Ervaringen met Zoladex

Lucrin (102 meningen)
Femara (100 meningen)
Anastrozol (97 meningen)
Letrozol (71 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

30-01-2012 | Vrouw | 21
Endometriose
hallo iedereen ik ben cassandra en ik ben 21 jaar 2maanden terug heb ik vernomen dat ik endometriose heb, de week nadien moest ik meteen geopereerd worden, ik heb er nog steeds last van en heb op 29 dec vorig jaar mijn eerste spuit gehad (zoladex) dit was zeker geen pretje! het duurde niet lang voor ik bijwerkingen kreeg, warmte opwellingen, moeheid, lage rugpijn,spierp[lees meer...]ijn, versnelde ademhalling,en pijn in de borstkast; dit ging langsaam aan over tot ik vorige week vrijdag mijn 2de spuit kreeg...... ik heb hevige hoofd pijn, hyperventilatie aanvallen, oververmoeit slaap dag in dag uit, heel mijn lichaam doet pijn, overheven, echt geen pretje!!! ik wens het mijn vijand niet!! zo heb ik ook vernomen dat ik het HPV-virus heb en ik aanlijding heb tot baarmoederhals kanker,

04-12-2011 | Vrouw | 39
gosereline
Ik ben 39 jaar en gebruik zoladex samen met arimidex voor de behandeling van borstkanker.Ik lees veel over de bijwerking op dit forum gaande van opvliegers tot het bijna niet meer kunnen gaan en depressies. Bij mij is de grootste bijwerking het bijkomen. Vroeger ging ik 3 keer in de week lopen maar door het gebruik van zoladex en arimidex ben ik overgeschakeld naar alle [lees meer...]dagen wandelen. Toch ben ik meer dan 20 kg bijgekomen. Heeft niemand anders dit ongemak? Ik heb het laten onderzoeken en het is dus uitsluitend van de medicatie. Ik vind dit heel vervelend. Heeft iemand anders ook dit probleem en zo ja wat heeft die er tegen gedaan om ofwel niet meer bij te komen en/of af te vallen.

25-11-2011 | Vrouw | 44
Borstkanker
Ik gebruik dit medicijn nu zo'n 4 jaar. Toen ik 33 jaar was kreeg ik borstkanker. Borstamputatie, chemo, medicijnen enzv. Nu gebruik ik alleen nog Zoladex. Dit wordt voor mij nog steeds gegeven omdat ik de overgang al achter de rug heb. Maar het kan zijn dat als ik hier mee stop dat ik weer ga menstrueren en om dit te voorkomen, krijg ik dus nog steeds Zoladex. Ik heb er g[lees meer...]een last van. Wat ik wel erg vervelend vind, is dat ik heel slecht tegen injecties kan. Ik krijg vooraf ook nog een verdoving. Maar qua bijwerkingen nul komma nul.

21-11-2011 | Vrouw | 28
Pijnklachten tgv endometiose
Vorig jaar heb ik een buiten-baarmoederlijke zwangerschap gehad. toen ben ik behandeld. dit met de hoop dat het zou afkomen en hcg zou dalen. dit heeft 9 maanden geduurd voor alles normaal was. feb dit jaar een laproscopie en histroscopi gehad. daar uit kwam dat ik verklevingen op en rond linker eierstok en eileider heb en deze ook niet meer werkt. maar ik bleef met p[lees meer...]ijn lopen. daarbij kreeg ik tramadol paracetamol codeine diclofenac en naproxen om pijn tegen tegengaan.aangezien dit niet hielp heb ik afgelopen aug een zoladex spuit gehad. met alle bijwerkingen in grote hevigheid erbij. maar de pijn werd niet minder maar meer. nu wilde de gyn weer een zetten maar dat heb ik niet gedaan.omdat de eerste spuit geen effect heeft gehad. ikzelf weet nu dus ook niet wanneer cyclus weer begint en gyn kan daar ook geen antwoord opgeven. erg jammer greetz

25-08-2011 | Vrouw | 26
Endometriosis
Hey allemaal, deze avond mijn eerste spuit gekregen en nog minstens 2 te gaan. Als ik de bijspluiter lees ben ik nu al bang! Hebben jullie er echt zoveel last van? Ik kan niet anders dan ze krijgen aangezien ik vorige week geopereerd ben aan endometriosis en het nu al aan het terugkomen is. Na 3 maand gaan ze ook een spiraaltje steken zodat ze mijn maandstonden helemaal [lees meer...]plat kunnen leggen. Ik heb zelf voor deze behandeling gekozen omdat ik toch nog een kinderwens heb en dus niet alles gewoon wil laten weghalen. Zijn er nog mensen die deze behandeling gekozen hebben met endometriosis? Hopelijk gaat alles goed! Succes! Grts en kss

18-08-2011 | Vrouw | 38
Borstkanker
hallo iedereen op deze site, ik had zo graag geweten wie nog meer zoladex gebruikt, ik heb de spuit de 2de x gehad, eerlijk gezegd ik ben geen zeur maar dit doet wel wat met je lichaam seg, ik heb precies terug de uitwerking van de chemo taxotere waar je gewrichten en spieren je eenvoudig in de zetel houden!! iets anders is het wel elke dag overal pijn tis goed geweest voo[lees meer...]r mij maar stoppen kan ik niet tis gewoon nodig, maar nog 3jaar!!! word dit beter of nog erger?????ik heb 2 kids die nog zeer jong zijn , en de pijnen in de onderrug zijn pijnlijk wat doen jullie hieraan medicatie bijnemen , ik kan mijn blokje om zelfs momenteel niet meer halen, ik kon eindelijk terug al 40 min. lopen met veel moeite en nu kan ik niks meer bijna, voortdurend op de tanden bijten , kent iem.zich terug in dit verhaal?grtjes

25-03-2011 | Vrouw | 43
Groot Myoom op de baarmoeder
Ik heb voorafgaand aan een kijkbuisoperatie 3x zoladexinjecties gehad om het myoom te laten slinken zodat dit de operatie verge- makkelijkt. deze operatie heb ik as week. De bijsluiter gaf aan dat pijn in de gewrichten af en toe wordt waargenomen en dat ernsti- ge hoofdpijn en ziek zijn zelden voorkomen. Nou, ik heb me de afgelopen maanden ECHT beroerd gevoeld!! De 1e ma[lees meer...]and heb ik last van alle gewrichten gehad. Alsof ik constant de griep had. De 2e maand kreeg ik meer last van ernstige hoofd-en nekpijn en opvlie- gers. De 3e maand begonnen mijn gewricht- en weer ontzettend pijn te doen, van kop tot teen....Elke dag weer anders...Ik heb me zelfs een aantal keren ziek moeten melden op mijn werk. Mijn dochter mocht me bijna niet aanraken of bij me op schoot zitten. Het geen er elke dag zeer doet zijn m'n armen en polsen en heb ik stijve vingers. Soms heb ik het gevoel dat ik door m'n benen zak. Als ik teveel doe heb ik sávond en s'nachts extra last hiervan. Ik ben blij dat de operatie bijna zover is zodat ik daarna dit middel niet meer hoef te gebruiken. De myoom en de baarmoeder worden verwijdert. Hopelijk gaat dit middel zo snel als mogelijk uit mijn lijf.....Ontgiften?? Groet, Ml

13-02-2011 | Vrouw | 46
Hormoongerelateerde borstkanker
Sinds mijn injectie op 2 febr. ben ik echt ziek: veel pijn in mijn spieren, gebrek aan eetlust, constant erg misselijk, buikpijn, pijn in beide zijden van de onderrug, verstopping in de darmen, luchtophoping in de darmen, erg duizelig, extreem moe, flauwvallen, kon een paar dagen alleen maar vloeibaar voedsel eten omdat ik zelfs met kauwen geen speeksel aanmaakte. Kortom:[lees meer...] mijn lichaam geeft aan dat dit middel voor mijn persoontje vergif is. Ik ben dan ook hard bezig mijn lijf te ontgiften, eruit met die rommel. Ik ga dus al na de 1ste injectie stoppen met dit medicijn. Ik ga alleen nog door met mijn dagelijkse dosis Tamoxifen.

23-01-2011 | Vrouw | 56
opvliegers menstruatie bleef weg

12-11-2010 | Vrouw
Endometriose
Ik heb de afgelopen drie maanden 1x per 4 weken Zoladex in mijn buikvet geinjecteerd gekregen, vanwege endometriose. Op zich voelde ik mij er goed bij, wel veel opvliegers. De laatste maand heb ik bijna de hele maand last gehad van hele ernstige hoofdpijnen en migraine wat ik nog nooit in mijn leven gehad hebt. Het was zo erg dat ik er mee gestopt bent.

24-06-2010 | Vrouw
Endometriose en ovulatie pijn
ik ben 5 jaar geleden gesteriliseerd en had toen al vrij veel last van ovulatie pijn ik woonde toen nog in nederland.ben in 2008 verhuisd naar st.maarten. had op gegeven moment zo veel pijn tijdens de menstruatie dat ik naar de huisarts ging die heeft me doorgestuurd naar de gyna in het ziekenhuis .heb daar een onderzoek gehad en ze vonden een hele grote zogenoemde choco[lees meer...]ladecyste.die is samen met mijn linkereierstok verwijderd in dec 2009.de uitslag was endometriose.omdat de pijn bleef aanhouden krijg ik dus nu ook de behandeling met zoladex.met alle symptomen en bijwerkingen .heb heel veel last van opvliegers overmatig zweten .soms tintelingen in vingers en tenen.en heel veel last van hoofdpijn en duizeligheid maar nog steeds soms wat steken in mijn onderbuik het enigste voordeel wat ik heb met de zoladex geen menstruatie meer maar voor de rest heb ik er veel ongemakken van.

10-06-2010 | Vrouw
Endometriose
Gebruik Zoladex al 10 jaar in combinatie met Calcichew en Actonel. Prima. Heel af en toe een opvlieger. Verder echt prima.

23-03-2010 | Vrouw
Borstkanker
Ik heb dit medicijn samen met Tamoxifen gebruikt voor 3,5 jaar. Het is een vrij dikke injectienaald dus ik heb altijd emla-creme gebruikt om de huid te verdoven, anders had ik ze ook niet zelf durven zetten. Het enige positieve van dit medicijn is dat ik een paar jaar niet ongesteld ben geweest. ik ben zo'n 6 weken geeleden hiermee gestopt en ik ben nog niet ongesteld, k[lees meer...]an ook nog wel een paar maanden duren. Verder veel last gehad van opvliegers, slecht slapen, slecht geheugen, vermoeidheid en stemmingswisselingen.

10-01-2010 | Vrouw
PMS
ik ben Zoladex gaan gebruiken ivm erge PMS-klachten. Zoladex is de oplossing, je wordt niet meer ongesteld en hebt ook geen last vd voorafgaande klachten. helaas kun je van Zoladex botontkalking krijgen en mag je dit dus niet constant bliijven gebruiken. ik heb nu het Mirena-spiraal laten zetten om te kijken of dat hetzelfde effect heeft. zoniet dan ga ik toch weer aan de [lees meer...]Zoladex.

29-11-2009 | Vrouw

02-11-2009 | Vrouw
Endometriose
Zoladex wordt sinds een half jaar 1x per 4 weken in mn buikvet geinjecteerd (een rolletje is aan te bevelen :-)). Ik heb nauwelijks overgangsverschijnselen, maar vind mn haar wel dunner worden. Sex is een stuk beter zonder alle pijn. Ik heb tevens de mirene spiraal en de pil (microgynon30) tegen botontkalking. Geen menstruatie en geen ovulatie: joepie! Komende 5 jaar fijn [lees meer...]aan de Zoladex. Jammer dat ik niet zelf mag prikken; dat zou handig zijn met vakantieplanning.