Zoladex

Lucrin (69 meningen)
Arimidex (55 meningen)

23-03-2010

Borstkanker

Ik heb dit medicijn samen met Tamoxifen gebruikt voor 3,5 jaar. Het is een vrij dikke injectienaald dus ik heb altijd emla-creme gebruikt om de huid te verdoven, anders had ik ze ook niet zelf durven zetten. Het enige positieve van dit medicijn is dat ik een paar jaar niet ongesteld ben geweest. ik ben zo'n 6 weken geeleden hiermee gestopt en ik ben nog niet ongesteld, k[lees meer...]an ook nog wel een paar maanden duren. Verder veel last gehad van opvliegers, slecht slapen, slecht geheugen, vermoeidheid en stemmingswisselingen.
10-01-2010

PMS

ik ben Zoladex gaan gebruiken ivm erge PMS-klachten. Zoladex is de oplossing, je wordt niet meer ongesteld en hebt ook geen last vd voorafgaande klachten. helaas kun je van Zoladex botontkalking krijgen en mag je dit dus niet constant bliijven gebruiken. ik heb nu het Mirena-spiraal laten zetten om te kijken of dat hetzelfde effect heeft. zoniet dan ga ik toch weer aan de [lees meer...]Zoladex.
29-11-2009

Endometriose

02-11-2009

Endometriose

Zoladex wordt sinds een half jaar 1x per 4 weken in mn buikvet geinjecteerd (een rolletje is aan te bevelen :-)). Ik heb nauwelijks overgangsverschijnselen, maar vind mn haar wel dunner worden. Sex is een stuk beter zonder alle pijn. Ik heb tevens de mirene spiraal en de pil (microgynon30) tegen botontkalking. Geen menstruatie en geen ovulatie: joepie! Komende 5 jaar fijn [lees meer...]aan de Zoladex. Jammer dat ik niet zelf mag prikken; dat zou handig zijn met vakantieplanning.
27-05-2009

Onderbuikpijn

Zoladex is een lachertje. Door deze kunstmatige overgang (want dat zou het moeten zijn) zouden klachten moeten verbeteren. Wat er gebeurde was dat mijn lichaam elke maand weer een poging deed om te ovuleren (met alle verschijnselen!) maar door het spul ging dat net niet door. Ik kan me zo voorstellen dat als je ouder bent Zoladex net het laatste zetje is om je blijvend in[lees meer...] de overgang te werken, en dat is een slechte zaak. Het spul zorgt ervoor dat je niet ovuleert, en dus niet menstrueert, maar zwijgt over het feit dat het lichaam toch probeert dit te doen. Zin in seks is overigens NUL met dit middel. Ik wens iedereen die dit spul gaat proberen veel sterkte.
12-07-2019

Proctitis ulcerosa

Geboren 1951. Sinds nov 2010 Ctpc met PSA 1250 Zoladex sinds mei 2011 iedere 3 maanden. Geen klachten. Sinds Jan 2019 uitbehandeld. Aug 2019 13 bestraling bij ingegroeide prostaattumor in mijn darm. Graag reactie . Xaveer
06-07-2019

Prostaatkanker

Gebruik meer dan 10 jaar. Zelf en arts zeer tevreden .PSA 0.1 tot 0.5. Bijwerkingen minimaal. Arts noemt mij een model patient. Bij vaststelling van prostaat kanker,geen mogelijkheid tot operatie - ghemokuur-bestraling
07-03-2019

Prostaatkanker

Sinds een jaar Zalodex, wat valt dat tegen, je leven veranderd totaal, nergens geen zin meer in, 8kg aangekomen,karakterveranderd, vergeetachtig, enz , enz Ik wil in overleg stoppen met dit medicijn of een vervanger, anders stop ik helemaal wil nog een leuk leven hebben .
30-12-2018

Prostaatkanker

Wel vervelende bijwerkingen maar het heeft wel gewerkt naast 39 bestralingen.
25-09-2018

Prostaatkanker

prostaatkanker met uitzaaiingen,cleason 7 op 1 biopt 6 op 3 biopten en 5 op 3 biopten, dit alles na totaal 26 biopten, want in t eerste ziekenhuis zagen ze niets, toen door via Androskliniek naar AvL Dokter Wit behandelaar,zei zou kundig moeten zijn, maar ik wil nog een second opinion bij Jelle Barendsz in Nijmegen,om te vragen of prostaat eruit kan en de 3 lympfen ook[lees meer...] eruit kunnen.Dan blijft over een plek op mijn 6de rib en 1 langs de aorta,het lijkt mij dat het wegbestraalt of wegeomen kunnen worden.Iemand ervaring hiermee???
20-08-2018

Prostaatkanker

Voor een periode van 6 maanden na ruim 11 jaar bicalutamide. Tussenfase om te zien of daarna een periode zonder medicatie mogelijk is.
21-09-2016

Prostaatkanker

Uiteraard is Zoladex, welke om de 3 maanden wordt toegediend, een middel tegen de testeteron boys in je lichaam. Ik heb eerst 3 maanden hormoontabletten geslikt vervolgens na onderzoeken en MRI scan 36 bestralingen gehad. hierna begonnen met Zoladex. Ik wil niet zeggen dat het een crime is maar ik ondervind veel last van maar na ruim een jaar Zoladex voelen mijn spieren[lees meer...] stijf en stram aan. Ook de gewrichten doen sinds kort zeer. Ben nu bij een Fysio die gespecialiseerd is in oncologie in de hoop de spieren weer wat "soepeler"te krijgen . Sex is al geruime tijd uit den boze maar door er over te praten is knuffelen ook fijn. Een aanrader is het boek - Als je man verandert..- Zeer leerzaam !!!
16-08-2015

Prostaatkanker

Er werd een vraag gesteld over druk op de borst bij het gebruik van Zoladex? Mijn ervaring is, dat ik drie maal ben op genomen met hart problemen. Twee keer word ik na een nacht in het ziekenhuis te moeten blijven, steeds naar huis gestuurd. Huisarts moest het maar verder bekijken, en schrijft bloedverdunners en een pil voor onder de tong voor, bij opname twee, hebben we[lees meer...] gevraagd of het mogelijk van de Zoladex kan komen, gelet op de bijsluiter. Het word daar aan gegeven als veel voorkomend. Het word af gedaan met als je een bijsluiter leest van een paracetamol, ook ziek word. De bloed verdunner word er af gehaald. De derde en laatste keer is het begin Augustus, en is het weer raak, deze keer zeer heftig. Mijn vrouw wijst ze vanaf de eerste behandelaar (broeders ambulance) er op dat dit niet normaal is en praat met ieder die zij te pakken kan krijgen, vraagt ook om een andere cardioloog. Nu pas wordt er onderzoek gedaan, en zijn hartritmestoringen gezien en worden dinsdag 18 Augustus bekeken, wel in een ander ziekenhuis, ook daar zullen we blijven vragen of het met de Zoladex te maken heeft, omdat het steeds kort na het inplantatie ampul fout gaat, er worden weer bloedverdunners voor geschreven en medicatie voor het hart. Zijn er nog meer mensen met hartproblemen? die deze naar alle waarschijnlijkheid aan zoladex relateren.
23-05-2015

Prostaatkanker

Na mijn 38 bestralingen begonnen met de 3 maandelijkse injecties. Heb hierdoor een lichte gewichtstoename gekregen, veel last van opvliegers, sneller moe, krachtverlies. De PSA waarde werd echter wel <0.01 en Testosteron o. Hierdoor geen sex meer mogelijk, libido 0. Nu sinds ruim een jaar gestopt met de injecties, libido nog steeds 0 helaas. Meting in april 2015 gaf aan da[lees meer...]t de PSA waarde nog steeds onmeetbaar is met een Testosteron waarde van 14. Opvliegers zijn bijna verdwenen, heb het alleen zo nu en dan wat warmer. Mijn Testosteron waarde moet nog verder op kunnen lopen waarbij de verwachting is dat ook de PSA waarde niet 0 zal blijven. Dat is dus afwachten. Sinds een paar maanden heb ik wel last gekregen van een pijnlijke linker borst, drukpijn op/rond het tepel gebied. Kan ook van de Zoladex komen, maar wel vreemd daar ik de injecties al lange tijd niet meer heb gehad. Ik lees echter niets over ervaringen hiermee van andere patiënten.
28-04-2015

Prostaatkanker

sinds de tweede injectie in januari ben ik heel erg kortademig. voor de rest valt alles wel mee. psa gezakt naar 0,1 na 28 bestralingen
27-01-2015

Prostaatkanker

In februari 2009 bij toeval ontdekt PSA van 49 wij woonden toen in Duitsland. Geopereerd in juni 2009 prostaat weggehaald en rondom de prostaat schoongehouden. In augustus 2010 35 bestralingen gehad omdat psa weer ophoog ging. In oktober 2014 psa van 110 toen aan de zalodex nu eind januari 2015 psa van 1,6 . Bijna geen last van bijwerkingen ik ben al vanaf 2009 impo[lees meer...]tent en incontinent na de operatie dus de zalodex heeft verder geen gevolgen voor mij . Maar weet dat de kanker er zit dit gaat niet weg door de zalodex het groeit alleen minder snel hoop ik over drie maanden kijken we weer verder .

Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum