Lariam

Bij  DepressieX

Malaria (20 meningen)

28-05-2012

Lariam (mefloquine)

Ik heb samen met een vriendin 5 maanden door Azie gereisd en ook voor vertrek hebben we Lariam beiden uitgetest (voor 3 weken). We hadden totaal geen bijwerkingen en ook de eerste paar weken ging het prima in Azie. Toch begon ik me na verloop van tijd steeds somberder te voelen. Na twee maanden had ik nergens meer zin in, ik zat in een depressie. Er waren continu huilbuien[lees meer...] en ik had een compleet gevoel van lusteloosheid. Ik had totaal geen idee dat het door Lariam zou kunnen komen. Somberheid past echter absoluut niet bij mijn persoonlijkheid. Toen ik later een aflevering van Tros Radar zag over Lariam, werd een hoop duidelijk: Lariam was de veroorzaker geweest van mijn depressieve gevoelens. Bij de GGD hebben ze me niet duidelijk genoeg aangegeven dat de bijwerkingen behoorlijk ernstig kunnen zijn. Ik heb uiteindelijk bijna een jaar last gehad van depressies. Voor iedereen die overweegt Lariam te slikken, denk alsjeblieft eerst heel goed na, het kan een hoop plezier bederven!
15-05-2012

Lariam (mefloquine)

Twee jaar geleden heb ik een paar maanden Lariam geslikt. Toen ik begon met slikken kreeg ik meteen last van heftige nachtmerries en constante hoofdpijn. Ik heb toen de ggd gebeld die bij adviseerde om de tabletten te breken en twee keer per week een halve pil te slikken ipv 1 keer per week een hele. Dit heb ik geprobeerd en de bijwerkingen leken weg te zijn. Tijdens mijn [lees meer...]verblijf in het buitenland ging eigenlijk alles goed. Af en toe een beetje duizelig maar verder niks. Bij terugkeer begon het depressieve/passieve gevoel. Inmiddels ben ik twee jaar later en nog steeds bij vlagen erg depressief. Dit past totaal niet bij mijn persoonlijkheid. Het jaar na terugkomst was de kwaliteit van leven eigenlijk nihil. Nu gaat het wel beter gelukkig maar Lariam slik ik nooit maar dan ook NOOIT meer.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum