Ervaringen met Esomeprazol

esomeprazol

Jeuk over het hele lichaam tintelend of prikkelend gevoel hallucinaties zweverig gevoel paniekaanvallen handpalm is opgezwollen maagzuur duizeligheid darm/maag van streek wakker worden met hoofdpijn

Maagzuur (brandend) (17 meningen)
Maagzuur (9 meningen)
Barrett's slokdarm (7 meningen)
Maagbeschermer (6 meningen)
Maagklachten (5 meningen)
Reflux (5 meningen)
Maagzweer (4 meningen)
Maagontsteking (4 meningen)
Middenrifsbreuk (4 meningen)

03-04-2024 | Man | 45
Maagzuur (brandend)

tintelend of prikkelend gevoel Jeuk over het hele lichaam zweverig gevoel handpalm is opgezwollen duizeligheid droge mond

Ik schrijf deze reactie als waarschuwing voor de nare ervaringen die ik met Esomaprazol heb gehad. Door een fikse slokdarmontsteking heb ik in eerste instantie Pantaprazol voorgeschreven gekregen. Ik kreeg hier vreemd jeukklachten van. Dit gemeld en Esomaprazol voorgeschreven gekregen. 2x 40mg per dag. Dit ging in eerste instantie prima en bij de laatste controle was de on[lees meer...]tstoken slokdarm een stuk verbeterd. Ik had toen ca 2-3 maanden dit medicijn gebruikt. Vlak na dit onderzoek begonnen rare klachten te ontstaan. Tintellingen in het hele lijf was de voornaamste klacht. Eerst denkend aan een allergische reactie ben ik allerlei zaken gaan uitsluiten, wasmiddel, voeding etc. Dit leek te helpen, totdat de klachten erger de kop op staken. Onverklaarbare jeuk, tintelingen over het hele lijf, doof gevoel in gezicht, gevoel storingen in voeten (grond niet goed voelen), pijn in de handen, zwevering, gevoel kortademig te zijn en pijn tussen de schouderbladen en onderrug. Door nog eens goed na te denken wat er de laatste periode in mijn leven veranderd was kwam ik uit op dit medicijn en heb daar nog eens goed naar gekeken. De klachten die ik had kwamen heel erg overeen met de bijwerkingen van dit medicijn. Ik ben nu gestopt met dit Esomaprazol en langzaamaan beginnen de klachten te verdwijnen. Hopelijk over een paar dagen helemaal ervanaf. Voor mij geen maagzuurremmers meer. Hopelijk kan ik anderen hiermee helpen

14-03-2024 | Vrouw | 62
Maagzweer
De tabletvorm is er niet meer De capsules werken niet .,straks weer .aagzweren ? Ik voel mij boos nu al 2x ook die capsules moeten betalen . Terwijl wat kan ik eraan doen . Bij de apotheek doen ze net of je gek bent .

11-11-2023 | Vrouw | 69
esomeprazol (10mg)
Middenrifsbreuk
Voor onderzoek weinig last , nu uit geschakeld / gestopt met esomepazol ( past niet bij mij .

31-07-2023 | Man | 74
Reflux
Mijn mag helemaal kapot gemaakt, ik kan bijna niks meer eten want krijgt ik last , ook hart klopping , soms krijgt ik gevoel dat ik ik krijgt hartinfarct, 2 keer ambulance gebeld op intensieve care enkele uren gebleven en naar huis gestuurd, ik slikte 18 jaar zogenaamde Nexium origineel esomeprazol van Astra zeneca. Eerlijk zegen giftig medicijn,

24-07-2023 | Vrouw | 63
Barrett's slokdarm
Op 27/04/2023 (ik ging oorspronkelijk voor ander probleem nl. 8 keer/dag dunne ontlasting), Kreeg ook gastroscopie omdat ik verminderd speeksel had en regelmatig braaksel kreeg in de keel. Diagnose Barett's slokdarm graad B,met cyste in de slokdarm, problemen in de dunne darm met de Brunner klieren en 8 poliepen in de dikke darm waarvan 1 op de milthoek , 1 cyste in sygmoï[lees meer...]d. Allen verwijderd. Sindsdien Panthomed en Esomeprazole 20 en 40 mg geprobeerd en voeding aangepast ook op lichaamshouding gelet. Constant maagpijn (wat ik vroeger niet had) en algemeen onwel zijn. Een Barettslokdarm is niet te genezen en slokdarmkanker bij een Barettslokdarm ook niet (levensduur bij kanker 3 maand tot en jaar) omdat dit meteen met uitzaaïngen naar de longen is. Ik heb besloten om op te letten (meer kun je niet doen) en voor de rest de volgende colo- en gastroscopie af te wachten. Verder heb ik al het één en ander op papier vastgelegd voor het geval dat de kanker zich door zet , ik kan alléén proberen de kanker voor te blijven maar niet ten koste van mijn levenskwaliteit.

05-07-2022 | Vrouw | 71
esomeprazol (10mg)
Maagzuur
Dood ziek van deze medicatie, Door deze medicatie kan je wazig gaan zien kan je oogontsteking krijgen Staat niet in de bijsluiter , Ook behoorlijk veel last van depressieve klachten Nu ik gestopt ben zijn de klachten weg,

04-05-2021 | Vrouw | 52
Maagzuur (brandend)
Kreeg medicijn voor maagklachten en maagzuur Maar nu hele zure smaak in mond fe hele dag. Ben sinds 1 week gestopt. Iemand ervaringen hiermee? Groetjes tonnie

03-03-2021 | Man | 60
esomeprazol (40mg)
Ik heb reflux maar er blijft steeds een opgeblazen gevoel in de buik ook voel ik het hart overslaan en dan weer pijn tussen schouder blad

31-07-2020 | Man | 74
esomeprazol (40mg)
maagbescherming. steeds weer opkomen van voedsel en slechte opname van voedsel

12-07-2019 | Vrouw | 69
Maagzuur
Last van duizeligheid wazig zien

16-07-2018 | Vrouw | 56
Maagontsteking
Eerst omeprazol gebruikt voor maagklachten maar omdat ik hier niet goed op reageerde esomeprazol gekregen voor een maagontsteking. Al lange tijd last van wazig zien, duizelig, hoofdpijn etc. Nu sinds kort haaruitval, enpas geleden ook een stuipaanval gehad.

24-08-2017 | Vrouw | 42
Maagklachten
Sinds september 2015 loop ik rond met darm en maag klachten voorheen was altijd gezond. Met 20 kilos aangekomen zonder verklaring. MDL arts kan niets in mijn bloed vinden en tegen maag- en darmkrampen heb ik nu ruime 2 maanden esomeprazol. Het doet gewoon niets aan mijn klachten: steeds zoveel boeren, darmkrampen en obstipatie dan voorheen. Had ik ook omeprazol en dat midd[lees meer...]el deed ook niets.

20-10-2016 | Vrouw | 51
esomeprazol (40mg)
Naar aanleiding van een acuut verstopte slokdarm; Slik al 4 jaar dagelijks iedere avond 40 mg, maar wordt niet blij van allerlei bijwerkingen van het middel. Ontkalking van botten, nierschade, vergroten van bacteriële infecties. Hier merk je niet direct iets van, maar sluimerend. Heb last van buikpijnen, flatulatie, geheugenverlies, vermoeidheid en hoofdpijn. Ik slik extra[lees meer...] kalk + vit.D, magnesiumtabletten tegen de ontkalking.

25-03-2016 | Vrouw | 54
Maagzuur (brandend)
heb beschadigingen aan maag en slokdarm door het maagzuur, reageer heel gevoelig op medicijnen (al een hele waslijst van maagbeschermers gehad), had eerst 20 mg, kreeg via de specialist de verhoogde dosis i.v.m. de beschadigingen... binnen 24 uur problemen met de ademhaling (had ik voorheen ook bij de 20 mg na een paar dagen), stond letterlijk te happen naar adem (dus liev[lees meer...]er geen inspanning... zoals trap op), maar ook leken de spieren te verkrampen... na 5 dagen gestopt met weer voldoende lucht en geen spierkrampen meer, maar weer wel volop maagzuur.

07-03-2016 | Man | 70
Maagzuur (brandend)
Esomeprazol werd voorgeschreven door mijn internist. Ondanks een Bilroth 2 operatie in het verleden had ik regelmatig last van brandend maagzuur. De voorgeschreven hoeveelheid was 2x daags 40 mg. Na een zeer recent bezoek aan een MDL arts ben ik bijna van mijn stoel gevallen over de verstrekte informatie van het gebruik van dit medicijn. In de bijsluiter en bij de apot[lees meer...]heek wordt gesteld en vermeld dat het NIET uitmaakt wanneer deze medicatie wordt ingenomen. Het mag op een volle maar ook op een lege maag ? Volgens de MDL wordt hier een grove fout begaan. Men dient minimaal 20 minuten voor het ontbijt een capsule in te nemen voor de goede werking en indien er tweemaal per dag is voorgeschreven vlak voor het slapen gaan. Deze informatie heb ik aan de leverancier Sandoz in Lelystad gemeld en wacht nu af op hun reactie. Met de inname nieuwe stijl gaat het stukken beter en is het brandend maagzuur sterk afgenomen.

04-03-2016 | Man | 32
Maagontsteking
Dit middel voorgeschreven vanwege lichte maagontsteking. Na gebruik van 20mg per dag werd ik erg onrustig en paniekerig. Ben ruim 13 kilo afgevallen en was zwaar vermoeid. Slapen ging ook erg slecht door een heel onrustig gevoel. Artsen dachten eerst dat er stress tussen mijn oren zat, totdat ik na 3 maanden was gestopt met de medicijnen. Na 5 dagen waren de klachten voor [lees meer...]80% afgenomen en na 2 weken had ik die rare bijwerkingen niet meer. Dan maar af en toe wat last van de maag. Ik hoef die troep niet meer.