Ervaringen met Imigran

Clusterhoofdpijn (20 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

14-07-2011 | Vrouw | 26
sumatriptan
Ik ben na het gebruik van de Imigran tabletten eerst overgestapt op de zetpillen vanwege het overgeven waar ik last van heb tijdens een aanval. Zetpillen werkten voor mij niet voldoende en nu gebruik ik al bijna een jaar de neusspray. Als ik het bij het opkomen van een aanval inneem dan werkt het erg snel en goed. Enkele nadelen aan dit middel vind ik dat het een erg[lees meer...] vieze smaak heeft die ik nog lang proef, als het mijn keel in loopt krijg ik soms last van een brandende slokdarm of een gevoelige maag. Al met al ben ik erg tevreden over het middel. Het enige middel ook dat helpt mijn migraine aanvallen te bestrijden.

31-07-2014 | Man | 27
Clusterhoofdpijn
In de periodes van de aanvallen werkt het goed. Het beste effect is om het in te nemen als je de aanval voelt aankomen. Als ik midden in een aanval zit duurt het tegenwoordig langer voordat het aanslaat (20 - 30 min). Ik gebruik dit indien zuurstof niet werkt of op het werk. Beetje een vieze smaak in de mond maar zonder dit medicijn was het een hel.

27-02-2012 | Vrouw | 27
sumatriptan
Heb vanaf mijn 7de een strijd gevochten tegen Migraine aanvallen. Pas rond mijn 21ste werden mijn gebeden verhoord en was er EINDELIJK een arts die mij serieus heeft genomen. Gebruik sindsdien Imigran sinds dit jaar soms in combi Fromirex helaas zijn hier de bijwerkingen bijna niet te dragen. En ben er mee gestopt. MAAR Thank GOD voor Imigran..

26-12-2016 | Man | 29
sumatriptan (6mg)
Clusterhoofdpijn
Sinds mijn 16 heb ik last van CH, periodiek, ik ben nu 29 en pas in 2011 is (na aandringen bij de HA) de juiste diagnose gesteld door de neuroloog. Na een hartfilmpje en een CT Scan van mijn hoofd kon ik beginnen aan Verapamil samen met O2 en Sumatriptan(Imitrex). Waar de O2 soms niet (Voldoende) werkt neemt bij 1 injectie de aanval meestal binnen 5 min. af, soms 10 min [lees meer...]en in een uiterst geval 15 min. Helaas wordt na injecteren de aanval (Bijna) altijd eerst heviger, voel ik mij lichtjes in het hoofd en heb ik ong., een half uur lang last van hartkloppingen. Na dat half uur word ik dusdanig moe dat ik ook zeker 20 min. nodig heb aan powernappen voordat ik weer helemaal fit ben. Wel loop ik de rest van de dag met pijn in het bovenbeen waar de injectie gezet is. Maar om heel eerlijk te zijn neem ik deze bijwerkingen voor lief! Alles beter dan de pijn die ch me geeft, want mensen, die pijn is mijn ergste nachtmerrie!

06-11-2017 | Vrouw | 30
sumatriptan (100mg)
Sinds ik dit middel mag innemen gaat mijn migraine echt weg. Het duurt bij mij meestal een klein uurtje voor het werk, maar daarna kan ik echt weer functioneren. In het begin voel ik me meestal sloom en wat vertraagd. Ik stap daarom dus ook niet meteen de auto in. Later is deze bijwerking weg en heb ik nergens last van!

25-06-2017 | Vrouw | 31
sumatriptan (25mg)

11-04-2012 | Vrouw | 31
sumatriptan
ben het gaan slikken ipv zomig, omdat van zomig weinig bekend is tijdens de borstvoeding. Ik vond de 100mg teveel bijwerkingen hebben (druk op de borst, gespannen spieren in keel) en ben naar 50mg gegaan. Dat beviel beter.Maar toch gaat mijn voorkeur uit naar Zomig. Deze verdraag ik beter.

26-03-2011 | Vrouw | 31
migraine
ik slik elke dag actavis voor het verminderen van de aan vallen en zo nodig bij een aanval Imigran neusspray

13-07-2017 | Vrouw | 33
sumatriptan (50mg)
dit medicijn hielp mij heel erg goed. Binnen 30 minuten was de migraine aanval weg. Ik nam het in als ik het aanvoelde komen. Ging dan 30 minuten rustig zitten of even op bed liggen. (mits ik niet aan het werk was) Daarna kon ik gewoon alles weer doen. Voor de start van imigran had ik 3 tot 5 aanvallen per week, aanvallen waren moeilijk te doorbreken, kwam in een visuele[lees meer...] cirkel. Met de start van imigran ging ik terug naar 1 a 2 aanvallen per maand. Totaal geen bijwerkingen. Alleen als ik de goedkopere varianten kreeg van de apotheek. Dan kreeg ik hartkloppingen en pijn op de borst. Met medische noodzaak kreeg ik de imigran f tab 50 mg weer. Helaas werkte het middel de laatste 2 jaar steeds minder, waarop in juni besloten is een ander middel in te gaan nemen.

14-10-2012 | Vrouw | 33
Clusterhoofdpijn
Ik kan de imigran injecties niet meer wegdenken uit mijn perioden met clusterhoofdpijn. De meest vreselijke aanvallen trekken na het zetten van de injectie binnen 10 minuten weg. Bijwerkingen voor mij zijn; zwaar drukkend gevoel op lichaam gedurende een half uur, moeheid en duizeligheid. Omdat het de pijn van mijn aanval wegneemt neem ik deze bijwerkingen voor lief. Zou gr[lees meer...]aag een makkelijkere injector zien en wellicht de keuze voor een iets lagere dosis.

16-11-2016 | Vrouw | 35
sumatriptan (12mg/ml)
Sinds ik 6 was heb ik alle medicatie voorbij zien komen en allen met vervelende bijwerkingen. Op een gegeven moment heb ik imigran injecties voorgeschreven gekregen van de neuroloog in Nijmegen en deze werken wel. Na het zetten van de injectie voel ik dat de aanval zwaarder wordt en daarna neemt het weg. Mijn hele lichaam tintelt. Mijn hele leven heb ik 3 tot 4x per week a[lees meer...]anvallen gehad waardoor het mijn hele leven in puin heeft gegooid. Eindelijk iets van een verlossing: Ik heb van de neuroloog een Cefaly neurostimulator voorgeschreven gekregen (wordt niet vergoed door de zorgverzekeraar) en kost zo'n 300 euro. Dat ding ziet eruit als een kroontje. Je moet een sticker met 2 metalen punten op je hoofd plakken en daarop moet je het kroontje plaatsen. Het doel hiervan is om je pijncentrum te trainen. Die kroon geeft hele lichte schokjes door de oogzenuw naar de pijncentrum. Je moet wel consequent zijn in de behandeling. Je moet namelijk 1x per dag op dezelfde tijdstip de behandeling van 20 minuten uitvoeren om effect te willen hebben. De neurostimulator mag je gratis 2 maanden (zonder te betalen) proberen en mocht je er niet tevreden over bent, stuur je dat ding gewoon terug. Daarnaast heb ik gelet op wat ik eet en wat mij heel veel geholpen heeft is om te letten op E nummers. Er bestaat een app die je kunt downloaden (e-nummer app) en daarin staan de effecten van zo'n e-nummer omschreven en daar schrok ik behoorlijk van. De combinatie van die twee heeft mijn aanval frequentie afgenomen van 4 aanvallen per week naar 2 lichte aanvallen per maand. Volgens de neuroloog is het mogelijk dat ik een medicijn afhankelijke migraine had ontwikkeld in combinatie met de omgevingsfactoren en hetgeen dat ik consumeer. Ik hoop dat iemand anders hier ook wat aan heeft, want ik weet als geen ander hoe rot het is.

07-12-2012 | Vrouw | 35
sumatriptan
Na jaren zoeken is voor mij Imigran het enige medicijn wat helpt. Helaas heb ik veel last van bijwerkingen. maar altijd beter dan de hoofdpijn. Ik gebruik naast Imigran ook Propranolol dit preventief. Hierdoor zijn de aanvallen een stuk minder geworden.

30-07-2012 | Vrouw | 35
sumatriptan
Na jaren lang vreselijke hoofdpijnen te hebben gehad gebruik ik sinds ongeveer twee jaar Imigran! Heerlijk! Kan eindelijk weer normaal functioneren! Ik gebruik de zetpillen en die werken bij mij heel goed! Wel nog een paar dagen last van mijn darmen maar dat neem ik voor lief! Alles beter dan dagen doodziek op bed te liggen. Na de imigran ga ik een uurtje op bed liggen en [lees meer...]dan kan ik (meestal) alles weer aan. Als ik niet ga liggen werkt het minder goed. Ik word er wel erg moe van. Kan er de hele dag op slapen. Normaal kan ik overdag nooit slapen maar met een zetpil imigran ben ik helemaal van de wereld! Heel fijn bij een hele zware migraine aanval! Wat een geweldige uitvinding! Ik raad het iedereen aan!

22-11-2011 | Vrouw | 35
sumatriptan
Ik gebruik al jaren imigran neusspray. Heel fijn dat je na zo'n korte tijd de draad weer kan oppakken. Heel mijn lijf voelt wel slap en zwaar, maar dat heb ik er wel voor over. alles beter dan die pijn in mijn hoofd. Echter de laatste 2x ben ik wel geschrokken. Het medicijn werkte niet na 15 minuten (zoals ik gewend was) maar na 1 uur. De hoofdpijn gaat niet volledig weg [lees meer...]en 12 uur wachten op de volgende "dosis" is soms moeilijk uit te houden. ik heb het idee dat mijn lichaam immuun geworden is. geen idee of dat kan. Zijn er meerder die hier last van hebben? Morgen ga ik het aan de huisarts vragen!

24-01-2013 | Vrouw | 36

12-02-2013 | Vrouw | 37
sumatriptan
Werkte soms, maar vaker niet. Als het middel uitgewerkt was (na zo'n 4 uur) kwam de migraine alsnog.