Ervaringen met Zoladex

Lucrin (103 meningen)
Femara (100 meningen)
Anastrozol (98 meningen)
Letrozol (72 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

10-07-2012 | Vrouw | 50
Borstkanker
Eens per 3 maanden wordt er een injectie gegeven in mijn buikvet, daarnaast elke dag tamoxifen. Bijwerkingen inderdaad de veelgenoemde opvliegers, heftig zweten, stramme ledematen, pijnlijke bottenen slecht slapen. Ik heb gelukkig weinig last van emotiewisselingen. Ook degewichtstoename is vervelend. Maar ja, liever dit dan weer kanker, toch?

16-04-2012 | Vrouw | 41
gosereline
In juli ben ik geopereerd aan mijn baarmoeder ivm hevige menstruatiepijn en vloeingen. De hele baarmoeder moest verwijderd worden en er is een cyste verwijderd. Na de operatie heft mijn herstel ruim een half jaar geduurd. maar de pijn aan de eierstokken bleef. Er bleven cystes ontstaan. Omdat ik mijn baan niet kwijt wilde heb ik de oplossing met een vervangende gyneac[lees meer...]oloog doorgenomen om zoladex te gebruiken. dit om de aanmaak van eitjes tegen te gaan. ik heb geen bijwerkingen gehad. last van koud en warm had ik al voor de operatie. dus dat was normaal voor mij. Alleen een ander probleem. voordat ik de injectie kreeg kon ik dat al een paar dagen van te voren boeken. het is zelfs nu al ruim een week van te voren te voelen. 07-05-2012 heb ik weer een afspraak bij de gynaecoloog die mij geopereerd heeft. de eierstokken moeten er gewoon uit. de pijn van de cystes is erger dan een operatie

10-04-2012 | Vrouw | 37
Endometriose
Ik heb hoogstwaarschijnlijk endometriose en heb hiervoor in maart 2012 een injectie Zoladex 10.8 gekregen. De injectie zetten was pijnloos. De eerste 1.5 week waren verschrikkelijk. Ik had door de endometriose altijd al heel veel pijn en deze pijn werd nog eens 10x erger. Het leek wel of ik 1,5 week met onttrekkingsweeën heb gelopen (denk ik dan, ben nooit zwanger geweest)[lees meer...]. Maar na deze 1.5 week kreeg ik een onttrekkingsbloeding en nu voel ik me onwijs goed! Geen pijn, nauwelijks bijwerkingen. Alsof er een last van mijn schouders is gevallen.

22-03-2012 | Vrouw | 37
Borstkanker
Na borstkanker in 2008. krijg ik momenteel chemotherapie (6 sessies zijn gepland) om laesies van 6 tot 66mm in mijn lever te herstellen, de groter wordende weefselknobbeltjes in mijn longkwabben en 4 wervels die ook aangetast zijn. Als ik had geweten dat deze behandeling geen goede effecten had op mijn gezondheid en daarentegen deze gezondheidsproblemen veroorzaakte, had [lees meer...]ik het nooit geaccepteerd. Vanaf het begin met de behandeling van Zoladex heb ik bijwerkingen gehad (jeuk op mijn vingers en voeten, pijn in mijn benen, gewichtstoename van meer dan 10kg, opvliegers, vaginale droogheid... en in de loop van 2009, osteoporose.)

30-01-2012 | Vrouw | 21
Endometriose
hallo iedereen ik ben cassandra en ik ben 21 jaar 2maanden terug heb ik vernomen dat ik endometriose heb, de week nadien moest ik meteen geopereerd worden, ik heb er nog steeds last van en heb op 29 dec vorig jaar mijn eerste spuit gehad (zoladex) dit was zeker geen pretje! het duurde niet lang voor ik bijwerkingen kreeg, warmte opwellingen, moeheid, lage rugpijn,spierp[lees meer...]ijn, versnelde ademhalling,en pijn in de borstkast; dit ging langsaam aan over tot ik vorige week vrijdag mijn 2de spuit kreeg...... ik heb hevige hoofd pijn, hyperventilatie aanvallen, oververmoeit slaap dag in dag uit, heel mijn lichaam doet pijn, overheven, echt geen pretje!!! ik wens het mijn vijand niet!! zo heb ik ook vernomen dat ik het HPV-virus heb en ik aanlijding heb tot baarmoederhals kanker,

16-12-2011 | Man | 51
gosereline
Ik was 49 jr. wanneer bij mij prostaatkanker werd geconstateerd. Nooit ziek geweest en nu alles ineen. Heb sinds december 2009 Zoladex behandelingen en heb 37 Radiotherapie behandelingen gehad. De Zoladex slaat goed aan maar de bijwerkingen zijn verschrikkelijk. Opvliegers de hele dag door, pijnen in mijn lichaam en stramheid. Je hebt het gevoel dat je hele lichaam verand[lees meer...]ert. Ik voel me net de Hulk maar ik wordt niet groen. Geen seksuele behoeften meer maakt het voor een jonge vrijgezelle man niet eenvoudig. Ik lijk wel een oude kerel van 80 jaar. Je probeert maar te blijven lachen maar het huilen staat je nader. Je bent emotioneel in de war en soms heb je geen zin meer in het leven. Vandaag weer een injectie gehad. Gelukkig nog maar 1 jaar te gaan.

12-12-2011 | Man | 58
gosereline
Benevens opvliegers heb ik tot nu toe geen problemen gehad. Echter enige tijd geleden tegen de opvliegers Androcur gekregen. Na een tijdje had ik het steeds koud. Of dit door dit medicijn kwam is niet duidelijk, maar ik ben er na 4 weken mee gestopt. Het is iets minder nu maar nog niet weg. Heeft iemand ook deze ervaring gehad?

04-12-2011 | Vrouw | 39
gosereline
Ik ben 39 jaar en gebruik zoladex samen met arimidex voor de behandeling van borstkanker.Ik lees veel over de bijwerking op dit forum gaande van opvliegers tot het bijna niet meer kunnen gaan en depressies. Bij mij is de grootste bijwerking het bijkomen. Vroeger ging ik 3 keer in de week lopen maar door het gebruik van zoladex en arimidex ben ik overgeschakeld naar alle [lees meer...]dagen wandelen. Toch ben ik meer dan 20 kg bijgekomen. Heeft niemand anders dit ongemak? Ik heb het laten onderzoeken en het is dus uitsluitend van de medicatie. Ik vind dit heel vervelend. Heeft iemand anders ook dit probleem en zo ja wat heeft die er tegen gedaan om ofwel niet meer bij te komen en/of af te vallen.

25-11-2011 | Vrouw | 44
Borstkanker
Ik gebruik dit medicijn nu zo'n 4 jaar. Toen ik 33 jaar was kreeg ik borstkanker. Borstamputatie, chemo, medicijnen enzv. Nu gebruik ik alleen nog Zoladex. Dit wordt voor mij nog steeds gegeven omdat ik de overgang al achter de rug heb. Maar het kan zijn dat als ik hier mee stop dat ik weer ga menstrueren en om dit te voorkomen, krijg ik dus nog steeds Zoladex. Ik heb er g[lees meer...]een last van. Wat ik wel erg vervelend vind, is dat ik heel slecht tegen injecties kan. Ik krijg vooraf ook nog een verdoving. Maar qua bijwerkingen nul komma nul.

21-11-2011 | Vrouw | 28
Pijnklachten tgv endometiose
Vorig jaar heb ik een buiten-baarmoederlijke zwangerschap gehad. toen ben ik behandeld. dit met de hoop dat het zou afkomen en hcg zou dalen. dit heeft 9 maanden geduurd voor alles normaal was. feb dit jaar een laproscopie en histroscopi gehad. daar uit kwam dat ik verklevingen op en rond linker eierstok en eileider heb en deze ook niet meer werkt. maar ik bleef met p[lees meer...]ijn lopen. daarbij kreeg ik tramadol paracetamol codeine diclofenac en naproxen om pijn tegen tegengaan.aangezien dit niet hielp heb ik afgelopen aug een zoladex spuit gehad. met alle bijwerkingen in grote hevigheid erbij. maar de pijn werd niet minder maar meer. nu wilde de gyn weer een zetten maar dat heb ik niet gedaan.omdat de eerste spuit geen effect heeft gehad. ikzelf weet nu dus ook niet wanneer cyclus weer begint en gyn kan daar ook geen antwoord opgeven. erg jammer greetz

27-10-2011 | Man | 80
Gevaarlijk type prostaatkanker
In april/mei 2009 heb ik op 37 werkdagen een gamma prostaatbestraling ondergaan Daarna elke 3 maanden een Zoladex injectie.Het resultaat was spectaculair Het PSA getal van het bloedmonster was reeds na drie maanden gedaald van 12 naar 0.6 en is nu 0,0016.In December 2011 krijg ik de laatste injectie In maart 2012 wordt weer een bloedmonster genomen de uroloog wil me tot 2[lees meer...]014 onder controle houden.De bijwerking is nogal ingrijpend.Depressie Ernstige vermoeidheid.Ik hewb mijn werk moeten opgeven."warmtestuwing";kortademig ik slaap minstens 10 uur per dag.Ik kan slechts een paar honderd meter lopen.Na 80 km autorijden moet ik stoppen voor een half uur rust Maar ja, het is het resultaat wat telt. Ik gebruik nog een

25-08-2011 | Vrouw | 26
Endometriosis
Hey allemaal, deze avond mijn eerste spuit gekregen en nog minstens 2 te gaan. Als ik de bijspluiter lees ben ik nu al bang! Hebben jullie er echt zoveel last van? Ik kan niet anders dan ze krijgen aangezien ik vorige week geopereerd ben aan endometriosis en het nu al aan het terugkomen is. Na 3 maand gaan ze ook een spiraaltje steken zodat ze mijn maandstonden helemaal [lees meer...]plat kunnen leggen. Ik heb zelf voor deze behandeling gekozen omdat ik toch nog een kinderwens heb en dus niet alles gewoon wil laten weghalen. Zijn er nog mensen die deze behandeling gekozen hebben met endometriosis? Hopelijk gaat alles goed! Succes! Grts en kss

18-08-2011 | Vrouw | 38
Borstkanker
hallo iedereen op deze site, ik had zo graag geweten wie nog meer zoladex gebruikt, ik heb de spuit de 2de x gehad, eerlijk gezegd ik ben geen zeur maar dit doet wel wat met je lichaam seg, ik heb precies terug de uitwerking van de chemo taxotere waar je gewrichten en spieren je eenvoudig in de zetel houden!! iets anders is het wel elke dag overal pijn tis goed geweest voo[lees meer...]r mij maar stoppen kan ik niet tis gewoon nodig, maar nog 3jaar!!! word dit beter of nog erger?????ik heb 2 kids die nog zeer jong zijn , en de pijnen in de onderrug zijn pijnlijk wat doen jullie hieraan medicatie bijnemen , ik kan mijn blokje om zelfs momenteel niet meer halen, ik kon eindelijk terug al 40 min. lopen met veel moeite en nu kan ik niks meer bijna, voortdurend op de tanden bijten , kent iem.zich terug in dit verhaal?grtjes

21-05-2011 | Man | 68
Protaatkanker
Eerste 5jaar goede ervaringen echter de effectiviteit liep terug Opnieuw geopereerd (turp) nu 13x bestraalt de laatste weken veel pijn in de botten gewrichten.

15-04-2011 | Man | 67
Prostaatkanker
Ter voorbereiding voor een operatie en bestraling van de prostaat dit middel te gebruiken voor het verkleinen van de vergrote prostaat. Plaatsen van de implantaat in het buikvet, onder plaatselijke verdoving, is goed te doen. De bijwerking is vooral "opvliegers", nachtelijk zweten, vermoeidheid, en stemmingswisselingen. Het libido en de erekties zijn geheel verdwenen. V[lees meer...]oor de opvliegers het medicijn Androcur 50 mg 1x per dag. Hiermee zijn de opvliegers verdwenen. De prostaatverkleining is ingezet na 4 maanden. en zal de operatie en bestralingen spoedig starten.

25-03-2011 | Vrouw | 43
Groot Myoom op de baarmoeder
Ik heb voorafgaand aan een kijkbuisoperatie 3x zoladexinjecties gehad om het myoom te laten slinken zodat dit de operatie verge- makkelijkt. deze operatie heb ik as week. De bijsluiter gaf aan dat pijn in de gewrichten af en toe wordt waargenomen en dat ernsti- ge hoofdpijn en ziek zijn zelden voorkomen. Nou, ik heb me de afgelopen maanden ECHT beroerd gevoeld!! De 1e ma[lees meer...]and heb ik last van alle gewrichten gehad. Alsof ik constant de griep had. De 2e maand kreeg ik meer last van ernstige hoofd-en nekpijn en opvlie- gers. De 3e maand begonnen mijn gewricht- en weer ontzettend pijn te doen, van kop tot teen....Elke dag weer anders...Ik heb me zelfs een aantal keren ziek moeten melden op mijn werk. Mijn dochter mocht me bijna niet aanraken of bij me op schoot zitten. Het geen er elke dag zeer doet zijn m'n armen en polsen en heb ik stijve vingers. Soms heb ik het gevoel dat ik door m'n benen zak. Als ik teveel doe heb ik sávond en s'nachts extra last hiervan. Ik ben blij dat de operatie bijna zover is zodat ik daarna dit middel niet meer hoef te gebruiken. De myoom en de baarmoeder worden verwijdert. Hopelijk gaat dit middel zo snel als mogelijk uit mijn lijf.....Ontgiften?? Groet, Ml