Prostaatkanker (33 meningen)

Femara (94 meningen)
Lucrin (90 meningen)
Anastrozol (87 meningen)
Arimidex (55 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

10-07-2012 | Vrouw | 50
Borstkanker
Eens per 3 maanden wordt er een injectie gegeven in mijn buikvet, daarnaast elke dag tamoxifen. Bijwerkingen inderdaad de veelgenoemde opvliegers, heftig zweten, stramme ledematen, pijnlijke bottenen slecht slapen. Ik heb gelukkig weinig last van emotiewisselingen. Ook degewichtstoename is vervelend. Maar ja, liever dit dan weer kanker, toch?

25-08-2011 | Vrouw | 26
Endometriosis
Hey allemaal, deze avond mijn eerste spuit gekregen en nog minstens 2 te gaan. Als ik de bijspluiter lees ben ik nu al bang! Hebben jullie er echt zoveel last van? Ik kan niet anders dan ze krijgen aangezien ik vorige week geopereerd ben aan endometriosis en het nu al aan het terugkomen is. Na 3 maand gaan ze ook een spiraaltje steken zodat ze mijn maandstonden helemaal [lees meer...]plat kunnen leggen. Ik heb zelf voor deze behandeling gekozen omdat ik toch nog een kinderwens heb en dus niet alles gewoon wil laten weghalen. Zijn er nog mensen die deze behandeling gekozen hebben met endometriosis? Hopelijk gaat alles goed! Succes! Grts en kss

03-02-2011 | Man | 66
Prostaatkanker
Komt bij mij over als een chemische castratie. De sex is verdwenen zelfs als een mooie meid langs loopt geen enkel gevoel van Mmm. Als je een tijdje stil zit, zijn de scharnieren stijf.

23-01-2011 | Vrouw | 56
opvliegers menstruatie bleef weg

26-07-2010 | Man
Continu vloeien
ik kreeg zoladex injecties omdat niks anders het vloeien stopte..Buiten de bijwerking van flinke opvliegers waar geen medicijn tegen hielp werd ik er vooral erg depri en down van! Het is een fijn middel omdat het eindelijk na 5 jaar mijn bloedingen stopte maar de bijwerkingen zijn iets te heftig voor mij..nu krijg ik een embolisatie in de baarmoeder...hopen dat dat helpt a[lees meer...]nders is verwijdering van de baarmoeder nog de enige optie..

24-06-2010 | Vrouw
Endometriose en ovulatie pijn
ik ben 5 jaar geleden gesteriliseerd en had toen al vrij veel last van ovulatie pijn ik woonde toen nog in nederland.ben in 2008 verhuisd naar st.maarten. had op gegeven moment zo veel pijn tijdens de menstruatie dat ik naar de huisarts ging die heeft me doorgestuurd naar de gyna in het ziekenhuis .heb daar een onderzoek gehad en ze vonden een hele grote zogenoemde choco[lees meer...]ladecyste.die is samen met mijn linkereierstok verwijderd in dec 2009.de uitslag was endometriose.omdat de pijn bleef aanhouden krijg ik dus nu ook de behandeling met zoladex.met alle symptomen en bijwerkingen .heb heel veel last van opvliegers overmatig zweten .soms tintelingen in vingers en tenen.en heel veel last van hoofdpijn en duizeligheid maar nog steeds soms wat steken in mijn onderbuik het enigste voordeel wat ik heb met de zoladex geen menstruatie meer maar voor de rest heb ik er veel ongemakken van.

29-11-2009 | Vrouw
Endometriose

01-03-2022 | Man | 61
Prostaatkanker
Heb gleasoscore 9,5. Kwaliteit van leven behoorlijk op ingeleverd, maar ben nu bijna wel 2 jaar verder. Psa was 23, ging naar 0.3, stijgt elke 3 maand met 0,1! Er is een mogelijkheid om te stoppen ivm de bijwerkingen, maar durf het niet. Is er een alternatief diee net zo effectief is met minder Bijwerkingen?

28-09-2021 | Man | 64

08-09-2020 | Vrouw | 41
Borstkanker

03-05-2020 | Man | 82
Prostaatkanker
neem al vele jaren zoladex . PSA is o,o1 . Is er een medicijn met minder bijwerkingen?

30-12-2018 | Man | 68
Prostaatkanker
Wel vervelende bijwerkingen maar het heeft wel gewerkt naast 39 bestralingen.

20-08-2018 | Man | 67
gosereline (10,8)
Prostaatkanker
Voor een periode van 6 maanden na ruim 11 jaar bicalutamide. Tussenfase om te zien of daarna een periode zonder medicatie mogelijk is.

04-05-2017 | Vrouw | 35
gosereline (10,8mg)
Van de injectie voel je niets. Je hebt ook amper last van de bijwerkingen. Ik ben zeer tevreden.

18-06-2016 | Vrouw | 38
Endometriose
Als je van te voren de huid met ijsblokje verdoofd valt injectie mee. De bijwerkingen die ik heb zijn vervelend. Met name de misselijkheid en pijn in gewrichten waren erg vervelend. In het begin heb ik gedacht dat ik liever de pijn Vd endometriose had. Na verloop van tijd wen je eraan/of wordt het minder.

16-08-2015 | Man | 67
Prostaatkanker
Er werd een vraag gesteld over druk op de borst bij het gebruik van Zoladex? Mijn ervaring is, dat ik drie maal ben op genomen met hart problemen. Twee keer word ik na een nacht in het ziekenhuis te moeten blijven, steeds naar huis gestuurd. Huisarts moest het maar verder bekijken, en schrijft bloedverdunners en een pil voor onder de tong voor, bij opname twee, hebben we[lees meer...] gevraagd of het mogelijk van de Zoladex kan komen, gelet op de bijsluiter. Het word daar aan gegeven als veel voorkomend. Het word af gedaan met als je een bijsluiter leest van een paracetamol, ook ziek word. De bloed verdunner word er af gehaald. De derde en laatste keer is het begin Augustus, en is het weer raak, deze keer zeer heftig. Mijn vrouw wijst ze vanaf de eerste behandelaar (broeders ambulance) er op dat dit niet normaal is en praat met ieder die zij te pakken kan krijgen, vraagt ook om een andere cardioloog. Nu pas wordt er onderzoek gedaan, en zijn hartritmestoringen gezien en worden dinsdag 18 Augustus bekeken, wel in een ander ziekenhuis, ook daar zullen we blijven vragen of het met de Zoladex te maken heeft, omdat het steeds kort na het inplantatie ampul fout gaat, er worden weer bloedverdunners voor geschreven en medicatie voor het hart. Zijn er nog meer mensen met hartproblemen? die deze naar alle waarschijnlijkheid aan zoladex relateren.