Zoladex

Endometriose (16 meningen)
Borstkanker (12 meningen)

25-09-2018

Prostaatkanker

prostaatkanker met uitzaaiingen,cleason 7 op 1 biopt 6 op 3 biopten en 5 op 3 biopten, dit alles na totaal 26 biopten, want in t eerste ziekenhuis zagen ze niets, toen door via Androskliniek naar AvL Dokter Wit behandelaar,zei zou kundig moeten zijn, maar ik wil nog een second opinion bij Jelle Barendsz in Nijmegen,om te vragen of prostaat eruit kan en de 3 lympfen ook[lees meer...] eruit kunnen.Dan blijft over een plek op mijn 6de rib en 1 langs de aorta,het lijkt mij dat het wegbestraalt of wegeomen kunnen worden.Iemand ervaring hiermee???
24-07-2017

Borstkanker

Na 2 injecties zoladex voelde ik me per week aftakelen. Ik voelde me meer en meer depressief, kon niet meer doorslapen, had hoofdpijn en overal gewrichtspijn, kortom, ik was geen mens meer. In overleg met mijn oncoloog ben ik na 2 inspuitingen gestopt. Nu ben ik 3 weken verder, en voel ik me bijna niet depressief meer. Ik slaap beter (nog niet optimaal, maar kom) en de hoo[lees meer...]fdpijn is draaglijk. Volgende week moet ik starten met nolvadex, hopelijk kan ik dit beter verdragen.
21-02-2015

Borstkanker

Ik gebruik een injectie elke vier weken ,het veroorzakt veel keer opvliegers per dag en sterke hoofdpijn en krachteloos en moeheid en duizligheid en mijn immunesysteem vechten met de antihormoon medicijn en het is erg gevoelig in mijn hele lichaam
20-08-2012

Borstkanker

Omdat ik een hormoongevoelige tumor had, krijg ik nu 5 jaar hormoontherapie. Tamoxifen als "nephormoon" en zoladex injecties om mijn lichaam in de overgang te brengen en te houden (waardoor de oestrogeenwaarden omlaag gaan). De errste 2-3 dagen na de injectie voel ik me misselijk, daarna trekt het weg. Met de zoladex ben ik 5 maanden na de start met tamoxifen begonnen omda[lees meer...]t ik eerst in de overgang leek, maar toen toch ongesteld werd. Sinds de Zoladexinjecties heb ik meer klachten als somberheid, traagheid, gevoelloos/afgestompt gevoel, stemmingswisselingen. Ik gebruik het nu 2,5 jaar. In de bijsluiter staat 3x dat zoladex injecties niet zijn bedoeld voor toepassinmg bij vrouwen. Mijn apotheker kon me dat niet uitleggen. Volgens de oncoloog is het gebruikelijk dat dit middel aan vrouwen met hormoongevoelige borstkanker wordt voorgeschreven, ook al staat het niet in de bijsluiter.
14-08-2012

Endometriose

Zoladex krijg ik voor zeer actieve endometriose gespoten. Operatie in mei achter de rug en in totaal een half jaar aan de zoladex (omdat het niet langer dan een half jaar verantwoord is volgens mijn arts). Het legt wel mijn menstruatie stil (daarvoor van alles geprobeerd en niets lukte), maar de bijwerkingen zijn heftig (vermoeidheid, pijn in je gewrichten, gewichtstoename[lees meer...], puistjes, heftige opvliegers, etc.). Nou is mijn leven al de afgelopen 2 jaar een hel geweest qua gezondheid, dus dit kan ik ook wel volhouden. Wel ga ik overstappen na de laatste prik op het endometriosedieet ipv chemische hormonale troep in mijn lijf stoppen die mijn lichaam nog zieker maakt. Ons lichaam heeft zelfhelende kracht en dat lijkt mij het beste medicijn (overleg wel altijd eerst met je (natuur)arts). Overigens gebruikte ik 2 maanden livial ernaast om het effect van zoladex te verminderen (effect was minimaal), maar hier ben ik ook mee gestopt. Tweemaal gif in mijn lijf stoppen vind ik onverantwoord ;-).
22-03-2012

Borstkanker

Na borstkanker in 2008. krijg ik momenteel chemotherapie (6 sessies zijn gepland) om laesies van 6 tot 66mm in mijn lever te herstellen, de groter wordende weefselknobbeltjes in mijn longkwabben en 4 wervels die ook aangetast zijn. Als ik had geweten dat deze behandeling geen goede effecten had op mijn gezondheid en daarentegen deze gezondheidsproblemen veroorzaakte, had [lees meer...]ik het nooit geaccepteerd. Vanaf het begin met de behandeling van Zoladex heb ik bijwerkingen gehad (jeuk op mijn vingers en voeten, pijn in mijn benen, gewichtstoename van meer dan 10kg, opvliegers, vaginale droogheid... en in de loop van 2009, osteoporose.)
30-01-2012

Endometriose

hallo iedereen ik ben cassandra en ik ben 21 jaar 2maanden terug heb ik vernomen dat ik endometriose heb, de week nadien moest ik meteen geopereerd worden, ik heb er nog steeds last van en heb op 29 dec vorig jaar mijn eerste spuit gehad (zoladex) dit was zeker geen pretje! het duurde niet lang voor ik bijwerkingen kreeg, warmte opwellingen, moeheid, lage rugpijn,spierp[lees meer...]ijn, versnelde ademhalling,en pijn in de borstkast; dit ging langsaam aan over tot ik vorige week vrijdag mijn 2de spuit kreeg...... ik heb hevige hoofd pijn, hyperventilatie aanvallen, oververmoeit slaap dag in dag uit, heel mijn lichaam doet pijn, overheven, echt geen pretje!!! ik wens het mijn vijand niet!! zo heb ik ook vernomen dat ik het HPV-virus heb en ik aanlijding heb tot baarmoederhals kanker,
16-12-2011

Zoladex (gosereline)

Ik was 49 jr. wanneer bij mij prostaatkanker werd geconstateerd. Nooit ziek geweest en nu alles ineen. Heb sinds december 2009 Zoladex behandelingen en heb 37 Radiotherapie behandelingen gehad. De Zoladex slaat goed aan maar de bijwerkingen zijn verschrikkelijk. Opvliegers de hele dag door, pijnen in mijn lichaam en stramheid. Je hebt het gevoel dat je hele lichaam verand[lees meer...]ert. Ik voel me net de Hulk maar ik wordt niet groen. Geen seksuele behoeften meer maakt het voor een jonge vrijgezelle man niet eenvoudig. Ik lijk wel een oude kerel van 80 jaar. Je probeert maar te blijven lachen maar het huilen staat je nader. Je bent emotioneel in de war en soms heb je geen zin meer in het leven. Vandaag weer een injectie gehad. Gelukkig nog maar 1 jaar te gaan.
21-11-2011

Pijnklachten tgv endometiose

Vorig jaar heb ik een buiten-baarmoederlijke zwangerschap gehad. toen ben ik behandeld. dit met de hoop dat het zou afkomen en hcg zou dalen. dit heeft 9 maanden geduurd voor alles normaal was. feb dit jaar een laproscopie en histroscopi gehad. daar uit kwam dat ik verklevingen op en rond linker eierstok en eileider heb en deze ook niet meer werkt. maar ik bleef met p[lees meer...]ijn lopen. daarbij kreeg ik tramadol paracetamol codeine diclofenac en naproxen om pijn tegen tegengaan.aangezien dit niet hielp heb ik afgelopen aug een zoladex spuit gehad. met alle bijwerkingen in grote hevigheid erbij. maar de pijn werd niet minder maar meer. nu wilde de gyn weer een zetten maar dat heb ik niet gedaan.omdat de eerste spuit geen effect heeft gehad. ikzelf weet nu dus ook niet wanneer cyclus weer begint en gyn kan daar ook geen antwoord opgeven. erg jammer greetz
13-02-2011

Hormoongerelateerde borstkanker

Sinds mijn injectie op 2 febr. ben ik echt ziek: veel pijn in mijn spieren, gebrek aan eetlust, constant erg misselijk, buikpijn, pijn in beide zijden van de onderrug, verstopping in de darmen, luchtophoping in de darmen, erg duizelig, extreem moe, flauwvallen, kon een paar dagen alleen maar vloeibaar voedsel eten omdat ik zelfs met kauwen geen speeksel aanmaakte. Kortom:[lees meer...] mijn lichaam geeft aan dat dit middel voor mijn persoontje vergif is. Ik ben dan ook hard bezig mijn lijf te ontgiften, eruit met die rommel. Ik ga dus al na de 1ste injectie stoppen met dit medicijn. Ik ga alleen nog door met mijn dagelijkse dosis Tamoxifen.
27-05-2009

Onderbuikpijn

Zoladex is een lachertje. Door deze kunstmatige overgang (want dat zou het moeten zijn) zouden klachten moeten verbeteren. Wat er gebeurde was dat mijn lichaam elke maand weer een poging deed om te ovuleren (met alle verschijnselen!) maar door het spul ging dat net niet door. Ik kan me zo voorstellen dat als je ouder bent Zoladex net het laatste zetje is om je blijvend in[lees meer...] de overgang te werken, en dat is een slechte zaak. Het spul zorgt ervoor dat je niet ovuleert, en dus niet menstrueert, maar zwijgt over het feit dat het lichaam toch probeert dit te doen. Zin in seks is overigens NUL met dit middel. Ik wens iedereen die dit spul gaat proberen veel sterkte.
07-03-2019

Prostaatkanker

Sinds een jaar Zalodex, wat valt dat tegen, je leven veranderd totaal, nergens geen zin meer in, 8kg aangekomen,karakterveranderd, vergeetachtig, enz , enz Ik wil in overleg stoppen met dit medicijn of een vervanger, anders stop ik helemaal wil nog een leuk leven hebben .
18-08-2011

Borstkanker

hallo iedereen op deze site, ik had zo graag geweten wie nog meer zoladex gebruikt, ik heb de spuit de 2de x gehad, eerlijk gezegd ik ben geen zeur maar dit doet wel wat met je lichaam seg, ik heb precies terug de uitwerking van de chemo taxotere waar je gewrichten en spieren je eenvoudig in de zetel houden!! iets anders is het wel elke dag overal pijn tis goed geweest voo[lees meer...]r mij maar stoppen kan ik niet tis gewoon nodig, maar nog 3jaar!!! word dit beter of nog erger?????ik heb 2 kids die nog zeer jong zijn , en de pijnen in de onderrug zijn pijnlijk wat doen jullie hieraan medicatie bijnemen , ik kan mijn blokje om zelfs momenteel niet meer halen, ik kon eindelijk terug al 40 min. lopen met veel moeite en nu kan ik niks meer bijna, voortdurend op de tanden bijten , kent iem.zich terug in dit verhaal?grtjes
25-03-2011

Groot Myoom op de baarmoeder

Ik heb voorafgaand aan een kijkbuisoperatie 3x zoladexinjecties gehad om het myoom te laten slinken zodat dit de operatie verge- makkelijkt. deze operatie heb ik as week. De bijsluiter gaf aan dat pijn in de gewrichten af en toe wordt waargenomen en dat ernsti- ge hoofdpijn en ziek zijn zelden voorkomen. Nou, ik heb me de afgelopen maanden ECHT beroerd gevoeld!! De 1e ma[lees meer...]and heb ik last van alle gewrichten gehad. Alsof ik constant de griep had. De 2e maand kreeg ik meer last van ernstige hoofd-en nekpijn en opvlie- gers. De 3e maand begonnen mijn gewricht- en weer ontzettend pijn te doen, van kop tot teen....Elke dag weer anders...Ik heb me zelfs een aantal keren ziek moeten melden op mijn werk. Mijn dochter mocht me bijna niet aanraken of bij me op schoot zitten. Het geen er elke dag zeer doet zijn m'n armen en polsen en heb ik stijve vingers. Soms heb ik het gevoel dat ik door m'n benen zak. Als ik teveel doe heb ik sávond en s'nachts extra last hiervan. Ik ben blij dat de operatie bijna zover is zodat ik daarna dit middel niet meer hoef te gebruiken. De myoom en de baarmoeder worden verwijdert. Hopelijk gaat dit middel zo snel als mogelijk uit mijn lijf.....Ontgiften?? Groet, Ml
12-11-2010

Endometriose

Ik heb de afgelopen drie maanden 1x per 4 weken Zoladex in mijn buikvet geinjecteerd gekregen, vanwege endometriose. Op zich voelde ik mij er goed bij, wel veel opvliegers. De laatste maand heb ik bijna de hele maand last gehad van hele ernstige hoofdpijnen en migraine wat ik nog nooit in mijn leven gehad hebt. Het was zo erg dat ik er mee gestopt bent.
23-03-2010

Borstkanker

Ik heb dit medicijn samen met Tamoxifen gebruikt voor 3,5 jaar. Het is een vrij dikke injectienaald dus ik heb altijd emla-creme gebruikt om de huid te verdoven, anders had ik ze ook niet zelf durven zetten. Het enige positieve van dit medicijn is dat ik een paar jaar niet ongesteld ben geweest. ik ben zo'n 6 weken geeleden hiermee gestopt en ik ben nog niet ongesteld, k[lees meer...]an ook nog wel een paar maanden duren. Verder veel last gehad van opvliegers, slecht slapen, slecht geheugen, vermoeidheid en stemmingswisselingen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (503) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (472) - Antibiotica - penicillines breedspectrum