Ervaringen met Esomeprazol

esomeprazol

Jeuk over het hele lichaam tintelend of prikkelend gevoel hallucinaties zweverig gevoel paniekaanvallen handpalm is opgezwollen maagzuur duizeligheid darm/maag van streek wakker worden met hoofdpijn

Maagzuur (brandend) (17 meningen)
Maagzuur (9 meningen)
Barrett's slokdarm (7 meningen)
Maagbeschermer (6 meningen)
Maagklachten (5 meningen)
Reflux (5 meningen)
Maagzweer (4 meningen)
Maagontsteking (4 meningen)
Middenrifsbreuk (4 meningen)

24-11-2015 | Man | 77
esomeprazol (40mg)
Was al allergisch voor Omeprazol. Omeprazol is eveneens hoofdbestanddeel van Esomeprazol. Werd ook van Esomeprazol langzamerhand doodziek. Trillende en krachteloze handen, weinig gevoel meer in benen, duizelingen, naar en prikkelend gevoel in benen en voeten, bang om te gaan lopen, kon te langen leste bijna niet meer lopen. Na alle bijverschijnselen een paar weken per dag [lees meer...]te hebben bijgehouden, restte slechts één conclusie. Esomeprazol was de boosdoener. Onmiddellijk de dagelijkse hoeveelheid van 1 capsule naar beneden gebracht tot in het uiterste geval "waar nodig". Voel mij thans na een 3-tal weken stukken beter. Geen trillende handen meer, lopen gaat al veel beter, geen angst meer om te gaan lopen etc. Kortom: mijn lichamelijke gesteldheid is stukken beter.

31-07-2023 | Man | 74
Reflux
Mijn mag helemaal kapot gemaakt, ik kan bijna niks meer eten want krijgt ik last , ook hart klopping , soms krijgt ik gevoel dat ik ik krijgt hartinfarct, 2 keer ambulance gebeld op intensieve care enkele uren gebleven en naar huis gestuurd, ik slikte 18 jaar zogenaamde Nexium origineel esomeprazol van Astra zeneca. Eerlijk zegen giftig medicijn,

31-07-2020 | Man | 74
esomeprazol (40mg)
maagbescherming. steeds weer opkomen van voedsel en slechte opname van voedsel

27-03-2020 | Man | 74
Maagzweer
Doordat Ascal medicatie ( vanwege stens in kransslagaders ) een " slapend" maagzweertje tussen de maag en twaalfvingerige darm een bloeding ging veroorzaakte , werd mij Esomeprazol 40 mg. voorgeschreven. Dit voorkomt de eventuele bloeding , echter heb ik het vermoeden dat door dit lange gebruik van dit medicijn , mijn stembanden aantast worden waardoor heesheid ontst[lees meer...]aat. Zal dosering van 20 mg. het laatst genoemde probleem kunnen verhelpen of verminderen ? Vr. gr.Paul.

17-06-2019 | Vrouw | 74
Maagzuur (brandend)
Gauw last van maagzuur en plekjes op slokdarm Gebruik dit al bijna 20 jaar, eerst ivm medicijnen tegen rheuma( metotrexaat). Ook 4 jaar geleden nog lichte slokdarmbloeding gehad

17-06-2019 | Vrouw | 74
Maagzuur (brandend)
Gauw last van maagzuur en plekjes op slokdarm Gebrui dit al bijna 20 jaar, eerstivm medicijnen tegen rheuma( metotrexaat). Ook 4 jaar geleden nog lichte slokdarmbloeding gehad

16-01-2019 | Man | 74
Barrett's slokdarm
"de ene Esomeprazol is de andere niet" Na jaren last van maagzuur werd door de internist vast gesteld dat mij maagklep niet werkte en ik last had van een barretslokdarm verschillende . Begonnen met Losec Mups en nog wat merken die niet effectief waren terecht gekomen bij Nexium. "Slikken tot het einde der dagen" was de boodschap. Na sinds 2001 tot ca 2014 Nexium 20 mg ge[lees meer...]slikt. 100% effectief. Door de bezuinigingsdrang werd door huisarts en apotheker diverse andere esomeprazolllen voorgeschreven waarvan ik 8 merken heb gehad . Zonder uitzondering hadden deze vervelende bijwerkingen, zoals onverklaarbaar gewichtsverlies) en/of waren niet 100% effectief. De werkzame stof in Nexium is magnesium tri-hexidine terwijl de andere Esomeprazollen magnesium di-hexidrine of magnesium amorph-hexidrine bevatten.

12-11-2015 | Man | 74
Diabetes type 2
Ik slik dit medicijn al jaren en kan niet zeggen of het helpt. Had steeds weer buikklachten. Bij onderzoek door de mld arts vond men dat ik vertraagde voedselvertering had. Daarom kreeg ik dit medicijn.

23-07-2020 | Vrouw | 73
Middenrifsbreuk
Na 10 dagen het medicijn te hebben gebruikt stond mijn lichaam in 1 dag onder de rode bulten die hevig jeukte. Bleek netelroos te zijn. Kreeg daarbij ook koorts. Ik moest van de huisarts meteen stoppen met het medicijn.

20-01-2020 | Man | 72
esomeprazol (40mg)
maagsapresistentie om te voorkomen dat slokdarm aangetast wordt

20-11-2015 | Vrouw | 72
Barrett's slokdarm
Ik ben zeer tevreden over dit medicijn, bij mijn laatste gastrocopie bleek alles rustig te zijn en hoef ik pas over 3 jaar een volgende gastrocopie te ondergaan. Het enige nadeel is dat mijn haar uitvalt en mijn voeten en enkels opzwellen, maar dat neem ik maar voor lief!

14-01-2023 | Vrouw | 71
Maagzuur (brandend)
Heb ook scheurtje in middenrif en ook af en toe krampen in slokdarm.neem dan paracetamol. Ik nam er eerst 2x daags een maar ben pas gestopt en nu nog 1 per dag en gaat prima. Ik slik dit al zeker 25 jaar. Bij s'nachts wel eens maagzuur dan neem ik een Rennie werkt ook prima

19-10-2022 | Man | 71
Maagontsteking

05-07-2022 | Vrouw | 71
esomeprazol (10mg)
Maagzuur
Dood ziek van deze medicatie, Door deze medicatie kan je wazig gaan zien kan je oogontsteking krijgen Staat niet in de bijsluiter , Ook behoorlijk veel last van depressieve klachten Nu ik gestopt ben zijn de klachten weg,

23-07-2018 | Vrouw | 71
Maagbeschermer
ik heb of had en nog steeds te veel maagzuur ,mijn maagklepje sluit niet goed ,het zal wel een andere benaming hebben ,/ maar ok later is door mijn huisarts gevonden dat ik tekort aan vitamine b12 heb moet ik nu elke 2 maanden spuiten vitamine d tekort .en ik heb al diversen merken gehad .nu heb ik pas weer andere gehad van de aphoteker die zij ja je zorgverzekeraar ,gaat[lees meer...] weer voor de goedkoopste ,nu heb ik weer overal jeuk ,en uitslag rode vlekken in me gezicht,dat komt weer door de hulpstoffen die er in zitten .ik slik ze al veel te lang maar ik kan niet zonder weer terug naar de aphoteker voor die ik eerst had .

10-07-2017 | Man | 71
Maagbeschermer
Ik zou het moeten gebruiken ter bescherming van mijn maag bij het gebruik van diverse pijnstillende medicijnen en het gebruik van fentinal pleisters.