Ervaringen met Zoladex

Lucrin (103 meningen)
Femara (100 meningen)
Anastrozol (98 meningen)
Letrozol (72 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

21-02-2015 | Vrouw | 54
gosereline (3,6mg)
Borstkanker
Ik gebruik een injectie elke vier weken ,het veroorzakt veel keer opvliegers per dag en sterke hoofdpijn en krachteloos en moeheid en duizligheid en mijn immunesysteem vechten met de antihormoon medicijn en het is erg gevoelig in mijn hele lichaam

27-01-2015 | Man | 59
Prostaatkanker
In februari 2009 bij toeval ontdekt PSA van 49 wij woonden toen in Duitsland. Geopereerd in juni 2009 prostaat weggehaald en rondom de prostaat schoongehouden. In augustus 2010 35 bestralingen gehad omdat psa weer ophoog ging. In oktober 2014 psa van 110 toen aan de zalodex nu eind januari 2015 psa van 1,6 . Bijna geen last van bijwerkingen ik ben al vanaf 2009 impo[lees meer...]tent en incontinent na de operatie dus de zalodex heeft verder geen gevolgen voor mij . Maar weet dat de kanker er zit dit gaat niet weg door de zalodex het groeit alleen minder snel hoop ik over drie maanden kijken we weer verder .

31-12-2014 | Man | 69
Prostaatkanker
Het meest vervelende van de bijwerkingen is: opvliegers/transpiratie, zeer snel vermoeid, gewicht toenamen, ontregeling van mijn bloedspiegel (diabeet 2) en in het geheel geen behoefte meer aan seks.

26-12-2014 | Man | 69
Prostaatkanker
Na constatering van uitgezaaide prostakanker met een P.S.A van 34. Ben ik nu na 3 behandelingen met Zoladex al terug naar een P.S.A. van 0.46 De bijwerkingen zijn te verdragen maar ja seks is niet meer aan de orde helaas voor mij maar ook zeker voor mijn vrouw, maar daar zijn oplossingen voor niet waar. de vermoeidheid is acceptabel

17-12-2014 | Man | 60
Prostaatkanker
5 injecties gehad, 14 maanden in behandeling. Prostatectomie gehad in dec 2013, daarna was de PSA 1.1, nu een jaar later is mijn PSA 0.04, zakt elke controle elke 3 maanden. In het begin veel opvliegers, nu veel minder. In het begin erg moe en lusteloos, nu kan ik terug harder werken (niet meer zoals vroeger). Ik moet ook regelmatig rusten. Sex is absoluut verleden tijd. [lees meer...]Ik ben wel tevreden met Zoladex, volgens mijn gevoel red het mijn leven.

30-08-2014 | Vrouw | 43
Endometriose
goede ervaringen ik heb het vroeger na mijn 2 de zwangerschap gehad was ik 28 een jaar daarna mijn baarmoeder verwijderd door ernstige endometriose nu dit jaar weer gestart met zoladex ben nu 43 vanwege buikpijn gebruikt het nu weer 3 maanden en heb net mijn 2 de prik gehad heb alleen nu last van haar uitval of het komt val de zoladex dat weet ik niet ik had al last van op[lees meer...]vliegers en warmte en heb totaal geen last van gewicht toenamen ik val juist heel erg af

09-06-2014 | Man | 75
gosereline (10,8mg)
Prostaatkanker
Ben na een second opinion overgegaan naar Zoladex en is mijn psa van 6,9 gedaald naar 1,3 dat wil zeggen na 2 maal geinjecteerd te zijn, mijn oncologe is erg tevreden, heb alleen erg veel warmte opvliegers ook 's nachts, dus soms koud en soms erg warm, maar is mee te leven, voor de rest eet ik eigenlijk te veel en ben weer vrij veel aangekomen, ben wel met goede hoop over[lees meer...] het gebruik van Zoladex en ga nog even door.

29-09-2013 | Man | 76
Prostaatkanker
heel veel last van opvliegers en plotselinge zweetaanvallen-hartkloppingen en onregelmatige hartslag- grieperig gevoel en krachtverlies, moeheid

31-07-2013 | Vrouw | 43
Endometriose
Al vanaf 2000 gebruik ik zoladex vanwege ernstig endometriose. Eigenlijk heb ik er nooit echt last van gehad, injectie kan ik inmiddels zelf zetten. Sinds een jaar tob ik met mijn rug en ga ik elke maand naar de huisarts om mijn rug, nek te laten kraken. De arts zegt dat niets te maken heeft met Zoladex, maar ik twijfel daar aan, ik gebruik het al 13 jaar. Wie herkent dit[lees meer...]?

01-05-2013 | Man | 60
Prostaatkanker
Ben behandeling met Zoladex begonnen ten gevolge van (uitgezaaide) prostaatkanker . Na 3 maanden psa van 29 naar 4 naar 0,25 naar 0,00 . Ben volledig "sexloos ". Geen zin , niets kan wind mij nog op. 2 kg vet bijgekregen, met name op buik. Zeer verhoogde bloeddruk gekregen (combinatie prednison) Gestopt met roken. Andere bijwerking opvliegers , maar goed mee te leven. [lees meer...] --------------------------------------------------------------------------------

02-04-2013 | Man | 53
Prostaatkanker
Ben behandeling met Zoladex begonnen ten gevolge van prostaatkanker . Na 3 maanden psa van 2.9 nar 0.4 . Ben na 8 maanden van zeer aktief naar volledig "sexloos ". Geen zin , niets kan mij nog opwinden . 3kg vet bijgekregen . Lichte last van spierstijfheid in handen en armen . Had voordien al last van lichte verhoogde bloeddruk , nu door zoladex ook last van aritmie ( hart[lees meer...]slag verhoogd plots met 40 sl/min) samen met verhoogde bloeddruk . Vooral tijdens het sporten . :-( Andere bijwerkingen nauwelijks of niet

05-03-2013 | Vrouw | 35
Endometriose
Zoladex gebruikt om de cyclus een jaar stil te leggen ivm ernstige endometriose. Na dit jaar begonnen aan IVF. De injecties waren erg pijnlijk, De bijwerkingen waren bijna nihil bij mij.

25-11-2012 | Vrouw | 36
Borstkanker
Ik krijg nu een jaar om de 3 maanden zoladex injectie. Daarbij dagelijks taxomofin. Ik krijg enkele dagen naar mn injectie vresselijk veel pijn op me borst en longen de scherpe pijn is t ergste van alle bijwerkingen. Na een week trekt t weg en heb ik die klachten niet meer tot de volgende injectie. Mn huisarts zegt dat t niet door de injectie komt,ik zelf weet bijna 100% z[lees meer...]eker van wel. Verder heb ik veeel last van opvliegers en stemmingswisselingen vermoeidheid. Ik heb 2 kleine kids en vind t behoorlijk pittig. Zeg vaak dat ik met alle zooi wil stoppen. Maar dan denk ik weer wat is nu erger. Vorig jaar borstkanker ondekt amputatie ,gelukkig geen uitzaaingen. ik heb 6 chemos gehad 3x fex en 3x tac en nu die hormoonkuur ik vind t zwaar heel die overgang. zou graag willen weten of er meer mensen zn die ook de klacht van pijn op borst en longen ervaren kort na de injectie?

22-09-2012 | Vrouw | 38
Borstkanker
Op 3 januari 2006 kreeg ik te horen dat ik borstkanker heb. 31 jaar was ik net geworden. Op 9 januari stapte ik een sneltrein in en had geen controle meer over mijn leven. Deze dag vergeet ik niet zolang ik nog in leven ben. Het werd een borstamputatie met een okseltoilet. Daarna 30 bestralingen en het traject van 8 chemokuren in 2 soorten. Vervolgens 1 jaar lang herceptin[lees meer...]kuren. Letterlijk zei de arts "Je bent een Pechvogel en je hebt de Jackpot". Na mijn 2e chemokuur, raakt ik al in de overgang en gelukkig herstelde dit zich vlak na mijn laatste kuur. Daardoor moest ik de Zoladexinjecties gaan gebruiken met de Arimidex die ik al had gekregen. Het is nu 7 jaar dat ik het bij me heb laten injecteren. Door de verhalen rondom het stoppen met Zoladex, wat ik op het internet gelezen heb, besloot ik 3 weken geleden om te stoppen met de injecties. Wel gebruik ik nog de hormoonpillen. Normaal moet ik er nog 2 jaar mee doorgaan, omdat ik de agressieve vorm van borstkanker heb en door de uitzaaiingen naar mijn oksel en borstbeen. Nadeel van elke medicijn is, het is goed voor het ene en slecht voor het andere. Zoals de botontkalking wat ik daardoor gekregen heb. Ook heb ik gelezen, dat bij langdurig gebruik van Zoladex, dat men baarmoederhalskanker kan krijgen. Ben je net hersteld van het een.. moet je later voor het andere behandeld worden.. Dat zou cynisch zijn! En jaaa..., ook ik ben aangekomen en zelfs 15kg. Terwijl ik eingelijk helemaal niet zo gek veel eet. Vind ik het erg? Ja, mijn kwaliteit van leven is enorm gekelderd. Ik voel me net een oud stijf vrouwtje die aan de zijlijn staat terwijl de rest van de wereld echt aan het leven is. Hopelijk brengt het verandering met zich mee, nu ik gestopt ben met de Zoladex. Erg spannend vind ik het. Met de Zoladex voelt het alsof je veilig geparkeerd staat in een haven. En zonder als een vrijgelaten vogel die alle kanten op kan. ;-) Spannend spannend spannend.. wat mijn lichaam nu gaat doen. Met de hormoontherapie mag ik helaas niet mee stoppen. Dit moet ik nog minimaal een jaartje volhouden. Dan zit ik op de 8 jaar wat ik miinimaal moest aanhouden. Ik wens jullie allen veel sterkte en kracht toe!! Liefs, Een lotgenote

20-08-2012 | Vrouw | 45
Borstkanker
Omdat ik een hormoongevoelige tumor had, krijg ik nu 5 jaar hormoontherapie. Tamoxifen als "nephormoon" en zoladex injecties om mijn lichaam in de overgang te brengen en te houden (waardoor de oestrogeenwaarden omlaag gaan). De errste 2-3 dagen na de injectie voel ik me misselijk, daarna trekt het weg. Met de zoladex ben ik 5 maanden na de start met tamoxifen begonnen omda[lees meer...]t ik eerst in de overgang leek, maar toen toch ongesteld werd. Sinds de Zoladexinjecties heb ik meer klachten als somberheid, traagheid, gevoelloos/afgestompt gevoel, stemmingswisselingen. Ik gebruik het nu 2,5 jaar. In de bijsluiter staat 3x dat zoladex injecties niet zijn bedoeld voor toepassinmg bij vrouwen. Mijn apotheker kon me dat niet uitleggen. Volgens de oncoloog is het gebruikelijk dat dit middel aan vrouwen met hormoongevoelige borstkanker wordt voorgeschreven, ook al staat het niet in de bijsluiter.

14-08-2012 | Vrouw | 26
Endometriose
Zoladex krijg ik voor zeer actieve endometriose gespoten. Operatie in mei achter de rug en in totaal een half jaar aan de zoladex (omdat het niet langer dan een half jaar verantwoord is volgens mijn arts). Het legt wel mijn menstruatie stil (daarvoor van alles geprobeerd en niets lukte), maar de bijwerkingen zijn heftig (vermoeidheid, pijn in je gewrichten, gewichtstoename[lees meer...], puistjes, heftige opvliegers, etc.). Nou is mijn leven al de afgelopen 2 jaar een hel geweest qua gezondheid, dus dit kan ik ook wel volhouden. Wel ga ik overstappen na de laatste prik op het endometriosedieet ipv chemische hormonale troep in mijn lijf stoppen die mijn lichaam nog zieker maakt. Ons lichaam heeft zelfhelende kracht en dat lijkt mij het beste medicijn (overleg wel altijd eerst met je (natuur)arts). Overigens gebruikte ik 2 maanden livial ernaast om het effect van zoladex te verminderen (effect was minimaal), maar hier ben ik ook mee gestopt. Tweemaal gif in mijn lijf stoppen vind ik onverantwoord ;-).