Ervaringen met Zoladex

Lucrin (103 meningen)
Femara (100 meningen)
Anastrozol (98 meningen)
Letrozol (72 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

29-09-2019 | Man | 66
Prostaatkanker
Geopereerd in januari 2016. Bestraald in zomer 2016. PSA op 01-11-2018 opgelopen naar 5,7, PSMA scan toonde uitzaaiingen op 10 plaatsen: schouder, middenrif, rug en buikstreek. Mentale opdoffer! injectie met Zoladex bleek effectief: PSA gedaald naar 0,2. Merk wel een afname van conditie. Hardlopen gaat stukken minder (maar ja ik ben ook bijna 67!), maar dagelijks 3 - 4 km [lees meer...]stevig wandelen met de hond gaat probleemloos. Probeer dagelijks wat krachttraining te doen. Geen vermoeidheid of ongemak. Voel me uitstekend en heb de opdoffer een plekje gegeven waardoor ik niet steeds bezig ben met mijn ziekte.

12-07-2019 | Man | 68
Proctitis ulcerosa
Geboren 1951. Sinds nov 2010 Ctpc met PSA 1250 Zoladex sinds mei 2011 iedere 3 maanden. Geen klachten. Sinds Jan 2019 uitbehandeld. Aug 2019 13 bestraling bij ingegroeide prostaattumor in mijn darm. Graag reactie . Xaveer

06-07-2019 | Man | 79
Prostaatkanker
Gebruik meer dan 10 jaar. Zelf en arts zeer tevreden .PSA 0.1 tot 0.5. Bijwerkingen minimaal. Arts noemt mij een model patient. Bij vaststelling van prostaat kanker,geen mogelijkheid tot operatie - ghemokuur-bestraling

28-11-2017 | Vrouw | 27
gosereline (3,6mg)
Borstkanker
Voor mijn eerste inspuiting Zoladex had ik heel veel zenuwen. Dit door alle negatieve reacties die ik had gelezen over verschillende sites. Met een klein hartje ging ik naar de dokter. Ik had al een emlapatch geplakt op de plaats waar ze zouden prikken. De inspuiting viel reuze mee, nauwelijks iets van gevoeld. En ook de bijwerkingen bleven achterwege. Intussen ben ik ee[lees meer...]n half jaar verder (1x per maand krijg ik een inspuiting) en ik voel me heel goed! Heb nergens last van. Ik heb geen hoofdpijn, ben niet misselijk, niet depressief,... Ik ben gewoon mezelf, mijn eigen vrolijke ik. 1 tip: emlapatch plakken, verdoofd de huid waar ze gaan prikken. En niet te hard piekeren over wat er allemaal geschreven wordt. Ik ben het levende bewijs dat alles ondanks de diagnose die je krijgt reuze kan meevallen!! Positief blijven en gaan.

28-09-2017 | Vrouw | 32
gosereline (3,6mg)
Endometriose
Voor 3 maanden zoladex vanwege endometriose. Ik heb geen bijwerkingen. Ook de injecties doen geen pijn. Ik ben er erg tevreden over!

31-12-2014 | Man | 69
Prostaatkanker
Het meest vervelende van de bijwerkingen is: opvliegers/transpiratie, zeer snel vermoeid, gewicht toenamen, ontregeling van mijn bloedspiegel (diabeet 2) en in het geheel geen behoefte meer aan seks.

26-12-2014 | Man | 69
Prostaatkanker
Na constatering van uitgezaaide prostakanker met een P.S.A van 34. Ben ik nu na 3 behandelingen met Zoladex al terug naar een P.S.A. van 0.46 De bijwerkingen zijn te verdragen maar ja seks is niet meer aan de orde helaas voor mij maar ook zeker voor mijn vrouw, maar daar zijn oplossingen voor niet waar. de vermoeidheid is acceptabel

09-06-2014 | Man | 75
Prostaatkanker
Ben na een second opinion overgegaan naar Zoladex en is mijn psa van 6,9 gedaald naar 1,3 dat wil zeggen na 2 maal geinjecteerd te zijn, mijn oncologe is erg tevreden, heb alleen erg veel warmte opvliegers ook 's nachts, dus soms koud en soms erg warm, maar is mee te leven, voor de rest eet ik eigenlijk te veel en ben weer vrij veel aangekomen, ben wel met goede hoop over[lees meer...] het gebruik van Zoladex en ga nog even door.

16-04-2012 | Vrouw | 41
gosereline
In juli ben ik geopereerd aan mijn baarmoeder ivm hevige menstruatiepijn en vloeingen. De hele baarmoeder moest verwijderd worden en er is een cyste verwijderd. Na de operatie heft mijn herstel ruim een half jaar geduurd. maar de pijn aan de eierstokken bleef. Er bleven cystes ontstaan. Omdat ik mijn baan niet kwijt wilde heb ik de oplossing met een vervangende gyneac[lees meer...]oloog doorgenomen om zoladex te gebruiken. dit om de aanmaak van eitjes tegen te gaan. ik heb geen bijwerkingen gehad. last van koud en warm had ik al voor de operatie. dus dat was normaal voor mij. Alleen een ander probleem. voordat ik de injectie kreeg kon ik dat al een paar dagen van te voren boeken. het is zelfs nu al ruim een week van te voren te voelen. 07-05-2012 heb ik weer een afspraak bij de gynaecoloog die mij geopereerd heeft. de eierstokken moeten er gewoon uit. de pijn van de cystes is erger dan een operatie

25-11-2011 | Vrouw | 44
Borstkanker
Ik gebruik dit medicijn nu zo'n 4 jaar. Toen ik 33 jaar was kreeg ik borstkanker. Borstamputatie, chemo, medicijnen enzv. Nu gebruik ik alleen nog Zoladex. Dit wordt voor mij nog steeds gegeven omdat ik de overgang al achter de rug heb. Maar het kan zijn dat als ik hier mee stop dat ik weer ga menstrueren en om dit te voorkomen, krijg ik dus nog steeds Zoladex. Ik heb er g[lees meer...]een last van. Wat ik wel erg vervelend vind, is dat ik heel slecht tegen injecties kan. Ik krijg vooraf ook nog een verdoving. Maar qua bijwerkingen nul komma nul.

27-10-2011 | Man | 80
Gevaarlijk type prostaatkanker
In april/mei 2009 heb ik op 37 werkdagen een gamma prostaatbestraling ondergaan Daarna elke 3 maanden een Zoladex injectie.Het resultaat was spectaculair Het PSA getal van het bloedmonster was reeds na drie maanden gedaald van 12 naar 0.6 en is nu 0,0016.In December 2011 krijg ik de laatste injectie In maart 2012 wordt weer een bloedmonster genomen de uroloog wil me tot 2[lees meer...]014 onder controle houden.De bijwerking is nogal ingrijpend.Depressie Ernstige vermoeidheid.Ik hewb mijn werk moeten opgeven."warmtestuwing";kortademig ik slaap minstens 10 uur per dag.Ik kan slechts een paar honderd meter lopen.Na 80 km autorijden moet ik stoppen voor een half uur rust Maar ja, het is het resultaat wat telt. Ik gebruik nog een

10-01-2010 | Vrouw
PMS
ik ben Zoladex gaan gebruiken ivm erge PMS-klachten. Zoladex is de oplossing, je wordt niet meer ongesteld en hebt ook geen last vd voorafgaande klachten. helaas kun je van Zoladex botontkalking krijgen en mag je dit dus niet constant bliijven gebruiken. ik heb nu het Mirena-spiraal laten zetten om te kijken of dat hetzelfde effect heeft. zoniet dan ga ik toch weer aan de [lees meer...]Zoladex.

02-11-2009 | Vrouw
Endometriose
Zoladex wordt sinds een half jaar 1x per 4 weken in mn buikvet geinjecteerd (een rolletje is aan te bevelen :-)). Ik heb nauwelijks overgangsverschijnselen, maar vind mn haar wel dunner worden. Sex is een stuk beter zonder alle pijn. Ik heb tevens de mirene spiraal en de pil (microgynon30) tegen botontkalking. Geen menstruatie en geen ovulatie: joepie! Komende 5 jaar fijn [lees meer...]aan de Zoladex. Jammer dat ik niet zelf mag prikken; dat zou handig zijn met vakantieplanning.