Zoladex

Anastrozol (82 meningen)
Femara (74 meningen)
Lucrin (73 meningen)
Arimidex (55 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

01-05-2013

Prostaatkanker

Ben behandeling met Zoladex begonnen ten gevolge van (uitgezaaide) prostaatkanker . Na 3 maanden psa van 29 naar 4 naar 0,25 naar 0,00 . Ben volledig "sexloos ". Geen zin , niets kan wind mij nog op. 2 kg vet bijgekregen, met name op buik. Zeer verhoogde bloeddruk gekregen (combinatie prednison) Gestopt met roken. Andere bijwerking opvliegers , maar goed mee te leven. [lees meer...] --------------------------------------------------------------------------------
02-04-2013

Prostaatkanker

Ben behandeling met Zoladex begonnen ten gevolge van prostaatkanker . Na 3 maanden psa van 2.9 nar 0.4 . Ben na 8 maanden van zeer aktief naar volledig "sexloos ". Geen zin , niets kan mij nog opwinden . 3kg vet bijgekregen . Lichte last van spierstijfheid in handen en armen . Had voordien al last van lichte verhoogde bloeddruk , nu door zoladex ook last van aritmie ( hart[lees meer...]slag verhoogd plots met 40 sl/min) samen met verhoogde bloeddruk . Vooral tijdens het sporten . :-( Andere bijwerkingen nauwelijks of niet
05-03-2013

Endometriose

Zoladex gebruikt om de cyclus een jaar stil te leggen ivm ernstige endometriose. Na dit jaar begonnen aan IVF. De injecties waren erg pijnlijk, De bijwerkingen waren bijna nihil bij mij.
25-11-2012

Borstkanker

Ik krijg nu een jaar om de 3 maanden zoladex injectie. Daarbij dagelijks taxomofin. Ik krijg enkele dagen naar mn injectie vresselijk veel pijn op me borst en longen de scherpe pijn is t ergste van alle bijwerkingen. Na een week trekt t weg en heb ik die klachten niet meer tot de volgende injectie. Mn huisarts zegt dat t niet door de injectie komt,ik zelf weet bijna 100% z[lees meer...]eker van wel. Verder heb ik veeel last van opvliegers en stemmingswisselingen vermoeidheid. Ik heb 2 kleine kids en vind t behoorlijk pittig. Zeg vaak dat ik met alle zooi wil stoppen. Maar dan denk ik weer wat is nu erger. Vorig jaar borstkanker ondekt amputatie ,gelukkig geen uitzaaingen. ik heb 6 chemos gehad 3x fex en 3x tac en nu die hormoonkuur ik vind t zwaar heel die overgang. zou graag willen weten of er meer mensen zn die ook de klacht van pijn op borst en longen ervaren kort na de injectie?
22-09-2012

Borstkanker

Op 3 januari 2006 kreeg ik te horen dat ik borstkanker heb. 31 jaar was ik net geworden. Op 9 januari stapte ik een sneltrein in en had geen controle meer over mijn leven. Deze dag vergeet ik niet zolang ik nog in leven ben. Het werd een borstamputatie met een okseltoilet. Daarna 30 bestralingen en het traject van 8 chemokuren in 2 soorten. Vervolgens 1 jaar lang herceptin[lees meer...]kuren. Letterlijk zei de arts "Je bent een Pechvogel en je hebt de Jackpot". Na mijn 2e chemokuur, raakt ik al in de overgang en gelukkig herstelde dit zich vlak na mijn laatste kuur. Daardoor moest ik de Zoladexinjecties gaan gebruiken met de Arimidex die ik al had gekregen. Het is nu 7 jaar dat ik het bij me heb laten injecteren. Door de verhalen rondom het stoppen met Zoladex, wat ik op het internet gelezen heb, besloot ik 3 weken geleden om te stoppen met de injecties. Wel gebruik ik nog de hormoonpillen. Normaal moet ik er nog 2 jaar mee doorgaan, omdat ik de agressieve vorm van borstkanker heb en door de uitzaaiingen naar mijn oksel en borstbeen. Nadeel van elke medicijn is, het is goed voor het ene en slecht voor het andere. Zoals de botontkalking wat ik daardoor gekregen heb. Ook heb ik gelezen, dat bij langdurig gebruik van Zoladex, dat men baarmoederhalskanker kan krijgen. Ben je net hersteld van het een.. moet je later voor het andere behandeld worden.. Dat zou cynisch zijn! En jaaa..., ook ik ben aangekomen en zelfs 15kg. Terwijl ik eingelijk helemaal niet zo gek veel eet. Vind ik het erg? Ja, mijn kwaliteit van leven is enorm gekelderd. Ik voel me net een oud stijf vrouwtje die aan de zijlijn staat terwijl de rest van de wereld echt aan het leven is. Hopelijk brengt het verandering met zich mee, nu ik gestopt ben met de Zoladex. Erg spannend vind ik het. Met de Zoladex voelt het alsof je veilig geparkeerd staat in een haven. En zonder als een vrijgelaten vogel die alle kanten op kan. ;-) Spannend spannend spannend.. wat mijn lichaam nu gaat doen. Met de hormoontherapie mag ik helaas niet mee stoppen. Dit moet ik nog minimaal een jaartje volhouden. Dan zit ik op de 8 jaar wat ik miinimaal moest aanhouden. Ik wens jullie allen veel sterkte en kracht toe!! Liefs, Een lotgenote
20-08-2012

Borstkanker

Omdat ik een hormoongevoelige tumor had, krijg ik nu 5 jaar hormoontherapie. Tamoxifen als "nephormoon" en zoladex injecties om mijn lichaam in de overgang te brengen en te houden (waardoor de oestrogeenwaarden omlaag gaan). De errste 2-3 dagen na de injectie voel ik me misselijk, daarna trekt het weg. Met de zoladex ben ik 5 maanden na de start met tamoxifen begonnen omda[lees meer...]t ik eerst in de overgang leek, maar toen toch ongesteld werd. Sinds de Zoladexinjecties heb ik meer klachten als somberheid, traagheid, gevoelloos/afgestompt gevoel, stemmingswisselingen. Ik gebruik het nu 2,5 jaar. In de bijsluiter staat 3x dat zoladex injecties niet zijn bedoeld voor toepassinmg bij vrouwen. Mijn apotheker kon me dat niet uitleggen. Volgens de oncoloog is het gebruikelijk dat dit middel aan vrouwen met hormoongevoelige borstkanker wordt voorgeschreven, ook al staat het niet in de bijsluiter.
14-08-2012

Endometriose

Zoladex krijg ik voor zeer actieve endometriose gespoten. Operatie in mei achter de rug en in totaal een half jaar aan de zoladex (omdat het niet langer dan een half jaar verantwoord is volgens mijn arts). Het legt wel mijn menstruatie stil (daarvoor van alles geprobeerd en niets lukte), maar de bijwerkingen zijn heftig (vermoeidheid, pijn in je gewrichten, gewichtstoename[lees meer...], puistjes, heftige opvliegers, etc.). Nou is mijn leven al de afgelopen 2 jaar een hel geweest qua gezondheid, dus dit kan ik ook wel volhouden. Wel ga ik overstappen na de laatste prik op het endometriosedieet ipv chemische hormonale troep in mijn lijf stoppen die mijn lichaam nog zieker maakt. Ons lichaam heeft zelfhelende kracht en dat lijkt mij het beste medicijn (overleg wel altijd eerst met je (natuur)arts). Overigens gebruikte ik 2 maanden livial ernaast om het effect van zoladex te verminderen (effect was minimaal), maar hier ben ik ook mee gestopt. Tweemaal gif in mijn lijf stoppen vind ik onverantwoord ;-).
10-07-2012

Borstkanker

Eens per 3 maanden wordt er een injectie gegeven in mijn buikvet, daarnaast elke dag tamoxifen. Bijwerkingen inderdaad de veelgenoemde opvliegers, heftig zweten, stramme ledematen, pijnlijke bottenen slecht slapen. Ik heb gelukkig weinig last van emotiewisselingen. Ook degewichtstoename is vervelend. Maar ja, liever dit dan weer kanker, toch?
16-04-2012

Zoladex (gosereline)

In juli ben ik geopereerd aan mijn baarmoeder ivm hevige menstruatiepijn en vloeingen. De hele baarmoeder moest verwijderd worden en er is een cyste verwijderd. Na de operatie heft mijn herstel ruim een half jaar geduurd. maar de pijn aan de eierstokken bleef. Er bleven cystes ontstaan. Omdat ik mijn baan niet kwijt wilde heb ik de oplossing met een vervangende gyneac[lees meer...]oloog doorgenomen om zoladex te gebruiken. dit om de aanmaak van eitjes tegen te gaan. ik heb geen bijwerkingen gehad. last van koud en warm had ik al voor de operatie. dus dat was normaal voor mij. Alleen een ander probleem. voordat ik de injectie kreeg kon ik dat al een paar dagen van te voren boeken. het is zelfs nu al ruim een week van te voren te voelen. 07-05-2012 heb ik weer een afspraak bij de gynaecoloog die mij geopereerd heeft. de eierstokken moeten er gewoon uit. de pijn van de cystes is erger dan een operatie
10-04-2012

Endometriose

Ik heb hoogstwaarschijnlijk endometriose en heb hiervoor in maart 2012 een injectie Zoladex 10.8 gekregen. De injectie zetten was pijnloos. De eerste 1.5 week waren verschrikkelijk. Ik had door de endometriose altijd al heel veel pijn en deze pijn werd nog eens 10x erger. Het leek wel of ik 1,5 week met onttrekkingsweeën heb gelopen (denk ik dan, ben nooit zwanger geweest)[lees meer...]. Maar na deze 1.5 week kreeg ik een onttrekkingsbloeding en nu voel ik me onwijs goed! Geen pijn, nauwelijks bijwerkingen. Alsof er een last van mijn schouders is gevallen.
22-03-2012

Borstkanker

Na borstkanker in 2008. krijg ik momenteel chemotherapie (6 sessies zijn gepland) om laesies van 6 tot 66mm in mijn lever te herstellen, de groter wordende weefselknobbeltjes in mijn longkwabben en 4 wervels die ook aangetast zijn. Als ik had geweten dat deze behandeling geen goede effecten had op mijn gezondheid en daarentegen deze gezondheidsproblemen veroorzaakte, had [lees meer...]ik het nooit geaccepteerd. Vanaf het begin met de behandeling van Zoladex heb ik bijwerkingen gehad (jeuk op mijn vingers en voeten, pijn in mijn benen, gewichtstoename van meer dan 10kg, opvliegers, vaginale droogheid... en in de loop van 2009, osteoporose.)
30-01-2012

Endometriose

hallo iedereen ik ben cassandra en ik ben 21 jaar 2maanden terug heb ik vernomen dat ik endometriose heb, de week nadien moest ik meteen geopereerd worden, ik heb er nog steeds last van en heb op 29 dec vorig jaar mijn eerste spuit gehad (zoladex) dit was zeker geen pretje! het duurde niet lang voor ik bijwerkingen kreeg, warmte opwellingen, moeheid, lage rugpijn,spierp[lees meer...]ijn, versnelde ademhalling,en pijn in de borstkast; dit ging langsaam aan over tot ik vorige week vrijdag mijn 2de spuit kreeg...... ik heb hevige hoofd pijn, hyperventilatie aanvallen, oververmoeit slaap dag in dag uit, heel mijn lichaam doet pijn, overheven, echt geen pretje!!! ik wens het mijn vijand niet!! zo heb ik ook vernomen dat ik het HPV-virus heb en ik aanlijding heb tot baarmoederhals kanker,
16-12-2011

Zoladex (gosereline)

Ik was 49 jr. wanneer bij mij prostaatkanker werd geconstateerd. Nooit ziek geweest en nu alles ineen. Heb sinds december 2009 Zoladex behandelingen en heb 37 Radiotherapie behandelingen gehad. De Zoladex slaat goed aan maar de bijwerkingen zijn verschrikkelijk. Opvliegers de hele dag door, pijnen in mijn lichaam en stramheid. Je hebt het gevoel dat je hele lichaam verand[lees meer...]ert. Ik voel me net de Hulk maar ik wordt niet groen. Geen seksuele behoeften meer maakt het voor een jonge vrijgezelle man niet eenvoudig. Ik lijk wel een oude kerel van 80 jaar. Je probeert maar te blijven lachen maar het huilen staat je nader. Je bent emotioneel in de war en soms heb je geen zin meer in het leven. Vandaag weer een injectie gehad. Gelukkig nog maar 1 jaar te gaan.
12-12-2011

Zoladex (gosereline)

Benevens opvliegers heb ik tot nu toe geen problemen gehad. Echter enige tijd geleden tegen de opvliegers Androcur gekregen. Na een tijdje had ik het steeds koud. Of dit door dit medicijn kwam is niet duidelijk, maar ik ben er na 4 weken mee gestopt. Het is iets minder nu maar nog niet weg. Heeft iemand ook deze ervaring gehad?
04-12-2011

Zoladex (gosereline)

Ik ben 39 jaar en gebruik zoladex samen met arimidex voor de behandeling van borstkanker.Ik lees veel over de bijwerking op dit forum gaande van opvliegers tot het bijna niet meer kunnen gaan en depressies. Bij mij is de grootste bijwerking het bijkomen. Vroeger ging ik 3 keer in de week lopen maar door het gebruik van zoladex en arimidex ben ik overgeschakeld naar alle [lees meer...]dagen wandelen. Toch ben ik meer dan 20 kg bijgekomen. Heeft niemand anders dit ongemak? Ik heb het laten onderzoeken en het is dus uitsluitend van de medicatie. Ik vind dit heel vervelend. Heeft iemand anders ook dit probleem en zo ja wat heeft die er tegen gedaan om ofwel niet meer bij te komen en/of af te vallen.
25-11-2011

Borstkanker

Ik gebruik dit medicijn nu zo'n 4 jaar. Toen ik 33 jaar was kreeg ik borstkanker. Borstamputatie, chemo, medicijnen enzv. Nu gebruik ik alleen nog Zoladex. Dit wordt voor mij nog steeds gegeven omdat ik de overgang al achter de rug heb. Maar het kan zijn dat als ik hier mee stop dat ik weer ga menstrueren en om dit te voorkomen, krijg ik dus nog steeds Zoladex. Ik heb er g[lees meer...]een last van. Wat ik wel erg vervelend vind, is dat ik heel slecht tegen injecties kan. Ik krijg vooraf ook nog een verdoving. Maar qua bijwerkingen nul komma nul.

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (530) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (492) - Antibiotica - penicillines breedspectrum