Ervaringen met PantoPac

Maagklachten (31 meningen)
Maagontsteking (21 meningen)
Maagzweer (12 meningen)
Helicobacter pylori (12 meningen)

PantoPac (amoxicilline/claritromicine/pantoprazol)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

21-11-2013 | Vrouw | 32
Maagklachten
Ik zit al sinds mijn zwangerschap (8WK geleden) met maagklachten (veroorzaakt door de helicobacter-bacterie). Vandaag is de 4e dag dat ik de tabletten van PantoPac inneem en ik merk nu al verschil. Dag 1: wazig zien,misselijk,duizelig en stekende hoofdpijn net zoals een migraine aanval. Ik kon me niet goed functioneren. Dag 2: verstopping,hoofdpijn en erg "in de war" en [lees meer...]ook angstgevoelens Dag 3: beter gegaan, boven in de buik wat pijnlijk, onrustige darm, af en toe duizelig en slaaploosheid. Dag 4: weer misselijk en hopelijk gedurende van de dag wat beter worden Geen enkel medicijn is fijn om te slikken maar ik probeer altijd aan de gevolgen van de ziektes te denken, dus gewoon POSITIEF BLIJVEN EN VEEL WATER DRINKEN EN UITRAARD GEZOND ETEN(-:Beterschap alemaal!!

03-07-2013 | Vrouw | 55
Duizeligheid
Ik ben vandaag begonnen met de kuur. En voelde me na een paar uur van de inname van de medicijn niet goed. Werd opeens zwart voor mijn ogen en dacht onderuit te gaan. Ben nu nog erg duizelig. Heb de assistente gebeld en die zei ik heb nog nooit iemand gehoord over bijwerkingen. Het zal wel ergens anders van komen. Als ik dit lees dan zullen al die reacties ergens anders [lees meer...]van komen??

18-02-2013 | Vrouw | 24
pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline
Het is heel vervelend medicijn. veel bijwerkingen. misselijk, braken, duizelig hoofdpijn, diaree, giftige rare smaak in je mond. Hoop dat de bijwerkingen over gaat, wanneer het op is.

09-11-2012 | Man | 26
Maagzuur (brandend)
direct na gebruik van de medicijn last van trek ,misselijkheid, raar smaakje en diaree ik eet wel in de ochtend een banaan bij het ontbijt dat voorkomt diaree.maar heb al is eerder deze kuur gehad en heb het niet zo met antibiotica enz duss hopelijk laatste keer iemand tips tegen de diaree ?

14-04-2012 | Vrouw | 28
Maagklachten
Na verschillende negatieve bloeduitslagen, een gastroscopie gehad waaruit bleek dat ik toch een besmetting had met de heliobacter, alsmede ontstoken maagvlies. De medicijnen vond ik erg gebruiksvriendelijk, helaas constant een smerige smaak in mn mond en ook misselijkheidsklachten. Maar dat ik er graag voor over gezien de klachten die ik had voordat ik de medicijne slikt[lees meer...]e. Heb de medicijnen ingenomen met aanmaaklimo om de nare tablet smaak te voorkomen, dit hielp goed.

12-03-2012 | Man | 47
Maagklachten
Ik heb Pantopac enkele jaren geleden gebruikt en inmiddels een hercontrole gehad. Helicobacter P is verdwenen. Echter, zelfs na 2 jaar nog steeds dagelijks bloed aam toiletpapier. Heel vervelend. Is er iemand die hier een oplossing voor heeft gevonden?

01-06-2011 | Vrouw | 44
Helicobacter P
Sinds 8 dagen ben ik bezig met deze kuur. In het begin ging het goed. Sinds gisteren veel last van maagkrampen en misselijkheid. Bang om te kotsen, waardoor ik nu minder of helemaal niet meer eet. Door krampen en misselijkheid heb ik de afgelopen nacht geen oog dicht gedaan. Volgens de arts zou ik een maaggriep hebben, Dit kan niet omdat ik helemaal niet meer naar buiten [lees meer...]ga. Hebben jullie ook dezelfde bijwerkingen?

18-04-2011 | Vrouw | 54
Maagzweerbacterie
ik heb het gebruikt en ben er erg van aan de diarree geweest met als gevolg scheurtje in de binnenste kringspier .nadien nog omeprazol voor maagzuur gebruikt tot twee maanden nadien .toen waren de maag klachten over .maar nu na enkele maanden ontstekkingen in de darmen zijn hier meer mensen mee bekend want ik heb het idee dat het nog van de kuur komt graag u reacties hier [lees meer...]op of dit bij meer mensen is voor gekomen mvg marianne

13-10-2022 | Vrouw | 47
Helicobacter pylori
Paar weken geleden voor het eerst corona gekregen. Daarna enorme maagpijn gehad wat een paar weken aanhield. Getest op de bacterie en postief. Nu de laatste dag van de AB , dan nog 4 weken de maagbeschermers. De dag na eerste inname was ik meteen misselijk en slechte nacht gehad met zweten en hartkloppingen. Misselijkheid is iedere ochtend aanwezig. Slik pro biotica bij [lees meer...]en b12. Diarree zo nu en dan. Iedere dag hoofdpijn van licht tot heftig. Ook fikse zweetbuien. Kreeg in het begin ook rare dromen. De maagpijn speelt nog steeds op maar niiet meer zo erg als ervoor. Ben alleen bang dat de kuur niet werkt omdat de maagpijn dus nog steeds aanwezig is. Heb wel eens vaker een AB kuur gehad die lager was ,toen nauwelijks klachten maar deze zware kuur geeft toch een hoop ongemak. Of de kuur effectief is weet ik.pas over een week of 6.

06-05-2020 | Man | 48
Maagzweer
net dag klaar met kuur, maar lijkt nu nog niet veel beter , kan zijn dat het nog even duurt ? branderig op borst en slokdarm blijft vooralsnog . ik ga er van uit dat het beter word maar kan nergens vinden hoelang dat duren gaat. de pijnen bij bepaalde bewegingen op de buik baren mij wel wat zorgen ook. die heb ik niet eerder gehad.

25-10-2019 | Vrouw | 37
Helicobacter pylori
Eerste 2 dagen wat misselijk na inname, Door het vervolgens in te nemen met yoghurt en yakult geen misselijkheid meer Rommelige darmen en wat winderigheid Zelf heb ik plots het probleem dat mijn haar opeens heel vet aanvoelde .. Voor de rest ,klinkt wel raar maar actiever en minder moe dan voor de start van de kuur ,slaap goed maar kom op een bepaald uur klaarwakker[lees meer...] Al bij al dus klein beetje klachten maar het valt heel goed mee

22-09-2019 | Vrouw | 49
Helicobacter pylori
Was echt bang om ze te slikken die 6 tabletten p.d na het lezen hier en de bijsluiter,maar wat valt het op de dunne ontlasting na mee. Eerste 2 dagen geen last dag 3 begon diaree,waarschijnlijk door eten zak patat,nog 3 en halve dag en dan klaar. Vanaf dag 1 geen maagpijn meer gehad,zo blij

18-08-2018 | Vrouw | 38
Helicobacter pylori
Wat een rotzooi. Hoe ellendig kan een mens zich voelen?! Ik ben hartpatiënt (incl pacemaker) en heb met mijn 38 jaar al flink wat ziekenhuizen gezien, waaronder 2x een hartoperatie. De kuur ben ik op een dinsdagavond begonnen en woensdagochtend kwam hoofdpijn opzetten, gelijkend op migraine. Deze is niet meer weggegaan en er heeft zich sinds gisteravond (4e dag) oorsuizen [lees meer...]aangediend. Ik drink veel water en slik er 4x per dag paracetamol bij om de hoofdpijn tegen te gaan, die dan voor 2 uurtjes naar de achtergrond gaat maar keihard terugkomt. Eetlust verminderd (eet zo gezond mogelijk, áls ik eet). Kan de hele dag slapen, zo vermoeid zijn mijn spieren. Het voelt als een hele zware griep. Ooit eerder Amoxicilline gehad en 6 weken lang intravasxulair Rifampicine (tegen endocarditis) nodig gehad. Nooit bijwerkingen ondervonden! Ik sta echt voor een raadsel hoe het kan dat ik hier zo heftig op reageer?! Effectiviteit nog geen ervaring mee. Mag hierna nog 2,5 dag slikken.

11-12-2017 | Vrouw | 17
pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline (1000/500/40mg)
Na maanden met vervelende klachten te zitten opgescheept kwam naar voren dat ik deze bacterie had. Eindelijk een kuur gekregen en alles ging prima toen opeens de klachten terugkwamen. Ik kreeg door dat dit te maken had met vet voeding (he?). Dus ik stopte met vet eten en de pijn van de avond bleef uit maar ik had nog steeds in de ochtend enorme buikpijn voordat ik naar de [lees meer...]toilet ging. Niet fijn!

20-10-2016 | Vrouw | 37
Helicobacter pylori
Al tien jaar last van een brok in mijn keel en van PDS, in combi met veel buikpijn. Vaak hoesten, veel slijm, duizelig, wegtrekkingen. Twee maanden geleden kreeg ik heel veel last van maagzuur. Omeprazol was licht effectief. Ademtest wees helicobacter uit. Of deze ook het brokgevoel veroorzaakt weet ik niet. Hoop dat dat nog verdwijnt. Pantopac heeft bij mij de volgende [lees meer...]bijwerkingen veroorzaakt (tot nu toe, gister de kuur afgerond): geirriteerde slijmvliezen (mond, keel), buikpijn (hele buik), maagpijn, rommelende darmen, schimmelinfectie, duizeligheid.

15-01-2016 | Man | 48
Bacteriële infectie
Ik heb deze medicijnen voorgeschreven gekregen omdat de Heliobacter Pylori in mijn ontlasting was aangetroffen. Ik gebruik het medicijn nu 2 dagen (van de 7 dagen) en de bijwerkingen vallen tot nu toe mee. Na het lezen van de bijsluiter brak me zowat het angstzweet uit....er kunnen nogal wat heftige bijwerkingen naar voren komen. Zelf heb ik last van erg rommelige darmen[lees meer...] en winderigheid. Ook is mijn ontlasting papperig. Mijn urine stinkt ontzettend. Mijn anus is wel beginnen te jeuken. Hopelijk blijft het hierbij.