Prostaatkanker (31 meningen)

Anastrozol (87 meningen)
Femara (86 meningen)
Lucrin (85 meningen)
Arimidex (55 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

04-03-2021 | Vrouw | 34
Endometriose
Tijdens mijn operatie is de Gynaecoloog erachter gekomen dat ik Endometriose heb. Gezien ik een kinderwens had. Kreeg ik meteen een spuitje Zoladex . Ik heb deze medicijn 6 maanden gehad (2x 3 maanden) Ik had last van opvliegers, verminderde libido en ik kwam veel aan in kilo's. Overal viel deze medicatie kwa bijwerkingen erg mee, maar was het voor mij helaas nie[lees meer...]t effectief genoeg. Tevens had ik 6 maanden lang geen menstruatiepijn.

08-09-2020 | Vrouw | 41

14-01-2020 | Vrouw | 25
gosereline (3,6mg)
Wauw wat is dit heftig. Dit medicijn was een aanslag op mijn lichaam en leven. Heb het gelukkig maar 3 maanden moeten gebruiken. Ik heb volgens mij alle bijwerkingen ervaren die bij dit medicijn horen. Ik gebruikte de Zoladex voor een goedaardige tumor in mijn baarmoeder ; adenomyoom genaamd. De eerste zoladex was fout geplaatst in mijn buik. Hierdoor had ik tintelingen en[lees meer...] kriebels ter hoogte van mijn liesstreek. (Alsof er een beestje onder mijn huid kriebelde en dit een week lang.) Ook had ik moeite met lopen voor 3 dagen. Ik werd voor 3 weken ongesteld en hierdoor voelde ik me enorm lusteloos. Slapen was moeilijk, de implantaat was dan pijnlijk en ik wist niet in welke houding ik moest slapen. Bij de 2de zoladex werd ik weer ongesteld voor enkele dagen. En ervaarde ik wat depressief zijn is. (er kwam meermaals een naar gevoel over me heen alsof ik een uitwerking had van drugs en bij moest pakken om gelukkig te worden.) Ook ervaarde ik vaak last te hebben van hoofdpijn, stemmingswisselingen, Opvliegers (zweetaanvallen, natte handen), pijnlijke blaas bij plassen, buikpijn ter hoogte van de zoladex implantaat, en het ergste van alles de zware vermoeidheid... Je kan uren slapen, en gewoon bij het kleinste klusje helemaal uitgeput zijn. Ik ben hierdoor vaak niet aanwezig geweest op mijn werk. En werk nu halve dagen. De Zoladex is nu aan het uitwerken maar de vermoeidheid blijft. Volgens mijn arts werkt het nog 16 weken uit. In maart krijg ik mijn scan en kijken ze of de adenomyoom kleiner is geworden.

18-08-2019 | Vrouw | 27

09-09-2018 | Vrouw | 47
Endometriose
Ik las op internet bijna alleen maar gruwelverhalen over Zoladex, dus ik wilde het al bijna weigeren. Ook toen ik de lijst met bijwerkingen las toen de verpleegkundige er was heb ik haar bijna weer weggestuurd. Om te voorkomen dat het injecteren pijnlijk zou zijn heb ik die dag als voorbereiding om de 4 uur 1000 Mg paracetamol geslikt. De prikplek heb ik een minuut voor d[lees meer...]e injectie met ijsblokjes gekoeld. Ideaal, ik heb nauwelijks iets gevoeld. De bijwerkingen vallen mee. Ik heb last van opvliegers, maar tot nu toe vooral ‘s avonds laat en in de nacht. Wat ook geen pretje is, want ik slaap daardoor echt minder goed. Ik was vooral ook bang voor libidoverlies, maar eerlijk gezegd heb ik daar (nog) geen last van:-) Van de specialist heb ik medicijnen gekregen om de bijwerkingen tegen te gaan, maar die heb ik nog niet geslikt. Ik vind het fijn dat ik ze in huis heb, voor het geval dat. Het is een feest om niet meer ongesteld te worden. Voor de operatie heb ik een jaar bijna aaneengesloten gebloed. Daar werd ik gewoon ongelukkig van. Dus in dat opzicht werkt de Zoladex goed. Wat ik echt vervelend vind is dat ik geen controle over het gebruik heb. Ik kan niet elke dag besluiten iets te slikken of niet. Het zit gewoon voor 3 maanden in je. En als ik daar over nadenk vind ik dat nog steeds moeilijk. Inmiddels heb ik wel weer een endometriosecyste, veel kleiner dan de twee die ik had voor de operatie, maar toch... daar baal ik van. Dus in oktober ga ik voor een second opinion naar het Bronovo. Voor de tweede injectie wordt gezet.

01-02-2018 | Vrouw | 35
Endometriose
Gebruik Zoladex nu 4 jaar i.v.m endometriose, de eerste 3 jaar ging het best goed, weinig tot geen buikklachten en niet zo’n last van bijwerkingen. (Wel opvliegers) Het laatste jaar ervaar ik wel erg veel bijwerkingen. De eerste dagen na de spuit hevige hoofdpijn en misselijkheid (overgeven). Na een dag of drie erge last van stemmingswisselingen waarbij ik soms ook erg so[lees meer...]mber kan zijn.( ook doodswens gedachten gaan door mijn hoofd ) Laatste jaar ook zo’n 10 kg in gewicht toegenomen. Ook heb ik last van veel spierkrampen en gewrichtspijnen. Verder last van acne, vooral in mijn gezicht maar ook mijn hoofdhuid. Tegen de buikpijn werkt de zoladex wel goed want heb sinds het gebruik van de zoladex weinig tot geen buikklachten meer. Hiervoor Lucrin gebruikt waarbij ik telkens in de laatste week voor de nieuwe spuit toch weer buikklachten kreeg.

28-11-2017 | Vrouw | 27
Borstkanker
Voor mijn eerste inspuiting Zoladex had ik heel veel zenuwen. Dit door alle negatieve reacties die ik had gelezen over verschillende sites. Met een klein hartje ging ik naar de dokter. Ik had al een emlapatch geplakt op de plaats waar ze zouden prikken. De inspuiting viel reuze mee, nauwelijks iets van gevoeld. En ook de bijwerkingen bleven achterwege. Intussen ben ik ee[lees meer...]n half jaar verder (1x per maand krijg ik een inspuiting) en ik voel me heel goed! Heb nergens last van. Ik heb geen hoofdpijn, ben niet misselijk, niet depressief,... Ik ben gewoon mezelf, mijn eigen vrolijke ik. 1 tip: emlapatch plakken, verdoofd de huid waar ze gaan prikken. En niet te hard piekeren over wat er allemaal geschreven wordt. Ik ben het levende bewijs dat alles ondanks de diagnose die je krijgt reuze kan meevallen!! Positief blijven en gaan.

28-09-2017 | Vrouw | 32
Endometriose
Voor 3 maanden zoladex vanwege endometriose. Ik heb geen bijwerkingen. Ook de injecties doen geen pijn. Ik ben er erg tevreden over!

24-07-2017 | Vrouw | 40
Borstkanker
Na 2 injecties zoladex voelde ik me per week aftakelen. Ik voelde me meer en meer depressief, kon niet meer doorslapen, had hoofdpijn en overal gewrichtspijn, kortom, ik was geen mens meer. In overleg met mijn oncoloog ben ik na 2 inspuitingen gestopt. Nu ben ik 3 weken verder, en voel ik me bijna niet depressief meer. Ik slaap beter (nog niet optimaal, maar kom) en de hoo[lees meer...]fdpijn is draaglijk. Volgende week moet ik starten met nolvadex, hopelijk kan ik dit beter verdragen.

04-05-2017 | Vrouw | 35
gosereline (10,8mg)
Van de injectie voel je niets. Je hebt ook amper last van de bijwerkingen. Ik ben zeer tevreden.

18-06-2016 | Vrouw | 38
Endometriose
Als je van te voren de huid met ijsblokje verdoofd valt injectie mee. De bijwerkingen die ik heb zijn vervelend. Met name de misselijkheid en pijn in gewrichten waren erg vervelend. In het begin heb ik gedacht dat ik liever de pijn Vd endometriose had. Na verloop van tijd wen je eraan/of wordt het minder.

21-02-2015 | Vrouw | 54
Borstkanker
Ik gebruik een injectie elke vier weken ,het veroorzakt veel keer opvliegers per dag en sterke hoofdpijn en krachteloos en moeheid en duizligheid en mijn immunesysteem vechten met de antihormoon medicijn en het is erg gevoelig in mijn hele lichaam

30-08-2014 | Vrouw | 43
Endometriose
goede ervaringen ik heb het vroeger na mijn 2 de zwangerschap gehad was ik 28 een jaar daarna mijn baarmoeder verwijderd door ernstige endometriose nu dit jaar weer gestart met zoladex ben nu 43 vanwege buikpijn gebruikt het nu weer 3 maanden en heb net mijn 2 de prik gehad heb alleen nu last van haar uitval of het komt val de zoladex dat weet ik niet ik had al last van op[lees meer...]vliegers en warmte en heb totaal geen last van gewicht toenamen ik val juist heel erg af

31-07-2013 | Vrouw | 43
Endometriose
Al vanaf 2000 gebruik ik zoladex vanwege ernstig endometriose. Eigenlijk heb ik er nooit echt last van gehad, injectie kan ik inmiddels zelf zetten. Sinds een jaar tob ik met mijn rug en ga ik elke maand naar de huisarts om mijn rug, nek te laten kraken. De arts zegt dat niets te maken heeft met Zoladex, maar ik twijfel daar aan, ik gebruik het al 13 jaar. Wie herkent dit[lees meer...]?

05-03-2013 | Vrouw | 35
Endometriose
Zoladex gebruikt om de cyclus een jaar stil te leggen ivm ernstige endometriose. Na dit jaar begonnen aan IVF. De injecties waren erg pijnlijk, De bijwerkingen waren bijna nihil bij mij.

25-11-2012 | Vrouw | 36
Borstkanker
Ik krijg nu een jaar om de 3 maanden zoladex injectie. Daarbij dagelijks taxomofin. Ik krijg enkele dagen naar mn injectie vresselijk veel pijn op me borst en longen de scherpe pijn is t ergste van alle bijwerkingen. Na een week trekt t weg en heb ik die klachten niet meer tot de volgende injectie. Mn huisarts zegt dat t niet door de injectie komt,ik zelf weet bijna 100% z[lees meer...]eker van wel. Verder heb ik veeel last van opvliegers en stemmingswisselingen vermoeidheid. Ik heb 2 kleine kids en vind t behoorlijk pittig. Zeg vaak dat ik met alle zooi wil stoppen. Maar dan denk ik weer wat is nu erger. Vorig jaar borstkanker ondekt amputatie ,gelukkig geen uitzaaingen. ik heb 6 chemos gehad 3x fex en 3x tac en nu die hormoonkuur ik vind t zwaar heel die overgang. zou graag willen weten of er meer mensen zn die ook de klacht van pijn op borst en longen ervaren kort na de injectie?

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum