Zoladex

Anastrozol (81 meningen)
Femara (73 meningen)
Lucrin (71 meningen)
Arimidex (55 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

30-12-2018

Prostaatkanker

Wel vervelende bijwerkingen maar het heeft wel gewerkt naast 39 bestralingen.
20-08-2018

Prostaatkanker

Voor een periode van 6 maanden na ruim 11 jaar bicalutamide. Tussenfase om te zien of daarna een periode zonder medicatie mogelijk is.
04-05-2017

Zoladex (gosereline)

Van de injectie voel je niets. Je hebt ook amper last van de bijwerkingen. Ik ben zeer tevreden.
18-06-2016

Endometriose

Als je van te voren de huid met ijsblokje verdoofd valt injectie mee. De bijwerkingen die ik heb zijn vervelend. Met name de misselijkheid en pijn in gewrichten waren erg vervelend. In het begin heb ik gedacht dat ik liever de pijn Vd endometriose had. Na verloop van tijd wen je eraan/of wordt het minder.
16-08-2015

Prostaatkanker

Er werd een vraag gesteld over druk op de borst bij het gebruik van Zoladex? Mijn ervaring is, dat ik drie maal ben op genomen met hart problemen. Twee keer word ik na een nacht in het ziekenhuis te moeten blijven, steeds naar huis gestuurd. Huisarts moest het maar verder bekijken, en schrijft bloedverdunners en een pil voor onder de tong voor, bij opname twee, hebben we[lees meer...] gevraagd of het mogelijk van de Zoladex kan komen, gelet op de bijsluiter. Het word daar aan gegeven als veel voorkomend. Het word af gedaan met als je een bijsluiter leest van een paracetamol, ook ziek word. De bloed verdunner word er af gehaald. De derde en laatste keer is het begin Augustus, en is het weer raak, deze keer zeer heftig. Mijn vrouw wijst ze vanaf de eerste behandelaar (broeders ambulance) er op dat dit niet normaal is en praat met ieder die zij te pakken kan krijgen, vraagt ook om een andere cardioloog. Nu pas wordt er onderzoek gedaan, en zijn hartritmestoringen gezien en worden dinsdag 18 Augustus bekeken, wel in een ander ziekenhuis, ook daar zullen we blijven vragen of het met de Zoladex te maken heeft, omdat het steeds kort na het inplantatie ampul fout gaat, er worden weer bloedverdunners voor geschreven en medicatie voor het hart. Zijn er nog meer mensen met hartproblemen? die deze naar alle waarschijnlijkheid aan zoladex relateren.
23-05-2015

Prostaatkanker

Na mijn 38 bestralingen begonnen met de 3 maandelijkse injecties. Heb hierdoor een lichte gewichtstoename gekregen, veel last van opvliegers, sneller moe, krachtverlies. De PSA waarde werd echter wel <0.01 en Testosteron o. Hierdoor geen sex meer mogelijk, libido 0. Nu sinds ruim een jaar gestopt met de injecties, libido nog steeds 0 helaas. Meting in april 2015 gaf aan da[lees meer...]t de PSA waarde nog steeds onmeetbaar is met een Testosteron waarde van 14. Opvliegers zijn bijna verdwenen, heb het alleen zo nu en dan wat warmer. Mijn Testosteron waarde moet nog verder op kunnen lopen waarbij de verwachting is dat ook de PSA waarde niet 0 zal blijven. Dat is dus afwachten. Sinds een paar maanden heb ik wel last gekregen van een pijnlijke linker borst, drukpijn op/rond het tepel gebied. Kan ook van de Zoladex komen, maar wel vreemd daar ik de injecties al lange tijd niet meer heb gehad. Ik lees echter niets over ervaringen hiermee van andere patiënten.
27-01-2015

Prostaatkanker

In februari 2009 bij toeval ontdekt PSA van 49 wij woonden toen in Duitsland. Geopereerd in juni 2009 prostaat weggehaald en rondom de prostaat schoongehouden. In augustus 2010 35 bestralingen gehad omdat psa weer ophoog ging. In oktober 2014 psa van 110 toen aan de zalodex nu eind januari 2015 psa van 1,6 . Bijna geen last van bijwerkingen ik ben al vanaf 2009 impo[lees meer...]tent en incontinent na de operatie dus de zalodex heeft verder geen gevolgen voor mij . Maar weet dat de kanker er zit dit gaat niet weg door de zalodex het groeit alleen minder snel hoop ik over drie maanden kijken we weer verder .
17-12-2014

Prostaatkanker

5 injecties gehad, 14 maanden in behandeling. Prostatectomie gehad in dec 2013, daarna was de PSA 1.1, nu een jaar later is mijn PSA 0.04, zakt elke controle elke 3 maanden. In het begin veel opvliegers, nu veel minder. In het begin erg moe en lusteloos, nu kan ik terug harder werken (niet meer zoals vroeger). Ik moet ook regelmatig rusten. Sex is absoluut verleden tijd. [lees meer...]Ik ben wel tevreden met Zoladex, volgens mijn gevoel red het mijn leven.
31-07-2013

Endometriose

Al vanaf 2000 gebruik ik zoladex vanwege ernstig endometriose. Eigenlijk heb ik er nooit echt last van gehad, injectie kan ik inmiddels zelf zetten. Sinds een jaar tob ik met mijn rug en ga ik elke maand naar de huisarts om mijn rug, nek te laten kraken. De arts zegt dat niets te maken heeft met Zoladex, maar ik twijfel daar aan, ik gebruik het al 13 jaar. Wie herkent dit[lees meer...]?
01-05-2013

Prostaatkanker

Ben behandeling met Zoladex begonnen ten gevolge van (uitgezaaide) prostaatkanker . Na 3 maanden psa van 29 naar 4 naar 0,25 naar 0,00 . Ben volledig "sexloos ". Geen zin , niets kan wind mij nog op. 2 kg vet bijgekregen, met name op buik. Zeer verhoogde bloeddruk gekregen (combinatie prednison) Gestopt met roken. Andere bijwerking opvliegers , maar goed mee te leven. [lees meer...] --------------------------------------------------------------------------------
02-04-2013

Prostaatkanker

Ben behandeling met Zoladex begonnen ten gevolge van prostaatkanker . Na 3 maanden psa van 2.9 nar 0.4 . Ben na 8 maanden van zeer aktief naar volledig "sexloos ". Geen zin , niets kan mij nog opwinden . 3kg vet bijgekregen . Lichte last van spierstijfheid in handen en armen . Had voordien al last van lichte verhoogde bloeddruk , nu door zoladex ook last van aritmie ( hart[lees meer...]slag verhoogd plots met 40 sl/min) samen met verhoogde bloeddruk . Vooral tijdens het sporten . :-( Andere bijwerkingen nauwelijks of niet
05-03-2013

Endometriose

Zoladex gebruikt om de cyclus een jaar stil te leggen ivm ernstige endometriose. Na dit jaar begonnen aan IVF. De injecties waren erg pijnlijk, De bijwerkingen waren bijna nihil bij mij.
22-09-2012

Borstkanker

Op 3 januari 2006 kreeg ik te horen dat ik borstkanker heb. 31 jaar was ik net geworden. Op 9 januari stapte ik een sneltrein in en had geen controle meer over mijn leven. Deze dag vergeet ik niet zolang ik nog in leven ben. Het werd een borstamputatie met een okseltoilet. Daarna 30 bestralingen en het traject van 8 chemokuren in 2 soorten. Vervolgens 1 jaar lang herceptin[lees meer...]kuren. Letterlijk zei de arts "Je bent een Pechvogel en je hebt de Jackpot". Na mijn 2e chemokuur, raakt ik al in de overgang en gelukkig herstelde dit zich vlak na mijn laatste kuur. Daardoor moest ik de Zoladexinjecties gaan gebruiken met de Arimidex die ik al had gekregen. Het is nu 7 jaar dat ik het bij me heb laten injecteren. Door de verhalen rondom het stoppen met Zoladex, wat ik op het internet gelezen heb, besloot ik 3 weken geleden om te stoppen met de injecties. Wel gebruik ik nog de hormoonpillen. Normaal moet ik er nog 2 jaar mee doorgaan, omdat ik de agressieve vorm van borstkanker heb en door de uitzaaiingen naar mijn oksel en borstbeen. Nadeel van elke medicijn is, het is goed voor het ene en slecht voor het andere. Zoals de botontkalking wat ik daardoor gekregen heb. Ook heb ik gelezen, dat bij langdurig gebruik van Zoladex, dat men baarmoederhalskanker kan krijgen. Ben je net hersteld van het een.. moet je later voor het andere behandeld worden.. Dat zou cynisch zijn! En jaaa..., ook ik ben aangekomen en zelfs 15kg. Terwijl ik eingelijk helemaal niet zo gek veel eet. Vind ik het erg? Ja, mijn kwaliteit van leven is enorm gekelderd. Ik voel me net een oud stijf vrouwtje die aan de zijlijn staat terwijl de rest van de wereld echt aan het leven is. Hopelijk brengt het verandering met zich mee, nu ik gestopt ben met de Zoladex. Erg spannend vind ik het. Met de Zoladex voelt het alsof je veilig geparkeerd staat in een haven. En zonder als een vrijgelaten vogel die alle kanten op kan. ;-) Spannend spannend spannend.. wat mijn lichaam nu gaat doen. Met de hormoontherapie mag ik helaas niet mee stoppen. Dit moet ik nog minimaal een jaartje volhouden. Dan zit ik op de 8 jaar wat ik miinimaal moest aanhouden. Ik wens jullie allen veel sterkte en kracht toe!! Liefs, Een lotgenote
10-04-2012

Endometriose

Ik heb hoogstwaarschijnlijk endometriose en heb hiervoor in maart 2012 een injectie Zoladex 10.8 gekregen. De injectie zetten was pijnloos. De eerste 1.5 week waren verschrikkelijk. Ik had door de endometriose altijd al heel veel pijn en deze pijn werd nog eens 10x erger. Het leek wel of ik 1,5 week met onttrekkingsweeën heb gelopen (denk ik dan, ben nooit zwanger geweest)[lees meer...]. Maar na deze 1.5 week kreeg ik een onttrekkingsbloeding en nu voel ik me onwijs goed! Geen pijn, nauwelijks bijwerkingen. Alsof er een last van mijn schouders is gevallen.
12-12-2011

Zoladex (gosereline)

Benevens opvliegers heb ik tot nu toe geen problemen gehad. Echter enige tijd geleden tegen de opvliegers Androcur gekregen. Na een tijdje had ik het steeds koud. Of dit door dit medicijn kwam is niet duidelijk, maar ik ben er na 4 weken mee gestopt. Het is iets minder nu maar nog niet weg. Heeft iemand ook deze ervaring gehad?
04-12-2011

Zoladex (gosereline)

Ik ben 39 jaar en gebruik zoladex samen met arimidex voor de behandeling van borstkanker.Ik lees veel over de bijwerking op dit forum gaande van opvliegers tot het bijna niet meer kunnen gaan en depressies. Bij mij is de grootste bijwerking het bijkomen. Vroeger ging ik 3 keer in de week lopen maar door het gebruik van zoladex en arimidex ben ik overgeschakeld naar alle [lees meer...]dagen wandelen. Toch ben ik meer dan 20 kg bijgekomen. Heeft niemand anders dit ongemak? Ik heb het laten onderzoeken en het is dus uitsluitend van de medicatie. Ik vind dit heel vervelend. Heeft iemand anders ook dit probleem en zo ja wat heeft die er tegen gedaan om ofwel niet meer bij te komen en/of af te vallen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum