe. Sinds een dag krijg ik zwarte vlekken in mijn linker oog en is mijn linkeroog regelmatig geïrriteerd. Verder is gewichtstoename een minder prettige bijwerking.

03-11-2017 | Vrouw | 41
Borstkanker
Sinds 2010 hormoonkuur zoladex en tamoxifen. Zoladex december 2016 gestopt. Menstruatie hoorde weer terug te komen volgens specialist. Maar na bijna een jaar gebeurd er niks. Volgens bloedonderzoek kan het wel volgens hormoonspiegel. Nu weer last van opvliegers, pijnlijke borst, mopperen, vervelend moe, emotioneel. Lees dat tamoxifen je ook kunstmatig in overgang houd, [lees meer...]dus snap ik er niks van dat ze zeggen dat alles weer op gang moet komen. Wie heeft hier ervaring mee??

17-10-2017 | Vrouw | 51
Borstkanker
Sinds oktober gebruik ik dit medicijn. In het begin geen bijwerkingen maar nu ... opvliegers, spierpijn, emotioneel, benauwdheid, vergeetachtig en moe. Of het effectief is zal moeten blijken. Eigenlijk geen idee of dit nog door de behandelingen of de Tamoxifen komt. Morgen maar even naar de huisarts.

09-10-2017 | Vrouw | 52
Borstkanker
Op wat stijve gewichten na (maar die had ik ook al toen ik in de overgang kwam), geen enkel probleem gehad met dit medicijn.

30-01-2017 | Vrouw | 55
tamoxifen (10mg)
Borstkanker
In 2013 Her2neu graad 3 borstkanker. Bestraling, 16x chemo, herceptin. Begonnen met 20 mg tamoxifen. Elke 30 minuten zeer heftige opvliegers. Ik wilde stoppen maar dacht "waarom niet eerst halveren en eens 10 mg proberen?" Opvliegers nog steeds elke 30 minuten maar zeer goed te doen qua heftigheid. Misschien een optie voor anderen die "helemaal" willen stoppen.

30-05-2016 | Vrouw | 51
Borstkanker
Weinig bijwerkingen van tamoxifen. De spier- en gewrichtspijnen zijn draaglijk. Na lang zitten of liggen sta ik op als een oud wijf, maar na even rondlopen is dat over. 's Nachts vaak warm, weinig zweten. Gelukkig geen last van stemmingswisselingen of enge gedachten. (kanker in beide borsten gehad, beiden geamputeerd).

23-05-2016 | Vrouw | 46
Borstkanker
Ik heb ook al andere merken gebruikt, omdat Sandoz niet voorradig was en heb ondervonden dat deze het minste last geeft. Heb wel last van opvliegers, vooral 's avonds en spier- en gewrichtspijnen, maar het is meestal draaglijk. Van de andere merken had ik meer last.

29-04-2016 | Vrouw | 55
Borstkanker
Tamoxifen maakt onderdeel uit van de hormoonbehandeling n.a.v. borstkanker. Gebruik gedurende twee en een half jaar. Behalve de spierpijnen geen bijwerkingen ondervonden.

20-04-2016 | Vrouw | 47
Borstkanker
Ik ben een vrouw van 47 en had een hormoongevoelige tumor en daarom was ik begonnen met tamoxifen. Over het algemeen dacht ik dat ik het middel goed kon verdragen, maar ik werd steeds depressiever en wilde niet meer leven als ik mij zo bleef voelen. Ik had ook steeds schimmelinfecties. Ik ben nu bijna 4 weken gestopt en er gaat een wereld voor mij open. Ik voel mij zoveel[lees meer...] beter en kan weer van het leven genieten. Ik heb volgende week een gesprek over wat nu, want het geeft wel meer bescherming op geen terugkeer van de kanker. Ik hoop dat ik wat anders kan slikken waar ik deze klachten niet van krijg, want anders slik ik liever niks. Ik zoek vrouwen die hetzelfde als ik hebben en besloten hebben niks te slikken en hoe het met ze gaat na een aantal jaren. Ellen