Ervaringen met PantoPac

Maagklachten (31 meningen)
Maagontsteking (21 meningen)
Maagzweer (12 meningen)
Helicobacter pylori (12 meningen)

PantoPac (amoxicilline/claritromicine/pantoprazol)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

14-01-2013 | Vrouw | 36
pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline
Misselijk, braken, diarree, maagpijn en hoofdpijn. Hetzelfde eigenlijk dus als voorheen. moet nog vier dagen en hoop dan van de bacterie af te zijn. Dit is de derde kuur tegen de helicobacter bacterie.

16-12-2012 | Vrouw | 45
pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline
Ik heb 2 maanden gewacht met het innemen van de pillen omdat ik enorm opzag tegen de bijwerkingen. Toch begonnen en morgen is al de laatste dag en ik heb haast geen bijwerkingen gehad (het enige is een beetje vermoeid). Ik ben de avond voor de 1e dag begonnen met Yakult. Gedurende de kuur drink ik 2 flesjes yakult per dag. Verder veel water drinken en gezond eten. Het i[lees meer...]s me 100% meegevallen.

16-07-2012 | Vrouw | 28
Maagklachten
Het slikken van de medicijnen ging mij goed af. Ik moet alleen zeggen dat de laatste pil een nare smaak heeft. Eerste dag gevoel van onwel worden en diarree en hoofdpijn. Nu 4 dagen aan de pillen en nog steeds elke ochtend last van diarree. En het gevoel van moe zijn,

13-05-2012 | Man | 28
Maagklachten
Nu dag 4. Gebruik al 4 jaar maagzuurremmers (omeprazol), 4 weken terug buikgriep gehad. De week erna weer overgeven en diarree. HA gebeld, bloed laten prikken en deze medicatie voorgeschreven gekregen. Ik schrok van de bijsluiter, maar ik wil ook van mijn klachten af. Dag 1 en 2 weinig last, af en toe misselijk en rare smaak in de mond. Wel veel boeren. Vanaf dag 3 (gister[lees meer...]en) is de ellende begonnen. Licht in mijn hoofd, misselijk, wel honger, maar niks afkrijgen, diarree, en ontzettend moe. Door deze klachten raak ik ook nog een beetje in paniek en ga ik anders ademhalen. Nu ik de ervaringen allemaal gelezen heb ben ik enigszins gerustgesteld. Ik hoop alleen dat ik er na deze kuur van af ben.

05-04-2012 | Man | 44
Maagklachten
De bijwerkingen verschelen duidelijk per persoon. Ik heb weing darmklachten gehad, wel misselijk en een opgeblazen gevoel, maagpijn. Echter het grootste probleem had ik met de grootte van de tabletten. Ik kan nu eenmaal geen grote tabletten inslikken. Tablet 2 en 3 heb ik echt in stukjes gesneden anders lukte het gewoon niet. De 3e tablet is erg smerig dus als je niet hoef[lees meer...]t te breken doe het dan niet. De eerste kleine tablet mag je sowieso niet breken. Overigens zijn mijn klachten waar het om draaide na een week na gebruik ook nog niet weg. Als het nog lang aanhoudt moet ik waarschijnlijk nogmaals een week aan de Pantopac.

26-03-2012 | Vrouw | 48
Maagklachten
Net mijn laatste serie pillen ingenomen. Vanaf de eerste dag vrij snel na het innemen van de kuur werd ik erg misselijk, licht in mijn hoofd en gevoel van onwel worden. Ook een zeer vieze smaak in mijn mond. De drie dagen erna veel diarree gehad. Maar werd steeds minder. Ook een soort van honger gevoel boven in de buik.Geen trek in eten door de misselijkheid. De vieze sma[lees meer...]ak in de mond bleef tot het eind toe. De gebruiksinname vond ik zeer makkelijk en duidelijk.

21-01-2012 | Man | 39
Maagklachten
Hoi allemaal Wat een nare bijwerkingen heeft deze kuur en dan praat ik voornamelijk NA de kuur. Ik ben terug gegaan naar de dokter dat de klachten nog erger waren geworden dan voor de kuur die vertelde mij dat het door de antibiotica kwam. na 2 weken 8x per dag naar het toilet rennen en dan vooral s'nachts ben ik naar het ziekenhuis gegaan om een rontgen foto te laten m[lees meer...]aken van mij buikstreek,hier was ook niks bijzonders op te zien maar de pijn was zo heftig dat ik me echt beetje zorgen begon te maken.Tot ik een tip van iemand kreeg om het middel EDISAN te gebruiken van dr vogel.En zelf dacht ik ineens om yakult te proberen ivm de probiotica.Ik moet eerlijk zeggen dat mijn klachten binnen 3 dagen afnamen en dat ik vannacht voor het eerst dor geslapen heb zonder naar het toilet te hoeven.Ik hoop dat iemand baat heeft bij deze info want het is echt geen pretje

13-10-2011 | Vrouw | 47
Maagpijn vooral snachts' hongerpijn'
weinig bijwerkingen. Toen ik las hoe ziek iedereen werd, was ik een beetje bang. donderdag begonnen en zaterdagavond en zondag enkele keren behoorlijk diaree, daarna geen last. metaal smaak 2 keer gehad eventjes. viel best mee dus. resultaat weet ik nog niet maar laat zeker een test doen over een half jaartje

06-08-2011 | Vrouw | 30
Heliobacter pylori
Vorig jaar heb ik na de diagnose Heliobacter pylori d.m.v een gastroscopie ook pantopac voorgeschreven gekregen. Omdat ik een overgevoeligheid voor medicatie heb, heeft de apotheker een half uur uitleg gegeven over de mogelijke bijwerkingen. (gelukkig een hele goede apotheker) Geloof mij, ik heb drie kwart van de bijwerkingen gekregen. Helaas wordt er nog steeds niet go[lees meer...]ed geïnformeerd over de nawerking van de medicatie en de verwoesting die de bacterie met zich meebrengt. De opgebouwde maagklachten en allergieën door de bacterie zullen nooit (helemaal) verdwijnen, Dat is eigenlijk ook niet gek als je bedenkt dat de Heliobacter maag- en darmkanker kunnen veroorzaken. Ook het immuunsysteem wordt behoorlijk aangetast door zowel de bacterie als door de kuur. Veel mensen lijden heel wat af door de kuur en wat de dokter niet vertelt is dat het lichaam zich minimaal een jaar moet herstellen. Zo heb ik bijvoorbeeld slaap klachten en ademhalingsprobleem eraan overgehouden. Tot psychotherapie en een nachtje slapen in het ziekenhuis toe. Uiteindelijk kwam de longarts er achter dat het geen neurale slaapapneu maar een nawerking van de medicatie was. dit was een half jaar na de medicatie. Nu een jaar later zijn de maagklachten niet weg. Het zal ook niet weg gaan. Soms lijken ze erger. De allergieën die ik opgebouwd heb door de bacterie zullen helaas nooit of gedeeltelijk verdwijnen. Mijn advies: Weet wat er te gebeuren staat. Bij de diagnose Hb P moet je eigenlijk al weten wat de bacterie doet. Lees de bijsluiter en laat je adviseren ook over de nawerking. Bij iedere reactie op de medicatie keek ik op de bijsluiter en onderstreepte deze als het erop stond andere bijwerkingen schreef ik erbij. Ik nam de medicatie in alle hoop maar wist dat bij en nawerkingen zou krijgen Neem de medicatie toch! Hoe eng die bij en nawerkingen ook zijn. De gevolgen zijn desastreus als de bacterie zich verder ontwikkeld. Geloof me, maagkanker en chemokuren zijn 1000 maal erger. Bij ernstige bijwerkingen en bijwerkingen die niet in de bijsluiter staan moet je contact opnemen met de dokter. Wees lief voor je lichaam na de kuur. Het lijkt een cliché, maar dat is de enige manier om al die vervelende nawerkingen door te komen. En heel belangrijk; laat je testen! Na een half jaar mag je nogmaals een test ondergaan om te zien of de bacterie is verdwenen. Vaak door de ontlasting of door een ademtest.

25-03-2011 | Man | 42
Helicobacter pylorie
Na de vondst van de bacterie helicobacter pylorie heb ik deze medicijn ook gekregen. De bij werkingen bij mij zijn een verminderd zicht, veel last van het darm stelsel. Maar ook licht in het hoofd, en dus met grote regelmaat duizelig, en enorm moe. Het innemen van de medicijnen gaat mij goed af. Ik gebruik het nu twee dagen, maar hoop dat het snel over is.

21-02-2011 | Vrouw | 35
Helibactor bacterie
Ik gebruik dit medicijn nu 4 dagen. Tot nu toe weinig last van bijwerkingen. Wel ongeveer een uur na inname een bittere smaak in mijn mond en wat pijnlijke darmkrampen (af en toe). verder geen last. Natuurlijk zijn het 3 pillen in 1 keer maar met 2 glazen water zijn ze zo weg. Of het werkt weet ik nog niet maar wat dit medicijn betreft moet ik zeggen dat het mij meevalt.

02-08-2010 | Vrouw
Helio bacterie
Ik werd er erg misselijk van. Vooral de eerste paar dagen. Daarna kreeg ik een opgezette buik die pas na 1.5 week verdween. Ik leek wel zwanger. Toen ik met mijn kuur stopte werden de maagzuurklachten juist erger. Daarna moest ik twee weken pantoprazol slikken en toen die kuur voorbij was, had ik nog steeds last. Nu slik ik al een maand lang pantoprazol. Hopelijk ben ik hi[lees meer...]erna wel van mijn klachten af.

22-08-2020 | Vrouw | 36
Helicobacter pylori
Ik heb deze kuur gekregen ivm maagbacterie. Met heel veel tegenzin begonnen aan de kuur. Ik vond het zo eng kreeg er paniekaanvallen van. Heb direkt na het beginnen pijn op de borstgekregen. Werd er duizelig van. Kreeg schimmelinfectie en jeuk/kloofjes bij mijn anus. Het rare gevoel in mijn maag ging helaas niet over. Ben terug naar de huisarts gegaan en die gaf aan dat he[lees meer...]t even kon duren. Na 7 weken laten testen en de bacterie was weg. Blij natuurlijk, maar had nog steeds last van mijn maag. Ik voelde me de weken daarop erg moe. Teruggegaan naar de huisarts. Heb me toen weer laten testen op de maagbacterie en ijzer. En ja hoor maagbacterie was weer terug en had ijzertekort. Ik heb mijn partner en kinderen ook laten testen op de bacterie maar gelukkig had niemand het van hun. Waarschijnlijk ben ik te vroeg getest na de kuur en was het een foutieve uitslag. Trouwens door maagbacterie kun je dus ook ijzertekort hebben. Je maag neemt niet alles goed meer op. Ik had de 2e kuur voor de maagbacterie gekregen. Heb het weken uitgesteld. Durfde niet met de kuur te beginnen vanwege de bijwerkingen. Uiteindelijk heb ik het volgende gedaan en dit raad ik iedereen aan. Ik ben 1 week voor de kuur begonnen met biologische broccolikiemen te eten. Elke dag 2 keer, 1 bij het ontbijt en 1 x bij het avondeten. Toen begonnen met de kuur. Tijdens de kuur ook doorgegaan met de broccolikiemen en er ook probiotica bijgenomen. Let op neem Probiotica met de stamcellen voor de maagbacterie. Ik heb helemaal geen last gehad van bijwerkingen. Wat was ik blij. Ik ben na de kuur nog een dag of 4 doorgegaan met de broccolikiemen heb toen 10 weken gewacht om me te laten testen op de maagbactierie. Wilde niet weer een foutieve uitslag hebben. En ja hoor eindelijk maagbacterie weg.

23-11-2019 | Vrouw | 27
Helicobacter pylori
Ik was een beetje bang geworden na het lezen van de ervaringen van deze kuur. Uiteindelijk toch maar mee begonnen, achteraf viel het allemaal erg mee. Ik had alleen eerste 2 dagen maagpijn, en af en toe was misselijk. Voor de rest van het prima te doen. Wel blij dat ik klaar was, 6 tabletten op een dag is geen pretje .

23-10-2017 | Vrouw | 54
Maagontsteking
Na lange tijd klachten aan de rechterkant onder mijn rib te hebben. Gevoel of er een ontsteking zat, is uiteindelijk mijn ontlasting nagekeken op de heliobacter bacterie... en ja die was aanwezig... een pantopac kuur gekregen voor 1 week. Totaal geen last van bijwerkingen gehad. Nam wel elke tablet afzonderlijk met een glas water in en liet de tablet zo kort mogelijk in m[lees meer...]ijn mond. Nu na ruim 4 weken weer ontlasting laten onderzoeken en de bacterie zit er nog... dus morgen weer met een nieuwe kuur beginnen.... hoop er deze keer helemaal van af te komen. Na de eerste kuur waren mijn klachten wel een heel stuk minder geworden.

04-10-2017 | Vrouw | 60
Helicobacter pylori
Na al de negatieve reacties die ik had gelezen nadat door bloedonderzoek was vastgesteld dat ik de helicobacter bacterie heb, valt het mij achteraf reuze mee. De vieze smaak in mijn mond verminderde ik door af en toe een dropje of pepermuntje. Als ik naar het toilet moet heb ik dunne ontlasting, maar niet echt diarree. Ik kreeg de kuur net voordat ik op vakantie ging en[lees meer...] door de vele negatieve reacties ben ik met de kuur na de vakantie begonnen. Verder heb ik geen bijwerkingen.