Ervaringen met Puri-Nethol

mercaptopurine

Colitis ulcerosa (16 meningen)
Leukemie (1 mening)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

21-09-2016 | Man | 35
Ziekte van Crohn
Mijn zoon is al ruim 22 jaar bekend met deze ziekte tot begin augustus 4 x dgs Salofalk 500mgr geslikt en nu een flinke opvlamming gehad. Heeft nu een prednison schema 3 weken 30 mgr en daarna afbouwschema elke twee weken 5 mgr minder. daarnaast gebruikt hij pure-nethol 1 x dgs 50 mgr. De klachten zijn flink afgenomen, hij heeft alleen veel last van duizeligheid, is dit b[lees meer...]ij iemand bekend bij deze combinatie? Ik vraag dit in naam van mijn zoon, omdat hij het syndroom van down heeft.

19-06-2016 | Vrouw | 20
Ziekte van Crohn
Ik kwam er een jaar geleden achter dat ik de ziekte van croh heb. Ik ben 1 maand heel ziek geweest en kon niks meer. Nadat ik 1 week in het ziekenhuis heb gelegen, omdat ik zo verzwakt was en een aantal testen heb gedaan, kwam ik er achter dat ik de ziekte van crohn heb. Ze hebben mij toen prednison gegeven en dit werkte als een paardenmiddel. Ik kon binnen 2 dagen alles w[lees meer...]eer. Ik heb het middel nog 3 maanden lang moeten afbouwen. Ik ben ondertussen gestart met puri-nethol. In het begin gebruikte ik 2 pilletjes per dag, maar sinds januari 2016 hoef ik er maar 1 per dag. Ik heb sinds het ziekenhuis bezoek nergens meer last van gehad en kan alles eten en drinken. Dus het medicijn slaat goed bij mij aan!

25-04-2016 | Vrouw | 29
Ziekte van Crohn
Ik slikte mercaptopurine om Crohn te onderdrukken. Mijn bloedbeeld werd steeds gecontroleerd, deze bleef goed. De Crohn bleef weg, maar na 4 jaar kreeg ik een herpesinfectie in mijn lever. Een zeer zeldzame en gevaarlijke aandoening. Wat ik wil zeggen, pas net als met babys, goed op met mensen met een koortslip als je immunosuppressiva gebruikt! Het kan fataal zijn.

18-02-2016 | Vrouw | 24
Ziekte van Crohn
Eind 2012 gediagnostiseerd met de ziekte van Crohn. Toentertijd met Azathioprine begonnen, maar tijdens het opbouwen van de dosis veel bijwerkingen gekregen en uiteindelijk een allergische reactie. Overstapt op puri-nethol. Eerst lange tijd 75mg per dag, maar nu wordt dat niet meer voldoende omgezet (te weinig van de wenselijke stof, en teveel van de stof die bijwerkingen [lees meer...]veroorzaakt). Dus nu 25mg puri-nethol en 100mg allopurinol (leverwaarden lijken op te lopen, dus dit is wellicht ook niet van lange duur). Ben erg vermoeid de laatste maanden voornamelijk, maar ook al behoorlijk sinds het starten met de puri-nethol (hoewel uiteraard nooit precies te stellen is hoeveel van die vermoeidheid te wijten is aan dit medicijn). Ik heb het een en ander aan huidproblemen die gerelateerd zouden kúnnen zijn aan puri-nethol (maar ook aan remicade, wat ik ook krijg). De (milde) Crohn gaat niet achteruit sinds ik puri-nethol gebruikt, dus dat is wel prima. Wel nog regelmatig perianale abcesvorming gehad, dus purinethol alleen was niet voldoende (vandaar de remicade).

30-12-2015 | Man | 34

06-10-2015 | Man | 20
Ziekte van Crohn
Ik gebruik dit medicijn vanaf het moment dat bij mij de ziekte van Crohn is vastgesteld, nu 2 jaar gelden. Ik heb vanaf dat moment geen opflammingen meer gehad.

29-09-2015 | Vrouw | 30
Ziekte van Crohn
Ik gebruik Purinethol sinds 2008 ivm ziekte van Crohn. In het begin last gehad van misselijkheid, nadat ik de medicijnen 's avonds ben gaan innemen (voor het slapen) is dit overgegaan. Helaas ondanks deze medicijnen recent toch weer geopereerd, daarom is de dosis inmiddels verhoogd van 1 naar 2 tabletten per dag.

27-08-2015 | Vrouw | 29
Ziekte van Crohn
Sinds het gebruik van dit medicijn heb ik niet meer zulke heftige opvlammingen. De crohn blijft rustig en ik voel mij een stuk beter! Zeer kleine tabletjes wat het innemen ook makkelijk maakt.