Prostaatkanker (33 meningen)

Femara (94 meningen)
Lucrin (89 meningen)
Anastrozol (87 meningen)
Arimidex (55 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

13-02-2011 | Vrouw | 46
Hormoongerelateerde borstkanker
Sinds mijn injectie op 2 febr. ben ik echt ziek: veel pijn in mijn spieren, gebrek aan eetlust, constant erg misselijk, buikpijn, pijn in beide zijden van de onderrug, verstopping in de darmen, luchtophoping in de darmen, erg duizelig, extreem moe, flauwvallen, kon een paar dagen alleen maar vloeibaar voedsel eten omdat ik zelfs met kauwen geen speeksel aanmaakte. Kortom:[lees meer...] mijn lichaam geeft aan dat dit middel voor mijn persoontje vergif is. Ik ben dan ook hard bezig mijn lijf te ontgiften, eruit met die rommel. Ik ga dus al na de 1ste injectie stoppen met dit medicijn. Ik ga alleen nog door met mijn dagelijkse dosis Tamoxifen.

23-01-2011 | Vrouw | 56
opvliegers menstruatie bleef weg

12-11-2010 | Vrouw
Endometriose
Ik heb de afgelopen drie maanden 1x per 4 weken Zoladex in mijn buikvet geinjecteerd gekregen, vanwege endometriose. Op zich voelde ik mij er goed bij, wel veel opvliegers. De laatste maand heb ik bijna de hele maand last gehad van hele ernstige hoofdpijnen en migraine wat ik nog nooit in mijn leven gehad hebt. Het was zo erg dat ik er mee gestopt bent.

24-06-2010 | Vrouw
Endometriose en ovulatie pijn
ik ben 5 jaar geleden gesteriliseerd en had toen al vrij veel last van ovulatie pijn ik woonde toen nog in nederland.ben in 2008 verhuisd naar st.maarten. had op gegeven moment zo veel pijn tijdens de menstruatie dat ik naar de huisarts ging die heeft me doorgestuurd naar de gyna in het ziekenhuis .heb daar een onderzoek gehad en ze vonden een hele grote zogenoemde choco[lees meer...]ladecyste.die is samen met mijn linkereierstok verwijderd in dec 2009.de uitslag was endometriose.omdat de pijn bleef aanhouden krijg ik dus nu ook de behandeling met zoladex.met alle symptomen en bijwerkingen .heb heel veel last van opvliegers overmatig zweten .soms tintelingen in vingers en tenen.en heel veel last van hoofdpijn en duizeligheid maar nog steeds soms wat steken in mijn onderbuik het enigste voordeel wat ik heb met de zoladex geen menstruatie meer maar voor de rest heb ik er veel ongemakken van.

10-06-2010 | Vrouw
Endometriose
Gebruik Zoladex al 10 jaar in combinatie met Calcichew en Actonel. Prima. Heel af en toe een opvlieger. Verder echt prima.

23-03-2010 | Vrouw
Borstkanker
Ik heb dit medicijn samen met Tamoxifen gebruikt voor 3,5 jaar. Het is een vrij dikke injectienaald dus ik heb altijd emla-creme gebruikt om de huid te verdoven, anders had ik ze ook niet zelf durven zetten. Het enige positieve van dit medicijn is dat ik een paar jaar niet ongesteld ben geweest. ik ben zo'n 6 weken geeleden hiermee gestopt en ik ben nog niet ongesteld, k[lees meer...]an ook nog wel een paar maanden duren. Verder veel last gehad van opvliegers, slecht slapen, slecht geheugen, vermoeidheid en stemmingswisselingen.

10-01-2010 | Vrouw
PMS
ik ben Zoladex gaan gebruiken ivm erge PMS-klachten. Zoladex is de oplossing, je wordt niet meer ongesteld en hebt ook geen last vd voorafgaande klachten. helaas kun je van Zoladex botontkalking krijgen en mag je dit dus niet constant bliijven gebruiken. ik heb nu het Mirena-spiraal laten zetten om te kijken of dat hetzelfde effect heeft. zoniet dan ga ik toch weer aan de [lees meer...]Zoladex.

29-11-2009 | Vrouw

02-11-2009 | Vrouw
Endometriose
Zoladex wordt sinds een half jaar 1x per 4 weken in mn buikvet geinjecteerd (een rolletje is aan te bevelen :-)). Ik heb nauwelijks overgangsverschijnselen, maar vind mn haar wel dunner worden. Sex is een stuk beter zonder alle pijn. Ik heb tevens de mirene spiraal en de pil (microgynon30) tegen botontkalking. Geen menstruatie en geen ovulatie: joepie! Komende 5 jaar fijn [lees meer...]aan de Zoladex. Jammer dat ik niet zelf mag prikken; dat zou handig zijn met vakantieplanning.

27-05-2009 | Vrouw
Onderbuikpijn
Zoladex is een lachertje. Door deze kunstmatige overgang (want dat zou het moeten zijn) zouden klachten moeten verbeteren. Wat er gebeurde was dat mijn lichaam elke maand weer een poging deed om te ovuleren (met alle verschijnselen!) maar door het spul ging dat net niet door. Ik kan me zo voorstellen dat als je ouder bent Zoladex net het laatste zetje is om je blijvend in[lees meer...] de overgang te werken, en dat is een slechte zaak. Het spul zorgt ervoor dat je niet ovuleert, en dus niet menstrueert, maar zwijgt over het feit dat het lichaam toch probeert dit te doen. Zin in seks is overigens NUL met dit middel. Ik wens iedereen die dit spul gaat proberen veel sterkte.

11-03-2022 | Man | 68
Prostaatkanker
2018 prostaat verwijderd. direct daarna psa 0,03(residu kanker achtergebleven in lymfevaten van bekkenbodem. In de drie jaar daarna oplopende psa tot 0,18. (zomer 2021) behandelaanbod werd toen: 35 bestralingen van de bekkenbodem plus Zoladex 10,8 mg iedere 3mnd voor minimaal een jaar. Sinds Nov 2021 psa niet meer aantoonbaar. De bijwerkingen van Zoladex zijn erg f[lees meer...]rustrerend, maar zolang ik mijn doel heb gehaald(psa 0,00) is Zoladex rationeel gezien geweldig. Je moet er verstandig naar kijken. Wat helpt is een strenge uroloog, die zegt dat ik het in ieder geval 1 jaar moet gebruiken en niet van zijn pad af wijkt. En die heb ik in het AVL.

01-03-2022 | Man | 61
Prostaatkanker
Heb gleasoscore 9,5. Kwaliteit van leven behoorlijk op ingeleverd, maar ben nu bijna wel 2 jaar verder. Psa was 23, ging naar 0.3, stijgt elke 3 maand met 0,1! Er is een mogelijkheid om te stoppen ivm de bijwerkingen, maar durf het niet. Is er een alternatief diee net zo effectief is met minder Bijwerkingen?

28-09-2021 | Man | 64

09-08-2021 | Man | 69
Prostaatkanker
Ik ben gestopt na derde injectie 9 mnd, vond de bijwerkingen een aanslag op mijn kwaliteit van leven.

23-07-2021 | Man | 69
Prostaatkanker
Ben er mee gestopt vond de bijwerkingen echt niet fijn.

29-11-2020 | Man | 83
PSA te hoog,