Ervaringen met Zoladex

Lucrin (102 meningen)
Femara (100 meningen)
Anastrozol (97 meningen)
Letrozol (71 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

17-12-2014 | Man | 60
Prostaatkanker
5 injecties gehad, 14 maanden in behandeling. Prostatectomie gehad in dec 2013, daarna was de PSA 1.1, nu een jaar later is mijn PSA 0.04, zakt elke controle elke 3 maanden. In het begin veel opvliegers, nu veel minder. In het begin erg moe en lusteloos, nu kan ik terug harder werken (niet meer zoals vroeger). Ik moet ook regelmatig rusten. Sex is absoluut verleden tijd. [lees meer...]Ik ben wel tevreden met Zoladex, volgens mijn gevoel red het mijn leven.

09-06-2014 | Man | 75
gosereline (10,8mg)
Prostaatkanker
Ben na een second opinion overgegaan naar Zoladex en is mijn psa van 6,9 gedaald naar 1,3 dat wil zeggen na 2 maal geinjecteerd te zijn, mijn oncologe is erg tevreden, heb alleen erg veel warmte opvliegers ook 's nachts, dus soms koud en soms erg warm, maar is mee te leven, voor de rest eet ik eigenlijk te veel en ben weer vrij veel aangekomen, ben wel met goede hoop over[lees meer...] het gebruik van Zoladex en ga nog even door.

29-09-2013 | Man | 76
Prostaatkanker
heel veel last van opvliegers en plotselinge zweetaanvallen-hartkloppingen en onregelmatige hartslag- grieperig gevoel en krachtverlies, moeheid

01-05-2013 | Man | 60
Prostaatkanker
Ben behandeling met Zoladex begonnen ten gevolge van (uitgezaaide) prostaatkanker . Na 3 maanden psa van 29 naar 4 naar 0,25 naar 0,00 . Ben volledig "sexloos ". Geen zin , niets kan wind mij nog op. 2 kg vet bijgekregen, met name op buik. Zeer verhoogde bloeddruk gekregen (combinatie prednison) Gestopt met roken. Andere bijwerking opvliegers , maar goed mee te leven. [lees meer...] --------------------------------------------------------------------------------

02-04-2013 | Man | 53
Prostaatkanker
Ben behandeling met Zoladex begonnen ten gevolge van prostaatkanker . Na 3 maanden psa van 2.9 nar 0.4 . Ben na 8 maanden van zeer aktief naar volledig "sexloos ". Geen zin , niets kan mij nog opwinden . 3kg vet bijgekregen . Lichte last van spierstijfheid in handen en armen . Had voordien al last van lichte verhoogde bloeddruk , nu door zoladex ook last van aritmie ( hart[lees meer...]slag verhoogd plots met 40 sl/min) samen met verhoogde bloeddruk . Vooral tijdens het sporten . :-( Andere bijwerkingen nauwelijks of niet

16-12-2011 | Man | 51
gosereline
Ik was 49 jr. wanneer bij mij prostaatkanker werd geconstateerd. Nooit ziek geweest en nu alles ineen. Heb sinds december 2009 Zoladex behandelingen en heb 37 Radiotherapie behandelingen gehad. De Zoladex slaat goed aan maar de bijwerkingen zijn verschrikkelijk. Opvliegers de hele dag door, pijnen in mijn lichaam en stramheid. Je hebt het gevoel dat je hele lichaam verand[lees meer...]ert. Ik voel me net de Hulk maar ik wordt niet groen. Geen seksuele behoeften meer maakt het voor een jonge vrijgezelle man niet eenvoudig. Ik lijk wel een oude kerel van 80 jaar. Je probeert maar te blijven lachen maar het huilen staat je nader. Je bent emotioneel in de war en soms heb je geen zin meer in het leven. Vandaag weer een injectie gehad. Gelukkig nog maar 1 jaar te gaan.

12-12-2011 | Man | 58
gosereline
Benevens opvliegers heb ik tot nu toe geen problemen gehad. Echter enige tijd geleden tegen de opvliegers Androcur gekregen. Na een tijdje had ik het steeds koud. Of dit door dit medicijn kwam is niet duidelijk, maar ik ben er na 4 weken mee gestopt. Het is iets minder nu maar nog niet weg. Heeft iemand ook deze ervaring gehad?

27-10-2011 | Man | 80
Gevaarlijk type prostaatkanker
In april/mei 2009 heb ik op 37 werkdagen een gamma prostaatbestraling ondergaan Daarna elke 3 maanden een Zoladex injectie.Het resultaat was spectaculair Het PSA getal van het bloedmonster was reeds na drie maanden gedaald van 12 naar 0.6 en is nu 0,0016.In December 2011 krijg ik de laatste injectie In maart 2012 wordt weer een bloedmonster genomen de uroloog wil me tot 2[lees meer...]014 onder controle houden.De bijwerking is nogal ingrijpend.Depressie Ernstige vermoeidheid.Ik hewb mijn werk moeten opgeven."warmtestuwing";kortademig ik slaap minstens 10 uur per dag.Ik kan slechts een paar honderd meter lopen.Na 80 km autorijden moet ik stoppen voor een half uur rust Maar ja, het is het resultaat wat telt. Ik gebruik nog een

21-05-2011 | Man | 68
Protaatkanker
Eerste 5jaar goede ervaringen echter de effectiviteit liep terug Opnieuw geopereerd (turp) nu 13x bestraalt de laatste weken veel pijn in de botten gewrichten.

15-04-2011 | Man | 67
Prostaatkanker
Ter voorbereiding voor een operatie en bestraling van de prostaat dit middel te gebruiken voor het verkleinen van de vergrote prostaat. Plaatsen van de implantaat in het buikvet, onder plaatselijke verdoving, is goed te doen. De bijwerking is vooral "opvliegers", nachtelijk zweten, vermoeidheid, en stemmingswisselingen. Het libido en de erekties zijn geheel verdwenen. V[lees meer...]oor de opvliegers het medicijn Androcur 50 mg 1x per dag. Hiermee zijn de opvliegers verdwenen. De prostaatverkleining is ingezet na 4 maanden. en zal de operatie en bestralingen spoedig starten.

03-02-2011 | Man | 66
Prostaatkanker
Komt bij mij over als een chemische castratie. De sex is verdwenen zelfs als een mooie meid langs loopt geen enkel gevoel van Mmm. Als je een tijdje stil zit, zijn de scharnieren stijf.

26-07-2010 | Man
Continu vloeien
ik kreeg zoladex injecties omdat niks anders het vloeien stopte..Buiten de bijwerking van flinke opvliegers waar geen medicijn tegen hielp werd ik er vooral erg depri en down van! Het is een fijn middel omdat het eindelijk na 5 jaar mijn bloedingen stopte maar de bijwerkingen zijn iets te heftig voor mij..nu krijg ik een embolisatie in de baarmoeder...hopen dat dat helpt a[lees meer...]nders is verwijdering van de baarmoeder nog de enige optie..

27-11-2009 | Man
Prostaatkanker
De Zoladex die ik gebruik is in de vorm van een implantaat dat 12 weken actief is. Injectie moet worden gegeven door de huisarts. Het onderdrukt de testosteron-productie. Bijwerkingen tot nu toe zijn opvliegers, verlaagd libido en lichte pijn in de gewrichten na even stilzitten.