Ervaringen met Imigran

Clusterhoofdpijn (20 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

21-06-2012 | Man | 37
Clusterhoofdpijn
Geveld door hevige pijnen aan 1 kant in mijn hoofd, niets meer kunnen pijn op een niveau van 9. binnen 10 minuten verlichting en weer kunnen functioneren! wat een opluchting, ik gebruik het nog maar kort maar dit is het geweldig het houd mij op de been.

19-04-2013 | Vrouw | 38
sumatriptan
Goed medicijnen. Allen in injectievorm en dat was wat lastig en pijnlijk vandaar de overstap naar maxalt. Imigran pillen werkten niet afdoende.

15-08-2011 | Vrouw | 38
sumatriptan
Sinds enkele jaren gebruik ik Imigran. Een verschil van leven & geen leven. Onlangs gaf Medique apotheek mij Sumatriptan mee. In eerste instantie voor mij geen enkel probleem maar ik kreeg hier buikpijn/diaree van en het medicijn werkte niet. Ondanks nadrukkelijk & herhaaldelijk voorschrijven van mijn huisarts bleef Medique apotheek weigeren mij Imigran mee te geven. De [lees meer...]verzekeraar heeft afspraken met medique. Imigran kost medique 392,- en Sumatriptan 30,-. Het duurde lang maar met behulp van huisarts en contact tussen verzekeraar en de apotheek moest deze uiteindelijk wel overstag gaan. Dus mensen, volhouden. Sumatriptan kan wel degelijk niet voldoende werkzaam zijn en in dat geval heeft u gewoon recht op Imigran!.

23-01-2011 | Vrouw | 38
sumatriptan
Bijwerkingen: spieren in de hals en de keel gespannen. opvliegers en vergeetachtigheid

06-08-2021 | Vrouw | 39
sumatriptan (50mg)
Clusterhoofdpijn
Ik krijg na 10 jaar sumatriptan injecties in eens imigran injecties... zorgverzekeraar vergoed in eens de sumatriptan niet meer ..heel vervelend want een aanval kom in seconden opzetten dan moet je eerst nog een prikpen klaarmaken .. vervolgens krijg ik nog een aanval 2 a 3 uur later in de nacht ... je wordt er door wakker gemaakt ... kun je met je slaap/ ontplofte hoofd [lees meer...]nog een pen in orde maken voor je kan injecteren... wat een drama ik heb nog wat sumatriptan liggen maar helaas ben ik er morgen of overmorgen doorheen en dan moet ik eraan geloven en puzzelen voor ik eindelijk kan injecteren...😥

17-02-2012 | Vrouw | 40
Hoofdpijn
Al sind de puberteit last van migraine, na lange tijd ontdekt dat het migraine is. eerst veel andere dingen en medicijnen geprobeerd maar dit werkt!!!!! moet wel het eerste uur gaan liggen en slaap dan ook altijd ,na die tijd is de migraine eigenlijk altijd weg en blijft weg.als ik niet ga liggen werkt het minder en heb ik last van bijwerkingen: misselijk,draaierig en erg[lees meer...] moe.

28-01-2012 | Vrouw | 40
sumatriptan
Al 20 jaar migraine, van alles geslikt. Diazepam, Migrafin, Maxalt enz. Vandaag voor het eerst Imigran gebruikt. HALELUJAH het eerste middel dat werkt. Na half uurtje voelde ik me weer fit genoeg om uit mijn bed te kruipen, terwijl ik er normaal 48 in lig. Overgeven, overgevoelig voor licht geur en geluid. Ik vind de prik pijnlijk en het is lastig om het zelf te doen als i[lees meer...]k me zo voel. Gelukkig was mijn man thuis. Jammer dat ik dit nu pas ontdek!

27-02-2011 | Man | 40
sumatriptan
In eerste instantie heb ik de injectievorm gehad van Imigran maar de bijwerkingen vond ik te heftig en daarna overgestapt op de tabletvorm. Ook deze gingen me tegenstaan omdat ik na inname druk op de borst, hartkloppingen en me benauwd voelde. Ik ben sinds november 2010 overgestapt op Fromirex en dat bevalt me uitermate prima met vrijwel geen bijwerkingen. Daarnaast gebrui[lees meer...]k ik dagelijks ook nog Topamax (100 mg) en 1 tablet Depakine chrono 300. Voor mij een prima combi om de migraine onder controle te houden.

27-12-2010 | Vrouw | 41
sumatriptan
Na van alles geprobeerd te hebben, slik ik nu 100 mg topamax per dag. Dat onder drukt de meeste aanvallen. Toch heb ik nog zo'n 3 aanvallen in de week die alleen weg gaan met imigran injecties. (De imigranpillen en sprays doen niets). De bijwerkingen zijn wel behoorlijk heftig, soms heb ik echt het idee, alsof ik net na het injecteren geen lucht meer krijg. De druk op mij[lees meer...]n borst is dan enorm. Het duurt maar even , toch merk ik dat het injecteren me steeds meer moeite kost. Uiteindelijk doe ik het toch, want met die hevige pijn kan ik ook niet door lopen. (Ik gebruik zowel de topamax als de imigran al vele jaren)

08-01-2012 | Man | 42
Clusterhoofdpijn
ik heb sinds jaren knetterende koppijn die vooral s'nachts opkomen zetten , en sinds 2 jaar gebruik ik imigran pppfff wat een opluchting is dat zeg !!! Eerst was ik gewoonweg bang voor de hoofdpijn want ik begon echt gekke dingen te denken want het was niet te harden en ook al eerder gezegd ''die hoofdpijn gun je je ergste vijand niet eens'' nou das echt zo , ik had er du[lees meer...]s een nieuwe vijand bij genaamd cluster-hoofdpijn . wie imigran heeft uitgevonden moeten ze de Nobelprijs toekennen ! groetjes Peter

17-03-2011 | Vrouw | 43
Migraine aanvallen
ik ben 1 van de eerste in nederland die imigarn 100mg gebruikt.Heb twee weken in coma gelegen en een jaar gerevalideerd.Daarna bijna drie keer in de week zware migraine.Veel van school gemist ook.lag altijd maar ziek te zijn op bed. Sinds ik imigran gebruik heb ik dus geen echte miraine aanvallen meer.Ik slik imigran met een ibuprofen van 600mg.Daarna onder de douche. H[lees meer...]et zakt dan binnen een kwartiertje.Alleen de bijwerkingen zjn heel naar.Zware ledematen,bijna niet kunnen lopen en alles in mijn lijf doet zeer.zoals mijn vingertoppen,mijn ellenbogen,mijn schouders,enkels,polsen enz...ook kan je niet goed meer slikken,.heb dan ook zin om op bed te liggen,maar dat doe ik niet.maar als ik dan moet kiezen dan liever deze nare bijwerkingen dan migraine....maar ben vast niet de enige met deze bijwerkingen?

14-06-2015 | Man | 44
sumatriptan (100mg)
Clusterhoofdpijn
Ik heb al 15 jaar clusterhoofdpijn. De imigran is het enige wat serieus helpt, indien tijdig gebruikt. Bij mij werd na het inspuiten de aanval eerst erger en verdween dan snel. Omdat de spuiten maar in 1 hoeveel kwamen, 6 Mg/0,5 ml heb ik dat jaren gebruikt. Sinds kort heb ik ontdekt, door filmpje op YouTube, https://m.youtube.com/watch?v=iVWa9Lqf8jE, dat je ook minder k[lees meer...]an gebruiken door de spuit open te breken. Dit zorgt ervoor dat mijn aanval vaak niet eerst erger wordt. Ook de bijwerkingen zijn een stuk minder. Jammer dat de producent dit niet ook beschikbaar stelt.

10-10-2014 | Vrouw | 44
sumatriptan
Ik heb al vanaf mijn veertiende last van migraine, heel veel geprobeerd maar uiteindelijk terecht gekomen bij imigran, probeer wel altijd zodra de aanval begint een tablet te nemen en meestal is binnen 30- 60 min de pijn weg, soms is het wel maar voor 4 -5 uur en soms blijft het weg, maar kan zo wel de dag doorkomen. Wel heb ik last van bijwerkingen , kan slecht warm wate[lees meer...]r verdragen op mijn huid, prikkelingen en lichte druk op mijn borst., maar imigran heeft mij weer een beetje mijn leven terug gegeven

19-10-2012 | Vrouw | 44
sumatriptan
voor mij een geschenk uit de hemel, de imigran! Dankzij de imigran heb ik de afgelopen 25 jaar een redelijk normaal leven kunnen leiden... de 10 jaren daarvoor werden vergald door mijn migraine en allerlei medicatie die niet hielp. Ik ben heel blij met de Imigran, maar de verzekering heeft de tabletten uit vergoeding gehaald en mij ontbreken de financieen om 12 tabletten g[lees meer...]elijk zelf te betalen...

19-10-2012 | Vrouw | 44
sumatriptan
Sinds 1993 gebruik ik Imigran, voor mij een geschenk uit de hemel omdat ik daarvoor al 12 jaar sukkelde met allerlei medicijnen die niet hielpen, betablokkers, ladingen pijnstillers... Nu is helaas de imigran ftab 50 mg uit de CZ zorgverzekering gehaald. Andere sumatriptanen werken bij mij totaal niet, word ik zo ziek van dat ik ook moet overgeven. Weet iemand welke ziekte[lees meer...]kostenverzekeraar de Imigran wel vergoed? Ik zie het leven zonder medicatie zwaar in... en de financiele middelen om zelf te kopen ontbreken...

17-02-2012 | Vrouw | 44
sumatriptan
Veel migraine, met niets te behandelen. Sumatriptan helpt, maar het eerste uur nà de inname ben ik altijd heel misselijk : stijf gevoel in de nek, ijl gevoel in het hoofd, en ontzettend misselijk gevoel in de maag. Wanneer het middel ten volle werkt, verminderen deze symptomen, maar dan voel ik me wel ontzettend moe en krachtloos. Maar... voor mij is het het enige mid[lees meer...]del dat mij van mijn migraine verlost.