Ervaringen met Esomeprazol

esomeprazol

Jeuk over het hele lichaam tintelend of prikkelend gevoel hallucinaties zweverig gevoel paniekaanvallen handpalm is opgezwollen maagzuur duizeligheid darm/maag van streek wakker worden met hoofdpijn

Maagzuur (brandend) (17 meningen)
Maagzuur (9 meningen)
Barrett's slokdarm (7 meningen)
Maagbeschermer (6 meningen)
Maagklachten (5 meningen)
Reflux (5 meningen)
Maagzweer (4 meningen)
Maagontsteking (4 meningen)
Middenrifsbreuk (4 meningen)

16-03-2024 | Man | 53

paniekaanvallen hallucinaties

Na jaren overgestapt van Pantoprazol. De derde dag begonnen de hallucinaties en bijkomende flauwtes. Na vijf dagen verband gelegd en direct gestopt. Een dag later over. Paniek aanvallen (eerder bekend mee maar was onder controle ) duren nu vier dagen later nog....

02-10-2023 | Man | 62
Maagzuur (brandend)
Sinds ik dit gebruik schouderklachten. Geen idee of er een verband is. Wellicht toeval???

25-10-2022 | Vrouw | 64
Maagzuur (brandend)
Al 25 jaar lang sinds de laatste geboorte van kind, is het maagzuur nooit meer over gegaan.k gaf vaak bloed over, wat ik ook at of dronk maakte niet uit. Esomepralzol slik ik na eerst Omeprazol( wat niet hielp) Al meer dan 15 jaar. Soms heb ik nog t maagzuur en dan loopt het mijn neus in snachts. Brand als zoutzuur. Slok Antagel en wachten tot het overgaat. Neem ik sm[lees meer...]orgens geen Esomeprazol dan heb ik een uur later weer t zuur. IK kan niet zonder. Bijwerkingen heb ik er niet van.

02-09-2021 | Vrouw | 70
Maagklachten
Ik gebruik al jaren Esomeprasol maar heb al 6 jaar veel slijm vorming, s,nachts wordt ik 3 x per nacht wakker hier door, zijn er nog meer mensen die deze klachten hebben?

17-06-2019 | Vrouw | 74
Maagzuur (brandend)
Gauw last van maagzuur en plekjes op slokdarm Gebruik dit al bijna 20 jaar, eerst ivm medicijnen tegen rheuma( metotrexaat). Ook 4 jaar geleden nog lichte slokdarmbloeding gehad

17-06-2019 | Vrouw | 74
Maagzuur (brandend)
Gauw last van maagzuur en plekjes op slokdarm Gebrui dit al bijna 20 jaar, eerstivm medicijnen tegen rheuma( metotrexaat). Ook 4 jaar geleden nog lichte slokdarmbloeding gehad

16-01-2019 | Man | 74
Barrett's slokdarm
"de ene Esomeprazol is de andere niet" Na jaren last van maagzuur werd door de internist vast gesteld dat mij maagklep niet werkte en ik last had van een barretslokdarm verschillende . Begonnen met Losec Mups en nog wat merken die niet effectief waren terecht gekomen bij Nexium. "Slikken tot het einde der dagen" was de boodschap. Na sinds 2001 tot ca 2014 Nexium 20 mg ge[lees meer...]slikt. 100% effectief. Door de bezuinigingsdrang werd door huisarts en apotheker diverse andere esomeprazolllen voorgeschreven waarvan ik 8 merken heb gehad . Zonder uitzondering hadden deze vervelende bijwerkingen, zoals onverklaarbaar gewichtsverlies) en/of waren niet 100% effectief. De werkzame stof in Nexium is magnesium tri-hexidine terwijl de andere Esomeprazollen magnesium di-hexidrine of magnesium amorph-hexidrine bevatten.

02-06-2018 | Vrouw | 43
Maagklachten

09-01-2018 | Man | 70
Ademhalingsproblemen
Slijmproductie in neus enkele namaf na gebruik, hiervoor hoesten ik 'ochtends veel in de eerste 2 uur na het opstaan.

29-12-2017 | Vrouw | 51
Maagzuur (brandend)
ik had erg last van brandmaagzuur en sind ik deze medicijn mee zijn de klachten weg bij mijn

21-02-2017 | Man | 65
Reflux
Ben begonnen met Nexium 1 tablet 40 mg. Werkte perfekt, maar mocht van de verzekering niet meer. Toen een ander merk gekregen wat korter en minder effectief werkte. Dosering opgeschroefd naar 2 tabletten aangevuld met Rennies. Sinds 3 jaar vrijwel geen Rennies meer nodig en sinds een jaar gebruik ik nog maar 1 x 40mg. Slokdarmkrampen waren niet direkt weg, dat heeft een ja[lees meer...]ar of 7 geduurd.

22-10-2015 | Man | 60
Maagzuur

10-10-2015 | Man | 56

14-01-2023 | Vrouw | 71
Maagzuur (brandend)
Heb ook scheurtje in middenrif en ook af en toe krampen in slokdarm.neem dan paracetamol. Ik nam er eerst 2x daags een maar ben pas gestopt en nu nog 1 per dag en gaat prima. Ik slik dit al zeker 25 jaar. Bij s'nachts wel eens maagzuur dan neem ik een Rennie werkt ook prima

14-11-2022 | Man | 70
Barrett's slokdarm
slokdarm werkt voor 20% goed, 40% een beetje en 40% niet. Heb om kans op slokdarm kanker te voorkomen een maximum aan maag beschermers te weten 3 verschillende.

12-09-2018 | Vrouw | 54
na maag/slokdarmoperaties Middenrifbreuk