esomeprazol

Maagzuur (brandend) (10 meningen)
Maagzuur (5 meningen)
Maagbeschermer (5 meningen)
Barrett's slokdarm (4 meningen)
Maagklachten (3 meningen)
Reflux (3 meningen)
Middenrifsbreuk (3 meningen)
Maagzweer (2 meningen)
Maagontsteking (2 meningen)

04-03-2016 | Man | 32
Maagontsteking
Dit middel voorgeschreven vanwege lichte maagontsteking. Na gebruik van 20mg per dag werd ik erg onrustig en paniekerig. Ben ruim 13 kilo afgevallen en was zwaar vermoeid. Slapen ging ook erg slecht door een heel onrustig gevoel. Artsen dachten eerst dat er stress tussen mijn oren zat, totdat ik na 3 maanden was gestopt met de medicijnen. Na 5 dagen waren de klachten voor [lees meer...]80% afgenomen en na 2 weken had ik die rare bijwerkingen niet meer. Dan maar af en toe wat last van de maag. Ik hoef die troep niet meer.

15-09-2018 | Man | 33
Maagzuur (brandend)
Ik ben in overleg met de MDL arts overgestapt van Omeprazol 40mg naar Esameprazol 20mg (capsules) van het merk Sandoz. Dit ter voorkomen van een slokdarmontsteking/maagzweer omdat door een middenrifbreuk mijn maagklep niet goed sluit. Ik ben vorig jaar in mei begonnen met 1 capsule per dag. Dit middel lijkt in bijwerkingen een stuk milder dan Omeprazol maar helaas zijn er [lees meer...]toch een aantal: 1. 's Ochtends een droge mond/keel, opgetrokken tandvlees 2. Dunner haar/minder haar 3. Droge huid, met name handen en voeten 4. Vatbaarder voor luchtweginfecties, zo moest ik in maart aan de antibiotica voor een keelontsteking 5. Vermoeidheid/zwakte (een aantal uur na inname) 6. Soms wazig zien, wanneer ik vanuit het donker in het licht kijk 7. Soms slecht slapen 8. Rusteloosheid/depressie (kwam niet gelijk maar na een aantal maanden) 9. Wisselend ontlastingspatroon Nu sinds een maand of drie gebruik ik dit medicijn alleen als ik het zuur heb, vaak gaat dat 3 dagen of soms wel een week goed. Grote voordeel hiervan is dat ik weer rustig ben en me een heel stuk beter voel (eigenlijk weer zoals het was) zonder het zuur te hebben, daarnaast zie ik er nu ook een stuk gezonder uit. Dit is een zwaar medicijn wat niet is ontworpen voor dagelijks gebruik, veel mensen weten dat niet. Google: Esameprazol depression

27-12-2016 | Man | 39
Middenrifsbreuk
Twee jaar geleden kreeg ik spontaan extreme maagzuurbranden. De huisarts dacht aan refluxziekte en schreef me omeprazol voor, in eerste instantie 20 mg. Dit ging een tijdje goed, totdat de effectiviteit minder werd. Opgeschroefd naar 40 mg. Helaas kreeg ik hierdoor zware bijwerkingen: Wazig zien, oorsuizen, diaree, tintelende vingers en moodswings. Gestopt en tijdelijk naa[lees meer...]r ranitidine overgegaan. De klachten bleven echter terugkomen. Doorverwezen naar de MLD arts. Na een gastroscopie werd een middenrifsbreuk vastgesteld, welke de refluxklachten veroorzaakt. Op esomeprazol overgegaan, ook 40 mg. Werkt uitstekend. Echter, wederom bijwerkingen. Dit keer in de vorm van insomnia en darmklachten. Nu naar 20 mg en dat gaat een stuk beter. Ik slaap weer normaal, darmklachten zijn verminderd en geen zuurklachten. Nu een beetje spelen en puzzelen met innamemoment en hoeveelheid.

24-08-2017 | Vrouw | 42
Maagklachten
Sinds september 2015 loop ik rond met darm en maag klachten voorheen was altijd gezond. Met 20 kilos aangekomen zonder verklaring. MDL arts kan niets in mijn bloed vinden en tegen maag- en darmkrampen heb ik nu ruime 2 maanden esomeprazol. Het doet gewoon niets aan mijn klachten: steeds zoveel boeren, darmkrampen en obstipatie dan voorheen. Had ik ook omeprazol en dat midd[lees meer...]el deed ook niets.

02-06-2018 | Vrouw | 43

27-04-2015 | Man | 43
Reflux
hehe ik slik het nu zon jaar ik het ziekenhuis met onderzoek maag castrocopie zei de vrouwelijke arts kheb ulcogant voor je ander medicijntje beter voor je dacht ze huisarts gaat gewoon met omeprazol verder dat snap ik niet morgen maar is vragen aan dokter en ik denk ook afbouwen van 40 naar misschien 20 of minder miligram en slik ook nog escitalopram dus 10 mg en simvasta[lees meer...]tine 20gram dus volgens mij is al die medecijnen in je lijf ook niet alles ben bang voor geheugenverlies in mijn hoofd en altyd vaak erg moe dus hopelijk kan daar is wat aan gedaan worden wat zou ik blij zijn zeg gewoon wat bewter in mijn vel zitten alhoewel ik ook wel weet dat ik moet afvallen dus van 110 zewgmaar naar 80 wil ik zoiets ongeveer

09-01-2017 | Man | 45
Maagzweer
2 maagzweren door overmatig maagzuur. Esomeprazol in combinatie met 1 Zantac ranitidine 75 p.d. Ga nu uit eigen beweging terug naar 1 esomeprazol per dag +1x Zantac ranitidine. Erg goed alternatief voor of aanvulling op Esomeprazol vind ik Esophageal Guardian. 2 kauwtabletten nemen voor het slapen gaan en geen zure oprispingen in de nacht meer.

24-07-2015 | Vrouw | 45
Maagklachten
als ik het blijf innemen en geeneen keer oversla, gaat het goed.

01-02-2018 | Man | 47
Maagzuur (brandend)
Een internist heeft het mij jaren geleden voorgeschreven. Begonnen met 40 mg 1x daags, na een aantal jaren zelf gevraagd om 20 mg en die gebruik ik zo nodig. Omdat ik flink last had van brandend maagzuur is dit voorgeschreven. Toch had ik achteraf liever gezien dat ze het probleem op een andere manier hadden aangepakt, eventueel door operatie. Achteraf blijkt namelijk da[lees meer...]t dit medicijn bij langdurig gebruik kan zorgen voor een opnamestoornis van vitamine B12. Hierdoor zakt waarde van vitamine B12 door de ondergrens met als gevolgd veel medische klachten en o.a. veel neurologische klachten. Niemand heeft mij hier ooit voor gewaarschuwd. Had ik het geweten dan had ik het nooit zo lang geslikt en de klachten op een andere manier aangepakt.

05-04-2017 | Vrouw | 50
Maagzuur (brandend)
Tegen de vreselijke maagzuur aanvallen slik ik esomeprazol en het bevalt prima. Ik heb HMS en mijn maagklepje sluit soms gewoon niet. Het komt met vlagen, soms weken niet en dan weer dagen, weken of maanden elke nacht. Ik heb ook omeprazol, maar gebruik ze nu afwisselend dat werkt voor mij het beste. Gelukkig helemaal geen last van bijwerkingen! En als ik nergens meer la[lees meer...]st van heb dan stop ik ermee tot het weer begint. Makkie! Als het heel erg is slik ik er wel eens 2 vandaar dat ik de 20mg gevraagd heb ipv de 40mg. Zo kan ik doseren naar behoefte.

30-11-2016 | Vrouw | 50
Maagzuur
8 jaar genomen (voor slokdarmkramp dat zou voort komen uit maagzuur), steeds meer last lichamelijk zonder te weten dat dit van deze medicatie komt. (spierkrampen 's nachts vooral, maagpijnen, slokdarmkrampen ging trouwens niet weg (dus waarom schrijven ze het dan voor), kribbig etc... Op eigen houtje gestopt nu een jaar geleden, stilaan afgebouwd en probleem opgevangen m[lees meer...]et 'gewone' maagzuurremmers, nadien deze ook afgebouwd en mits extra maagzuur te nemen & voedingssupplementen ben ik nu geheel pilvrij! En belangrijker: KLACHTENVRIJ! Extra maagzuur nemen, gezien last van maagzuur in veel gevallen te wijten is aan te weinig maagzuur. Er bestaat wetenschappelijke lectuur over, ik vind dit niet uit. Succes.

29-12-2017 | Vrouw | 51
Maagzuur (brandend)
ik had erg last van brandmaagzuur en sind ik deze medicijn mee zijn de klachten weg bij mijn

20-10-2016 | Vrouw | 51
esomeprazol (40mg)
Naar aanleiding van een acuut verstopte slokdarm; Slik al 4 jaar dagelijks iedere avond 40 mg, maar wordt niet blij van allerlei bijwerkingen van het middel. Ontkalking van botten, nierschade, vergroten van bacteriële infecties. Hier merk je niet direct iets van, maar sluimerend. Heb last van buikpijnen, flatulatie, geheugenverlies, vermoeidheid en hoofdpijn. Ik slik extra[lees meer...] kalk + vit.D, magnesiumtabletten tegen de ontkalking.

10-10-2017 | Vrouw | 52
Maagzuur (brandend)
Vroeger pantomed 40mg. Na tijd opnieuw klachten. Overgeschakeld op Esomeprazole 20mg. Klachten blijven.

08-10-2015 | Vrouw | 53
Maagzuur
heb vroeger van alles gehad tegen maagzuur, totdat de vrij verkrijgbare hulpmiddelen niet meer werkte en ik via de huisarts maagbeschermers kreeg (eerst van alles uit geprobeerd maar reageerde heftig op alle maagbeschermers). Kreeg toen Esomeprazol en dat werkte geweldig, geen last van maagzuur meer. Kreeg in de afgelopen 2 jaar ook andere medicatie (bloeddrukverlagers, an[lees meer...]tidepressiva, ontstekingremmers enz.) voor andere klachten die ik had gekregen. Echter ging het de laatste tijd slecht met mij, voelde mij zo uit geput / moe, was na 10 meter lopen of 1 keer bukken buiten adem, het leek net of ik geen adem meer kreeg, ook kreeg ik een enorme druk in het hoofd, een extreme slaap (zou 24 uur per dag willen slapen). Stopte met alle medicatie behalve de maagbeschermers en voelde mij even een stukje beter, maar dat was een illusie. Toen ben ik gestopt met Esomeprazol en na 2 dagen kon ik weer normaal ademhalen zonder gelijk moe te zijn, de druk was weg uit mijn hoofd, ik kon weer wakker blijven.. Helaas kwam het maagzuur heftig en soms schuimend naar boven (zat toen weer in een dubio wat is het ergste) en ja na 24 uur toch weer esomeprazol ingenomen, wat een opluchting geen brandend maagzuur meer, maar de dag erop begon de ellende van moe zijn, druk op het hoofd en vechten tegen de slaap weer. Dus weer een ander gevecht. Op dit moment sukkel ik nog even door, omdat ik mijn bloed laat onderzoeken (DNA paspoort/ daarin kunnen ze zien op welke stoffen je lichaam ernstig reageert en kan je medicatie aangepast worden). Maar als ik eerlijk ben, voor mij geen Esomeprazol meer.

12-09-2018 | Vrouw | 54
Maagbeschermer
na maag/slokdarmoperaties Middenrifbreuk

Thyrax Duotab (855) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (557) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (516) - Antibiotica - penicillines breedspectrum